הפילוסוף שאהב את התחת של ביונסה

"הפילוסוף שאהב את התחת של ביונסה"

לא מזמן בהופעה של ביונסה, אחד המעריצים שלה נגע לה בתחת מתוך התלהבות. ביונסה כפמיניסטית מודרנית ביישה אותו ברבים וביקשה להוציא את המעריץ מההופעה.

מיועדינו הפילוסוף אפסיק בעקבות זה לאהוב את התחת של ביונסה וכמובן את אישיותה.

ובכן, זה שאפסיק לאהוב את אישיותה דיי מובן לנו כפילוסוף, אבל זה שאהב מתחילה את התחת שלה, כלל לא מובן לנו. במיוחד מה הקשר ? אם כבר אהב כפילוסוף את התחת שלה, מה מונע ממנו להמשיך לאהוב את התחת שלה, הרי אין קשר בין אישיותה לבין התחת שלה ?

נזכרתי בחקירה הזו בעקבות דיון פילוסופי בקבוצה "פילוסופיה לכל" בפייסבוק (מומלץ מאוד). יהודי יקר שאלה\אמר בכאב רב "תבדוק פעם ביוטיוב כמה אנשים צופים בקליפים הנוגעים לפילוסופיה. מנסיוני – ( ולא חשוב כמה זמן מאז העלאת הקליפ) כ5000. 5000 – מכל העולם!"

זה שאלה כאובה מאוד למה באמת את הפילוסופיה לא מעניינת כמעט אף אחד, ואת התחת של ביונסה כן ? ולא מדובר על אחוזים לכאן או לכאן, מדובר שקליפ מביונסה או שקירה וכדומה, יראו מאות מיליוני אנשים וקליפ או הרצאה פילוסופית, בקושי כמה אלפים בודדים.

כל החג לא הצלחתי לא לחשוב על הטיעון המציאותית הזו. זה פשוט דרש ממני להעמיק להבין למה זה באמת, וזה לא נתן לי מנוח לרגע. ובכן נעמיק להבין את הפילוסוף וננסה להיכנס לנעליו ונעמיק להבין למה ההמונים לא אוהבים פילוסופיה ופילוסופים.

ובכן, ברובו הפילוסופים עצמם אשמים במצב ונראה בהמשך למה.

הפילוסוף (שזה בעצם כל אחד מאיתנו) הוא עיוור צבעים, כלומר הכל אצלו שחור לבן, למה אני אוכל ? כי הגוף דורש אותו ולא מקבל את השקר של כאב הרעב של הטבע\הגוף\הבטן ולא מקבל את הפינוק שהטבע מנסה לפנק אותנו מעצם שנתנה לאוכל טעם וריח וצבע למשוך אותנו לאכול. כלומר מיד שמבין שהטבע משקר אותו ?! באותו רגע איבד את הטעם וריח ואת הצבע, ואוכל אך ורק לשם לחיות.

אותו דבר לגבי סקס, הוא יודע מה הטבע רוצה ממנו (הישרדות) ולכן הסקס ויופי האישה וכו' כבר לא פועלים עליו, הוא פשוט לא סובל את השקרים של הטבע ומנסה להגדיר לעצמו משמעות חיים אישית תכליתית דעתנית תבונית.

אני מקווה שראיתם את הסרט הנפלא "נפלאות התבונה" (ואם לא, אז חבל מאוד, רצו מהר לראות אותו)  יש שם קטע מגניב ביותר אייך נאש מתחיל עם בחורה בלונדינית מושכת במיוחד. הנה דבריו – לפני שקיבל שטירת לחי מצלצלת מהבחורה ובצדק: "אני לא יודע בדיוק מה אני אמור להגיד על מנת שתקיימי איתי יחסי-מין, אבל אולי נוכל להניח שכבר אמרתי את כל זה, הרי בעקרון של דבר אנחנו מדברים על החלפת נוזלים,,, נכון ? אז האם נוכל לגשת ישר לסקס ?"

בהמשך הסרט הנפלא, שנאש כבר מצא את אהבת ליבו באמת, הוא מתלונן על עצמו בפניה: "יש לי נטיה לקלקל יחסים בין אישיים בעצמי ועל ידי ישירות, ואני מקבל תוצאות לא מהנות (לדוגמה, הסטירה המצלצלת מהבלונדינית לעיל).

חברתו מתוך רחמים אומרת לו: תנסה אותי.

