אתיקה עיתונאית חרדית

"מי שמכם ??"
"אתיקה עיתונאית חרדית"
"ליבה חרדית יהודית מינימלית"

האתר החרדית "בחדרי חרדים" מאיים על הפדופיל הדמיוני העתידי שהנה אנו באים. אנחנו התובעים ואנחנו השופטים ואנחנו הגוזרים את הדין ואנחנו גם המבצעים הלכה למעשה את הלינץ' בכיכר העיר בכדי לתת את מנת לחמם של האספסוף. ראו את הכתבה כאן פרשת תקיפה חדשה – 'בחדרי' קורא ומתריע

האתר בחדרי חרדים הוא אתר שאני חב לו אישית הרבה – ולא כאן המקום לפרט, ולכן קשה לי מאוד להעביר את הביקורת. אבל אני מרגיש שהאתר בחדרי חרדים פשוט נגרר אחרי האתר – המתחזה לאתר חרדי, שנקרא: "כיכר השבת", אתר ששונא חרדים בטירוף ושונא כל מה שמייצגת החרדיות והיהדות.

האתר כיכר השבת לקח על עצמו ז'אנר חדש לשפוך את דמו של כל חרדי שנכשל בפדופיליה וכדומה. האתר הנבל הזה, בלי בושה מפרסם את התמונה של החשוד אפי' שהוא עוד ילד (ביהדות נער הוא עד גיל 20\25\30 = שלוש דעות בחז"ל) וככה פרסם תמונת חשוד של אברך מתנדב כל חייו הקצרים למען חולים בעוזר מציון. האתר שיש לו אינטרס כלכלי נטו (למה להמליץ עליהם זכות ? אפי' אם נרצה ללמד עליהם זכות פשוט אין כזה, ונחפור בעניין לעומק בהמשך.) מוכן לשפוך את דמו של הילד לדורי דורות, הרי הוא עוד יקים משפחה ותהיה לו ילדים ונכדים ונינים והנה בחיפוש אצל הגאון גוגל, הנין והנכד ימצא אחרי מאות שנים את תמונתו של הסבא. בינתיים עד שהוא בעזרת השם יגדל להיות סבא, האתר מוכן לשפוך את דמם של ההורים שלו ואת דמם של הדודים שלו ואת דמם של בני הדודים שלו ואת דמם ושל אחיותיו ואת דמם של אחיו.

האתר הנבל הזה, בוודאי טוען לעצמו שהחשוד הודה במעשיו. א' ואז מה ? מותר לשפוך את דמו ברבים ואת דמם של כל משפחתו ? מה עם הנזק הבלתי הפיך לבחור עצמו ? כמו הסיכוי לחזור למוטב ולזכות לכפרה ולסליחה שאין בשום אומה וחברה רק ביהדות (נעמיק בנושא בהמשך, שנגיע לליבה היהודית והחרדית: מה ההבדל בין האומות ליהדות בנושא), מה עם הנזק להשיג שידוך וכנ"ל הרי זה נזק לדורי דורות. וכל זה באיזה צידוק ? למען ישמעו ויראו – כמו שטוען האתר בחדרי לעיל ? ממתי החשוד הוא פונקציה לחנך אחרים ? (עוד נעמיק בנושא הזה בהמשך כי לדעתי אתם = העיתונאיים לא מבינים את השאלה כאן. לא רק אתם, גם מערכת המשפט של האומות לא מבינים את השאלה הפילוסופית\המוסרית כאן) כלומר תפסתם קורבן בכדי לחנך אחרים ? בכלל ממתי אתם מחנכים ואיפה למדתם חינוך ועוד חינוך חרדית = ליבה חרדית יהודית ?? ב' ממתי אפשר לסמוך על זה שהוא הודה על החשדות שחושדים בו, הרי במשחק המשפטי המודרני הודיה יכולה להיות כדאית משפטית פרקטית ואין לזה ולאמת כלום. ולכן אי אפשר לסמוך על כך ועוד לשפוך את דמו על כך.

בכתבה בבחדרי לעיל, אתם טוענים שצריך להזהיר את הפדופיל העתידי. ואני שואל אותכם, האם אתם חושדים בקוראים שלכם שהם הם פונקציה עתידית להיות פדופילים ?! ולכן אתם פשוט מזהירים אותם ??

