את מי ממליכים בראש השנה ?

"את מי ממליכים בראש השנה" ?

את אליל הכסף או את אלוהי ישראל\התבונה ?

בכל שנה בראש השנה בבית כנסת, אני מרגיש "צבוע" וככה כולנו צריכים להרגיש, הרי את מי בדיוק אנו ממליכים בראש השנה ? את אלוהי ישראל ? לא ולא, אנו ממליכים על עצמינו את אליל הכסף !! מה אנו מבקשים בראש השנה ? אנו מבקשים כסף, וכסף הוא לא יכול לתת לנו. מה עוד שזה ממש חוצפה לבקש מאלוהי ישראל דבר בזמן שאתה מבקש את אלוהי הכסף, הרי לבקש ממנו משהו שכובל אותו כאל ?! זאת אבסורד אם לא חוצפה כנ"ל !!

בכדי שנבין את המשפטים לעיל, אני הרחיב בנושא עד שלא תישאר ראש קלבסה אחד\ת שלא יבין את האבסורד.

ובכן, בראש השנה אנו ממליכים את אלוהי ישראל על עצמינו כמלך. חוץ מהבקשות והיום הדין שאנו נידונים באותו יום לכל השנה (לא לגמרי נכון הרי במודרנה אנו נידונים בכל יום ועוד נרחיב בעניין בהמשך), אנו ממליכים על עצמינו את אלוהי ישראל. כי אין מלך בלי שהעם ימליך אותו עליהם. ולכן אנו ממליכים אותו על עצמינו, אחרת כנ"ל הוא לא מלך. מה עוד, אנו ממליכים אותו בכל שנה מחדש, מה זה אמור להיות ? מה, לא מספיק להמליך אותו לכל החיים פעם אחת ?!

לכאורה ישאל כל משכיל: הרי היום\בזמנינו "מלך" זה מילת גנאי, כלומר היום תודעת בני אנוש היא שמלך זה דיקטטורה, אז איזה מין דבר זה לתת לאלוהי ישראל תואר של גנאי ? כלומר אצלינו מלך זה איכס, והנה אנו נותנים לאלוהי ישראל תואר כזה ביום גדול שכזה ?! מה עוד שאלוהי ישראל לא חיכה עד שבני אנוש הבינו שמלך זאת דיקטטורה, הרי מתחילה לא רצה מלכות כלומר הוא הוא זה שקבע שמלכות זאת איכס, ראו בשמואל א' פרק ח'. אז מה פשר המושג שאנו ממליכים אותו כמלך עלינו ?! הרי הוא לא רוצה להיות מלך ומה עוד כנ"ל היום זאת מילת גנאי ?!

(בהמשך נדון בשאלת השאלות האם אנו באמת נידונים בראש השנה ? או נידונים בכל יום ? כלומר הרי יש מחלוקת חכמים מתי האדם נידון, אחד אומר: בראש השנה. ואחד אומר: בכל יום. וכנודע אי אפשר מחלוקת במציאות הרי זה או זה או זה ?! אז נדון קודם מהי המושג האדם נידון, ונסביר על מה חלוקים שתי החכמים.)

ובכן המושג מלך = שליטה. ביהדות שרוצים מלך אנו בעצם מוותרים על אלוהי ישראל\התבונה, ודורשים מלך = שליטה, ואז אנו וזרעינו עבדים למלך. וכל זמן שיש מלך, אי אפשר לדבר עם אלוהי ישראל. זה מה שהנביא שמואל אומר: וּזְעַקְתֶּם֙ בַּיּ֣וֹם הַה֔וּא מִלִּפְנֵ֣י מַלְכְּכֶ֔ם אֲשֶׁ֥ר בְּחַרְתֶּ֖ם לָכֶ֑ם וְלֹֽא־יַעֲנֶ֧ה יְקֹוָ֛ק אֶתְכֶ֖ם בַּיּ֥וֹם הַהֽוּא:

והשאלה למה ? למה שיש מלך בישראל, אלוהי ישראל לא יכול לשמוע אותנו ולא יכול רח"ל לעזור לנו ?

