הקפיטל בליל הסדר

"הקפיטל בליל הסדר"

אחד מהדברים הכי אבסורדים אם לא המטומטמים ביותר היא לראות אייך הקפיטל מתיישב לו בליל הסדר עם אשתו בניו ובנותיו ונכדיו ומנהל את הסדר. מה מספר להם ? היינו עבדים במצרים ? מה רע היה במצרים ? הרי זָכַרְנוּ אֶת הַדָּגָה אֲשֶׁר נֹאכַל בְּמִצְרַיִם "חִנָּם" אֵת הַקִּשֻּׁאִים וְאֵת הָאֲבַטִּחִים וְאֶת הֶחָצִיר וְאֶת הַבְּצָלִים וְאֶת הַשּׁוּמִים: האם אכלנו שם חינם ? בוודאי !! היינו עבדים והיד הנעלמת דאגה לכל צרכינו חינם. והנה עינינו קצה ונפשנו יבשה מהמן – התלוננו בני ישראל במדבר.

יושב לו הקפיטל עם העשירות המופלגת שלו ועם בני משפחתו ומצהיר להם "לא עוד חוקי הירושה" כל נולד חייב להיות פונקציה לצמיחה, נאסור לו אפי' לאגור מים ומי גשם על פי חוק, נשלול ממנו את כל הטבע הקיים חינם לכל האורגניזמים, הכל כמקל לגזר\הצמיחה. כל אחד מכם – מצהיר הקפיטל לבני משפחתו – חייב להיות תחת היד הנעלמת. ולכן תשכחו מהעושר הגדול שלי. (עד כאן סיפור אמיתי שהיה)

בני משפחתו המומים ונבוכים, ואב המשפחה מתחיל להסביר להם את פילוסופיית החיים שלו.

כל בן אנוש חייב להיוולד בלי הטבע, אפי' מים ומי גשם אסור לו לאגור. כי ככה אנו מבטיחים שכל בן אנוש יהיה חייב לעמול בשביל הצמיחה של כולנו. בכדי לקבל את הגזר\הצמיחה ?! חייבים את המקל = שלילת הטבע מכל נולד מראש !!

מתערב אחד מהנכדים ואומר: נשמע טוב, כולנו נהיה עבדים לצמיחה ונחלק את ההון לכולנו בשווה.

נו נו נווו נזעק הזקן: קומוניזם ???????? חלילה וחס יקירי, האם אבא לא לימד אותך שקומוניזם היא הרע ביותר ?

כל נולד יקבל חינוך חינם שיכשיר אותו להיות רובוט למכונת הצמיחה, ויינתן לכל אחד שוויון הזדמנויות להיות הטייקון הבא.

שוב מתערב הנכד ושואל: מה אם אלה שלא הצליחו ?

עונה הסבאל'ע הקפיטל הטיפש: נוו יש ברירה טבעית !!

הנכד: אם יש ברירה טבעית אז מה אתה מתערב ? תן לברירה הטבעית להתנהל לבד, אל תוליד בכפיה ואל תחנך בכפיה ואל תשלול את הטבע מאף אחד. פשוט תחזיר את הטבע למי שהוא שייך – כמובן לכולם – ותן לברירה הטבעית לפעול בטבעיות.

מי חינך אותך ? שואל הקפיטל הזקן.

אתה יודע – שואל הנכד את הסבא – שבברירה הטבעית בג'ונגל היית יכול להיות הומו או שוכב עם בהמה ?! במילא כולנו לא היינו נולדים לך כלל וכלל ?! (אולי עדיף היה ככה ?)

הקפיטל הזקן מתמלא כעס וזועק: החוצה החוצה, תצא החוצה חצוף מחוצף.

הנכד: עוד לא סיימתי סבא. האם אתה וסבתה טרחתם להוליד את כל המשפחה כעבדים לצמיחה ? למי ? לאיזה חזיר שיצליח להיות טייקון ?

הזקן משתולל מרוב כעס וגם הארבע כוסות יין משפיע עליו כהוגן ושואל בתמיהה: תגיד איפה חנכו אותו ? את הילד החצוף הזה, אה ??