לסיום הביקורת: (מיד נעבור לאתיקה העיתונאית החרדית + הליבה החרדית והיהודית הבסיסית)

למה אתם כאתר חרדית חושבים את עצמכם יותר חכמים מכל העיתונאיים החרדים הקלסיים במאות האחרונות ? מה, פשוט קיבלתם מנת יתר של חכמה ותבונה מכל העיתונאים החרדים מאז ומתמיד ? למה באמת לעולם, אבל לעולם, הם לא נגררו לזבל המודרני הזה ?

עיתון חרדי צריך להיות חרדי באמת, הוא לא יכול להתנהג כמו גוי גמור ולטעון שהוא חרדי. בעיני לפרסם תמונת בחור צעיר ותמונה של אברך צעיר (אפי' היה רוצח עיר שלם) זאת מעשה של גויים ולא מעשה יהודי. אין שום זכות ושום סמכות לאף אדם ובוודאי ליהודי וק"ו לחרדי להחריב את חייו של אדם אפי' שהוא עשה את המעשה החמור ביותר כמו לרצוח עיר שלמה. ק"ו שמדובר על פדופיליה, שזה אלימות כמו כל אלימות. זה לא רצח (שצריכים להישמר ממנו, ובכל זאת עיתון הוא לא אכיפה ולכן אפי' כאן אין לכם צידוק לכתוב את שמו ותמונתו), זה אפי' לא אלימות קשה כמו מכות רצח ששוברים לאחד את כל עצמותיו. למשל אתר כיכר השבת לא פרסם את תמונות השוטרים ואת שמותיהם, אלה שנתנו מכות לבחור סתם כי טעו בזיהוי (הנה תראו כאן http://www.kikar.co.il/204180.html) וכי למה ? מה ההבדל ? לדעתי ומנסיוני מעשה השוטרים הרבה יותר גרוע מליטוף תחת של ילד. אני עברתי את שניהם, גם אלימות שוטרים וגם ניסיון של בחור ישיבה – בחור בוגר ממני בהרבה ככה שלא יכולתי להתנגד, לשחק איתי. ואני אומר בלי שום פיקפוק שאלימות שוטרים – במיוחד שוטרים ישראלים שעוברים שטיפת מוח של שנאה כלפי חרדים, הרבה יותר חמור מניסיון של מישהו סוטה לשחק משחקי נערות.

חז"ל אומרים על עשו = מלכויות האומות, שהם נמשלו כחזירים, כי כמו החזיר מראה את רגליו להראות כביכול שהוא טהור, ככה האומות רוצים להראות כמה הם טהורות. אז כל פעם יש להם איזה משהו שעם זה הם רוצים להראות שהם טהורים, אבל למעשה הם חזירים והאימה של החזירים. הרי להרוג את הרווקים והרווקות למען המשטר בזמן שהמשטר שוללת מהם אפי' מי גשם ומי מדבר על דיור וכדומה, זה מובן מאליו. לזיין את כולנו כל הזמן עם גזירות כלכליות, זה נורמלי. לקחת ילדים מהוריהם כי המפלצת שקורא לעצמו מדינה חושב את עצמו כהורה עליון, זה נורמלי. אבל פתאום הם צדיקים ועומדים כולם על רגליהם האחוריות, אם מישהו כמו חיים רמון, הכניס רח"ל את לשונו לתוך פיה של בחורה שנדבקה עליו. שמעו שמים,, שמעתם ? חיים רמון רח"ל הכניס את לשונו לתוך הפה של הבחורה. ממש הכניס אותה. היית דיון שלם במדיה כמה הכניס ומתי זה פלילי ומתי לא, בקיצור חבורת מנוולים שטוענים שהם טהורים. אותו דבר כלפי פגיעה מינית, המשטרים המודרניים השתגעו לגמרי, פעם באופן טבעי שראינו בחורה סופר יפה, אז מיד הגבנו בהתפעלות ובפרגון ואמרנו: אלהים כמה שאת יפה. היום זה פלילי. הקנאי הכי קיצוני ממאה שערים לא היה מעז להופך דבר טבעי שכזה למשהו פלילי. כל זה ועוד באים מדבר אחד פשוט, המשטר רוצה את התלות שלנו בו. כלומר הם רוצים לשכנע אותנו שבלעדיהם ובלי הגננת, לא נשרוד כבני אנוש.