התשובה היא שאלוהי ישראל רוצה אותנו כבני חורין, ורק אז הוא יכול לענות לתפילותינו. כלומר שאין שליטה עליך, אז אתה תחת אלוהי ישראל\התבונה, ואז אתה בן חורין מכל שליט ואתה אפי' בן חורין מהאקראיות שבטבע וזה לעומק שבני ישראל מעל המזל כי הם לא נכנעים לשום שליט אפי' לא תחת שליטת הטבע. כלומר הם מנצחים את הטבע האקראית עם התבונה = התפתחות התבונה. זה משמעות המושג אלוהי ישראל.

האדם הפנאט (או ילד שעוד לא השכיל להבין), רוצה ביטחון, שזה אומר הוא צריך את אלוהי הבייביסיטר (האיסלמי והנוצרי) ולכן הוא ממליך על עצמו מלך בשר ודם שהוא יבטיח לו ביטחון. נכון היום הוא לא ממליך על עצמו מלך, אבל ממליך על עצמו ישות דמיונית שהוא קורא לו "מדינה", ואז הוא מרגיש ביטחון. אבל הוא כאמור לעיל לא מבין שהוא בעצם עבד כפי ששמואל הנביא אומר: (יא) וַיֹּ֕אמֶר זֶ֗ה יִֽהְיֶה֙ מִשְׁפַּ֣ט הַמֶּ֔לֶךְ אֲשֶׁ֥ר יִמְלֹ֖ךְ עֲלֵיכֶ֑ם, אֶת־בְּנֵיכֶ֣ם יִקָּ֗ח וְשָׂ֥ם לוֹ֙ בְּמֶרְכַּבְתּ֣וֹ וּבְפָרָשָׁ֔יו וְרָצ֖וּ לִפְנֵ֥י מֶרְכַּבְתּֽוֹ:(יב) וְלָשׂ֣וּם ל֔וֹ שָׂרֵ֥י אֲלָפִ֖ים וְשָׂרֵ֣י חֲמִשִּׁ֑ים וְלַחֲרֹ֤שׁ חֲרִישׁוֹ֙ וְלִקְצֹ֣ר קְצִיר֔וֹ וְלַעֲשׂ֥וֹת כְּלֵֽי־מִלְחַמְתּ֖וֹ וּכְלֵ֥י רִכְבּֽוֹ:(יג) וְאֶת־בְּנוֹתֵיכֶ֖ם יִקָּ֑ח לְרַקָּח֥וֹת וּלְטַבָּח֖וֹת וּלְאֹפֽוֹת:(יד) וְאֶת־שְׂ֠דֽוֹתֵיכֶם וְאֶת־כַּרְמֵיכֶ֧ם וְזֵיתֵיכֶ֛ם הַטּוֹבִ֖ים יִקָּ֑ח וְנָתַ֖ן לַעֲבָדָֽיו:(טו) וְזַרְעֵיכֶ֥ם וְכַרְמֵיכֶ֖ם יַעְשֹׂ֑ר וְנָתַ֥ן לְסָרִיסָ֖יו וְלַעֲבָדָֽיו:(טז) וְאֶת־עַבְדֵיכֶם֩ וְֽאֶת־שִׁפְח֨וֹתֵיכֶ֜ם וְאֶת־בַּחוּרֵיכֶ֧ם הַטּוֹבִ֛ים וְאֶת־חֲמוֹרֵיכֶ֖ם יִקָּ֑ח וְעָשָׂ֖ה לִמְלַאכְתּֽוֹ:(יז) צֹאנְכֶ֖ם יַעְשֹׂ֑ר וְאַתֶּ֖ם תִּֽהְיוּ־ל֥וֹ לַעֲבָדִֽים:(יח) וּזְעַקְתֶּם֙ בַּיּ֣וֹם הַה֔וּא מִלִּפְנֵ֣י מַלְכְּכֶ֔ם אֲשֶׁ֥ר בְּחַרְתֶּ֖ם לָכֶ֑ם וְלֹֽא־יַעֲנֶ֧ה יְקֹוָ֛ק אֶתְכֶ֖ם בַּיּ֥וֹם הַהֽוּא: (יט) וַיְמָאֲנ֣וּ הָעָ֔ם לִשְׁמֹ֖עַ בְּק֣וֹל שְׁמוּאֵ֑ל וַיֹּאמְר֣וּ לֹּ֔א כִּ֥י אִם־מֶ֖לֶךְ יִֽהְיֶ֥ה עָלֵֽינוּ:

כלומר הישות הדמיונית הזו, היא היא השולטת בך ובצאצאיך. וגיוס הרווקים והרווקות בכפיה – למען לשמור על משאבי משפחת תשובה, תוכיח זאת. מה עוד שבחוק זכויות החולה ישנו סעיף הקובע כי הורי הילד נחשבים לאפוטרופסים הטבעיים. לדברי גיל סיגל, פרופ' למשפטים בקרייה האקדמית אונו וחבר המועצה הלאומית לביואתיקה, "להורים אין בעצם זכות על הילד. הילד אינו קניין שלהם" הם קיבלו מהמדינה (מה זה מדינה ומי זה מדינה ?) את הזכות למלא חובות כלפיו בשל החיבור הביולוגי. בקיצור, החברה הדמיונית היא ההורה העליון. אתה רק אפוטרופוס שקיבל מהדמיון\אליל שנקרא מדינה, את הזכות למלא חובות (זה זכות או חובות ?) כלפיו בשל החיבור הביולוגי. הגדיל לומר השופט ברק הפנאט: ש אין לך זכות מוקנה לנשום אלא בהסכמתו.

ולכן שאנו באים בראש השנה להמליך עלינו את אלוהי ישראל, אנו בעצם אומרים לא באלף רבתי לכל מי ששולל מאתנו את חירותינו האבסולוטית. ואנו ממליכים על עצמינו את אלוהי ישראל. הדגל שלנו הוא ברית המילה (ראו "ברית מילה בשביל מה ?" ) וההמנון שלנו היא "שמע ישראל השם אלוהינו השם אחד = הפרט" (והרחבנו בנושא הרבה במאמרים כאן, שבקצרה זה אומר, שאנו מקדשים את הפרט וחירותו מול כל ישות אחרת שמקדשת את הישות הדמיונית מעל הפרט כנ"ל דברי שמואל הנביא. תראו את הפוסט הזה: "שמע ישראל השם אלוהינו השם אחד").

אני מקווה שעד כאן דיי מובן מה אנו עושים בראש השנה. אנו בעצם אומרים לא לכל שליטה וממליכים את התבונה עלינו. כעבד אי אפשר להמליך את התבונה עלינו, הרי אנו רובוטים של המלך או של הישות הדמיונית.

עד כאן מובן, שאנו רוצים להיות בני חורין באופן מוחלט ולכן אנו שוללים כל שליטה מעלינו בכדי שנוכל להשתמש עם תבונתינו לחפש תרופה לסרטן וככה לפתור את כל קללות האדם אפי' את המוות עצמו. וכמובן להמציא מוסר וערכים טובים לכולנו. כלומר המלכת אלוהי ישראל אומרת זאת: שכל קללות האדם אפשר לפתור, ורק עם חירות האדם זה אפשרי. אפי' איינשטיין הבין זאת.

והיה שקיבלנו את חירותינו האבסולוטית, האם אנו באמת מקבלים על עצמינו את אלוהי ישראל ? תתברר לכם עכשיו שלא ולא.

תחשבו על זה טוב טוב, מיהו השולט הבלעדי עלינו ? מיהו השולט אפי' על המלכים ועל הישויות הדמיוניות כמו מדינות ?! אליל הכסף = אלוהי הכסף !!

את\ה ואני שרוצים משהו בטבע, כמו הדבר הבסיסי ביותר, כמו מים או מי גשם ?! אנו צריכים את אליל הכסף !! כלומר בלי כסף, אסור לך לאגור על פי החוק אפי' מים. לא רק זה, לדרוך בטבע, אין אנו יכולים בלי לשלם ארנונה. אם חשבנו שהישות הדמיונית = המדינה, כן יכולה להסתדר בלי אלוהי הכסף, כלומר היא כובשת בכוח את משאבי הארץ ולכן לכאורה יש לה את הטבע מכוח הכוח ?! זה גם לא נכון היום בדת הקפיטליסטית, המדינה עצמה תלויה באליל הכסף, בלי האליל הזה אין לה כלום, הרי גם את משאבי הטבע היא מוכרת לפרטים כמו למשפחת תשובה ועוד ועוד.

