התרומה החרדית בעידן הקורונה

התרומה החרדית בעידן הקורונה

ישראל פריי?! אולי גם זה, ואנו מגישים אותו על מגש של כסף בשביל אחינו בני המשטר שצמאים לספר לעצמם סיפור, וישראל פריי הוא סיפור טוב. אבל לא על התרומה הזה ברצוני לדבר. ברצוני לדבר על התרומה התרבותית ואגב זה לדבר על התרומה המעשית וזה החיסון. ונתחיל עם האחרונה.

כולם (כל המומחים והמומחים מטעם עצמם) דיברו על כך שיהיה למשטר קשה מאוד לשכנע או לכפות לתת חיסונים. וכרגיל גם המומחים מטעם עצמם בנושא החרדיות, גויסו לומר שגם החרדים לא יתחסנו וכו' וכו'

אלה המומחים מטעם עצמם בנושא חרדיות, היו מאוד מאוד מודאגים והם מרוב שהשתן עלה להם לראש (מישהו במראה סיפר להם שיש להם השפעה חברתית ציבורית) צייצו בטוויטר ובכל מקום שיכלו לצייץ, שהנה הם הולכים להתחסן. ואם הם (עיתונאים ופוליטיקאים והמומחים מטעם עצמם) הולכים להתחסן, אז מי אתה יהודי תלמיד חכם שתעשה אחרת?!

בציבור הכללי המצב היה יותר גרוע כי התקשורת שיש להם אג'נדה ברורה וכן מומחים למיניהם, אמרו מפורשות שלא יתחסנו. וגם כמובן האימון הציבורי במשרד הבריאות לא משהו.

בעולם אותו סיפור, זה לא שאין בכלל חיסונים, פשוט ההמון מפחד לקחת סיכון ומחכה לראות מה אחרים עושים. אז אייך זה שבישראל רק תציע חיסון, וכולם רצים להתחסן?! כלומר התברר שהישראלי מכל סוג (חילוני חרדי דתי ערבי וכו') פשוט רץ להתחסן.

איך לעזאזל זה קרה? בוודאי שלא ניקח את הקרדיט מנתניהו שהצליח להביא את החיסון מהר מכל מדינה אחרת. אבל לא זה הנקודה, הנקודה היא איך פתאום יש רצון בהמונים להתחסן? נכון שנתניהו התחסן ברבים, אבל רציונלית שום אדם לא היה מתחסן בעקבותיו, הרי ברור שנתניהו יעשה את זה כי הוא חייב לעשות את זה. אבל הציבור ההמונים כנ"ל לא היו ממהרים להתחסן בעקבות נתניהו.

(במאמר מוסגר שמעתי על חקירה מעניינת בכולל. חקירה מהסוג של תיאורית הקונספירציה: האם נתניהו לקח באמת את החיסון או לקח מים במקום. השאלה היית הרי יש סיכון קטן מאוד בכל חיסון, אבל אדם רציונלי לוקח סיכון כזה תמיד, ולכן רציונלית אדם רגיל ייקח את החיסון. אבל כראש ממשלה ובפומבי?! הוא לא יכול לקחת אפי' סיכון קטן. הרי אם יקרה משהו, אף אחד לא ייקח את החיסון, כלומר הוא מסכן את כל הקמפיין שלו (שזה לשכנע שהחיסון לא מסוכן). ולכן טענו חצי כולל שנתניהו לא התחסן, וחצי השני של הכולל טענו שהוא כן התחסן. הראש כולל רואה שהאברכים עסוקים בפולמוס קשה וניסה להציע את עזרתו. בקיצור ספרו לו על החקירה וזה מה שענה באינטואיטיביות: "ער איז נישט א כולל אינגערמאן" = "נתניהו לא אברך כולל". זאת אומרת נתניהו לא חשב על כך בכלל. ובכן תזכרו את תשובת הראש כולל בשביל ההמשך)

מקור השנאה לחרדי שלעומק זה לא שנאה.