ובכן, מעבר לדברי חז"ל הנ"ל יש עומק יותר עמוק למה המשטר עושה את עצמו צדיק וחסיד, כי אז מי צריך משטר בכלל ? כלומר רוב בני אדם בטבעיות הם טובים וצדיקים וחסידים, ולכן הם לא צריכים גננת שנקראת מדינה ומשטר, ואז מה הצידוק של קיומו של המשטר ? בשביל מה אנו משלמים להם מיסים וכו' וכו' ? הנה טעון המשטר: יש פדופילים בכל פינת רחוב ויש רוצחים וגנבים וכו' וכו'. ככה ההמונים יצדיקו את המשטר. מה עוד, הרי צריך להעסיק את ההמונים עם בידור ורכילות, והנה כאן נכנסת העיתונות המודרנית, תפקידה היא לספק את מנת לחמם של האספסוף. ומה יותר עסיסי מסיפור של אונס ופדופיליה וכדומה ? למה באמת אצל ההמונים כאלה סיפורים מספק אותם הכי הרבה ? כי כנודע כבר אמר אחד מגדולי פילוסופי יוון העתיקה: שאין עובר יום על האדם בלי מחשבות מטומטמות, (כמו הכליות מוציאות שתן כך המוח מוציא שתן = מחשבות מטומטמות) והנה הסיפורים בחדשות מרגיע אותם שהנה יש עוד שחושבים מחשבות מטומטמות שכאלה ועוד הולכים אחרי מחשבותיהם הלכה למעשה. כלומר ברגיל אדם לא משכיל מתבייש עם השתן שיוצא לו מהמוח, והנה הסיפורים האלה מרגיע אותו שהנה הוא אדם נורמלי. (למה אמרתי לא משכיל ? כי אדם משכיל לא אמור להתגרש מהשתן הזה, הרי מחשבות האדם הם אקראיות וכל תפקידו של האדם היא לא ללכת אחריהם על דרך לא תתרו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם. כלומר זה שהמחשבות עולות זה טבעי לגמרי ואין מה להתבייש מיזה. ראו מי אני ? השתן שבמוחי ?!)

והנה אתם כאתר חרדי נגררים אחרי הזבל המודרני הזה. ועוד מוכן להקריב על כך קורבנות אדם כנ"ל.

אם נמליץ עליכם זכות ונאמר שמחשבותיכם וכוונותיכם היא לטובה, על כך נאמר שהדרך לגיהינום רצופה כוונות ומחשבות טובות. כי אין לכם מושג ירוק בהטבה, לא לקרבן בהווה ולא לקרבן העתידי ובוודאי אין לכם מושג ירוק אייך ביהדות מטפלים בקרבן וברודף. כלומר שניהם לא אמורים להינזק לנצח בגלל המקרה הזה כמה חמור שתהיה המעשה.

עד כאן הביקורת ומכאן נעבור לחפור באתיקה של העיתונאי החרדי + הליבה החרדית יהודית המינימלית.

הליבה החרדית יהודית המינימלית

האומות וכן המדינה הישראלית, לא באמת מאמינות באדם, ולכן הם צריכים משטר וגננת וכמובן שוטר ואכיפה. מה שאין כן היהדות מאוד מאוד מאמינה באדם, אבל יש לו תנאי הכרחי, והיא חינוך נטו להיות אדם טוב באופן טבעי על דרך: הרגל נעשה טבע. חוץ מהחינוך בבית ספר ובבית ובישיבה וכו', היהדות דורשת מהאדם תמיד ללמוד ולהתחנך אישית = לעבוד על עצמו תמיד, על דרך: אל תאמין בעצמך עד יום מותך. (תראו כאן יש מאמר בנושא, שכדאי לכל משכיל לעיין ולהפנים. "פלסטיות המוח" הקונפליקט הנצחי בין השכל והדעת שלנו לבין הרצון הרגש והאינסטינקטים שלנו.) מה הרווח ? שלא צריכים משטר ושוטר כלומר אנו בני חורין באמת. הרי בכל משטר וריבון אנו עבדים לו וצאצאינו הרווקים והרווקות הם בשר תותחים בשביל המלחמות. ראו שמואל א' פרק ח' פסוק יא'. הרווח הכי גדול היא כמובן שאין אדם מאושר יותר מהאדם שהוא טבעי טוב. ראו במאמר הנ"ל ("פלסטיות המוח" הקונפליקט הנצחי בין השכל והדעת שלנו לבין הרצון הרגש והאינסטינקטים שלנו.)
הוא כמעט לא צריך להילחם עם עצמו ובוודאי לא צריך גננת ושוטר. הוא טבעי אדם טוב שממשיך לעמול על עצמו להיות עוד יותר טוב = מצוות לימוד תורה\מוסר כל חייו.

