מה זה חילון ?

"מה זה חילון ?"

בעקבות הדיון במכון ון ליר ששמעתי עכשיו ביוטוב (שמכון ון ליר העלה ליוטוב השבוע) ברצוני לדיון בבעיה הנ"ל בלי שקראתי את הספר עצמו. כלומר אני מסתמך אך ורק על הדוברים והדיון שם.

(הנה כאן הדיון חילון וחילוניות: עיונים בין-תחומיים | דיון בהשתתפות הקהל)

על פניו הדיון דן בשתים, אחד, "הדתה". כלומר אייך האנושות חוזרת תמיד לדת. שתים, "חילון". כלומר אייך החילון לא מצליחה למלא את החסר.

אני שומע את הדיון ומתפלא כמה אפשר להיות שטחיים ורדודים בהבנת המציאות האנושית, יותר נכון, הבנת האדם כפרט.

שאנשי האקדמיה מנסים להבין ולחקור דברים מלמטה במקום מלמעלה, לא פלא שהדיונים הם שטחיים ורדודים. הרי זה יסוד הבעיה של כל שטחי ורדוד. למה יש אדם שטחי ורדוד? אך ורק בגלל שהוא בודק דברים מלמטה ולא רואה את כל התמונה מלמעלה. שאנשי האקדמיה יחקרו דברים מלמטה, זאת כבר דבר בלתי נסבל. והתוצאה היא שכל הדיון בא לדבר אחת והיא, להמשיך לבכות על המצב או לחליפין לנסות לשנות זאת. כלומר יש חסידים שוטים של החילון (כאילו קיים דבר כזה בכלל. ונעמיק בדבר מיד) והם מודאגים מהמצב שכביכול החילון מפסידה. ואז הם או בוכים ותמהים או דווקא ינסו ביתר שאת וביתר עז להילחם על שרידותו של הדמיון זה. כמו שיוכי עושה עם הביקורת שלה כלפי בנט עם החמש יחידות מתמטיקה (שאני לגמרי מסכים עמה), וכמו שמנהל הדיון שם מתגאה שהוא חילוני טהור. כלומר מדובר על חסידים שוטים למושג חילון דמיונית ורוצים שכל פרט יאמץ את החסידות הדיבילית הזו כלומר עוסקים במסיון. יש שמה (בדיון עם הקהל) מישהו שמאוד מודאג מהסכנה של החילון החרדי (הפנטזיה והחלום הרטוב של תומר פרסיקו) כי לדעתו זאת סכנה לשלום האנושות (הכוונה שלו שזאת סכנה לדת שלו הרי אין דבר כזה חילון ונעמיק בדבר מיד), והנה הסכנה האמיתית היא דווקא מהמדומיינים האלה שחושבים שחילון זאת משהו מציאותית שכדאי להילחם בעדה. אז למה לדעתו החילון החרדי הוא סכנה ולא החילון המדומיין שלו ? הרי כל דרישת חילון היא סכנה באותו מידה. כמו שכל אידאולוגיה היא סכנה לפרט ולאנושות ככלל.

בכל אופן בואו נעמיק ביחד ונראה למה הם שטחיים ורדודים וכנודע כל האסונות החברתיות בהיסטריה האנושית באים מאנשים שטחיים ורדודים ובעיקר פנאטיים.

מה זה חילון ?

ובכן נשאל כמה שאלות פשוטות, שנראה כמה אבסורד היא המושג חילון.