בכדי להבין לעומק את השנאה, אנו צריכים לשלול קודם את הטיעונים השטחיים. רציונלית שום חילוני או מסורתי או לאומני או מה שנקרא חרדי לייט, לא היה אמור להתעניין בכלל בחרדים, בדיוק כמו שחרדי קלסי לא מתעניין בהם אפי' שהם רודים בהם זה שבעים שנה. כלומר אתה הריבון, אז מה אתה מתעניין בכלל בקומץ חרדים?! כלומר אם יש סיבה רציונלית לשנאו, אז החרדי אמור היה לשנוא את החילוני ואת הלאומני הרי הוא רודה בו מכוח הריבון ועוד חלק מהם רודה בחרדי בשם היהדות\היהודים. אז אייך זה שהחרדי לא שונא את החילוני, ודווקא בני המשטר שונאים את החרדי?!

כלומר, זה שאתה מחפש אצלו עוולות ומוצא עוולות אצל החרדים, ועוד יש לך חרדים לייט שעוזרים לך בזה ואתרים מתחזים לאתרים חרדים שעוזרים לך בזה, זה לא סיבת השנאה. יש סיבה קודם לתוצאה שזה החיפוש. כלומר למה אתה בכלל מחפש? למה כנ"ל אתה בכלל מתעניין בחרדים? מתי שמענו שהרודה הריבון שהוא בעצם על הסוס, מתעניין בכמה אחוזים שמתנהגים משונה?

ולכן זה שבן המשטר מוצא עוולות בחרדי, זה לא סיבה מספקת לשנאה, הרי לא חסר אנשים שעושים עוולות ואף אחד לא מתעניין בהם. השאלה למה הוא מתעניין בו? השאלה יותר עמוקה, למה יש הרבה בציבור הכללי שטוענים שהם חרדים בזמן שכל מי שרואה אותם מבין מיד שזה קלישאה. מה הקטע של כיפה שחורה (ולא סרוג וכדומה)? קחו לדוגמא את מנדלבליט למה הוא לובש כיפה שחורה? בקיצור מצד אחד שנאה מצד שני הרבה בני המשטר אוחזים בטיעון שהם חרדים.

שאנו הולכים אחורה בזמן, בבית שני, יוסיפון טוען שההמונים נתנו אימון בפרושים דווקא. לא בצדוקים ששלטו אז ולא באימפריה, אלא בקומץ הזה שנקראו בזמנו פרושים. כלומר ההמונים שלא היו פרושים והפרושים עצמם שמרו מרחק הלכתית מההמונים ועמי ארצות (ראו משניות דמאי), בכל זאת ההמונים הלכו תמיד עם הפרושים. ואם אנו קוראים את יוסיפון וחושבים שזה מוכר מאוד בהווה, אנו לא טועים. זה היה אז ונכון היום.

אז מה קורה כאן? למה ההמונים תמיד עם הפרושים בזמנם, ולמה היום ההמונים עם החרדים לטוב ולרע, כלומר אם זה בשנאת חרדים ואם זה דווקא להזדהות עמם?! ויותר מכל קשה להבין למה בכלל מתעניינים בהם?

הפרושים בזמנם והחרדים היום, אין להם ריבון, אין להם מיסיון, ושום דבר שהם נוהגים ומתנהלים לא מושך שום אדם בן משטר. כלומר זה לא שאיש ההמון בן המשטר רוצה פתאום ללבוש כובע וחליפה וציצית ולהתפלל שלוש פעמים ביום בבית הכנסת וכו' וכו'. ההפך הנכון, כל ההתנהלות התרבותית של החרדי מאוד מושנה לו בלשון עדינה.

והנה לעניות דעתי ההסבר הפשוט לתופעה המוזרה הזו בהווה ובהיסטוריה היא: מלחמה חד סטרית על ההגמוניה. ואני הסביר את זה בטוב טעם.

