החשיבה היהודית הבסיסית – המצאת החברה הלא טבעית

"המצאת החברה הלא טבעית" דף 06

אין מוצאים ידיים ורגלים מהו חטא דור הפלגה התנכי (מעשה דור המבול נתפרש מעשה דור הפלגה לא נתפרש, ב"ר) הרי הנביא אומר כי אז אהפוך על עמים שפה ברורה, ואומרים חז"ל שעשרים ושתים מדות טובות ברא הקב"ה בעולמו וכולם בטלו ועתיד הקב"ה להחזירן לעתיד לבוא, ואחת מהם שהיו כולם מדברים בלשון אחת.

אם כן מהי הבעיה בשפה אחת הרי זה טוב (הנביא לעיל) וממידות הקב"ה (חז"ל לעיל) ?

התשובה נמצאת לדעתי בפרשה עצמה.

בכדי שנבין נסביר קודם מה פירוש (בראשית פרק י) וְאֶת פַּתְרֻסִים וְאֶת כַּסְלֻחִים אֲשֶׁר "יָצְאוּ" מִשָּׁם פְּלִשְׁתִּים וְאֶת כַּפְתֹּרִים: למה לא כתוב אשר "ילדו" את פלשתים ואת וגו' וכתוב אשר "יצאו" ?

אומרים חז"ל "אינו אומר אשר "הולידו" אלא אשר "יצאו" להודיע שהן כלן בני זמה שלא נודע מי אביהם"

כלומר: התורה מרמזת לנו כאן שבאין חוקי משפחה אין הם נולדים רק יוצאים במקרה. אין להם יוחסין ולכן כתוב "יצאו" (=במקרה) ולא כתוב "וילדו"

בעוד מקום בפרשה היוחסין הנ"ל כתוב "יצא" (בראשית פרק י יא) מִן הָאָרֶץ הַהִוא "יָצָא" אַשּׁוּר וַיִּבֶן אֶת נִינְוֵה וְאֶת רְחֹבֹת עִיר וְאֶת כָּלַח.

כאן גם נפרש "יצא" פירוש במקרה.

כלומר יצא מן הארץ ההיא (שאין לו יוחסין כי היא חברה שילטונית בלתי טבעית) עוד חברה\ערים, נינוה ורחובות ואת כלח.

יותר בהרחבה:

בני אנוש חייבים חברה, בלי חברה אין לה קיום. זאת מלחמת התורה, והיא טוענת שדור המבול היית אנדרלמוסיה חברתית, שכל בני אנוש עוסקים בגזל, והשופטים והמנהיגים (= בני אלוהים) עוסקים בלהשכיב בנות אדם = ההמון ?! אז אין לך אנדרלמוסיה חברתית יותר גדול מזה.

ושזה המצב החברתית אז אין מדע ואין תבונה ואין כלום, במילא בני אנוש תלויים במקרי הטבע ואסונותיה. רק נח ובניו שכנראה כן היו תבוניים הרגישו באסון שבא ובנוי עם תבונתם את הספינה הראשונה בהיסטוריה. זה בעצם טענת התורה בסוף פרשת בראשית ותחילת פרשת נח. מיד מספרת לנו התורה כמה שמאז המבול שמרו על עריות עד כדי כך שבניו הלכו אחורה לכסות את ערוות אביהם.

וכמובן קבלת שבע מצוות בני נח, שהחשובה שבהם היא דינים = צדק ומשפט, והכי חשוב הם חוקי המשפחה. התורה מדגישה את היוחסין כי זה יסוד החברה הטבעית לדעתה. וכאן התורה מתחילה לספר את היוחסין של כל העמים הטבעיות והדגש היא על היוחסין.

באמצע סיפור היוחסין עוצרת התורה לספר שני סיפורים שלכאורה לא שייכים לכאן.

