איש "יהודי" או איש "ימיני" ?! אלא יהודי = יחידי !!

איש "יהודי" או איש "ימיני" ?! אלא יהודי = יחידי !! (חז"ל)

איש יהודי: למה נקרא שמו יהודי והלא ימיני הוא (?!) לפי שייחד שמו של הקדוש ברוך הוא כנגד כל באי עולם, הה"ד לא יכרע ולא ישתחוה וכי קנתרן היה ועובר על גזירת המלך אלא כשצוה אחשורוש להשתחוות להמן חקק עבודת כוכבים על לבו ונתכוון כדי שישתחוו לעבודת כוכבים, וכשהיה רואה המן שאין מרדכי משתחוה לו נתמלא חימה ומרדכי אומר לו יש אדון המתגאה על כל גאים היאך אני מניחו ואשתחוה לעבודת כוכבים ולפי שייחד שמו של הקדוש ברוך הוא נקרא יהודי לומר יהודי יחידי, וי"א שהיה שקול כאברהם בדורו, מה אברהם אבינו מסר את עצמו לתוך כבשן האש והחזיר והכיר לבריות גדולתו של הקדוש ברוך הוא הה"ד (בראשית י"ב) ואת הנפש אשר עשו בחרן אף מרדכי בימיו הכירו הבריות גדולתו של הקדוש ברוך הוא, הה"ד ורבים מעמי הארץ מתיהדים וייחד שמו של הקדוש ברוך הוא וקדשו ולפיכך נקרא יהודי דכתיב איש יהודי אל תקרי יהודי אלא יחידי. (אסתר רבה (וילנא) פרשה ו)

חז"ל שואלים על מרדכי הצדיק וכי קנתרן היה, ועובר על גזרת מלך? למה לא השתחווה להמן הרשע אם זה גזרת מלך? אומרים חז"ל שהמן חקק ע"ז על לבו, כלומר לעומק המן דיבר בשם איזה אידאלים ולכן כל המשתחווה לו בעצם משתחווה לאלוהיו = אידאל ששם כל פרט = יחידי נהיה טפל לכלל הדמיוני שסוגדים לאידיאל הנ"ל. כלומר הכוח האנושי שסוגד באידיאל הנ"ל הוא אלוהיו שזה אומר אין חירות הפרט ושרידותו האישית והנצחית אלא עבדות של הפרט\היחידי לישות הדמיונית = אלוהי האידיאל.

מרדכי עונה להמן אתה בשר ודם, איני מניח את יחידו של עולם בשבילך. אומרים חז"ל בגלל שמרדכי יחד את הקב"ה בעולם, ולכן נקרא יהודי ואל תקרי "יהודי" אלא "יחידי".

חז"ל באותו מקום אומרים מרדכי הצדיק היה כמו אברהם אבינו. כלומר לשניהם היה אותו מלחמה נגד אלוהים אחרים (למעשה גם דניאל הרי היה שני חטאים שעליו הגיע גזרת המן הרשע, הצלם והסעודה). ושניהם יחדו את הקב"ה בעולמו.

יהודה שעל שמו נקראים היהודים יהודים, גם נודע בקנאותו מול כל אלוהים אחרים. ושמו עצמו מסמלת את יחודו של עולם = הפעם הודה את השם = יחודו של עולם.

אוקיי אנו מבינים כאן שכל מי שמיחד את הקב"ה בעולמו, הוא יהודי = עושה מעשה יהודי מעשה יהודה מעשה אברהם וכו' כלומר הוא יכול להיות ימיני מצד אבותיו אבל מצד מעשיו הוא יהודי. אבל מה קשור יהודי ליחידי? נכון שמרדכי יחד את הקב"ה אבל מרדכי בעצמו נהפך להיות יחידי? כלומר יהודי = יחידי?

ובכן זה לא בכדי החז"ל העמוק הזה. יהודי לעומק פירושו יחידי\פרט על דרך למה נברא אדם יחידי? כי חייב אדם לומר שבשבילי נברא העולם!!