הנכד: עוד לא סיימתי סבא, בשביל מה לך ליל הסדר ? האם אתה יודע בכלל מהי ליל הסדר ? אילו היית שם לא היית יוצא משם !

החוצה חצוף מחוצף שכמותך – נזעק הזקן שוב ושוב.

הנכד: עוד לא סיימתי סבאל'ע היקר. האם אתה מבין בכלל מהי אלוהות ? מהי יהדות ? מהי תורת משה ? מהי בכלל ליל הסדר ? עד עלות השחר נספיק ללמד אותך מהי ליל הסדר. טוב תעשה שתקשיב טוב טוב מהי בכלל סיפור מצוות יציאת מצרים.

תשמע סבאל'ע יקר. בימי קדם לפני מאות אלפי שנים, אבי אבות אבותיך חיי לו בג'ונגל תחת הברירה הטבעית, דפק מה שזז בג'ונגל כי בברירה הטבעית הוא איבד את המשיכה המינית לבת מינו.

סבתל'ע היקרה שלך הבינה ראשונה מה קורה, שלא לה ולא לבן מינו אין משיכה מינית טבעית דטרמיניסטית ולכן אין לה סיכוי לשרוד ולהיכנס להיריון.

חשבה מה לעשות, והלכה לבדוק אייך שורדים שאר בעלי החיים. והנה פגשה את הנחשית והנחשית מסבירה לה בטוב טעם: אייך אני שורדת את שואלת ? פשוט מאוד, לא כבד לך הגוף והידיים והרגלים והעיניים ? כל זה מיותר לגמרי הברירה הטבעית כפה עליך את הגוף המטומטם הזה, הנה אני לא צריך את כל זה ואני שורדת. אייך ? – שואלת סבתל'ע, אייך את שורדת ?
הנחשית: הא, פשוט מאוד, אני מפיצה ריח מיני חזק שכל הזכרים חייבים לבוא אלי (ועלי) מקילומטרים והזוכה האקראי דופק אותי והטיפש עוד חושב שהצאצאים יהיו שלו בזה שהוא סותם את הפוסי שלי שאף זכר לא יצליח לדפוק אותי אחריו. מה שהוא לא יודע שאני מלידה את צאצאיו ומזניחה אותן לכל הרוחות ולא מגדלת אותם כלל וכלל. לא אני מכיר את צאצאי ולא הוא. ולכן אני לא צריכה את הגוף הענק כמו שלך ולא צריכה את הידיים והרגלים והעיניים.

סבתל'ע שואלת אותה: אם כך מה כל העמל שלך המיותר אם את לא מגדלת את צאצאיך ? הנחשית: מתי נהית פילוסופית ? זה הברירה הטבעית !!

סבתל'ע: אבל איבדנו את הברירה הטבעית אז מה אני יכולה לעשות ?

הנחשית: תפיצי ריח מיני כמוני ותכבשי זכר ללילה אחת ותזכי בשרידות.

בשביל מה ? שואלת סבתל'ע. בשביל מה שרידותי בכלל אם אני לא מגדלת את צאצאי והזכר לא יודע מי צאצאיו ?

הנחשית: תפסיקי להיות פילוסופית.

כמובן סבתל'ע לא שמע להצעת הנחשית המופקרת, והלכה לחפש זכר שיש לו קצת שכל ודעת, ולנסות לשכנע אותו שהיא תהיה שלו והוא שלה כך יהיה בטוח שהצאצאים שלו ושלה, ושניהם יגדלו אותם ויחנכו ויפרנסו אותם וכל המשפחה תתבדל מהג'ונגל ויהפכו לחקלאים.

וכך הומצאה לראשונה חוקי המשפחה. הומצאה השפה הלוח והחקלאות, על ידי סבאל'ע וסבתל'ע שנקראים אדם וחוה.