באומות האדם לא מחונך טבעית כי לא משקיעים בחינוך כי יש במילא שוטר ואכיפה. עדיף למשל להשקיע שהם יהיו הון אנושי בשביל הטייקונים (הרי שוויון בצמיחה זאת קומוניזם רח"ל, ולכן תהיה הון אנושי בשביל הטייקונים), זה החינוך הממלכתי החובה. בוודאי שאין שום חובה אישית לאף אדם להתחנך אישית רק להפך תהיה מה שאתה – יאמר כל טיפש בוגר תורת פרויד. במרחב הציבורי במילא יש שוטר וגננת, במרחב הפרטי מצד המשטר, תאכל את הלב שלך, למי זה איכפת.

המדיה והעיתונאי המודרני הוא חלק בלתי נפרד מהמשטר, כלומר הוא גם מרגיש את עצמו המחנך והמחוקק ולא מסתפק רק בזה, הוא גם הרשות השופטת וגם הרשות המבצעת.

כאן נשאלת השאלה הכי מטריפה. מה פתאום העיתונאי המודרני מרגיש ככה ? למה למשל שהרב שטיינמן (זקן גדול הדור) יראה אותי עושה מעשה כלשהי, הוא לא ישפוט אותי ובוודאי לא יאמר לי כלום, וק"ו לא ינסה לחנך אותי. וככה ינהג כל תלמיד חכם קלסי. כלומר הקשקשן בתקשורת חושב את עצמו חכם ואת הצופים והקוראים והשומעים הוא רואה כילדים שצריכים אותו כמחנך ומדריך וכו'. ושאני פוגש תלמידי חכמים, הם לעולם לא ינסו לחנך אותי. (רק אם זה אבי או סבי ורבי וכדומה שאני בעצמי דורש מהם הכוונה)

לענות על השאלה, שוב אנו צריכים לליבה היהודית. בליבה היהודית אין ישויות דמיוניות כמו ישות מדינית או ישות חברתית. בישות החברתית או מדינית כל פרט בישות מרגיש חלק של הישות הדמיונית ככה שכל אחד מרגיש שהוא יכול לחנך את הזולת במיוחד עיתונאים ופוליטיקאים חושבים תמיד שעליהם העול של לחנך את ההמונים המטומטמים. מזה מרגישים חכמים ונבונים שאנו פשוט בלעדיהם רח"ל נהיה כולנו פדופילים ואנסים ורוצחים וגנבים. האדם שהוא חלק של ישות דמיונית לעומק הוא הוא הישות הרי אין דבר כזה ישות באמת יש רק את הפרט, ואז הוא מרגיש כאבא של הזולת ומדבר בשמו של הישות ופועל בשמו בזמן שלעומק זה הוא בעצמו, אפי' שופטים חוטאים בחטא המדומיין הזה, אם הזדמן לכם לקראו פסקי דין, תראו שהשופט ידבר גבוה גבוה לטובת החברה\מדינה\הציבור המדומיין שלו, ויחסל באופן טוטלי את האדם העומד מולו במציאות. אותו דבר פוליטיקאים וכלכלנים, הרבה תשמעו מהם על החברה והמדינה והציבור, בדיוק כמו אנשי דת מדברים בשם האלוהים. ביהדות נקרא הדמיון הזה "אלוהים אחרים או עבודה זרה". ביהדות שאין ישויות שכאלה, וכל אחד צריך לבד להתחנך תמיד כנ"ל. וכל אחד לעצמו הוא עולם ומלואו, ולכן למה שהוא יחנך את האחר שהאחר כמותו צדיק וחסיד. אצל הגננת שאחד עובר על החוק, אז כל הילדים רוצים גם לעבור על החוק או שהגננת תעניש את העבריין, ביהדות אנו לא דורשים בכלל להעניש את העבריינים רק להפך יתמו חטאים ולא חוטאים. כלומר אין לנו עניין שהעבריין ייענש וכי למה ? לא עדיף שיחזור למוטב ושלום עלינו ועליו ?