סיפור ראשון:

בראשית פרק י (ח) וְכוּשׁ יָלַד אֶת נִמְרֹד הוּא הֵחֵל לִהְיוֹת גִּבֹּר בָּאָרֶץ: (ט) הוּא הָיָה גִבֹּר צַיִד לִפְנֵי יְקֹוָק עַל כֵּן יֵאָמַר כְּנִמְרֹד גִּבּוֹר צַיִד לִפְנֵי יְקֹוָק: (י) וַתְּהִי רֵאשִׁית מַמְלַכְתּוֹ בָּבֶל וְאֶרֶךְ וְאַכַּד וְכַלְנֵה בְּאֶרֶץ שִׁנְעָר: (יא) מִן הָאָרֶץ הַהִוא יָצָא אַשּׁוּר וַיִּבֶן אֶת נִינְוֵה וְאֶת רְחֹבֹת עִיר וְאֶת כָּלַח: (יב) וְאֶת רֶסֶן בֵּין נִינְוֵה וּבֵין כָּלַח הִוא הָעִיר הַגְּדֹלָה:

וממשיכה ביוחסין ומרמזת על הפלשתים שהם ממזרים ולכן כתוב "יצאו" ולא כתוב "ילדו"

(יג) וּמִצְרַיִם יָלַד אֶת לוּדִים וְאֶת עֲנָמִים וְאֶת לְהָבִים וְאֶת נַפְתֻּחִים: (יד) וְאֶת פַּתְרֻסִים וְאֶת כַּסְלֻחִים אֲשֶׁר יָצְאוּ מִשָּׁם פְּלִשְׁתִּים וְאֶת כַּפְתֹּרִים:

סיפור שני:

בראשית פרק יא (א) וַיְהִי כָל הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת וּדְבָרִים אֲחָדִים: (ב) וַיְהִי בְּנָסְעָם מִקֶּדֶם וַיִּמְצְאוּ בִקְעָה בְּאֶרֶץ שִׁנְעָר וַיֵּשְׁבוּ שָׁם: (ג) וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים וְנִשְׂרְפָה לִשְׂרֵפָה וַתְּהִי לָהֶם הַלְּבֵנָה לְאָבֶן וְהַחֵמָר הָיָה לָהֶם לַחֹמֶר: (ד) וַיֹּאמְרוּ הָבָה נִבְנֶה לָּנוּ עִיר וּמִגְדָּל וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם וְנַעֲשֶׂה לָּנוּ שֵׁם פֶּן נָפוּץ עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ: (ה) וַיֵּרֶד יְקֹוָק לִרְאֹת אֶת הָעִיר וְאֶת הַמִּגְדָּל אֲשֶׁר בָּנוּ בְּנֵי הָאָדָם: (ו) וַיֹּאמֶר יְקֹוָק הֵן עַם אֶחָד וְשָׂפָה אַחַת לְכֻלָּם וְזֶה הַחִלָּם לַעֲשׂוֹת וְעַתָּה לֹא יִבָּצֵר מֵהֶם כֹּל אֲשֶׁר יָזְמוּ לַעֲשׂוֹת: (ז) הָבָה נֵרְדָה וְנָבְלָה שָׁם שְׂפָתָם אֲשֶׁר לֹא יִשְׁמְעוּ אִישׁ שְׂפַת רֵעֵהוּ: (ח) וַיָּפֶץ יְקֹוָק אֹתָם מִשָּׁם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וַיַּחְדְּלוּ לִבְנֹת הָעִיר: (ט) עַל כֵּן קָרָא שְׁמָהּ בָּבֶל כִּי שָׁם בָּלַל יְקֹוָק שְׂפַת כָּל הָאָרֶץ וּמִשָּׁם הֱפִיצָם יְקֹוָק עַל פְּנֵי כָּל הָאָרֶץ:

וממשיכה ביוחסין

(י) אֵלֶּה תּוֹלְדֹת שֵׁם שֵׁם בֶּן מְאַת שָׁנָה וַיּוֹלֶד אֶת אַרְפַּכְשָׁד שְׁנָתַיִם אַחַר הַמַּבּוּל: וכו' וכו'

ובכן, מה התורה מכניסה כאן את שני הסיפורים ומהם חשובים באמצע סיפור אילן היוחסין דווקא ?

כאן יש לנו דוגמא מהי עומק פשט התורה, התורה נלחמת על חירות האדם, אחרי המבול כל בני אנוש הבינו שצריכים חברה וסדר חברתי וחוקה, אבל היית ויכוח מר בין בני שם לבין בני חם ויפת. נמרוד\חמורבי טען אוקיי נבנה חברה עם חוקי חברה צודקים, בלי היסוד החברתי הטבעי שהיא חברה משפחתית אישית.

