החשיבה היהודית הבסיסית – רלוונטיות החשיבה בימינו (המשך)

"רלוונטיות החשיבה בימינו" דף 20\2

(המשך מדף 20\1)

כסף, ביקוש והיצע, ושאר השקרים של המודרנה:

השקר הגדול שמרדים את ההמונים הם אלילי הביקוש והיצע וכמובן אליל הכסף. ברצוני שתשימו לב, זה לא נושא קשה בכלל וכל אחד יכול לרדת לסוף דעתם של החשיבה שלנו.

מהי ביקוש והיצע ? ביקוש = האדם צריך אוויר ומים ואוכל ודיור = מבקש אותם. היצע = יש אוויר יש מים יש אוכל ויש דיור. לכאורה כלקט יש לנו הכל. אבל האדם חייב את החקלאות בשביל חינוך והפרדה משאר בעלי החיים לשם שרידותם האישית (בג'ונגל בלי חינוך האדם היה מזדווג עם בעלי החיים ואולי במקרה גם עם בת מינו. שרידות האדם היא דעתנית ולא דטרמיניסטית כפי שהסברנו בדפים הקודמים, ולכן חייב הוא חינוך וסביבה שהוא ירצה דווקא את בת מינו).

ברגע שמחלקים את הטבע אז כל פרט עמל בשבילו להכל, הוא צריך לדעת את כל המקצועות בכדי לשרוד. אז עדיף שנחלק את העבודה בינינו (חלוקת העבודה היא הבסיס החשיבתית של אדם סמית) ונחליף. כך שלא נצטרך לעמול הרבה, מחלקים את העבודה לכולם (חוץ עובדי החברה, גם סמית הבין זאת ואמר שהפילוסוף מתפרנס מהציבור) ואז באמצעי שנקרה "כסף" מחליפין בין העמלינו לעמל שכינינו.

עכשיו תשימו לב, ברגע שחילקנו את העבודות נוצר ביקוש. ביקוש בעצם להכל אפי' למים (חוץ אוויר, בהסכמת השופט ברק כמובן).

כולנו נסכים לחלוקת העבודה של סמית בתנאי שתקל עלינו ולא ההפך. אם במצב הנוכחי שרוב ההון האנושי (מעל 40%) נמצא בידי אחוז אחד מבני אנוש ולא מספיק מפרנס אחד למשפחה ? אז מה הועילו חכמים בתקנתם ? הגורם המוות הראשון היא חוסר תזונה שמביא להרג של שלושים אלף ילדים ביום. במצב כזה כולנו נסכים לחזור לנחלה האישית שלנו. אני אומר כולנו אפי' אלה שיש להם את ההון האנושי כי הרי אמרנו שאפי' העשיר חייב לדאוג לשרידותו האישית ומי מבטיח לו שצאצאיו הם לא אלה שימותו מרעב ולא יהיו מאלה שנהרגים כל יום ? בחשיבה התבונית שלנו שהיא חשיבה דורית, העשיר במגדל השן צריך להיות מודאג בדיוק כמונו.

אז נבין מכאן שאין באמת ביקוש, כלקט או באי חלוקת העבודה בחקלאות, יש לנו הכל. ועדיף לנו להחליף (חליפין) עם סחורות ממש אפי' שזה קשה העיקר לא להיות עבד לכסף שבטבעו של הכסף שהיא מתכנסת לידי יחידים כך שלא פלא שההון האנושי נמצא אצל יחידים.

מה היא סגולת הכסף שהיא מתכנסת אצל יחידים (עד המלחמה\הביזה הבא כמובן) ?

שוב אני חייב את תשומת לבכם, כי ראיתי אנשים טובים מאוד שרוצים לעשות את השינוי בעניין הכסף, כמו התנועה "שינוי מוניטרי" ואתר "הכלכלה האמיתית" ועוד ועוד. אבל בלי שנבין את הבסיס מהי כסף ? לא תעזור לנו שום שינוי מוניטרי. נכון שיהיה יותר שוויון ולא תהיה כל כך הרבה הבדלים בין עניים ועשירים אבל בתכלס המלחמות והרעב לא יפסקו לעולם כל זמן שהכסף שולט בנו, ולא משנה באיזה שיטה נדפיס את הכסף, ובאיזה חלוקה נחלק את הכסף. כי הכסף כחוק טבע מתכנסת אצל יחידים, ואת זה אנו לא קולטים\תופסים לעומק. ולכן אני רוצה שתשימו לב לבעיה העיקרית שבכסף.

נווו אז מהי כסף ?