1, שחרדי או דתי לראשונה קונים מקרר (בזמנים שהומצאה המכונה הזאת) האם הם עושים מעשה חילון ? הרי ככה חשבה הדסה לינדר שבעלה קנה לה מקרר. היא בשום אופן לא נתנה לסבלים להכניס את המקרר לבית, וכל ילדי השכונה עשו הפגנה נגדה לטובת בעלה. כלומר הבעל רצה מקרר לבית ואשתו חשבה שזאת חילון רח"ל. אחרי משא ומתן בין המפגינים (ילדי השכונה) לבין הדסה, הוחלט שמכניסים את המקרר לבית אבל לא מחברים אותה לחשמל. (אגב החשמל עצמו הוא לא חילון ? אה אה, נגדה האימא של הדסה אולי נלחמה נגד בעלה בזמנו ושוב ילדי השכונה הפגינו לטובת בעלה וכנראה הגיעו לידי הסכם כנ"ל שמתחברים לחברת החשמל ולא מדליקים חשמל בבית). אחת מהסבתות של הדסה או של מישהי אחרת, לא רצתה ללכת על אספלט (שזה היית דבר חדש) והמשיכה ללכת על החצץ כי שמה תרד לה זכיות בגן עדן. אחת מהסבתות ראתה שנכדתה הכלה בחופה לובשת נעלים לבנות (זה היית חידוש אופנה בזמנו), אז הגיבה: ווייסע שיך ?! א שווארצע מזל !! תרגום: נעלים לבנות = מזל שחור. ספק מקללת או שמאמינה באמת שככה זה.

כלומר השאלה כאן היא האם מודרניות היא חילון ? האם התפתחות הטכנולוגיה היא חילון ? ואם כן בוודאי כל החרדים הם חילוניים, אפי' ההלכה היא חילונית הרי ההלכה תפסוק את הלכותיה על פי הרפואה ההתפתחותית ולא כפי הרפואה של ימי קוקוס. אז החרדים והדתיים הם בעצם חילונים ? כי לא צמים בכיפור על פי רפואת הגויים באותו זמן התפתחותית.

2, שהחילוני, דורש לחוקק איזה חוק חברתי. האם הוא נחשד בהדתה כלומר עושה מעשה הדתה ? הרי דת = חוק. ואם הוא מאמץ את השיטה הדתית לחוקק חוקים אז בהכרח הוא דתי ?

3, מדינה, זאת הדתה או חילון ? כלומר אם מדינה זאת סמכות ואין סמכות בלי חוקים ולכן היא מחוקקת חוקים, אז היא דת ? הרי דת = חוק. ואם החילון רוצה מדינה, הוא דתי כלומר הוא חשוד בהדתה ?

4, אידיאליים, הם חילון או דת ? כלומר אם יש לי אידיאל כלשהו אני דתי או חילוני ?

5, אם אני לא מקבל את האלהים כסמכות, האם אני חילוני, אם ככה כל הדתיים הם חילוניים הרי המדינה היא הסמכות ולא האל הוא הסמכות.
כלומר השאלה כאן היא, האם אפשר להיות דתי בלי האלוהים ? ואם החילוני יכול להיות חילוני עם האלוהים ?

ובכן יצאתם מבולבלים ?! רק אם אתם בודקים דברים מלמטה, תהיו ח"ו שטחיים\רדודים כמו אלה לעיל. כי באמת ביהדות האל אומר הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו, כלומר הדת = חוקים = תורתי, והאל אומר שמצדו אתם יכולים לוותר על עבדות האל. כלומר אדם ששומר על התורה הוא דתי באמת בלי אלוהים. אז מה זה לעזאזל חילוני וחילון ?

מהי דת אמרנו שהיא תרגום למילה חוק. ואם כן על פי השטחיות והרדידות לעיל אפשר לשאול אם כך האם החרדים הם דתיים ? הרי הם עוברים על כל ההלכות\חוקים לטובת החרדיות, ומאמצים את ההשקפה החרדית, כלומר ההשקפה החרדית היא מעל ההלכה כלומר מעל הדת. ויוכי פישר נותנת דוגמא מיפן שזה אותו שאלה, האם שביטלנו את האל, האם אוטומטית בוטל הדת והתרבות ? ואם לא משהו דפוק כאן בהבנת העניין, כלומר טעות היא לומר שיש במציאות דת וחילון, כי אם יש והם כל אחד מוגדרים היטב, אז אייך אנו מגיעים לסתירות האבסורדיות האלה ?

ולכן אני אנסה לסביר בטוב טעם מהי דת ומהי חילון אחר כן נסביר למה הנ"ל שטחיים ורדודים.