אייך נעשה זאת ? ביסוד המשפחתי (סוג החברה הטבעית של התורה) הקרבת הבשר בונה את החברה בטבעיות, אבל להקים חברה שאין קירבת בשר טבעית צריך איזה משהו שיאחד אותם יחד כחברה. ובכן אייך עשה זאת ? כאן מספרת לנו התורה שנמרוד היה גיבור, פשוט כבש את כולם ובנה ממלכה (האימפריה הראשונה בהיסטוריה) ואייך שלט ? פשוט עם שילטון החוק !! או עם עבודת אלילים שהם בעצם אותו דבר. התורה טוענת לא ולא, רק חוקה אישית עם יסוד חברתי הטבעית = משפחה. יש קיום ושרידות נצחית לחברה.

ולכן התורה מספרת את הסיפור הראשון:

שנמרוד הצליח להקים חברה בלי יוחסין.

(י) וַתְּהִי רֵאשִׁית מַמְלַכְתּוֹ בָּבֶל וְאֶרֶךְ וְאַכַּד וְכַלְנֵה בְּאֶרֶץ שִׁנְעָר: ומהם "יצא" (שוב בלי יוחסין) עוד חברות,,,,,, (יא) מִן הָאָרֶץ הַהִוא יָצָא אַשּׁוּר וַיִּבֶן אֶת נִינְוֵה וְאֶת רְחֹבֹת עִיר וְאֶת כָּלַח: (יב) וְאֶת רֶסֶן בֵּין נִינְוֵה וּבֵין כָּלַח הִוא הָעִיר הַגְּדֹלָה:

וכאן התורה מתמודדת עם החשיבה הזו של נמרוד ומספרת את הסיפור הבא.

אתם חושבים שנמרוד (סוג חברה כזו) הצליח ?! לא ולא.

אפי' שהם היו עם שפה אחת והאחדות נפלאה עם השיגים תבוניים במדע כמו להמציא את החמר וההנדסה וכו' (ג) וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים וְנִשְׂרְפָה לִשְׂרֵפָה וַתְּהִי לָהֶם הַלְּבֵנָה לְאָבֶן וְהַחֵמָר הָיָה לָהֶם לַחֹמֶר: (ד) וַיֹּאמְרוּ הָבָה נִבְנֶה לָּנוּ עִיר וּמִגְדָּל וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם וְנַעֲשֶׂה לָּנוּ שֵׁם פֶּן נָפוּץ עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ:

בכל זאת, שאין קירבת בשר = משפחה, יבוא מחלוקות ופירוד החברה עד כדי כך שכל חברה בכדי להיפרד מהשני ימציא שפה אחרת, ומכאן ריבוי השפות.

כלומר בכדי שהפירוד יישאר לנצח מרוב שנאה אחד לשני הם המציאו שפות חדשות (כמו ירבעם שהמציא חגים חדשים וכך הצליח להפוך את קרע המלכות לנצחי עד השמדת עשרת השבטים לגמרי)

כאן התורה מספרת מי גרם לריבוי השפות ? דווקא חברה שלא בנויה על המשפחה. דווקא חברה שנוצרה במקרה (יא) מִן הָאָרֶץ הַהִוא "יָצָא" (יצא = במקרה max) אשּׁוּר וַיִּבֶן אֶת נִינְוֵה וְאֶת רְחֹבֹת עִיר וְאֶת כָּלַח: (יב) וְאֶת רֶסֶן בֵּין נִינְוֵה וּבֵין כָּלַח הִוא הָעִיר הַגְּדֹלָה:

יצא = במקרה.

מכאן ממשיכה התורה לספר את היוחסין עד אברהם, ועד הכניסה של בני ישראל (האומה הטבעית עם חוקה אישית) לארץ ישראל.

ברור שצריך שפה אחת לכל בני אנוש וכך יהיה בעתיד בעזרת השם כפי שנביאו הנביאים. במדע ובמדעי הרפואה כבר כל בני אנוש הם בשפה אחת = שפת המדע.

אבל התורה טוענת שכל זמן שהחברה לא בנויה בטבעיות אין מה שמאחד אותם ולכן יהיה הרבה שפות, והרבה חברות ועמים לא טבעיים. רק עם יסוד החברה בנויה על המשפחה ?! אז יהיה לה קיום נצחי ואז כמובן חייבים שפה אחת לכולם.