החרדי הוא הפילגש של בן המשטר

כל אידיאולוגיה (כמו הציונות למשל), כל משטר, כל לאום, כל דת, צריך את ההמונים. ברגיל בכל אומה או תרבות יש מלחמה בתוך עצמם על ההגמוניה. נגיד ימין ושמאל, כל אחד נלחם מול השני על ההגמוניה. אותו דבר בכל דת בנצרות ובאיסלם.

ביהדות זה שונה ודווקא מוזר. כל אלה שרוצים את ההגמוניה, הם דווקא אלה שלא הולכים אחרי היהדות באדיקות כמו הפרושים בזמנו או החרדים היום. כלומר דווקא הפרושים והחרדים כנ"ל לא מעוניינים בהגמוניה. כנ"ל אין להם ריבון ואין להם מיסיון. אצל הפרושים הם נקראו "פרושים" כמשמעו כלומר הם רצו לפרוש ופרשו ועשו וחוקקו סדרת הלכות לשמור מרחק מכל השאר.

אז מה יש לנו כאן? יש לנו כאן שלטון\משטר\אידיאולוגיה\ציונות, ובלי ההמונים זה לא קיים כלומר ההמונים באמת בני משטר. מהצד השני יש קומץ יהודי שהם פורשים מרצון ולא רוצים את ההגמוניה, הרי זה נוגד את המהות שלו. אז למה בני המשטר מתעניינים בהם? (שאני אומר בן משטר, זה כולל את ישראל פריי וכמותו באתרים החרדים. בן משטר זה כל יהודי אפי' חרדי שמאמין ומחובר עמוק במשטר. ולכן שישראל פריי וכמותו  מתעניינים בחרדים הקלסיים לטוב ולרע, זה מאותו סיבה)

אשתו האמיתית של בן המשטר, זה המשטר עצמו. למה בן המשטר חפץ במשטר? כי הוא מוריד מעצמו את עול החיים. המשטר הוא הגננת, המשטר הוא ההורה העליון של צאצאיו, המשטר חושב במקומו (שזה הכי קשה לאדם. כלומר להיות אדם חושב זה קשה מאוד). בקיצור בן המשטר לא צריך כלום, לא לחשוב ולא לחנך את ילדיו ולא להתחנך (השוטר בסביבה דואג להכול).

מהצד שני הפרוש בזמנם והחרדי בהווה, לו אין על מי לסמוך. הוא צריך לדאוג להכל, לחנך ולהתחנך ובעיקר לחשוב, שזה הכי קשה כנ"ל. לדוגמא שבן המשטר צריך לסגור דיל לכל החיים עם בת זוגו, האם בן המשטר שואל שאלות של התאמה גנטית? החרדי כן שואל והמציא את בדיקות דור ישרים (גלגלו בגוגל דור ישרים וראו בויקפדיה). כלומר בן המשטר יעשה את הבדיקה אם המשטר יאמר לו. החרדי ממציא את זה בעצמו.

הדוגמא הזה ממחיש לנו את ההבדל בין בן המשטר לחרדי בכל תחום החיים. בן המשטר מחכה למשטר, החרדי צריך לדאוג לעצמו בעצמו. ולכן הוא חייב להיות תמיד ער לכל דבר.

ובכן בני המשטרים ההמונים, יש להם מה שנקרא חכמת ההמונים. הם יודעים כמה אפשר לסמוך על המשטר (מצד הפוליטיקה או צד האינטרסים הכלכליים וכו' וכו'). עם כל הכבוד שהמשטר זה האישה הראשונה שלהם כנ"ל, יש להם פילגש שהם אוהבים יותר שזה החרדי. כלומר הם סומכים על החרדים במקומות שהם לא סומכים על המשטר, לדוגמא החיסון.

כלומר טענתי היא כאן, שבזכות החרדים, ההמונים מתחסנים, הם משוכנעים שאם החרדים מתחסנים, בטח כל המומחים שלהם (כמו פירר וחבורתו) חקרו ובדקו לעומק וקבעו שאפשר להתחסן ואפי' עדיף לעשות את זה.