השאלה הבאה שאנו צריכים לשאול היא, מנין למשטר הסמכות להעניש. ולמה ביהדות אין עונשים זה אלפי שנים.

ושוב בכדי לענות על השאלה, אנו צריכים לליבה היהודית המינימלית.

ובכן, שיש גננת ומשטר והורה עליון, הוא הממציא את המוסר והערכים מהבטן (למשל ללטף תחת של ילד = פדופיליה, יותר גרוע מלהקריב את אותו ילד בגיל 18 על עזה לריק), ואם תשאל מי שמך ?! אז הוא ישלח לך שוטר. כלומר הוא דיקטטור אמיתי ואתה (וצאצאיך) העבד הנצחי שלו. ולכן איזה שאלה זאת מנין לו הסמכות להעניש, הרי הוא האדון שלך והוא פשוט לא שואל אותך מה ואייך. נכון שהוא יטען שהחכמה והתבונה אצלו, והוא הנאור והקידמה, וישלח אותך ללמוד מדעי מדינה וכו' וכו', אבל תאמינו לי, דפדפתי הרבה בספרות הנ"ל ואין שם כלום חוץ מטיפשות. העונש בא לכמה דברים לשיטתם, 1, למען ישמעו וייראו 2, לשמור על הציבור ממנו + לחנך אותו מחדש על ידי הפחדה כלומר הרי לא ירצה לחזור לכלא 3, גמול.

כלפי סעיף אחד, שאלנו כבר לעיל: מה פתאום הוא נהפך כפונקציה לחינוך ההמונים ? מי שמכם ? כלפי סעיף 2, המשטר כושל בשמירה ואז הדרך הכי קלה היא לשלול את חירות הפרט ולהכניס אותו לכלא לכל חייו. כלומר המשטר לא מצדיק את קיומו מצד זה שהנה יש רצח וגנבה ופדופיליה ?! והכי קל מבחינתו להכניס אותו לכלא. ושוב אם נשאל את הנאור מנין לך הזכות המוסרית לשלול מאדם את חירותו אם עבר על המצאה מוסרית אנושית כמו לא תרצח ? אין תשובה ! הוא רק יקשקש לך תשובה כמו: אנו צריכים להישמר ממנו. בוקר טוב, תצמיד עליו שוטר שישגיח עליו. אתה כנאור לא יכול להעמיד הכל על חוק יסוד האדם וחירותו, ומצד שני להיות פרדוקסלי ולקחת סמכות ולשלול את חירות האדם. ולגבי החינוך מחדש, לא מדובר על חינוך אישי רק על פחד כלומר הוא מפחד שוב לחזור לכלא כנ"ל. כלפי סעיף 3, זאת כבר ממש טירוף הרי מזה גמול בעברית פשוטה ?! נקמה !! והנה המשטר נוקמת בו כי למשטר הדמיוני כאב כנראה ולכן הוא נוקם ?! אמר מי שאמר שזה גמול בשביל המשפחה. כלומר משפחת הקורבן רוצה נקמה ולכן אם המשטר לא תנקום אז המשפחה תנקום. אז המשפחה היא המטומטמת ? הרי מה תצא להם עם הנקמה ? הקורבן יקום לתחיה ?

ומה שהכי מטריף במשטר הוא שאדם העבריין תמיד, הוא נשאר עבריין לנצח. כלומר, אין דבר כזה נמחק לו העוון. תנסו למשל להוציא תעודת יושר ותראו כל עוון מימי קוקוס נמצא שם. ומנין לקחו המשטרים המדומיינים את הסמכות לקבוע שעבריין הוא עבריין לתמיד ולנצח נצחים ? (תזכרו את השאלה להמשך. זה מאוד חשוב)

ועל כולם הוא העיתונאי המודרני. הוא לא עושה חשבון לאף אחד, הוא ממציא את המוסר והוא התובע והשופט והגוזר דין וגם המבצע הלכה למעשה את העונש, וההוא מסכן ומשפחתו וצאצאיו אמורים כל חייהם ללכת עם טלי צהוב לדורי דורות. וכל זה למה ? כי הוא מדמיין לעצמו שהוא הוא המחנך העליון. לעומק הכל עניין כלכלי ורייטינג, ובשביל זה הוא מוכן להקריב כל אדם שהוא כולל את כל סביבתו. הוא ישכנע את עצמו עם הזכות של הציבור לדעת וכו' וכו'

מה היא הליבה היהודית המינימלית בנושא ?