בעצם כבלנו את אלוהי ישראל עם שרשראות של ברזל, שהוא ממש לא יכול להשתחרר מהם (ראו את הפוסט הזה: "כבלנו את האלוהים וכך בעצם כבלנו את עצמינו" ) ולמה ?

אם קבענו, שאלוהי הכסף הוא אלוהינו רח"ל, אז אלוהי ישראל לא יכול להתערב, הרי כל התערבות שלו היא חוסר צדק אם לא גזל ממש. ואני הסביר לכם בטוב טעם למה. (אפשר לראות את הפוסט הזה ולהבין את זה לעומק: "האם אלוהים יכול להתערב במשחק הלוטו ?!")

כל הכסף בבני אנוש, ניר או קובץ אלקטרוני (אפי' כסף וזהב אמיתי), הם בעצם תרגום של עמל אנושי. כלומר, האדם שעמל בטבע, הוא יודע שכל עמלו נכחד, למשל זרע וצמח, אז חייבים לאכול את מה שצמח, אחרת כל עמלו יורד לטמיון. מה עוד שהוא לא יכול לעשות את כל צרכיו (חיטה ולחם וחלב ובגדים וכו' וכו') ולכן בני אנוש עושים חלוקת העבודה, כלומר כל אדם עוסק במשהו קטן וככה מחליפים בין עמלי לבין עמל של אחרים. כלומר הכסף הוא אמצעי חליפין טוב בכדי שתתאפשר חלוקת עבודה. אז הכסף בעצם עושה שתי דברים, 1, היא משמרת את עמלי לאורך זמן (מה שאין כן חיטה וחלב וכדומה שנכחדים) 2, היא אמצעי חליפין (והרחבנו הרבה בנושא כאן בפוסטים הקודמים).

עכשיו תשימו לב כי זה מאוד חשוב שתבינו את זה.

כל הכסף היא תרגום של עמל אנושי. כלומר יש גבול כמה כסף אפשר להדפיס, הרי אם נדפיס הרבה כסף, מה יקרה ? לכסף לא תהיה שום ערך הרי יהיה הרבה כסף. תחשבו על משהו דמיוני, אילו האלוהים עושה לנו נס, וכולנו קמים בבוקר וליד המיטה יש לכל אחד מאתנו מיליארד דולר. האם נצא לעבוד באותו יום ? לא ולא !! ואם ככה אייך יגיע חלב למכולת ? הרי גם החקלאי קיבל את אותו כסף, ולכן לא יצא לעבוד. וכן הנהג שמוביל את החלב לתנובה לא יעבוד וככה גם הפועלים בתנובה לא יעבדו וככה בעל המכולת. בקיצור הכסף הזה לא תהיה שווה את הניר שלו כי אפי להתקנח עמם, הם לא יהיו שווים הרי היא ניר לא רך.

מהדוגמא הנ"ל הבנו שיש כמות מוגבלת של כסף, כלומר אם אנו מדפיסים יותר כסף מעמלינו של כל בני אנוש במציאות ?! אז אנו בעצם מורידים את ערכו של הכסף. (היום במודרנה הכסף מודפס על סמך התחייבות שנעמול בעתיד = חוב\אשראי\משכנתא וכדומה, אבל הפרינציפ\העיקרון אותו דבר.)

יוצא שכל כסף שמישהו ימציא מאין כמו לזייף כסף או האלוהים יעשה נס ונקבל ממנו כסף ?! אז בעצם זאת גזל מכל העמלים בעולם, הרי ערך הכסף שלהם יורדת. ולכן האלוהים לא יכול לעשות דבר שכזה מבחינת הצדק האבסולוטית שלו.

עוד משהו בסיסי שחייבים להבין כאן היא, והיות שהכסף מוגבל בכמות על פי עמל של כולנו, כלומר היא חייבת לתרגם את עמלינו ותו לא, לא יותר ולא פחות. אז יוצא שכל כסף שיש לי מעבר לעמלי, היא לכאורה גזל. אליל הכסף בעיקרון לא מחלק את הכסף על פי הצדק, רק להפך היא מכנסת את הכסף אצל יחידים. זה חוק בסיסי אצלו שאי אפשר לברוח ממנו. וגם בזה הרחבנו הרבה במאמרים כאן.