במציאות יש אך ורק פרטים ולכן כלפי הפרט אי אפשר לומר כלפיו שהוא דתי או חילוני. כל פרט רוצה סדר בשביל עצמו וסדר חברתי, כלומר האדם מחוקק לעצמו חוקים כמו כפיית החיתול מגיל אפס וללבוש בגדים ולדבר עם שפה ולאמץ את המצאת הלוח כלומר לחלק את היממה לשתים ליום ולילה, ולאכול אוכל מבושל וכו' וכו'. בשביל הסדר הזה הוא צריך סביבה חברתית כאמצעי (אגב כל הסדר הנ"ל הם גם אמצעי ורק אמצעי, אמצעי של לחיות לנצח לדורי דורות) וחברה – כנ"ל אצל הפרט, צריך חוקים\סדר ולכן החברה היא לעומק אמצעי גרידה לפרט ולשרידותו האישית הנצחית.

הכשל לפרט בא מיום שהוא ממציא לעצמו חוקים, כלומר הפרט הוא בן חורין במהותו ולכן הוא מתנגד לכל חוק וכפיה במיוחד שזה מגיע לו מחוץ לו כלומר לא הוא שהמציא את החוק לעצמו. מה עוד שכלפי החוקים שהוא מאמץ לעצמו, כלפיהם הוא גם כל חייו נלחם בעדם – כלומר לקיים אותם, ונגדם כלומר הם מקשיים לו את חייו ולכן הוא חוזר השכם וערב לחטאים ולתושבה וחוזר חלילה וחלילה.

כלומר טבעית האדם אמור להיות אקראי ולא לשרוד אישית כי איבד את השמיכה המינית שלו לבת\ן מינו, והיות שהוא מודע לאי שרידות האישית (המודעות = עץ הדעת), ולכן הוא ממציא את חוקיו וסובל מהם את כל הקללות התנכיות. מי המוות עד כל החוליים ובעיות החברתיות. כלומר המודעות והתבונה מביאה לו את הסבל. בכדי לפתור את המוות והסבל הוא ממציא חוקי התנהגות ומשם באים עוד סבל, וכל זה בגלל השטחיות והדוגמטיות הטבעית של כולנו. כלומר שאנו מקדשים את האמצעי לעיקר כמו האמצעי הדתי או האמצעי החילוני, אז בא הסבל מעצם זה שאנו רבים על החילוניות או על הדתיות.

עצם המצאת החוקים, נוגדים את היקום הדינמי כלומר ליקום אין חוקים באמת (הרי לא החוקים של השניה הראשונה של המפץ כמו החוקים של השניה הבא אחרי המפץ וכו' וכו'), וכל המצאת חוקים הופכת את האדם לסטטי, וזה הסבל כי סטטי זה דומם (אין דומם באמת ועל כך המציא לייבניץ את תיאורית המונדות), ומכאן החילון הטבעי של כל אחד ואחד מאתנו. כלומר אין דבר כזה אדם חילוני או אדם דתי, שתיהם הם שתיהם כי האדם לא יכול להיות תחת יקום סטטי וכל חוק הופך אותו לסטטי.

ולכן תמיד הדתי יתקדם מבחינת להיות חילוני, והחילוני יתקדם להיות דתי = הדתה. כי שתיהם צריכים את שתיהם. השטחי הוא זה שמגדיר את עצמו כדתי או כחילוני (אני לא דן כלפי מפלגות וקיבוץ אנשים כחברה שלוקחים את המילה חילוני ודתי בהשאלה לעצמם), כי כל חילוני שמגדיר את עצמו כחילוני, לא היה לובש חיתול מגיל אפס כי אז הוא דתי. וכל דתי שמגדיר את עצמו דתי, לא היה מכניס מקרר לבית כי אז הוא חילוני. לא רק מקרר לא היה מכניס לבית, רק בעצמו לא היה נכנס לבית כי בית בעצמו היא אנטי דתי לפני שהחילון המציא את הבית כלומר היינו נשארים במערה.

