אפלטון וגלוי העריות

אפלטון וגלוי העריות.

(כישלון האימפריות\הישויות בכל הדורות)

יובל הררי בספרו קיצור תולדות האנושות, חושב שהוא מחדש חידוש חדש ומבריק כביכול שחוקי המשפחה לא רלוונטיים בגלובליזציה המודרנית, כלומר אם ישות האנושית צריכה להוליד לעצמה אז הישות האנושית תדאג להולדה כלומר לא צריך יותר את חוקי המשפחה.

ובכן לעומק זאת היית החשיבה בדור המבול, יותר נכון, מאז אנוש בן שת שהמציא את הישות האנושית (אנוש = ישות האנושי = ע"ז הראשונה בהיסטוריה).

אבל במאמר הזה אני רוצה להוכיח – ולשמוע כמובן את דעתכם בעניין, שבעצם כל ממציא של ישות\עם\אומה\חברה\מדינה\קהילה וכדומה, בעצם היה מוכרח להגיע למסקנה הזאת שחוקי המשפחה לא רלוונטיים לו, הרי למה באמת איסור אשת איש אם ההולדה היא לישות ? כלומר לא צריך שנשים ואנשים יהיו נשואים בכלל, הרי ההולדה היא לישות\אומה\עם\מדינה\חברה\קהילה.

לדוגמא אני מביא את אפלטון.

בעל העקרים  במאמר הראשון מזכיר את אפלטון והנה דבריו שם

ספר העיקרים מאמר א פרק ח

הלא תראה כי אפלטון טעה בזה טעות גדולה ואמר על המגונה שהוא נאה, כי אמר שראוי שיהיו הנשים במדינה משותפות לבעלי ראשיות אחת, כאלו תאמר נשי השרים משותפות לכל השרים ונשי הסוחרים לכל הסוחרים, וכן נשי בני אומנות אחת משותפות לכל בני האומנות ההיא, וזה דבר הרחיקה אותו התורה, ואפילו תורת בני נח, שהרי נאמר לאבימלך הנך מת על האשה אשר לקחת והיא בעולת בעל (בראשית כ' ג'), והוא התנצל בשלא ידע שהיתה אשת איש. וכבר גנה אריסטו דעת אפלטון בזה.

(בעל העקרים מדבר על משהו אחר כאן, אבל מהשיח לפי תמו אנו רואים מה חשב אפלטון ואפשר להבין מנין מוכרח היה אפלטון להגיע לדבר המטורף הזה.)

ובכן אפלטון מציע דבר דיי פשוט, הרי במדינה חייבת להיות היררכיה בין בני אדם (שבזה כבר אף אחד לא מאמין היום בפוסט מודרניזם, חוץ כלפי שופטים עוד נשארנו מפגרים) ולכן הוא מציע שלכל השרים\סוחרים\אומנות, יהיו נשים משותפות כלומר החברה כנראה תדאג שיהיו נשים שכאלה שמתאימות להזדיין דווקא עם שרים (אולי מכאן טקס בחירת מלכות היופי), והנשים הפחות יפות יהיו כנראה בשביל הסוחרים והנגרים וכדומה.

צדק פרופ' בוזגלו היקר שאמר כך: אידאולוגיות המתחדשות, תמיד לא אהבו את המושג המשפחה. מאפלטון ועד הקיבוץ ועד הציונות, לא אהבו את מושג המשפחה, הם רצו להפריד את קשר הדם בין ההורים והילדים, ואז נוצרה איזה טרגדיה שנהיינו יתומים. (הוא כמובן מדבר על עדות המזרח בלאומניות המתחדשת)

וכאן אני מגיע לעיקר  המאמר.

אייך באמת כשלו כל האימפריות\הישויות בדבר הפשוט הזה ?

הרי לכאורה אם האדם רואה בישות כעיקר אז למה באמת הפרטים (נשים ואנשים) לא אימצו את הדבר הפשוט הזה ? ניקח דוגמא מחסידות כלשהי כמו גור או בעלז, אם הישות הזה שנקרא גור\בעלז היא העיקר, אז למה איסור גלוי עריות ? שחסידות גור\בעלז תעמיד בנות לכל החסידות ככה הישות שנקראת גור יצמח ותשרוד ?!