ושוב, אם אנו רוצים יותר כסף זה חייב להיות על חשבון עמל הזולת, כלומר כל כסף שיש לך הוא על חשבון שלזולת אין.

אם ככה, כל תפילה לאלוהים שהוא ייתן לנו להרוויח יותר כסף, היא בעצם בקשה מהאלוהים שהוא לא מסכים לה, 1, כי כנ"ל הוא לא יכול להדפיס כסף כי הצדק שלו לא מרשה זאת כנ"ל. 2, הרי הוא לא ישתף פעול עם אליל הכסף באי צדק שלו בחלוקת הכסף. אם אלוהי ישראל\אלוהי הצדק דורש חלוקה צודקת על פי העמל של כל אחד, אליל הכסף לא מחלק את הכסף על פי עמלך, רק להפך, הוא מכנס את הכסף אצל יחידים כנ"ל. לא לנצח הוא קיים, הוא קיים עד ביטול הכסף עם ההפיכה החברתית והמלחמות, כי שהכסף מתכנסת אצל יחידים ההמונים מתים מרעב ויוצאים לציד ומקימים שוב חברה חדשה ואחר כך שוב מאמצים לעצמינו אליל כסף חדש וחוזר חלילה וחלילה. בכל אופן האלוהים לא יכול לקחת מיזה ולתת לזה, הרי זאת אי צדק מוחלט. יוצא שאם אנחנו תחת אליל הכסף אנו כולנו אקראיים (אפשר לקרוא לזה תחת המזל) עד האבדון הבטוח שתגיע אחרי שבעים שנה על פי חז"ל, על פי חז"ל כל שבעים שנה יש מלחמות והסיבה היא בגלל כינוס הכסף אצל יחידים אצל אליל הכסף.

לא רק תחת אליל הכסף אלוהי ישראל לא יכול לעזור לנו, בכל תחום ותחום שאנו לא הולכים אחרי אלוהי התבונה, שם אנו תחת אליל אחר. ושאנו תחת אליל אחר, אנו בהסתרת פנים כלומר אי אפשר לדבר ולבקש מהאלוהים כלום כי הוא כביכול כבול בשרשראות ברזל חזקים = שתי הפכים. וביהדות זה נקרא "הסתרת פנים", הסתרת פנים אומרת לעומק, שאי אפשר לבקש מהאלוהים דבר שהיא שתי הפכים, אתה כביכול רוצה כסף אבל מצד שני אתה רוצה את עמל הזולת בשבילך. הרי אמרנו שכל כסף = עמל, ואם אתה רוצה יותר מעמלך, אז אתה רוצה שעמלו של הזולת תגיע אליך ?! את זה האלוהים לא יכול לעשות בשום פנים ואופן. וזה כמובן בקשה אבסורדית.

תבינו שמדובר כאן בחשיבה הפילוסופית העמוקה של היהדות שאומרת שבמצב כזה כבלנו את האלוהים בשרשרות של ברזל והוא לא יכול לעזור לנו כלום = הסתרת פנים = שתי הפכים.

אני אתן דוגמא מבעית הדיור בארץ. אם אני רוצה להשקיע בדיור, זה אומר שאני רוצה שיהיה אנשים שלא יהיה להם דיור בכדי שהם יצטרכו לשכור ממני דירה. כלומר אני מראש דורש מהאלוהים שהוא לא ייתן להם דירות, אז אייך נראה לכם האלוהים ישמע כזו דרישה ? האם לא יזרוק אותנו מכל המדרגות ?!