ובכן, האדם הוא ממציא את חוקיו, והוא קובע מהי טוב ומהי רע ומהי חטא ומהי מצווה. ולכן אין לו שום זכות מוסרי להעניש. כלומר אתה הרגע קבעת שאסור לרצוח ורוצח אותי כי רצחתי ? מי שמך – ישאל הרוצח ?? יותר נכון אסור לך מוסרית לקבוע על משהו שהוא חטא ועוון וכי למה ועל סמך מה קבעת מה שקבעתה ועוד סותר את עצמך ורוצח אותי ?

היהדות טוענת באופן מוסרי, שאי אפשר להגדיר מעשה כחטא, רק בתנאי שאתה נותן לאדם דרך חזרה. תעמיקו בעניין לעומק כי זה חשוב. ואני אנסה לפשט את זה בהרחבה.

למה האדם קובע על משהו שזה חטא ? לכאורה לטובתו. הרי אם תרצח ותחשוב שרצח זה טבעי, אז הנה מחר תירצח על ידי מישהו אחר. אז אם קבענו שרצח זה חטא לטובתו, אז אייך זה שהוא נהרג למען החוק שהומצאה בשבילו ? כלומר אי אפשר להיות פרדוקסליים.

כלומר תמיד שהיהדות לוקחת סמכות, יש לה תנאים הכרחיים. אם הגדרנו חטאים על החשיבה שזה טוב לפרט, אין מצב שהוא ניזוק מהאמצעי עצמו שהומצאה לטובתו. ולכן הומצאה המושג "תשובה" כלומר, בלי האפשרות לחזור למוטב, אין לנו סמכות לטעון על משהו שזה חטא. ואז אם עמדנו בתנאים האלה, שנתנו לאדם את האפשרות לחזור למוטב, אז אפשר להגדיר חטאים כחטאים. הרי ההוא לא ינזק כלל, הוא יכנס לבית הכנסת ויאמר סלח לנו מחל לנו כפר לנו + חרטה על העבר וקבלה על העתיד. והנה הרווחנו את סעיף 2, שאומרת שצריך לשמור על החברה הדמיונית ולחנך אותו.

מעצם מצוות לימוד תורה ומוסר יומם ולילה, לא צריך לחנך אף אחד כי כל אחד לומד תורה ומוסר בעצמו. ולכן הרווחנו את סעיף 1 שאומרת שצריך להעניש למען לחנך את האחרים = למען ישמעו וייראו.

מעצם החינוך האישי והעצמאית, וההשכלה האישית, האדם לעולם לא מבקש נקמה ולכן אין במי לנקום. מה עוד שאין מקום לנקום כי ההוא לא חטא בכלל הרי כל חטא הוא המצאה אנושית לטובת הפרט. כל דורש נקמה הוא לעומק פנאט וטיפש הרי לעומק אין חטאים בכלל ולכן אין מה לכעוס ולנקום. האם ראיתם פעם בשאר האורגניזמים נקמה ? כל זמן שאפשר להציל הם מנסים להציל אבל שאין כבר מה להציל, לא ראינו שנוקמים, כלומר עצם הנקמה היא המצאה אנושית דבילית. ובדרך כלל נקמה בא מקנאה. כל אדם מתקומם ונוקם בגלל שהוא מקנא.

נסכם את הליבה היהודית המינימלית בקצרה.

1, כל מעשה שמוגדר כטוב או כרע, חייב להוכיח את עצמו כטוב או כרע, ואז האדם טבעי לא יעשה רע ויעשה רק טוב. נכון שהחשיבה האנושית ניצחה את הברירה הטבעית ולכן קשה לאדם ללכת אחרי התבונה האישית שלו, הוא חייב תמיד תרגול אישי ועצמאית להיות טוב באופן טבעי, ואז יהיה לו קל והוא יהיה המאושר באדם כי הוא ישיג את מטרתו.