לסיכום:

יש כאן מלחמה נצחית בין אברהם לנמרוד, אברהם טוען שכל משפחה חייבת להיות על אדמתה שנפל בגורל נח לבניו, עם חוקי חברה אישיים, כלומר שכל אדם יזכה לנצחיות אישית ממנו לנצח.

נמרוד טוען לא ולא, מספיק גיבור וכובש גדול, שיכול לקבץ לו את בני אנוש לחברה אחת עם שפה אחת וכמובן עם הצלחות במדע ובטכנולוגיה, והוכיח זאת עם המצאת ההנדסה והמצאת הלבינה והחמר, כמו היום בעולם המודרני שמספיק שליטה כלכלית שיכולה לקבץ את כל בני אנוש לחברה כלכלית אחת עם שפה אחת עם טכנולוגיות מצליחות. אברהם טוען שהוא רוצה חירות אישית לנצח = לדורי דורות שייצא ממנו, במילא כל עמליו (שהם הבנים) הם שלו. נמרוד טוען שלא ולא, כל הנולדים שייכים לחברה, ואין נצחיות ושרידות אישית. כל אדם צריך לעמל רק לשבעים שנה שלו ומת.

ולכן האלוהים אומר (בראשית פרק יח) כִּי יְדַעְתִּיו לְמַעַן אֲשֶׁר יְצַוֶּה אֶת בָּנָיו וְאֶת בֵּיתוֹ אַחֲרָיו וְשָׁמְרוּ דֶּרֶךְ יְקֹוָק לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט, כלומר האלוהים יודע שרק חברה טבעית = אשר יצוה את בניו אחריו = לדורי דורות לנצח, היא חברה שורדת לנצח, היא חברה טבעית שיכולה להביא הצלחות בשרידות אישית וכמובן במדע עד ניצחון המוות ממש.

האלוהים\התבונה בחר\ה באברהם = בחברה טבעית ולא בחר בנמרוד שלא הוא ולא ממלכתו שרדו.

זה המושג שאנו עם סגולה, זה והמושג שאנו עם הנבחר, לא עם נבחר כי מצאנו חן אצל האלוהים או מה, עם נבחר כי אברהם בחר בתובנות אלה, מול נמרוד שבחר בחברה שאין לו שרידות נצחית וק"ו שאין לו שרידות אישית. בכדי שתראו שאני לא מדבר מהבטן, אני אצטט כמה חז"לים.

מהי שם הממלכה של נמרוד ? "שנער" !!

דורשים חז"ל (ב"ר) שנער = מנוערת מן המצוות בלא תרומה ובלא מעשרות ובלא שביעית,

למה בחרו חז"ל דווקא את המצוות האלה ? כי המצוות האלה הם יסודי החברה המשפחתית. כל חברה צריכה עובדי החברה = עובדי המדינה.

התורה דורשת לתת לעובדי החברה אישית את משכורתם, זה התרומה והמעשרות = 10% ועוד דורשת התורה לבטל את הכסף כל שבע שנים = שמיטת כספים, שלא יהיה מצב של עבדות לכסף כי המצאת הכסף היא בלוף ושקר שמשעבדת את האדם לזולתו ולבנק לעולמים. כאן חז"ל אומרים שהחברה של נמרוד מנוערת מהם, הם כן משעבדים את האנשים לכסף, הם לוקחים בכוח את המיסים לעובדי החברה, מכאן כל ההפיכות החברתיות מאז נמרוד עד ימינו אנו.

עוד דרשות חז"לים מעניינים:

שנער = שריה נערים, כלומר השרים של החברה הזו הם נערים.

שנער = שריה מתים נערים, כלומר רציחות פוליטיות.

חז"ל עמוק ביותר: במדרש ההלכה, (ספרי דברים פרשת האזינו פיסקא שלב) מראש פרעות אויב: כשהקדוש ברוך הוא מביא פורענות על אומות אין מביא עליהם שלהם לבדם אלא שלהם ושל אבותיהם מנמרוד ואילך, כשמביא טובות על ישראל מביא עליהם שלהם ושל אבותיהם מאברהם ואילך.