ואת החשיבה הזו אני רוצה לעורר בנו לקראת יום הדין, שנבין כמה אבסורדי היא בקשתינו (השני ההפכים של הבקשות, שכל בקשה הוא על חשבון האחר, ראו את המאמר האגדתי שכתבתי בנושא כאן: "בחלומי אני עם האלוהים ביום הדין") וכמה כביכול  "כבלנו את האלוהים וכך בעצם כבלנו את עצמינו"

רצוני לומר שהחשיבה (השני הפכים = לכבול את האלוהים) היא לא רק בנושא כלכלה, החשיבה הזה רלוונטי בכל תחום שנחשוב. למשל תחום הרפואה השרברבית (השתלת איברים מאחרים) היא תחום שאלוהי ישראל לא יכול להסכים לה מהסיבה הפשוטה שכל אדם שצריך לב וכדומה ?! ידרוש שמישהו ימות בשבילו ?! לא מדובר רק על התפילה שהיא לא מוסרית ואכזרית, הוא גם יכול לגרום לכך על ידי להקדים את קיבעת המוות של האדם ולרצוח אותו לפני זמנו. וזה הסיבה העמוקה למה גדולי ישראל החרדים מתנגדים בתוקף להקדים את קביעת המוות. (יש עוד סיבות עמוקות למה גדולי החרדים מתנגדים לכך, ותראו כאן:  "המתת חסד")

בנושא כלכלה תבינו מכאן למה רופא ביהדות מתפרנס מהציבור ולא לוקח את פרנסתו מהרפואה עצמה. אותו דבר רוקח (יצרן תרופות), אותו דבר קברן, אותו דבר רופא שיניים. בקיצור כל תפקיד שכזה חייב להיות התנדבותית (שבט לוי) על פי ההלכה. כי אי אפשר שרופא ירצה ויתפלל שיהיו חולים כי הוא צריך פרנסה, וקברן ירצה ויתפלל שימותו כי הוא צריך פרנסה. וחולה יתפלל\יבקש איבר = כלומר שמישהו ימות בשבילו.

בקיצור כל ניגוד עניינים פסול, כי הכל אינטרסנטי ולא לשמה. ולכן התורה דורשת שכל אלה יתפרנסו מהציבור כשבט לוי = עובדי החברה.

במצב חשיבתית\פילוסופית שכזו, התפתחות הרפואה היית יותר בכיוון של למנוע מחלות לב ולמנוע שאר המחלות כך שגם תרופות לא נצטרך ובוודאי לא לשרברבות = השתלות בל"ז. כי אם התפילות בכיוון הזה והרצון האנושי בכיוון הזה, אז לשם מכוונים את המחקר המדעי והרפואי. והבינו את עומקם של דברים (הרי דרך התפתחותית תלויה בתנאי ההתחלה).

שאנו מגיעים לתחום תאונות דרכים, אותו סיפור. המצאת המכוניות דורשת קרבן תמידי של מיליון ושולש מאות אלף הרוגים בשנה ומעל שלושים מיליון פצועים בשנה. כלומר זה המחיר שאנו חייבים לשלם בשביל ליהנות מהמכונית. ואם זה מה שקבענו, אז האלוהים לא יכול להתערב להציל אותי מול האחר, הרי שנינו הסכמנו לקרבן הגדול הזה מראש אז למה שיציל אותי על חשבונך ? ביהדות זה נקרא: "אילו ואילו עובדי ע"ז" ולכן אסור לאלוהים להתערב לטובת מישהו. כלומר מראש קבענו שאנו תחת הגורל הסטטיסטי להיהרג מהזולת או להרוג את הזולת.

יש כאן שאלה עקרונית עומקה מאוד, האם יכול האדם (החושב) לעלות על דעתו שהוא יכול לבקש מהאלוהים דבר שחייב להיות על חשבון הזולת ?! האם יכול האלוהים לענות לשני בקשות סותרות ? את זה אני מנסה לעשות בסיפור החלום (בפוסט האגדתי הנ"ל ) להראות כמה זה אבסורדי.