בואו נעשה את הדוגמא כלפי הישות החרדית כולה: תחשבו על חרדים כישות (הרי ככה הם נוהגים מול בניהם ובנותיהם, זורקים אותם לרחוב על שטויות כמו שהילד הוא בינוני ולא מתאים לישיבה או כמו ילדה בת שנתיים לא מתאימה לבוא לקהל השם\לבית ספר בית יעקב הכללית כלומר לא הפרטית כי לא רואים את האבא במנחה מעריב. גם הורים מוותרים על צאצאיהם בגלל שטויות כמו אי שמירה על מנהגים דביליים וכדומה) שצריך לשרוד מול ישויות אחרות כמו מול ישות הדתיים או ישות החילוניים, אז למה צריכים החרדים לחוקי המשפחה ? הרי אם ישות החרדים עיקר מול הבנים\הבנות האישיים שלנו ?! אז לא צריך יותר לבנים\בנות אישיים לנו שזה סיבת חוקי המשפחה. כלומר, הרי בשביל מה חוקי המשפה ? בשביל מה איסור אשת איש ? כי אז אין לגבר ילדים משלו, אבל אם הילודה היא לישות החרדית, אז בשביל מה חוקי המשפחה ?

אז למה זה לא קורה, לא אצל אפלטון ולא אצל שום ישות אחרת ?

התשובה הפשוטה היא שזה פשוט לא יכול להצליח כי הפרט לעצמו לעולם לא רואה ישות באמת אך ורק כאמצעי לו אישית, אם הישות לא מביא לו את מה שהוא צריך ממנו אז מבוטלת הישות. כלומר הכישלון של כל הישויות היא בכך שהאדם ברוחו לעולם לא יכול להיות טפל למשהו אפי' לא לאלוהים.

למה אני אומר אפי' לא לאלוהים ? כי אם האלוהים היה רוצה בכך, זה היה מצליח כלומר אנו רואים שאפי' האלוהים לא מצליח להקים ישות כלל אנושית. הרי נמרוד או אנוש המציאו בדיוק את הישות הזה שלכאורה היה צריך להיות טוב לאלוהים, ובכל זאת זה נקרא ע"ז בתורה.

נמשיך בחקירה ונאמר אם האלוהים בסוף סוף בחר בגזע מסוים מכל מיני סיבות הידועות לו, נגיד בחר בבני ישראל ?! אז אחרי שבחר בהם, כבר היה צריך להתיר את גלוי העריות !! הרי עיקר העיקרים זה הגזע\העם\האומה היהודית.
מכאן גם נוכיח, שאין היהדות ומחשבת ישראל מכירה בישות לאומנית, אחרת כנ"ל לעיל למה לא לאמץ את אפלטון או את יובל הררי ?

לסיכום:

1, כל ישות חייבת במוכרח לשלול את חוקי המשפחה.

2, גם האלוהים שבחר באדם כנבחר הבריאה או בהמשך בחר בבני ישראל, היה
צריך להתיר את גלוי העריות.

3, כל הישויות כולל האלוהים כשלו בכך, ולמה ?

התשובה לכל זה היא כמובן "חופש הפרט וחירותו ובעיקר שרידותו האישית". כלומר אי אפשר להפוך את הפרט לטפל לישות, אפי' לא לישות האלוהית. האדם הפרט והבן חורין רוצה לשרוד אישית לדורי דורות ולכן הוא צריך את האישה כנאמנת לו ככה הוא בטוח שצאצאיו הם שלו ולא של השכנים או של הישות הדמיונית.

נסיים עם המאמר היהודית "שמע ישראל השם אלוהינו השם אחד = הפרט". מכאן נבין את האבסורד של אלה שמפרשים את "אחד" = ה'אחד. כי אם מדובר על האל האחד ?! אז למה חוקי המשפחה ? והבינו זאת לעומק !!

בברכה

Max maxmen

<span dir=rtl>7תגובות ל‘אפלטון וגלוי העריות’</span>

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s