(אם – סבאל'ע היקר – תשים לב ?! אז כל אחד מאתנו בהווה הוא אותו אדם ראשון ואותו אישה ראשונה לכל צאצאינו מהיום עד עולם. כלומר האמת ההיסטורי היא אמת על זמני. אני לא מספר לך היסטוריה כסיפור ישן נושן, היא מציאות קיומית על זמני, כי כל אדם בהווה הוא באותו מצב כלפי צאצאיו לדורי דורות שממנו נוצר האנושות העתידית והאישית שלו. או שהוא בוחר לחיות את השבעים שנה ולמות שלכאורה כל העומד למות כמת דמי בהווה. או שהוא בוחר לשרוד אישית באבולוציה. ולכן אל תכעס סבאל'ע היקר שאני אומר שבברירה הטבעית היית הומו או שוכב עם בהמה כי שום דבר בהווה לא כופה עלינו שרידות עם הברירה הטבעית, שרידותינו האישית היא אך ורק דעתנית רצונית.)

ברבות הימים, כל צאצאי סבאל'ע וסבתל'ע רבו ביניהם וגזלו אחד מהשני כי לא הוגדרו קניינים פרטיים ולכן כל העמל בחקלאות היית נגזלת על ידי אחרים שלא הכירו בקניינים הפרטיים ולכן גם התבונה לא התפתחה וכולם היו חשופים לכל אסונות הטבע, והגיע המבול הגדול שהשמיד את כל צאצאי אבותינו. רק אב משפחה אחת היה מספיק תבוני לחזות מראש את האסון ובנה לו את הספינה הראשונה בהיסטריה.

לא מספיק להינצל מאסון טבע – ידע הסבאל'ע נח ואשתו. צריך לקבוע חוקים תבוניים לנו ולצאצאינו עד עולם.
ואז קבע\המציא את חוקי הקניינים. ואייך ? פשוט חילק בגורל את שלושת היבשות לשלושת בניו. אסיה לבנו שם אירופה לבנו יפת ואפריקה לבנו חם.

לא מספיק שחילק לבניו את היבשות הרי מה עם הנולדים החדשים ? האם הם ייוולדו לטבע בלי כלום ? כי הכל כבר קנו לאבותיהם ? ולכן יחד עם הקניינים הומצאה חוקי הירושה !! כלומר אי אפשר להמציא את הקניין בלי הירושה, חייבים את הירושה כך שכל נולד ייוולד עם הטבע.

(תשים לב – סבאל'ע יקר – שכל אדם בהווה הוא באותו מצב של נח ואשתו ובניו. אני לא מספר לך סיפור היסטורי ישן נושן שאתה יכול לפקפק בסיפור ושלום עלי נפשי, לא ולא סאבל'ע יקר, כולנו לא יכולים להיוולד לטבע בלי הטבע, אחרת בוטל הקניינים שלך כי הנולדים לא יכירו בקניינים שלך ולא יכירו בלא תגנוב על דרך "לא יבוזו לגנב כי יגנוב למלא נפשו כי ירעב" ואז שוב בני אנוש יעסקו בחמס ושוב התבונה לא תתפתח ושוב נהיה חשופים לאסונות טבע ומי מדבר על אסונות אנושיות של מלחמות חברתיות נצחיות בין עמים ובתוך העמים שהם כולם צאצאיך בעתיד בעוד מאות או אלפי שנים. כן כן אני מדבר על צאצאיך האישים כמו צאצאי האדם וחוה עד המבול. אז לא היסטוריה ישן נושן אני מספר לך הלילה סאבל'ע יקר אני מספר לך מה יהיה עם צאצאיך בעתיד, ולכן לריק תהיה כל ביקורת המקרא הדיבילית שלך. כי אתה מרוב טיפשותך לא מבין שהתורה היא לא סיפור היסטורי רק מטפורה תבוני שלא מעניין אותנו האם היה או לא היה)

יחד עם המצאת הקניין והמצאת הירושה, הומצאה המוסר האנושי, הומצאה ה"לא תגנוב". בלי קניינים אין "לא תגנוב" ואין לא תגנוב בלי שכל אחד ביקום יש קניינים. לא חוקי הקניין עומדים מכוח עצמם ובוודאי הצו של לא תגנוב לא עומד מכוח עצמו, בעצם שום חוק אנושי מוסרי לא עומד מכוח עצמו. (ראו המוסר לא עומד מכוח עצמו) את זה לא מבינים כל הטיפשים החכמי חלם של דת הקפיטליסטית. ואני מצטער לומר לך סבאל'ע היקר כמה דוגמטיים אתם כי לא למדתם ליבה תורנית יהודית. במקום זה אתם מנסים לעצב אותנו על ידי חינוך חובה כרובוטים לצמיחה ?