ונאש מתחיל את נאומו הקלסי של הפילוסופים:

"אני מוצא אותך מושכת, והתנהגותך האגרסיבית כלפיי מעידה שאת מרגישה אותו הדבר כלפי, אבל עדיין הכללים מכתיבים שנמשיך במספר פעילויות אפלטוניות לפני שנקיים יחסי-מין, אני ממשיך בפעילויות אלו, אבל האמת היא שכל מה שאני באמת רוצה לעשות, זה לקיים איתך יחסים במהירות האפשרית ביותר". – ממשיך נאש לומר לה: את עומדת לסטור לי  עכשיו ?!

להפתעתו התוצאה היית אחרת לגמרי (ותראו בסרט, זה מרגש מאוד וחבל להפסיד את הקטע)

בכל תחום ותחום הפילוסוף מאבד את העניין מהר כי הוא מגלה דיי מהר מה עומד מאחורי השקרים של הטבע ושל החברה הוא מגלה את השקרים הלבנים בכל תחום ותחום. ומתחיל כאמור לדרוש תכליתיות תבוניות וחברתיות לכל ההמונים.

יש כאן כמה דברים בסיסיים שאנו חייבים לשים עליו את הלב. 1, לפילוסוף אין עניין יותר בשום דבר חוץ מה שתכליתית. ולכן שמחת חיים אין לו. 2, הוא משתוקק שכל ההמונים יהיו גם תכליתיים ולכן דורש ומטיף וכו' מכאן השנאה של ההמונים כלפיו. 3, הרבה מדרישותיו באים מקנאה ולא באמת לשם התכליתיות של הזולת. לי אין טעם בחיים, ולכן לכם גם לא תהיה טעם בחיים, על דרך "תוציאו ממני את שתי עיני העיקר שנוציא מכם עין אחת"

הסעיף האחרון הוא השקר של הפילוסוף, שהפילוסוף בעצמו לא מודע לו. תבדקו את עצמכם ותראו שכל מה שאני אוסר לעצמי לשם תכליתיות ? אני לא מפרגן אחרים שמשוחררים ממנו. זה נקרא "עין רע" אני אוסר לעצמי ניאוף משום התכליתיות וכדומה, ומקומם אותי שאחרים נואפים. ולמה ?

תחשבו מה מקומם אותכם הכי הרבה, ותראו שבעיקר זה בדברים שאסרתם על עצמכם בגלל חשיבה פילוסופית אישית או חברתית נורמטיבית ובעצם אתם כלואים בדבר, והנה ההוא משוחרר מיזה. זה הדבר שמעלה את הפיוזים שלנו ואת הקנאות שלנו מול השחרור של הזולת.

החרדים בינינו מכירים את זה טוב טוב בתחום הדת ובתחום הנורמות החברתיות או ההלכתיות. כולנו זוכרים את המשגיחים, שהמשגיח רק ראה בחור מחויך ?! אז מיד דאג שימחק החיוך מפניו של הבחור. כלומר ה"עין רע" והאי פרגון והקנאה, זועקת עד השמים. ביהדות ידוע שצריך אך ורק "בהצנע לכת עם השם אלוהיך" כלומר כל איסור הנהגה תכליתית שהאדם אוסר על עצמו, הוא צריך לעשות את זה בהצנע דווקא משום כך שברגע שזה הופך להיות נוהג נהוג בציבור, אז אתה דורש את זה מכולם ומעלה לך את הפיוזים אם מישהו לא נוהג כמוך. כן כן אתה משכנע את עצמך שאתה דורש את טובת הזולת או טובת האלוהים והאומה. אבל לעומק זה נטו עין רע וקנאה.

זה סוג של מעגליות כזה. אני פילוסוף שלא רואה עניין בשקרים של הטבע ושל החברה, אני מבקש ודורש כבוד ומעמד חברתי כחכם וכתכליתי, מצד שני דורש מכולם שהיו כמוני, ואז נשאל השאלה האם כולם יהיו כמוני ? אז מה אני בעצם ? כלומר לעומק אתה צריך את ההמונים שיישארו המונים בכדי להיות ייחודי ומצד שני דורש מהם להיות כמוך ומצד שלישי פשוט לא מפרגן להם את חירותם ושמחת חייהם ?! זה מקומם אותך זה מטריף אותך כביכול אתה דורש את טובתם ?

כל חומרה ואיסור והגבלה שהחרדי מוכן לקבל עצמו, הוא לעומק רוצה מצד אחד להיות ייחודי ומצד שני דורש את זה מכולם ? אותו דבר בכל תחום חברתי שתבדקו בלי קשר לאיזה חברה אתה שייך, אתאיסטי או דתי או חרדי, כולם אותו דבר כולם רוצים למחוק את החיוך שלנו. ולמה ?