ובכן, כולנו בטעות חושבים שכסף היא רק אמצעי חליפין, שזה נכון במקור, כלומר בשביל זה המציאו אותו במקור. אבל לא זה "כסף". כסף = שמירה על עמלי לאורך זמן.

כל עמל טבעי לא נשמרת לאורך זמן. לא פרות וירקות ואפי לא בניין ומגדל וגשר וכביש ומכונית ומטוס וכל דבר ביקום. בכדי לשמר משהו צריך לתפעל אותו תמיד כלומר שוב להוסיף עמל.

שאנו עושים חליפין בין סחורות, שניהם נכחדים ולא נשמרים. אבל בהמצאת הכסף כאמצעי חליפין נוצר מצב דמיוני כאילו עמלינו נשמרת לאורך זמן. (האם היא נשמרת באמת ? בוודאי שלא !! אי אפשר לגנוב את דעת הטבע. 3% ערך הכסף חייב לרדת בכל שנה בכלכלה המודרנית, תוסיף לזה את המע"מ 18\19 אחוז ונוסיף את המיסים והנה תוך שבע שנים אין ערך לכסף שלך (מזכיר את שמיטת כספים כל שבע שנים)).

שיש לי משהו ערכי שנשמרת אז קל מאוד לקחת ממני את עמלי. כסף = בעלות על עבודה אנושית. כל הכסף הנמצא בשוק הם עמל אנושי של מישהו והעיקר לא שלי כלומר למישהו יש את עמלי. המצב המודרני יותר גרוע, כי כל הכסף נדפסת על חשבון עמל עתידי כלומר אני מראש מבטיח עמל חיים לבנק והיא מדפיסה לי כסף עכשיו בהווה על חשבון עמלי בעתיד, ועוד משלם להם ריבית.

שיש חלוקת העבודה אני חייב חליפין ולכן נוצר הביקוש, השלטון חייב לדאוג שתהיה כל הזמן ביקוש כי רק עמלי יוצר את הצמיחה באמת (לא הון ולא זהב ולא כסף ולא שאר החלומות עושים צמיחה), ולכן אסור לאגור מים על פי חוק כך שיהיה גם ביקוש למים. והנה לא פלא שאפי' עקרות בית צריכות לעבוד בשביל הצמיחה.

העשירים והשלטונות יודעים זאת טוב מאוד, מדינת רווחה לא מביא צמיחה את זה ילמד אותנו פרידמן ושאר הטיפשים, הצמיחה היא פונקציה של עבדות האדם, סמית ומרקס כבר הבינו שכל העמל אישי בשביל עצמי ? לא מביא צמיחה.

שעמל אנושי מוחלף לכסף דמיוני ? קל מאוד לגנוב אותו על ידי טריקים זולים כמו ריבית או שלילת הטבע מהאדם שייוצר ביקוש אפי' למים. או כמובן להדפיס את הכסף עכשיו על חשבון עמל עתידי כלומר כל הנולדים כבר נולדים עם החוב הלאומי החברתי, (תרצו שהילד שלכם לא ייוולד עם החוב החברתי ? תעשו ברית מילה לבן ! מכאן תבינו את החשיבה הבסיסית שלנו ותזכו לחירות אמיתי לכם ולזרעכם) ונולדים עבדים לחברה ולהוון שלטון.

אבל אייך הכסף מתכנסת אצל יחידים לעזאזל ? בשביל זה נחזור ליוסף במצרים. יוסף מצליח לשמר חיטה לאורך זמן = כסף. (אמרנו שכסף משמרת את העמל לאורך זמן אותו דבר יוסף שמצליח לשמר חיטה לאורך זמן בעצם היא כמו כסף) יש ביקוש לחיטה (הדוגמא המודרנית היא, שיש ביקוש לכסף מהבנק) כי יש רעב ואז כל הכסף של מצרים מתכנסת אצל יוסף (בראשית פרק מז יח) וַתִּתֹּם הַשָּׁנָה הַהִוא וַיָּבֹאוּ אֵלָיו בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית וַיֹּאמְרוּ לוֹ לֹא נְכַחֵד מֵאֲדֹנִי כִּי אִם תַּם הַכֶּסֶף וּמִקְנֵה הַבְּהֵמָה אֶל אֲדֹנִי לֹא נִשְׁאַר לִפְנֵי אֲדֹנִי בִּלְתִּי אִם גְּוִיָּתֵנוּ וְאַדְמָתֵנוּ:

אוקיי אומר יוסף, עכשיו תמכרו לי את האדמות ואחר כך את גופכם לעבדים. (בראשית פרק מז יט) לָמָּה נָמוּת לְעֵינֶיךָ גַּם אֲנַחְנוּ גַּם אַדְמָתֵנוּ קְנֵה אֹתָנוּ וְאֶת אַדְמָתֵנוּ בַּלָּחֶם וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ וְאַדְמָתֵנוּ עֲבָדִים לְפַרְעֹה וְתֶן זֶרַע וְנִחְיֶה וְלֹא נָמוּת וְהָאֲדָמָה לֹא תֵשָׁם:(כ) וַיִּקֶן יוֹסֵף אֶת כָּל אַדְמַת מִצְרַיִם לְפַרְעֹה כִּי מָכְרוּ מִצְרַיִם אִישׁ שָׂדֵהוּ כִּי חָזַק עֲלֵהֶם הָרָעָב וַתְּהִי הָאָרֶץ לְפַרְעֹה:(כא) וְאֶת הָעָם הֶעֱבִיר אֹתוֹ לֶעָרִים מִקְצֵה גְבוּל מִצְרַיִם וְעַד קָצֵהוּ:

יוסף יודע שבלי הפילוסופים וההוגים של החברה לא יצליח בזממו, ולכן (בראשית פרק מז כב) רַק אַדְמַת הַכֹּהֲנִים לֹא קָנָה כִּי חֹק לַכֹּהֲנִים מֵאֵת פַּרְעֹה וְאָכְלוּ אֶת חֻקָּם אֲשֶׁר נָתַן לָהֶם פַּרְעֹה עַל כֵּן לֹא מָכְרוּ אֶת אַדְמָתָם:

אחרי הטריק הזה הוא יכול להזרים מים בנילוס והנה פתאום אין רעב ואפשר לזרוע.(כג) וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל הָעָם הֵן קָנִיתִי אֶתְכֶם הַיּוֹם וְאֶת אַדְמַתְכֶם לְפַרְעֹה הֵא לָכֶם זֶרַע וּזְרַעְתֶּם אֶת הָאֲדָמָה:(כד) וְהָיָה בַּתְּבוּאֹת וּנְתַתֶּם חֲמִישִׁית לְפַרְעֹה וְאַרְבַּע הַיָּדֹת יִהְיֶה לָכֶם לְזֶרַע הַשָּׂדֶה וּלְאָכְלְכֶם וְלַאֲשֶׁר בְּבָתֵּיכֶם וְלֶאֱכֹל לְטַפְּכֶם:(כה) וַיֹּאמְרוּ הֶחֱיִתָנוּ נִמְצָא חֵן בְּעֵינֵי אֲדֹנִי וְהָיִינוּ עֲבָדִים לְפַרְעֹה:(כו) וַיָּשֶׂם אֹתָהּ יוֹסֵף לְחֹק עַד הַיּוֹם הַזֶּה עַל אַדְמַת מִצְרַיִם לְפַרְעֹה לַחֹמֶשׁ רַק אַדְמַת הַכֹּהֲנִים לְבַדָּם לֹא הָיְתָה לְפַרְעֹה:

הוא גם יצא צדיק הרי ביקש רק 20% מיסים. אבל כולנו עבדים שנולדים בלי הטבע בדיוק כמו היום בדת הקפיטליזם.

אוקיי, עכשיו אנו מבינים מה התורה רוצה ללמד אותנו, שעמל שנשמרת = חיטה\כסף יוצר ביקוש כך שכל הכסף מתכנסת אצל יחידים, כך שכולנו עבדים לכסף ונשללת מאתנו את הטבע מראש כך שהיום אנו כבר נולדים עם חוב לאומי וצריכים גם להיות בכלא\בית ספר בכפייה עד גיל 18 ואחר כך להקריב את חיינו בצבא כרווקים\ות ואם יצאנו בשלום\בחיים ?! אז יינתן לנו זכות לקחת משכנתא בשביל לימוד מקצוע ותואר ורק אז נשיג את הכסף ויינתן לנו זכות לקנות מים ולשכור חור לישון בלילה. ואם ח"ו תרצה להקים את קן המשפחתי שלך (כדאי שלו ועדיף לחברה כולה שתהיה נאור והומו דווקא) ?! אז גם בת זוגתך עברה את אותו תהליך ארוך ויחד תצטרכו לקחת משכנתא לכל החיים (מעל 200 משכורות בארצינו הקדושה) וגם נטיף לכם מוסר למה אתם מולידים יותר מ1,6 ילדים. ואם יבואו אלה שיזעקו על רווחה ? אז הטיפשים והחכמולוגים בהתנשאות גבוה יאמרו לנו "מה אתם מבינים בכלכלה" ? אתה יודע מיזה פרידמן ? הוא קיבל פרס נובל בכלכלה מה אתה מבין בכלל ? ולך תספר לחכמולוגים האלה שכל ילד בחיידר למד את סיפור סדום וסיפור יוסף במצרים. פרידמן לא חידש כלום, כי כבר למלך סדום וליוסף מגיע פרס נובל. מה היה בסדום ?  בסדום היית אותו השקפה שמדינת רווחה לא מביא צמיחה ולכן אסרו בחוק לעזור לעניים. עונש מוות נתנו למי שיעזור לעניים. שהכובשים שרצו לכבוש ולגזול ולבזות את סדום, הם בדקו קודם עם אברהם ובני בריתו האם לא יתערבו, ושאברהם דן עם עצמו (= סיפור דיבור האלוהים עמו על הפיכת סדום) הוא מגיע לתובנה שאין מנוס ואי אפשר להתערב הרי השיטה עצמה מביא את הביזה.