ובכן ברבות הימים נולד גיבור, נמרוד שמו וכבש בכוח הזרוע יבשות וקבע חוק חדש שקניין קנוי על ידי כיבוש כמו החיות בג'ונגל. והמציא את הדגל החברתי הדמיוני (ביהדות זה נקרא אלילות ועבודה זרה) שכל אחד מהפרטים בחברה עמל למען הדגל וכך תהיה לנו צמיחה. לא צריך את חוקי המשפחה כי כולם מולידים למען הדגל, אפי' הילדים לא שלך רק של החברה, אפי' לנשום אין לך זכות מוקנה רק כי המערכת הדמיונית נותנת לך רשות לנשום אליבא השופט ברק. הוא (נמרוד) באמת הצליח להמציא את הלבינה והחימר וההנדסה והצליח לבנות את מגדלי בבל, והצמיחה באמת צמחה עד השמים.

מה שהטיפש לא הבין שאין באמת דגל דמיוני שיכול לשעבד את בני אנוש לדגל ובמהרה נפרדו הלבבות והשפות ונחרבה מגדלי בבל.

אילולי אברהם אבינו שידע לברוח בזמן מאימפריית נמרוד, לחפש את הארץ שזכה בירושה מגורל נח לבניו, והיה ממציא את ברית המילה = דגל אישי מול הדגל החברתי ?! לא היית אתה ואני כאן בליל הסדר !!

למה לנו למהר ? יש זמן עד עלות השחר, נכון סבאל'ע ? ובכן אברהם בזמנו כמו אני ואתה בהווה עומדים באותו דילמה. בשביל מי אנו עמלים ? בשביל הזדמנות להיות טייקון ? ואם אני יצליח להיות טייקון אז אני לא מוריש את הוני לצאצאי כי צאצאי שייכים לחברה הדמיונית. כך בעצם אתה מצהיר לנו עכשיו, סבאל'ע היקר, שלא תוריש לנו מהונך כי אנו נולדנו למען החברה הדמיונית למען המין האנושי הדמיונית למען הצמיחה הדמיונית. ואפי' חלוקת הצמיחה החברתית אתה טוען שלא צריך לעשות ואתה נזעק שזה קומוניזם.

ובכן, אני – וכל יהודי שלמד ליבה יהודית – כמו אברהם בזמנו, עושים ברית מילה לומר, אין דגל דמיוני = ע"ז, יש רק אני והדגל האישי שלי = אבר ההולדה = צאצאי לדורי דורות. ועם התפתחות התבונה אולי גם נצליח לנצח את כל המחלות ואפי' את המוות עצמו.

ולכן הומצאה ברית המילה היהודית. אנו כנימולים דורשים את הטבע את ארץ ישראל מהירושה. אין קניין בכוח הכיבוש ואין לא תגנוב אם הקניין היא מכוח הכיבוש. (ראו "קניין" הצוו הקטגורי של קאנט) כל בני אנוש שמדברים על קניין ?! לא מבינים שקניין לא עומד מכוח עצמו כנ"ל. חייבים לחלק את כל היבשות לכל פרט ולכל נולד.

כל זמן שהם לא מחלקים שוב את האדמות ואת משאבי הטבע לכל פרט ולכל נולד ?! אין חוקי הקניין קבילים ולכן נראה רק מהפיכות חברתיות נצחיות ותמידיות. זה תוקף כל דברי הנביאים שכל זמן שהחברה הדמיונית = ע"ז שולטת באנושות ?! אז נראה רק סבל וכולנו לא נזכה לשרידות אישית אבולוציונית.

(שוב סאבל'ע יקר, אני לא מספר לך היסטוריה ישן נושן, אני עכשיו אברהם אבינו לצאצאי בעתיד. אתה אברהם אבינו לצאצאיך עכשיו ובעתיד. ולכן לריק תהיה כל פקפוק של מבקרי המקרא האם כן היה אברהם או לא היה כי אני הוא האברהם ההיסטורי בהווה כלפי כל צאצאי בעתיד. מכאן תבין למה גר צדק נקרא אברהם ולא משה למשל.)