(לא לחינם חז"ל רואים את נמרוד כסמל של סוג החברה באומות ואת אברהם כסמל של החברה הטבעית)

כלומר כל הפורענויות החברתיות (ומכאן הפורענויות של הטבע מחוסר מדע כנ"ל המבול וחוסר תרופות למחלות וכו' וכו') בכל שנות ההיסטוריה והעבדות החברתית לחברה ולכסף, כל אלה מתחיל מהמצאת האימפריה של נמרוד, כלומר הם סובלים לא רק את עוונם רק עוון אבותיהם מאז נמרוד, כי הם לא יכולים להשתחרר מחוקיה של נמרוד, במילא הם סובלים מאז עד ימינו.

אבל שאלוהים מביא טובות לבני ישראל ?! הוא מביא את כל הטוב לא רק שלהם רק מי אברהם ואילך. ואנו רואים זאת במציאות, השרידות הטבעית של צאצאי אברהם נמשכים לעולמים ולנצח, הכל בזכות ברית המילה ובזכות מצוות ישוב ארץ ישראל. בכדי לשמר את ישוב בני ישראל בארצו לנצח ?! צריך לבטל את החברה וחוקיה של נמרוד, ולחזור לחוקי החברה של התורה. ואז נזכה לכל הטוב שהבטיחו לנו הנביאים. אמן ואמן,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, \

עד כאן ציטטתי מאמר ישן שלי בעניין דור הפלגה ועונשה בסיפור התנכי הידוע. ובעצם אפשר להבין מהמאמר לאן אני חותר.

במקרא כפשוטו אין לנו שום הסבר סביר מה קרה ולמה קרה ומה בעצם רוצה כותב המקרא לעביר לנו, אבל על פי חז"ל והמדרשים המקבילים במסורת יוצא לנו התמונה המושלמת.

יש סיבה למה התורה נכתבה לא כל כך ברור כי פחדו מהשלטונות והאימפריות וגם המסורת לא נשמרה עד שעזרה הסופר חיבר את התורה לספר אחד ושלם. אבל לא קשה לעקוב אחרי התנ"ך כולה ואחרי מדרשי חז"ל בכדי להבין את התמונה המושלמת.

התמונה המחשבתית היא כדלהלן:

יש שני דרכים יסודיים אייך האנושות יכולה להתקיים. 1, על ידי החשיבה של אדם התבוני הראשון וצאצאיו עד נח שזה אומר שרידות אישית. 2, על ידי חברה דמיונית כלומר לא טבעית רק קובץ אנשים אינטרסנטיים כובשים בכוח הזרוע איזה ארץ ומחוקקים חוקה.

נמרוד\חמורבי הוא הממציא של החברה הלא טבעית שכל קיומה היא אינטרס משותף של הפרטים. חברה כזו יכולה להצליח הרבה יותר מחברה טבעית, כלומר הרבה יותר מבחינת זמן כלומר מהר בזמן ובדורות. אבל הכשל שלה היא שאין חיבור טבעי אמיתי שמחבר את הפרטים לדגל. כלומר התפוררות החברה מחייבת המציאות, כי כל הכרעות החברה בנויה על רוב. כך זה בשלטון של רודן וכך זה בשלטון דמוקרטי כי המלך הרודן התבוני גם היה חייב להתחשב ברוב עם כל הכבוד לכוח והגבורה שלו. בתכלס הפרטים לא זוכים לחירות אמתית וק"ו לא זוכים לשרידות נצחית. רק לשמוע את נערי האוצר שמצדיקים את העוני עם אליל הברירה הטבעית והיד הנעלמת, מספיק לנו להבין לאן יגיע החברה הקפיטליסטית שהפרטים הסובלים יתקוממו כמו שקרה בשני מלחמות העולם האחרונות. אין לי שום ספק שגם מדינתינו היקרה הקפיטליסטית תחרב כמו החברה של נמרוד ושאר האימפריות ההיסטוריות, אם לא נשכיל תקף ומיד לאמץ את החשיבה הבסיסית שלנו ולחלק את הארץ לכל יושביה חינם.