(זה דיון שכל אתאיסט יכול להשתתף בו)

עכשיו, זה לא רלוונטי האם אתה מאמין באלוהים ומאמין שהאלוהים שומע לתפילות ועונה עליהם. זה שאלה שכל אתאיסט יכול לדון בו. האם אפשר כלכלה או רפואה או מערכת משפט וצדק בזמן שכל ניצחון ורווח שלך הוא על גב האחר ?? למשל: כנ"ל באליל הכסף שכל בני אנוש הם תחת שליטתו, חייב להיות כמות של כסף, ומהות הכסף שהיא מתכנסת אצל יחידים (לא נעסוק עכשיו אייך ולמה), כך שחייב להיות עניים ועשירים, שני הפכים שכל עשיר היום הוא על גב עשיר שנהפך להיות עני, שזה אומר שכל בני אנוש חייבים להיות אדם לאדם זאב על כל שקל. עוד דוגמה: אם נניח שחברה צריך צבא וצבא בטבעיות צריך את הצעירים הרווקים והרווקות, האם אפשר שתתקיים חברה על גביהם ? כלומר הם – הרווקים והרווקות מפסידים את עולמם האישית שזה אומר שהם נפטרים בלי צאצאים, שכל תוקף קיום החברה היא בשביל זה = שרידותו של הפרט לנצח על ידי צאצאיו. האם אפשרי שאתה רוצה לשמור על קן המשפחתי שלך מאויבים על גבי רווקים ורווקות שעוד לא הקימו משפחה משלהם ? אותו דבר בתחום השרברבות ברפואה כנ"ל: האם יכול האדם לבקש לב וכליה וכדומה בזמן שהוא צריך את זה מאנשים חיים ובריאים שמתו בתאונות וכדומה ? בסיפור החלום אני מנסה לתת כאן את עונשו הטבעי של כל אחד אם הוא מסכים להיות במשחק המטופש הזה. שכמו שהוא רוצה יחידת דיור שזה אומר שהוא רוצה שלאחרים לא תהיה בית ?! כך או הוא יכול להגיע לכך שלא תהיה לו בית ובוודאי שצאצאיו בעתיד יגיעו לכך הרי במשחק הזה חייב להיות שוכרים ומשכירים.

אני מקווה שהצלחתי להסביר לכם את הדיון החושב כאן שהוא דיון לכל אדם מאמין ואתאיסט.

לסיכום:

עכשיו אמור לנו להיות מובן מאליו, מה אנו עושים בראש השנה, בראש השנה אנו ממלכים את אלוהי ישראל על עצמינו במקום כל אליל אחר, אם זה אליל הכסף ואם זה אליל האקראיות (אצל המכוניות) ואם זה אליל החברתי = הישות הדמיונית. כלומר אנו לא רוצים להיות תחת אליל הכסף ותחת אליל האקראיות ולא תחת הישות הדמיונית שלוקחת לנו הכל כנ"ל.

והשאלה שלי היא האם אנו לא צבועים ? האם אנו לא רוצים את אליל הכסף (במיוחד אם זכינו בהרבה ממנו) ?! האם אנו לא רוצים מכוניות אפי' שיש מצב שנהרוג את הזולת או אפי את קרובינו היקרים שזה נשותינו ובנינו ובנותינו רח"ל ?! וכאמור לעיל אין עזרה מאלוהי ישראל בנושאים האלו הרי הם שתי הפכים כנ"ל.

כל תפילתינו היא בלתי אפשרית ואבסורדית כנ"ל. חוץ מיזה שכנראה הוא זורק אותנו מכל המדרגות = הסתרת פנים.

אם כן, במה האדם נידון בראש השנה ? הרי אנו תחת אליל הכסף ולא תחת האלוהים, אנו תחת האקראיות\גורל עיוור במקרה של המכוניות, ולא תחת האלוהים. אז במה לעזאזל אנו נידונים בראש השנה ? ומה פשר המחלוקת הנ"ל של החכמים שיש אומרים שאדם נידון בכל יום ויש אומרים שהאדם נידון בראש השנה ? הרי אמרנו שאי אפשר להתווכח על המציאות. זה או שאנו נידונים בכל יום או שאנו נידונים בראש השנה ?!

ובכן, הכל קשור לכלכלה כמובן.

שכלכלת בני אנוש היית חקלאות, אז אמור האדם בראש השנה להחליט שהשנה הוא הולך להשקיע ולהרוויח. כלומר הכל עניין של רצון ומוטיבציה שיש לאדם בתחילת העונה בחקלאות.

זה לעומק האדם נידון בראש השנה.