אותו דבר כלפי הרע, הוא חייב להבין מעצמו למה רע מוגדר כרע. ואז הוא תמיד יחזור למוטב. ולכן היהדות בונה הכל על חינוך אישי וחברתי ועל החובה של לימוד תורה ימם ולילה כלומר תרגול תמידי עד שהרגל נעשה טבע. וככה האדם בן חורין תמיד. ולא צריך משטר וגננת להיות להם עבד נצחי הוא וצאצאיו עד עולם.

נסכם את הסעיף הזה ונאמר: האדם חייב להגדיר לעצמו כפרט מהי טוב ומהי רע, מה מביא לו שכר ומה מביא לו עונש. כלומר הגדרת הטוב והרע תואמים את השכר והעונש. והשכר והעונש תלויים מטרה. כלומר יש מטרה ותכלית שהוא ממציא לעצמו, ובכדי להשיג את התכלית הוא מגדיר מהי הטוב ומהי הרע, והשכר היא השגת המטרה והתכלית והעונש היא שלא הגעתה למטרה ולתכלית. זה לעומק דברי חכמינו ששכר מצווה מצווה ושכר עבירה עבירה.

אז אתית, עיתונאי חרדי יכול אך ורק ללמוד תורה יחד עם הציבור כלומר לכתוב מאמרי אגדה יפים וכדומה. אין לך אתית שום סמכות של לחלק שכר ועונש בוודאי שאין לך שום זכות לגרום לנזק סביבתית = למשפחתו ולאשתו ולילדיו ולצאצאיו לדורי דורות.

2, חינוכית לילדים אין לך זכות לומר להם מהי רע ומהי טוב, אם אתה לא נותן לו קודם את האפשרות של תשובה כלומר אחרי התשובה הוא כאילו לא חטא כלל. ולכן לעולם אי אפשר לומר על אדם שהוא חוטא. תמיד האדם הוא נייר חלק שיכול להתחיל מחדש. לא כן אצל הגננת, היא הקובעת מהי רע ומהי טוב כי ככה זה (נכון יש להם דמיונות כנ"ל כאילו המוסר והערכים והענישה עומדים על משהו מוצק אבל לא היא כנ"ל) ולעולם אתה וצאצאיך עד עולם צריכים לסבול כי הגננת המפגרת קבע שמעשה X הוא מעשה רע.

ולכן אתית יהודי לא יכול לעולם לומר לשון הרע על הזולת ובוודאי לא יכול לפרסם את שמו ותמונתו ברבים. כלומר אין שום סמכות לשפוך את דמו של החוטא ואת דמם של משפחתו ושל סביבתו הקרובה. האמת היא שאתית יש זכות לכל אדם לקום על הורגו, ולדעתי (באופן מטפורי כמובן) מותר לבחור להרוג את העיתונאי של כיכר השבת שפרסם את תמונתו ברבים כי העיתונאי הנ"ל הוא רודף שמורידין ולא מעלין. הוא ירד לחייו ולחיי משפחתו לנצח. הכל בשביל הרייטינג האישי שלו. אפי' שהוא הטיפש חושב שעשה מעשה טוב והציל איזה ילד דימיוני בעתיד. כלומר ההוא מדומיין שצריך פסיכיאטר דחוף, ולכן הרג במציאות בחור לנצח ואת כל סביבתו הקרובה.

3, והיות שיש הבדל חשיבתית ומעשית בין היהדות לבין האומות כולל הישות הישראלית. במילא הטיפול האחראי שונות לגמרי. ולכן חייב אתית העיתונאי החרדי ללמוד ליבה חרדי ולדעת אייך ומה ולמה. אסור לו בשום פנים ואופן לערב את המשטר כי המשטר לא יודע אייך לטפל בנושאים האלה, יותר נכון הוא עושה נזק רב לרודף ולנרדף ועוד מדמיינים שהם מונעים את הפדופיל העתידי. ולכן כל מי שגורם שיהודי ייענש על ידי המשטר, אין לו חלק לעולם הבא. אני יכול להעיד עובדתית שכל פעם שערבבו את השלטון המערבי המופקר והבור ועםארץ, תמיד הם עשו נזק בלי הפיך לשתיהם. ויש לי הרבה קבלות כעסקן ציבור שעסק הרבה עם נוער ובשלום בית. תמיד תמיד הם עשו נזק בלתי הפיך גם לקרבן ולמשפחתו וגם לרודף שעדיף אנוכית שהוא יחזור למוטב באופן טבעי בלי לשלול ממנו את חירותו ובלי לשפוך את דמם של סביבתו הקרובה.