במצב העכשווי עוד המדע היא שפה אחת. אבל זה לא תחזיק הרבה זמן כי זה אינטרס של השלטונות וביום שיחרבו השלטונות גם תחרב השפה האחת של המדע ונפסיד את הכל. זה מה שטוענת התורה בסיפור של דור הפלגה. נכון שנבנה מגדלים וטכנולוגיות וכו' וכו' הצלחות ענקיות בכל תחום ותחום אבל מי מחבר את האנושות כאחת תחת דגל מדעי אחת ? האינטרס השלטוני האינטרס הכלכלי ולא האינטרס האישי של כל פרט ופרט ושרידותו הנצחית. כך שהסובלים היחידים יצמחו לרבים ומכאן למלחמות חדשות וביטול שפת המדע מבוטחת כמו בזמן נמרוד. או כמו בזמן היוונים והרומאים. (כידוע בזמן היוונים והרומאים עמדו בני אנוש לפני מהפיכת המדע כמו שקרה לפני חמש מאות שנה) המלחמות באמת מביא את האנושות לתובנות ולמוסר טובים יותר אבל במהרה אחרי כמה דורות שוכחים ושוב משעבדים את המיעוט לטובת הכלל הדמיוני ואז שוב מלחמות וחוזר חלילה וחלילה. חז"ל טעונים שכל שבעים שנה = כל שלוש דורות, פורץ מגיפות והסיבה היא המלחמות. היום ב"ה אנו מתגברים על מגיפות אבל לא על מלחמות שהיא תוצאה מוכרחת מסוג החברה הלא טבעית. כמו כן אומרים חז"ל שכל שבעים שנה כביכול האלוהים משמיד את הממזרים, לעומק הם רוצים לטעון שכל סיבת המלחמות באים בגלל שרוב בני האומות נולדים במקרה לחברה ולא לפרט אישית ולכן אין לשליטים בעיה להקריב דם לריק לשם אינטרסים צרים כמו כלכלה וכיבוש וכדומה. לו בני אנוש היו בחשיבה הבסיסית שלנו וכל פרט חושב על נצחיות זרעו לנצח ?! אז לא במהרה היו יוצאים למלחמות. הקלות דעת לצאת למלחמה היא אך ורק שבני האומה חושבים חברה דמיונית ודגל חברתי דמיוני. יש לנו דוגמא פשוטה מהמדינה הצעירה שלנו, שמרוב הפקרות אין לה אפי' חוקה בסיסית בשום דבר בסיסי כמו על גבולות ארצינו כך שאין לנו בעיה לשפוך דם לריק שלושים שנה על עזה ולמחרת להחזיר אותה ולגרש את יושביה. ועכשיו לך תסביר לחללים ולמשפחות שכל הדם שלהם נשפכו לריק. אותו עניין לגבי מצוות ישוב ארץ ישראל, הדתיים ממש מקריבים את היקר להם בשביל מי ובשביל מה ? בשביל חברה קפיטליסטית ? שביסודה אין לך שום חלק בארץ ישראל אך ורק בקניין כספי. אז מה לך ארץ ישראל משאר ארצות קפיטליסטיות ?

הדרך של אברהם והחשיבה הבסיסית שלנו טוענת שאין חברה לא טבעית. אין הרוב כופה על מיעוט ואין הפרט מקריב את חייו למען החברה הדמיונית. כל החברות הם עבודה זרה ועבודת אלילים = דמיון. גם לא נכיר ביד הנעלמת האליל הדבילי של הנאורים וכמובן לא נכיר באליל החדש של דוקינס "הממים"

אברהם בזמנו ואנו בזמנינו אנו, נמשיך בדרך שלו ונעשה ברית מילה. מהי ההמצאה האכזרית הזה שאברהם המציא לעצמו ולזרעו עד עולם ? למה אנו היום ממשיכים לעשות זאת כמו עיוורים מטופשים ? השאלה היא כלפי האתאיסטים היהודיים, זה פשוט מטריף אותי לגמרי למה הם באמת עושים מעשה אכזרי שכזה ? על השאלות הקשות האלה נשיב בדף הבא "דף 07 " המצאת הדגל האישי "ברית מילה"

טיפ הדף:

האדם ביסודו הוא לא חייה חברתית. הוא חייב חברה לשרידותו האישית, ולכן הבסיס התחלתית של החברה האנושית היא המשפחה כלומר הזוג, ואחר כך המשפחה האישית. כך בדור הבא יש כבר כמה משפחות וכך נוצר החברה הטבעית.

החברה הטבעית היא סגולת שחרורו של האדם ומשפחתו מעול החברה הלא טבעית.

החברה הלא טבעית = עבודה זרה. זה תוקף החשיבה היהודית.

בברכה

Max maxmen

<span dir=rtl>2תגובות ל‘החשיבה היהודית הבסיסית – המצאת החברה הלא טבעית’</span>

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s