לעומק החילון שובר את החוקים הקודמים והופך להיות דתי חדש בכדי לקיים את החילון החדשה (כמו המצאת החיתול והאוכל המבושל וכו' וכו' כנ"ל שהיו חילון כלפי הדת בזמנם), שהדור הבא יהיה חילוני כלפיו וימציא דת חדשה וחוזר חלילה וחלילה. כלומר ככה בדיוק זה אמור להתנהל. אם לא היינו דתיים כלפי החיתול, לא היית לנו שירותים והינו עושים את צרכינו כמו שאר האורגניזמים והבעלי החיים. אם לא היינו דתיים כלפי היום והלילה, לא היית לנו לוח שנה. אם לא היינו דתיים במלבושים ואוכל מבושל, היינו עד היום בעלי חיים טורפים. כלומר כל אדם הוא דתי במוכרח, וחילוני במוכרח אחרת היינו עומדים באותו מקום. כנ"ל כל אדם חייב להתקדם ואין התקדמות בלי חילון, מצד שני החילון חייב את הפיכת החילון שלו לדת, אחרת לא יגיע לשום מקום.

עכשיו נשאר רק להתעמק, איזה סוג חילון ואיזה סוג דת, לא תשרוד אפי' דור או דרותיים.

ובכן כל חילון וכל דת שגורמת הפסד לפרט, היא לא תשרוד הרי זה שתי צדדים של אותו מטבע. מהי הפסד לפרט ? שהוא לא שורד אישית. אם הוא לא שורד ככה הדתיות שלו והחילוניות שלו לא שורדים.

ולכן אדם נבון לא ממקד את הזרקור לדתיות ולחילוניות, הוא ממקד את הזרקור אך ורק לשרידותו האישית הנצחית + התקדמות התבונה עד ניצחון המוות. כפי שאמרנו כבר הרבה פעמים ביקום דינמי אין עמידה על המקום, או שאתה הולך אחורה או קדימה, ולכן אין מצב סטטי, אם אתה סטטי בדת, אתה לא שורד אישית (למשל אם הדתי של ימי אדם הראשון, זה שהמציא את חוקי המשפחה, היה נגד חוקי המשפחה – זה שהחילוני היום מאמץ בחום – הדתי של אז והחילוני של היום לא ישרדו דור אחד) ואם אתה חילוני לשם חילוניות אתה לא שורד, כי אתה חייב את דת ואת החילוניות בכדי לשרוד.

כל הדיון כאן נאמר על ההנחה שחילון הכוונה "מודרניות וקידמה". אבל אם חילוניות הכוונה סתם פריקת עול הדת (לא משנה איזה דת, דת החילוני או דת הדתי), אז בוודאי הפרט הזה לא ישרוד אפי' את חייו עצמו כלומר אין סיכוי שיגיע לחיים ארוכים, ובוודאי לא לחיים נצחיים על ידי צאצאיו שהוא יוצר באקראי לגמרי.

לסיום:

אני ממליץ לפרט, לא להגדיר את עצמו בשטחיות כדתי או כחילוני ושאר ההבלים, כי כולם הם אמצעי בשבילך כפרט ולכן רק בלתי תבוניים ובלתי נאורים הופכים את האמצעי כעיקר ולא שורדים אישית אפי' שתי דורות. הם בחלומם מאמצים ישות דמיונית (ישות חילונית או ישות דתית או ישות לאומנית או ישות מדינית או ישות מגדרית = נשים לחוד וגברים לחוד וכו' וכו') ופועלים למענם והישות הדמיוני הוא הוא הצריך לשרוד כלומר הוא מוותר על שרידות אישית לטובת שרידותו של ישות דמיונית. לא צריכים הרבה להוכיח שתיהם לא שורדים. נכון שישויות שורדות יותר מחיי אדם כלומר היא מחזיקה מעמד יותר מדור אחד, אבל לא הרבה מעבר לזה כלומר בקושי שתי דורות. כלומר אם נראה ישות דמיונית כלשהו שורדת יותר משתי דורות, סימן שהישות עצמו השתנה כלומר נכנעת לחילוניות שמתקדמת על ידי הפרטים שבתוך הישות.

השאלה שצריך כל פרט לשאול את עצמו היא, האם הוא שורד אישית, ואם כן אז כל עמלו היית כדאי. או שהוא לא שורד אישית, ואז למה עמל כל כך כל חייו הרי הכל היית לריק, אפי' כפיית החיתול עליו על ידי הוריו היית לריק, ומי מדבר על השפה שכפוי עליו ועל חוקי החברה והמדינה שכפוי עליו.