4, היהדות לא צריכה את הטפת המוסר המערבית. מה גם שאין להם מושג ירוק אייך מטפלים בנושאים כאלה, חוץ מכפית חוקים ועמדת שוטרים וכלא ועונשים הם לא יכולים לעשות כלום. ולכן לא הקרבנות העתידיים ניצלים וככה לא נמנעת הרודף הבא. היהדות יודעת זה כבר מיליוני שנים אייך לחנך טבעית ואייך לדאוג לנכשל לחזור לעמוד על רגליו ככה שאנו מרוויחים מוסרית שהגדרת הרע כרע נעשתה נכון ומוסרית כנ"ל והנה אפי' הרודף חזר למוטב כלומר הגדרת הרע כרע היה טוב גם לו והוא לא ניזק מיזה כנ"ל.

אז אתית אם באמת טובת הקורבן בראש מעינכם ?! (אגב למה רק טובת הקרבן ומה עם הרודף עצמו הוא לא צריך עזרה ?) אז כחרדי אתם נוהגים כמו שנהגו כל אבותינו ורבותינו אלפי דורות.

לסיום:

בכדי להיות עיתונאי באופן אתי באמת, אי אפשר ללמוד את האתיקה המערבית. כנ"ל יש תהום שמפריד בין החשיבה הפילוסופית של היהדות, לבין החשיבה של המערב. יותר נכון מבחינת הפילוסופיה היהודית, הפילוסופיה המערבית היא עבודת אלילים שעונשו היא גלות והכחדת רוב חלקו של האומה. ולכן לא רק נצרך מהעיתונאי ללמוד את הליבה ולהתנהג בהתאם, הוא בעיקר לא יכול לשתף פעולה עם המשטר ובוודאי אסור לו להסגיר יהודי למערכת האלילית הזו.

אני לא רוצה לומר מה שיש לי על ליבי. אבל ליבי אומרת לי שהבורות המשווע שלכם והשטחיות הדיבילית שלכם, אומרת לכם: שהנאורות המערבית המפגרת והשיטה החברתית האלילית שלהם עדיפה על היהדות. ואם זאת האמת, אז אנא תורידו את המילה "אתר חרדי" מהבלוג שלכם, כי אתם לא חרדים רק נאורים מערבים פנאטיים. ולכן אני מתחנן שתצאו מהוורידים שלנו. מה הטעם בלשקר לציבור שאתם אתר חרדי בזמן שאתם לא. אני פשוט לא מבין את זה, מה הטעם בשנות האלפיים להתחזות לאתר חרדי ? הרי בשום חברה מתוקנת לא נראה בשנות האלפיים כזה זיוף דבילי וילדותית.

נ, ב, אני שוב אומר שאני אישית חב הרבה לאתר בחדרי חדרים ולכן הביקורת שלי בעיקר כלפי האתר המתחזה כחרדי שנקרא: כיכר השבת ואני מתחנן לאתר בחדרי לא ללכת שולל אחרי האתר המזוייף הנ"ל. לא אלמן ישראל ואפשר להתייעץ עם תלמידי חכמים אמתיים אייך צריכים להתנהג. ולעולם ולעולם לא תחריבו את חייו של אף יהודי אפי' שנדמה לכם שיש לכם זכות לקחת את התפקיד של להיות האלוהים. יותר נכון אתם צריכים ללמוד מהאלוהים שהוא בעצמו אמר ליהושע שהוא לא מדבר לשון הרע. כלומר היית לאלוהים את כל הצדק לספר ליהושע ובכל זאת הוא לא סיפר ולכן אתם צריכים להתנהג כמוהו אם אתם מרגישים את עצמכם כאלוהים.

בברכה

Max maxmen

<span dir=rtl>2תגובות ל‘אתיקה עיתונאית חרדית’</span>

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s