ולכן מיועדינו הפילוסוף אחליט שלא עוד, הוא ייהנה מהחיים, יסתכל על הזולת בעין טובה, וגם אהב את כל מה שההמונים אוהבים כמו את התחת של בינוסה. ואחליט להשתתף בהופעה של ביונסה והנה הפילוסוף מקבל את שוק חייו, אייך ביונסה מביישת ברבים את המעריץ המתלהב שנגע לה בתחת ? האם ביונסה לא מקבלת את כל הכבוד ואהבה הגדולה הזה מההמונים בגלל התחת שלה ? ועוד עושה מיליונים על חשבון הערצה של המעריצים שלה. נכון שמעריצים גם את השירים שלה וגם את המוזיקה שלה וגם את אישיותה, אבל חלק גדול מהערצה כלפיה היא בגלל התחת שלה, אז אייך היא רוצה לחיות בשקר ? ועוד לבייש את המעריץ על חשבון השקר כאילו מעריצים אותה בלי התחת ?

למה היא הגיבה ככה כלפי המעריץ ? לדעתי זה פשוט מאוד, היא לא רוצה להודות בעובדה שהערצה של המעריצים הם בגלל התחת שלה. ולכן משקרת לעצמה ומשכנעת את עצמה שאוהבים אותה בגלל אישיותה והנה בא המעריץ ואומר לה כביכול את האמת בפרצוף. אז בכדי להציל את הכבוד שלה, היא מביישת את המעריץ ברבים ?

אם יש לבינוסה פילוסופית חיים כלשהי ובגלל זה הגיבה כמו שהגיבה בברוטליות מול המעריץ ? אז יש לפילוסוף שלנו גם פילוסופית חיים כלשהי ולא רואה יותר עניין בתחת שלה וכמובן גם לא באישיותה.

על פי מיועדינו הפילוסוף, בינוסה חייבת להיות מודעת להערצת ההמונים כלפיה וצריכה להגיב בהתאם ולהנות דווקא מהמעריץ הזה שלקח אומץ לגעת לה בתחת. בדיוק כמו שמיועדינו הפילוסוף מתעקש ליהנות מהתחת שלה אפי' שהוא יודע מראש שזה שקר של אימא טבע שרוצה לגרום לו לשרוד.

מסקנתו של מיועדינו הפילוסוף היא שגם ההמונים בעצמם הם פילוסופים עם עין רע בדיוק כמו הפילוסופים עצמם. ובינוסה פתחה לו את העיניים לראות את זה.

לסיכום:

הפילוסופים חייבים להפסיק להטיף תכליתיות להמונים, במיוחד שהפילוסוף מודע לעין רע שיש לו כלפי הזולת ולא באמת דורש את טובת הזולת.

ההמונים עצמם גם סובלים מאותו עין רע. ולכן אולי כדאי להם כן דווקא לשמוע לפילוסופים אולי יבינו כמה שה"עין רע" רע להם יותר ממה שזה רע לזולת.

הפילוסופים חייבים ללמוד ליהנות מהחיים אפי' שיש בו שקרים. להתחיל לראות צבעים ויופי בכל ובעיקר להיות אדם עם "עין טובה"

ביהדות אומרים "יודע צדיק נפש בהמתו" כלומר האדם צריך להכיר בבהמיות שבו ולא להתכחש לו, כי שהוא מתכחש לו הוא סובל ואחר כך עוד מקנא באחרים המשוחררים, זה אוכל אותו מבפנים, כך שאפי' את הדברים הטובים שההמונים היו יכולים לקבל ממנו, הם לא מקבלים כי הוא שנאו עליהם, וחבל מאוד.

לסיום:

שהפילוסופים ירדו לעם וינסו להבין וגם ליהנות ?! רק ככה תהיה להם באמת השפעה על ההמונים ורק ככה יהיו חלק של ההמונים.

אבל כל זמן שהפילוסוף מצד אחד ידבר בשפת חרטומים, וידרוש כבוד למעמדו ויסתכל בהמונים בבוז, וגם יסבול מעין רע ?! אז אין סיכוי שמישהו ישמע לו ורק יסבול כל חייו מקנאה שכידוע אוכלת את עצמותיו של האדם, על דרך "רקב עצומות קנאה"

אפי' מיועדינו הפילוסוף לא צריך להפסיק לאהוב את התחת של בינוסה, ובמקום זה פשוט צריך הפילוסוף לבקר אותה על התנהגותה המבישה מול המעריץ המתלהב. ואולי היא תתקן את עצמה.

בברכה

Max maxmen

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s