אחרי שאברהם המציא את ברית המילה ויש לו את כל ארץ ישראל בירושה וגם מכיבוש הכובשים. אז מה קרה ? למה צאצאיו לא נשארו בארץ ישראל לנצח ?

ובכן לבן עבד על יעקב וכפה עליו להתחתן עם שני אחות ועצם זה הביא בצאצאיו את הריבים ואת המחלוקות כך שהם מכרו את בן רחל לעבד.

(לימים אסרו להתחתן עם שני אחיות מאותו סיבה (אמרנו התפתחות התבונה = התורה). ולימים אסרו לגמרי לקחת שני נשים = חרם רבינו גרשם)

ובכן יעקב ונשיו הולידו 12 שבטים אחים, והיה להם כל טוב, היה להם את הארץ (אפי' עשו ויתר על חלקו ועזב לאדום) וכולם חלקו בין עצמם את הארץ ל12 חלקים ל12 האחים, בקיצור, היו יכולים לחיות שם ולהקים את משפחתם ואת השבטים לדורי דורות. אבל היו צריכים לריב, ובריב מכרו את יוסף לעבד, ובסוף יוסף העבד הצליח מאוד והקים והמציא את הכלכלה המודרנית.
מה עשה ? פשוט לקח את הבינה שלו והצליח עם שכלו לשמר חיטה להרבה זמן, ברגיל שיש מלך חכם אז מרוויח מזה ההמון והממלכה, אבל לא ולא. יוסף במקום שכל האומה המצרית ייהנה ממעשיו ומשכלו, אז פשוט עשה מיזה ביזנס, קנה את כל האומה המצרית לעבדים וגם קנה את אדמתם.

פשוט גזל את חרות האדם וגזל את אדמתם, והפך את כולם לעבדים למלך.
שני חוקי יסוד הוא הפר: 1, האדמה שייך לכל נולד באומה ואין היא נמכרת לצמיתות 2, ניצל את המצאת הכסף לקנות את חירות האדם לעבדות לעולמים. בזמן שהכסף היא רק אמצעי חליפין ולא אמצעי לגזול הון.

נעצור לרגע להסביר בקצרה מהי כסף ומה הכשל הבסיסי שלה מכאן נבין למה היא מתכנסת אצל יחידים, כך שמעל 50% הון אנושי נמצא בידי אחוז אחד מבני אנוש ואילולי ההפיכות החברתיות המחזוריות ? אז כל ההון האנושי היה מתכנסת אצל אדם אחד ויחיד כמו אצל פרעה ויוסף. שאנו מגיעים למצב שרוב הון אנושי מתכנס אצל יחידים ?! אז מתחיל המלחמות העולמיות והאימפריות נופלות ונבנות חדשות על חורבנם ושוב הכסף מתחיל להתכנס וחוזר חלילה וחלילה. את זה הבינו הנביאים ומיזה חזו את כל נבואותיהם בתנ"ך.

ובכן, כסף כמו החיטה של יוסף משמרת את מה שהטבע מכחידה. לעומק 1, כסף = בעלות על עבודה אנושית. (במודרנה הכסף גם שווה "בעלות על התחייבות עתידי של עמל אנושי" כסף = חוב) 2, הכסף משמרת לנצח (עד ההפיכה החברתית כמובן) את העמל האנושי.

במקור הכסף היה אך ורק אמצעי חליפין, אבל במשך הזמן ראו פלא גדול, שכל חליפין טבעי נכחדת נאכלת וכו' כמו כל דבר בטבע, מה שאין כן אם עושים חליפין עם האמצעי הדמיוני שנקרא "כסף" ?! העמל נשמרת לאורך זמן. !! וכאן הבלוף\הכשל הגדול של המצאת הכסף. והיות שהיא נצחית כביכול וגם הכסף עצמו נהיה הביקוש עיקרי (אפי מים אין לנו בלי כסף), ולכן דורשים עליה ריבית ורווח, אז הוא חייב להתכנס אצל יחידים ומכאן העשירות המופלגת של יחידים על גבי רוב עמל של רוב בני אנוש. כלומר אצל מיעוט בני אדם נמצא הבעלות על העמל שלנו בהווה ובמאה האחרונה נמצא אצלם גם כל העמל העתידי של כל השבעים שנות חיינו כי הכסף נדפסת בהווה על חשבון התחייבותנו היום לעמול בעתיד.