יותר מיזה נשאל מה כל כך קריטי היה למרדכי הצדיק לסכן את כל היהודים, הרי בגלל מעשה ה'לכאורה סמלית, הוא כמעט גרם להשמדת כל היהודים. בכלל נשאל מה המלחמה הגדולה של אברהם ושל יהודה ושל משה רבינו ודניאל ומרדכי הצדיק והחרדים היום, שכולם מסרו ומוסרים את נפשם ממש על הדבר הזה. מה כל כך קריטי ביחידו של עולם במיוחד שבני אנוש כבר הכירו מזמן את יחידו של עולם הרי אי אפשר לחשוב על האדם הנבון הראשון שהתחיל לדבר (המציא שפה = אחד מבין את השני) בלי להניח שיש יחידו של עולם = לוגיקה מתמטיקה וכו' וכו'. כלומר אפי' שפרצופיהם וטביעות אצבעותיהם וDNAהם שונים, בינתם יחידי. ולא רק באדם אלא ביקום כולו הרי על זה בנויה המדע = הגדרת חוקי טבע. כלומר הנחת היסוד הראשונית לעשות מדע, היא העובדה שיש לנו (וליקום) אותו בינה. אז את יחודו של עולם הכירו בני אנוש לפחות מאז שהם התחילו לדבר = הניחו שלזולת ולסביבה יש את אותו הבנה\בינה.

אילו נדמיין דיאלוג פילוסופי בין אברהם עם נמרוד (זה שהמציא את החברה\האימפריה האנושית הראשונה): אברהם: יש אל אחד ביקום כולו. נמרוד: מה החידוש? בזה נגמר הפולמוס?! לא ולא אברהם אומר לו שהסמכות והמלכות לאלוהים ולא בשר ודם כמוך. נמרוד: על פי שפינוזה יענה לו: אין לו לאלוהים שום מלכות מיוחדת על בני אדם אלא באמצעותם של המחזיקים בשלטון (מאמר תיאולוגי מדיני).

מה לעזאזל אברהם אבינו עונה לנמרוד על הטיעון ה'לכאורה נכון, הרי אם אלוהים הוא מלך מלכי המלכים, אייך בדיוק מלכותו מתורגמת בעולם אם לא עם מלכות בני אדם במיוחד שנעשה את המלכות על פי אלוהים כלומר על אותו אחדות הבינה על אותו מדע וכו' וכו'?!

שחז"ל לעיל שואלים את מרדכי הצדיק וכי קנטרן היה, (כלומר מרדכי היה מרגיז ומחרחר ריב סתם בשביל הכיף?) חז"ל מניחים שסדר אנושי נכון שיהיה, אז למה אתה לקנטר? ועוד מסכן את כל היהודים בעולם?! ושחז"ל עונים שהוא רצה ליחד את הקב"ה, מה זה אומר? אין חיה כזה ממלכה אנושית בלי הידיעה שיש יחודו של עולם. כלומר כל מערכת אנושית אפשר להתקיים אך ורק עם ההנחה הבסיסית הזו שלכל בני הממלכה יש את אותו בינה. אז שוב מה היה הדיאלוג בין מרדכי עם המן הרשע? וזה לא רק דיאלוג אלא סיכון כל היהודים להכחדה מוחלטת. אם אברהם ודניאל רק סיכנו את עצמם, מרדכי סיכן את עצמו יחד עם כל היהודים.

עכשיו הגיע הזמן לשאול את המן הרשע, למה אתה מאשים את כל היהודים על חטא של יחיד = מרדכי?! כלומר מה גורם להמן לרצות להרוג את כל היהודים? למה אחשוורוש מסכים לראות בעם מפוזר, כעם שמאיים עליו?

ובכן לא בכדי המן רואה יהודים ולא יהודי יחיד שיש לו שם וכתובת = מרדכי הצדיק. בדיוק כמו שבני המשטר הפנאטים במודרנה רואים "חרדים" ולא יחיד שחוטא (מה שחטא בעיניהם כמובן). כאן אנו מגיעים למהות היהודי האינטלקט ולפנאטיות של בן המשטר כמו המן ושאר שונאי היהודים.

אינטלקט יהודי לעולם לא רואה אלא יחיד\פרט. פנאט בן משטר לעולם רואה זהות\ישות דמיונית. וזה המשמעות העמוקה של חז"ל לעיל. יהודי = יחידי. כל מלחמות בני אנוש מאז נמרוד (זה שהמציא את הישות הדמיונית הראשונה בהיסטוריה) לעומק קורה בדיוק במקום הזה שפנאטים רואים ישויות דמיוניות כמו יהודים ערבים נשים גרבים שחורים לבנים וכו' וכו'. והרחבנו בנושא העמוק הזה במאמר אפוטרופסות על היהודים? "אל דברו בשמי" – חנה ארנדט ובמאמר הבנאליות של הרוע

למה באמת? למה בני אנוש כאלה פנאטים שרואים ישויות דמיוניות. למה המן רואה בכל היהודים את מרדכי הצדיק? למה הנאצים ראו את היהודים כישות למה בני המשטרים המודרניים רואים את החרדים כישות וחלקם רוצים מטפורית להשמיד אותם?

מצטער, אני חייב הפסקה, ונמשיך אחרי החג. חג פורים שמח לכל היהודים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s