אני רוצה ברשותכם לעבור רגע למשה רבינו. משה רבינו מבטיח שאם נשמור שמיטה ויובלות ושמיטת כספים אז לעולם לא יבואו לכבוש את ארצינו ולא נצא לגלות. מה עומד מאחורי ההבטחה הזאת ? מהי החשיבה של משה שמביא לו להבטיח דבר שכזה ? (על תלכו אחרי הנבלים שיאמרו שמשה היה כהן דת שדיבר בלי כיסוי, על תשאלו באלה שישבו בספסל האחורי בישיבה עם אייפון, תשאלו את הלומדים באמת ותשכילו)

משה חשב דיי בפשטות, שאין קניין באמת ואין לחברה ראש ואוצר. אז אין ביזה, אין מה לבזוז מהם. כל עמל נאכל ונכחדת וחסל. אז מה תגנוב ? אתה יכול לגנוב את האדם לעבד אבל לא את רוחו וברוחו לעולם לא יקבל את חוקי הקניינים ואת חוקי הכלכלה, כלומר עבודה זרה = חוקי דת הקפיטליזם, ואי שמירה על שמיטה ויובלות ?! שני אלה מביאים לגלות. זה מה שמשה מבטיח מראש, כל תוכחת התורה כל קללות התורה נאמרה אך ורק על שני חוקים בסיסים האלה. 1, עבודה זרה = קניינים ושלטון = עמל בשביל הדמיון\החברה\הרוב, 2, אי שמירה על שמיטה ויובלות וביטול הכסף כל שבע שנים.

אברהם המציא את הכנסת האורחים דווקא בשביל כך כי חשב שאין קניינים באמת ואמר ללוט (שרצה להידבק בחברה קפיטליסטית של סדום) שבכדי לשמר את קניינך אתה צריך לאכיל את השוטר ואת השופט ואת השלטון אז לא כדאי לך פשוט להכניס אורחים  ולא להכיר בקניינים ? תראה כמה אתה משלם על הדמיון כאילו יש לך כביכול קניינים, הרי באמת אין לך קניינים, מערכת המשפט שולט בך ויכול לקחת ממך את דירתך ואת הכל בעצם אפי' את הילדים שלך. מי מדבר על ביזה של כובשים זרים כמו שקרה לסדום ולכל החברות בהיסטוריה. שהבריטים כבשו את הודו הם דאגו שיושבי הודו יקבלו את חוקי הקניין של הבריטים כלומר דאגו שהם יקבלו את החוקה הבריטית = עבודה זרה. בלי החוקה אין לבריטים שליטה ברוח בני אנשי הודו.

ובכן שמשה חוזר להציל את הנשארים מבני ישראל ממצרים, הוא מבין טוב טוב מה הביא לעבדות ולהכחדת האומה במצרים. הטריקים של יוסף ופרעה חזר עליהם כבומרנג כך שכל זרעו של יוסף ואחיו התבוללו במצרים ונשארו רק אחד מחמש שיצאו משם עם משה למדבר.

במדבר משה לא רוצה כסף כלל וכלל, הוא רוצה כלכלה בלי כסף כמו שבט האינקה ביבשת אמריקה. וזה סיפור אכילת המן במדבר. (ראו בהרחבה בדפים הקודמים)

לבסוף משה נכנע לכסף אבל דורש שני דברים בסיסיים, 1, ביטול הכסף כל שבע שנים 2, אוסר ריבית בכל תוקף. כך שאין מצב שאדם חב למישהו ונמכר לעבד לעולם. גם דואג שהנחלות לעולם לא יכולים להימכר לצמיתות כלומר כל נולד ייולד עם הטבע. בלי התנאי הזה אומר משה ומבטיח לנו מראש, אנו נצא לגלות. (למה לא אמר שנכחד לגמרי ? כי על זה שומר ברית המילה !)