התשובה של בני אנוש משכילים בימי קדם היית לשמוט את החובות כל כמה שנים, כלומר הבינו את הבלוף והלא מציאותי שהכסף הדמיוני עושה. שהיא משעבדת את רוב עמל האנושי ליחידים עד כדי כך שאנו פשוט עבדים להם ולחוב עד סוף חיינו. ולכן שמיטת כספים נהגו כל יושבי קדם עוד בימי חמורבי\נמרוד עד הרומאים.

התורה בכדי לתת לנו להבין את הטריק – של אליל הכסף – משתמש עם סיפור החיטה של יוסף. יוסף הצליח לשמר את החיטה לאורך זמן וסגר את המים (פרעה שלט במים שמגיע למצרים מפנים היבשת) כך שלאף אחד לא תהיה חיטה ואז הצליח תוך שנתיים (חשב שייקח שבע שנים) לקנות את כל אדמות מצרים ואת המצריים לעבדים לפרעה.

נחזור לסיפור בני יעקב ואחי יוסף.

וכן יוסף הפר את החוק התבוני שכל שבע שנים מבטלים את הכסף = אינפלציה מכוונת = שמיטה ושמיטת כספים.

בינתיים האחים שלו נקלעים בשנות רעב שיש בארץ ישראל, וכאן יש להם אח עשיר בארץ זרה שמצליח, אז מיד עזבו את הארץ לטובת לגור עם אחיהם העשיר, ובאמת יוסף נתן להם הכל.

אבל שחק האלוהים\התבונה ויודע שמעשה נוכלות לא יכול להימשך הרבה זמן, להפך היא נוקמת ונוקמת בלי רחמים. יוסף ואחיו הרי לא חיים לנצח, ולכן באמת קם מלך חדש שלא ידע את יוסף, והפך את היוצרות, שיחרר את האומה המצרית מעבדות, וקנה את צאצאי יוסף וצאצאי כל האחים לעבדים בפה רך = אותו פילוסופיה חברתית כמו היום.

בני האחים היו שם עבדים עד שכמעט לא נשאר מהם זכר ח"ו רובם התבוללו מעל 80% מהם. ומשה הצליח ברגע האחרון להוציא אחד מחמש (או אחד מחמישים) וכך ניצלנו מעבדות נצחית ומהשמדת טוטלי של האומה.

ובכן משה רבינו לומד מההיסטוריה של האומה ויודע שבלי חוקים תבוניים שוב נחזור לגלות ושוב להתבוללות ושוב להשמדת האומה.
ולכן מיד נותן חוקי יסוד. חוק ראשון: הארץ ירושתינו מחלוקת נח ובניו, מחולקת על פי גורל. (אין נבואה ואין אלוהים, פשוט גורל שאפי האלוהים לא יכול להתערב בה) כל נולד נולד עם אדמה, אין קיום לאדם אם אין לו אדמה\נחלה משלו. אי אפשר למכור את הנחלה לצמיתות. חוק שני: אין האדם עובד רק שש ימים, ויום השבת יושב ונהנה מממלכתו האישי, ויודע למה עמל כל כך כל השבוע. חוק שלישי: אין עבדות, אם אדם חייב להימכר לעבד מרוב עניות אז רק לשש שנים. חוק רביעי: אין הכסף נצחי, יש אינפלציה מכוונת כל שבע שנים, כלומר שמיטת כספים, אין חובות,  אף אחד לא חייב לאף אחד כלום. חוק חמישי: אין ריבית, כי בעלות על עמל לא יכול להצמיח עמל יש מאין הרי לעומק כסף = בעלות על עמל. חוק שישי: כל משפחה תורם בן אחד להיות עובד החברה, והוא מקבל את פרנסתו מהציבור. חוק שביעי: אין מיסים אך ורק עשר אחוז וישירות = נתינת אישית לעובדי החברה. (מה שקרה בסוף שלא הצליח לגייס את הבכורים כנאמנים לחשיבתו הפילוסופית ולכן גייס את שבטו הוא = שבט לוי, ואכלנו אותו חזק תראו בהמשך) חוק שמיני: אין מלכות, יש שרי עשרות שרי מאות שרי אלפים וכמובן יש את השבעים זקנים נבחרי הציבור והם מחוקקים חוקים לפי הצורך וגם מבטלים חוקים לפי הצורך. חוק תשעי: אין קיום לאומה מחוץ לארצו, כלומר מחוץ לארצו מבוטלת החוקה ברוב חוקיה במיוחד החברתי כלכלי, ולכן באמת בגולה דינא דמלכותא דינא כלומר דיני צדק בכלכלה חברתי תלויים במוסכמות החברתיות ולכן בלתי אפשרי שאני הקיים שמיטת כספים אישית בגולה. (טוב לא כדאי לכנס לפרטים, אבל נבין למה אפשרי פרוזבול בזמן שאין שמיטה.)