ואם הגענו אליך פרט יקר, ואתה מודע כבר לרצון האינטואיטיבית שלך להיות בן חורין ולחיות לנצח בינתיים על ידי צאצאיך = שרידות אישית לדורי דורות ?! אז אתה חייב להבין שהכל בכל מכל כל, הומצאה בשבילך כלומר הכל הם אמצעי לשרידותך האישית. ואם הפרטים לידך דוגמטיים ושטחיים ומקדשים את האמצעיים לעיקר, לא תתפלא שהם מרגישים שהישות הדמיונית שלהם הוא הוא ההורה העליון על צאצאיך והוא ייקח אותם כרווקים ורווקות להקריב אותם על עזה לריק. הרי הישות היא אמורה לשרוד ולא אתה וצאצאיך, ואם יש סכנה מחר לישות עם עזה אפי' שהקריבו את צאצאיך עליה זה שלושים שנה, אז נחזיר אותה ונגרש אותך ואת צאצאיך השורדים, רגע רגע גם את הוריך שקברתה בעזה נגרש מקבריהם.

אז לא, אין דבר כזה חילון כישות ואין דבר כזה דת כישות. וככה אין בכלל שום ישויות (ביהדות כל ישות היא ע"ז) לא מדינה ולא חברה, הכל דמיון, יש אך ורק אתה הפרט ושרידותך הנצחית ועל כך אתה עמל. נכון שכמה פרטים ביחד רוצים כאמצעי לשרידותם האישית להקים חברה, אבל צריך מאוד להשגיח לא להיכנס לשטחיות ולדוגמטיות ולהיות רדוד בשכל ולהיות סופר מטומטם בנפש, כי אז האמצעי קם על יוצרם ואין לך הוכחה יותר גדולה מעצם שהם מקריבים את רווקיהם ורווקותיהם למען האמצעי במקום שהאמצעי ישרת דווקא אותם, את הילדים האלה שיזכו לשרידות אישית ולא להיכחד בלי זרע כרווקים וכרווקות.

לסיום אני פונה לכל פרט ביקום, ואומר לו: מתי תבינו שכולם עושים עליך מניפולציות ?! כלום רוצים אותך ואת עמלך בשבילם. אם זה בחלוקת העבודה ואם זה כחייל שתשמור על קניינם בשבילם. שום אמצעי שלעומק בא לשרת אותך, באמת מביא לך את האבדון האישי. וכמובן מביא גם למפגרים האלה אבדון הרי אמרנו שכל שטחי ורדוד בהכרח לא שורד, כי חסיד שוטה של כל ישות דמיוני, לא שורדת כמו שהישות הדמיונית עצמה לא שורדת (זה שתי צדדים של אותו מטבע)

אתה כפרט צריך לעצור ולחשוב מחדש, איזה אמצעי בא לשרת אותך ומהי מניפולציה. תאמץ בחום את מה שמשרת אותך, ותשתחרר מכל מניפולציה שעושים עליך. כל אלה לעיל הם חסידים שוטים של דמיון מדומיינת. ולכן אני ממליץ לך לא ללכת אחריהם. אם ינסו לשכנע אותך שמדינה הוא לטובתך, אז תבקש את העובדות האם היא משרתת אותך או ח"ו להפך היא הופכת אותך לעבד לישות דמיונית ולוקחת את צאצאיך ועמלך בשבילה. אם ישכנעו אותך שכדאי חלקות העבודה ולהיות תחת אליל הכסף, (בשביל זה שללו ממך את הטבע מראש שאפי' מי גשם אסור לך לאגור על פי החוק ומי מדבר על גג על הראש לישון בו בלילה ולהישמר מקור וחום) אז תבקש את העובדות האם היא משרתת אותך ואת צאצאיך עד עולם או ח"ו להפך, היא מביא לך עוני ומוות, עבדות ופשע ורצח וחוסר תבונה לכמה דורות ולבסוף אתה נכחד יחד עמם.

בברכה

Max maxmen

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s