מה עוד, החקלאי היה תלוי גם בגשמים כלומר אפי’ שמאוד רצה והיית לו מוטיבציה להשקיע השנה, בכל זאת היה גורם אקראי בסיפור הצלחתו, ולכן כביכול הוא נידון כבר בראש השנה האם יהיה גשם או ח”ו לא ולכן התפללו לגשם, ומכאן המנהג להתפלל על גשם.

היום ב”ה אנו כבר לא אקראיים בזה כי אפשר התפלת מים, הרי תבונת האדם תמיד מנצחת את האקראיות שבטבע, ולכן ב”ה אנו כבר בנושא הזה לא אקראיים.

הבר פלוגתא (=החולק לעיל שטוען שהאדם נידון בכל יום), דן על בני עיר, כלומר בני עיר לא עוסקים בחקלאות, הם תלויים באליל הכסף, וכסף אפשר להפסיד בכל יום. ולכן הוא נידון בכל יום ויום. מה עוד שרוב בני עיר הם שכירי יום, כלומר אם הוא שכיר יום, אז בכל יום הוא נידון האם ימצא עבודה או לא.

במודרנה שרובינו הם שכירי חודש, אפשר לומר שאנו נידונים בכל חודש. אם כי אמרנו שכסף אפשר להפסיד אז גם כאן הוא נידון בכל יום הרי יכול להפסיד את כל משכורתו בתחילת החודש.

אז אחד החכמים שטוען שהאדם נידון בראש השנה, מדבר על חקלאי. והחכם שטוען שהאדם נידון בכל יום, מדבר על המקרה שלנו שאנו בני עיר.

לסיום:

מי ייתן שנזכה להיות בני חורין באמת = חירות עם הטבע, כי כל חירות בלי הטבע אנו בהכרח עבדים למישהו. כל חירות שמישהו צריך לתת לנו, זאת לא חירות. אייך נזכה בהם ?! על ידי שנמליך על עצמינו אך ורק את אלוהי ישראל\התבונה !! אצל אלוהי התבונה, אנו מקבלים את הטבע מראש = ארץ ישראל כנחלה פרטית לכל אחד ומבטלים את אליל הכסף בכל שבע שנים = שמיטת כספים ככה הוא לא יכול להתכנס אצל יחידים. אצל אלוהי התבונה, אין מכוניות בלי שמראש אנו מבטיחים שלא תמות בן אנוש אחד, ולכן לא נהיה תחת אלוהי האקראיות. אצל אלוהי ישראל הרפואה חייבת להתפתח באופן כזה שנמנע מראש את כל החוליים כלומר שרברבות פסול מראש כנ"ל כי יש בו ניגוד אינטרסים.

עיקר העיקרים היא שאצל אלוהי התבונה\ישראל, אנו באמת צריכים לחזור בתשובה על כך שעוד לא מצאנו תרופה לסרטן, הרי התרופה לסרטן שתמצא מחר ?! יכולנו למצוא כבר אתמול או לפני מיליון שנה אם רק היינו מחפשים אותה. כלומר יהודי משכיל שרואה אדם סובל מאיזה מחלה ?! הוא יודע שלעומק הוא ואבותיו וחבריו אשמים בזה. פעם כתבתי מאמר בשם: "חשבון הנפש שלי לכבוד יום הנוראים" (חידשתי וערכתי את המאמר מחדש: "החשבון הנפש של האדם הנבון")

שנה טובה לכל בית ישראל ולכל בני אנוש
מברך מכל הלב

Max maxmen

  • תמונת הפרופיל של שלומית
    מאמר מדהים ואינטיליגנטי, מודה שלא יכולתי לקרא את כולו עקב מחסור בזמן אבל כמובן שמשתפת. מאחלת לך שנה טובה ומבורכת, שנה מאושרת, תתברך בבריאות ואושר, בכל זאת אברך אותך גם בפרנסה טובה 😄 חג שמח 🌹🎈💐
    17 שבועות
  • תמונת הפרופיל של ‫מהפכה מחשבתית חברתית‬‎
    +שלומית תודה לך מקרב לב, והמברכת תתברך בכפליים אמן ואמן.

<span dir=rtl>תגובה אחת ל“את מי ממליכים בראש השנה ?”</span>

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s