והחוק העיקרי והעמוקה ביותר: החוקה החברתית היא חוקה אישית. כל אדם חייב ללמוד את החוקה ולקיימו אישית. כלומר אין משטר ושוטר, יש רק האדם כפרט עם חוקה אישית.

זה על רגל אחת סיפור יצאת מצריים כהלכתו, ללמד אותנו ושנזכור לעולמים.

1, שהאחים השבטים יכלו היו לחיות בטוב בארצם לנצח. לו לא היו רבים ומקנאים אחד בשני. (זה רלוונטי בהווה לכל אב משפחה)

2, לא מוכרים אח לעבד, ולא זורקים יהודי מהקהילה, כי בסוף זה ינקום בנו, הוא וחבריו יקימו קהילה כמו שקרה עם הקהילות הנפרדות ושוב אנו במלחמת אחים, ובסוף האלוהים זרק אותנו – את כל הקהילות הנפרדות, לאותו תאי הגזים יחד, הוא לא עשה קהילות נפרדות, הוא פשוט השמיד אותנו יחד (חרדי ודתי וחילוני ומתבולל) באותו תאי הגזים.

3, לעולם לא עוזבים את הארץ אפי' שיש רעב, אפשר לייבא אוכל מבחוץ אבל לא יורדים מהארץ, אפי' שיש שילטון זר.

4, דיור חינם ומקור פרנסה לכל נולד, ולא למכירה לצמיתות. כלומר אין מצב שאדם נשאר בלי הטבע.

5, אינפלציה מכוונת כל שבע שנים, ביטול ערך הכסף כל שבע שנים. וכמובן ריבית אסורה באופן אבסולוטית. כי זה שקר גס, כי אם הכסף היא רק אמצעי חליפין ?! אייך היא מצמיח יש מאין = ריבית ? והיא גם משעבדת את האדם לזולתו. כלומר שוללת את חירותו. כל זמן שהאנושות לא תתנהג עם שמיטת כספים ?! לעולמים תהיה עבדות, לעולמים נהיה עבדים, לעולמים לא תהיה האדמה שייך לפרט, כי כל המלחמות על שטחים באים מהסיבה הזו, שהחברה רוצה שטח אז הוא נלחם עם חברה אחרת, אבל אם השטח שייך לכל נולד ביקום אז אין על מה לריב ולהילחם.

אותו דבר כלפי הכסף, כל זמן שניתן לכסף לקום על יוצרם, אז נהיה עבדים לעשירים, והם יקנו אותנו לעבדים לעולם, היום באמריקה שולטת חמש\עשר בנקים על כל האומה.

מכאן סבאל'ע היקר נסביר את ההבדל בין מצוות סיפור יציאת מצרים. לבין מצוות זיכרון יציאת מצרים בכל יום ויום.

ההבדל היא דווקא שבליל פסח, מחויבים אנו "להתחיל בגנות ולסיים בשבח"

כלומר, בכל יום יש לנו מצווה לזכור ולשבח. בליל הסדר\פסח, המצווה דווקא לספר בגנות תחילה, כלומר לדעת מה הביא את העבדות, העבדות אלילים ומלחמת אחים.