והנה באמת המדיה עשתה רעש גדול מיזה שהחרדים מתחסנים. ולכן טענתי כאן שבזכות החרדים ההמונים מתחסנים כלומר זה התרומה החרדית לחברה הישראלית כולה ולכל האנושות בעידן הקורונה.

שבן המשטר חוזר לאשתו הראשונה, הוא שונא את פילגשו החרדי. כי הוא רוצה את ההגמוניה. הוא חושב וחושש שמה הפילגש תיקח ממנו את ההגמוניה אבל פילגש כמו פילגש היא אף פעם לא איום אמיתי על האישה הראשונה, כלומר אין כאן צדק לשנאה.

בן המשטר מתייסר על כך שהחרדי ממשיך לשלוח את הילדים לבתי ספר אפי' בסגרים. זה לא שהוא מפחד שהחרדי ידביק את ילדיו בקורונה. הפילגש מזכיר לו שהוא אחראי על חינוך ילדיו ולא המשטר. זה מה שכואב לו לעומק. כלומר מה איכפת לבן המשטר שילדי החרדים לומדים אפי' בסגר (והם באמת לומדים וישראל פריי לא מחדש כאן כלום)? מה הוא מתעניין בכלל מה עושים החרדים?

התשובה כנ"ל, הפילגש מזכיר לו את האחריות שיש לו כלפי ילדיו, הפילגש מזכיר לו את עול החיים האמיתי. ולכן כל כך שונא אותה.

והנה הגענו לעוד תרומה שהחרדי תרם בעידן הקורונה, וזה אחריות ההורים על חינוך הילדים שלהם. כלומר תרבותית בן המשטר שלא חשב אף פעם על עול החינוך כי יש משטר וגננת שדואגים להם, מהיום הוא כבר מתחיל לחשוב על חינוך ילדיו.

פילגש כמו פילגש, אוהבים ושונאים ואפי' אונסים ולפעמים ואפי' באכזריות. לפעמים גם משלמים אתנן אחרי אונס אכזרי.

אבל בן המשטר חייב לדעת שהפילגש שלו, לא מסכים להיות פילגשו. הוא לא רוצה את האהבה ולא את האתנן וק"ו לא רוצה שתאנוס אותו באכזריות שלוש פעמים ביום. היא רוצה שתעזוב אותה ולא תתעניין בה. (לישראל פריי אני אומר: אין שום חוזה דמיוני בינינו למשטר ולבני המשטר. כנ"ל אנו לא מוכנים להיות לך וחבריך כפילגשים. חזור לאשתך (= קלישאות המשטרים) ששכנע אותך שיש חוזה דמיוני שכזה)

לסיום:

יש כאן מלחמה חד סטרית על ההגמוניה. בן המשטר זונה מאחורי אשתו\המשטר ואונס את החרדי בכפיה ורוצה אותה כפילגשו. אבל המציאות היא כמו בבית שני, שההמונים בני המשטר באמת נותנים אימון בחרדים בלי שהחרדים חפצים בזה. מכאן נובע השנאה גם מצד ההמונים וק"ו מצד השרלטניים עצמם.

ולמה בן המשטר שוכב עם פילגשו החרדי? כי הוא יודע שהחרדי הוא אדם חושב שאם הוא עושה משהו, הוא חקר ובדק קודם האם נכון לעשות מה שעשה. בן המשטר יודע שאפי' אין לו לסמוך על האקדמיה כי רובם שם מטעם המשטר או מטעם ארגונים זרים אידיאולוגים או אינטרסנטיים.

מצד שני פילגשו מזכיר לו תמיד שאין לו לברוח לחיק אשתו ולא לקחת אחריות על מעשיו, פילגשו מזכיר לו שכלפי חינוך ילדיו, הוא הוא האחראי ולא שרלטני המשטר. אם החרדי מחרף נפשו למען חינוך צאצאיו, זה מחייב אותו גם כן.

בברכה

Max maxmen

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s