כמו שאומרים חז"ל במליצתם, אמר הקב"ה ליוסף "אתה אמרת מזלזלים בבני שפחות וקורין אותם עבדים ? לעבד נמכר יוסף !! (תהלים קה יז), אתה אמרת תולים עיניהם בבנות הארץ ? אני מגרה בך את הדוב ותשא אשת אדוניו וגו'.

אמר הקב"ה לשבטים, אתם מכרתם את יוסף לעבד ?! חייכם שאתם תהיו עבדים. (כלל גדול בתורה וחז"ל ששום דבר לא מיסטיקה, זה תבונה טהורה פשוטה = נבואה. שמוכרים אח לעבד אז בדור הבא גם ימכרו לעבד וחוזר חלילה ואז המלחמות הנצחיות בין אחים ובעתיד בין עמים שתצא מאתנו בעתיד. אם אנו היום לא יכולים לחיות יחד כאחים של האב הקדמון אז אייך אנו רוצים שהצאצאים שלנו בעתיד – שאנו האב הקדמון להם, יחיו יחד ?)

כלומר אנו צריכים ללמוד מה היה בכדי לדעת לתקן, ואז באמת נזכה להיות בני חורין.

כל זמן שאבותינו היו עובדי אלילים, אז אין בכלל אב אומה, ואין בני ישראל, האבות היו יכולים להמשיך להיות עובדי אלילים ואז מי היה מבחין בינם לבין כל אדם בזמנם. דווקא אברהם ששלל את האלילות, ועשה את הברית מילה לו ולזרעו עד עולם, אז התאפשר תחילת האומה. אחרי שיש כבר אומה, אין לו קיום בלי שתהיה אחדות ואהבה בין אחים, ולכן צריך לספר את סיפור יוסף והאחים, אייך נגרם מיזה שירדו למצריים, ונהיו עבדים, והתבוללו לגמרי שם. רק משה הצליח להציל אחד מחמש\מחמישים, ואז נתן לנו תורת חיים, תורה חברתית כלכלית, וכך ורק כך נהיה באמת בני חורין. כל תורה אחרת, לא הצליח לשמר את האומה, בכל דור ודור הפסדנו את זרעינו להתבוללות. דווקא אם נשמור את תורת משה, שזה אומר, ניתן לכל נולד אדמה\דירה\בית חינם ומקור פרנסה, אין ריבית, (לא בהלוות ולא בקנסות) שמיטת כספים, ושמיטת הארץ, כל אלה תציל אתונו, ותקיים את האומה ואת זרעינו לעולמים. ואז לא תהיה כל עמלינו לריק ח"ו.

לסיכום:

לא מספיק רק לא להיות עובדי אלילים, לא מספיק שלא תהיה מלחמת אחים, רק גם חייבים לקיים את שיטת הכלכלה של התורה כנ"ל, בלי כל זה, נחזור להיות עבדים, ונפסיד את זרעינו להתבוללות, למעשה כל עמלינו (להקים משפחה ולפרנס אותם ולגדל אותם וכו' וכו') תהיה לריק ח"ו.

עכשיו סבאל'ע היקר הגיע עלות השחר ואפשר לומר שקיימנו את מצוות ליל הסדר = סיפור יציאת מצרים כהלכתו ובהידור רב (חוץ מהחוצפה שלי שלא היית מיותרת רק לתועלת כי בלעדיה לא הייתם מקשיבים לי כלל). אבל נזכור ונזכור לעולמים שחוקי הקניין והירושה חייבים לעמוד על ממשהו מוצק כמו הצוו הקטגורי של קאנט (ראו בדפים הקודמים) בלעדיה אין חוקי המוסר קבילים כמו לא תגנוב ועוד ועוד. מכאן תבין סבאל'ע היקר למה כל ההפיכות החברתיות בבני אנוש ולמה אנו לא שורדים רק מעט, והמעט שורד רק בגלל ברית המילה = דגל אישי מול דגל חברתי דמיוני שנכחדת כמו כל החברות הדמיוניות בהיסטוריה.

חג חירות שמח לכל בית ישראל ולכל בני אנוש

בברכה

Max maxmen

<span dir=rtl>3תגובות ל‘הקפיטל בליל הסדר’</span>

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s