חכמינו ידעו לחתוך את ההיסטוריה (ספר תורה מול שאר הנ"ך) בדיוק בכניסה לארץ בכדי שנבין שעד כאן זה הבסיס ושאר ההיסטוריה היא רק ההוכחה כמה צדק משה ואברהם ואדם ונח ואדם התבוני הראשון זה שהמציא את החקלאות ואת חוקי המשפחה.

למדנו אייך הכסף מתכנסת אצל יחידים, על ידי ביקוש וריבית. סיפור יוסף במצרים בא לתת לנו את התובנה הפשוטה הזאת ולמה משה מחוקק את חוקי הכלכלה היהודית. רק בביטול הכסף כל כמה שנים ואיסור ריבית ?! תבטיח לנו כלכלה טובה ונכונה וחירות אמיתית. אין קניינים באמת רק חלוקה לצורך עמל וצמיחה אישית ואפי' אחריו צריכים לדאוג לשכנים שלא צלח להם השנה והעונה בחקלאות ובכל דבר אחר ולתת מתנות עניים.

האם כל זה רלוונטי לנו היום ? יש לי אימון בתבונה האנושית שהתשובה היא שזה רלוונטי ועוד אייך. במיוחד בחשיבה שלנו שאנו לא משרתים את העבר רק כל פרט בהווה הוא אדם ראשון לצאצאיו הוא בדיוק כמו האדם הראשון התנכי וכמו אברהם התנכי וכמו משה התנכי, אני ואת עכשיו בהווה עומדים באותו מצב שלהם וחושבים אייך כדאי להתנהל אישית וכמשפחה וכחברה, כך שנשרוד לנצח ולא נמות כמו בהמה ונחיה על ידי המקרה.

שאנו טוענים שהחשיבה שלנו היא נצחית\אלוהית, הכוונה בדיוק לכך, שכל פרט בהווה הוא אדם ראשון לצאצאיו לדורי דורות. התורה היא אך ורק תשומת לב = תובנות, שנדע להתנהל בתבונה.

שיבואו לשכנע אותנו שטוב למות למען ארצינו ?! נדע לשלוח את האומר לעזאזל !! וכי למה טוב למות למען ארצינו שהיא לא שלנו רק עם נבטיח עבדות נצחית לבנק ולהון שלטון ? וכי אין דירות זולות יותר בארצות קפיטליסטיות אחרות ? ( יש ארצות שבקושי 30 משכורות מספיקות לדיור, ארצות נאורות פי אלף מאתנו) בלי צבא ובלי שנאת אחים נצחית ?! נפרק את החבילה המטופשת הזו (ועל תקרה לי אח ואחות בדת הקפיטליזם כי זה קלישה זולה). ונבקש בארצות אחרות שוק יותר זול לדיור ולמחיה עד שיבוא הגואל במהרה. (הגואל הוא לא דבר מיסטי כפי שמספרים לנו השוטי עולם האלה משני הצדדים. הגואל היא מצב תבוני אנושי ברמה גבוה כמו משה רבינו, שיביא את חירות האדם באמת ולא רק כסיסמה, כי אין חירות האדם בלי הטבע וזה מה שמשה הבין וכל לומד תורה מבין.) או כמובן שנשכיל ונתעורר לאמץ את החשיבה הבסיסית שלנו. אז עצם המצב התבוני והמשכילי הזה תהיה הגאולה שנביאינו חלמו עליה כל השנים.

מה אנחנו מפסידים במצב הנוכחי ? לא רק אבדון כנ"ל, רק בעיקר את התפתחות התבונה אנושית, כל מי שמכיר יודע לומר שהקפיטליזם מוביל את האנושות להתפתחות כדאית כלכלית ולא התפתחות התבונה כמו שצריך באמת. למשל: כמה אנשים צריכים תרופה לסרטן ? וכמה צריכים פלאפון משוכלל ? אז בוודאי שההתפתחות יהיה בפלאפונים ולא בתרופות לסרטן. כלומר ההתפתחות הטכנולוגית וכל המחקר המדעי והרפואי הולך איפה שכדאי כלכלי להון שלטון ולא מה שכדאי לנו אישית. מי שיש לו אוזן ומי שרוצה לשמוע ?! אז הוא שומע את זעקת השבר של המדענים והחוקרים בעניין זה. אין מחקר טהור זועקים חמס, כל ראיון עיתונאי עם מדען בכל הרצאה שלהם, אפשר לשמוע את הזעקת השבר של האנשים הטובים האלה. תראו ראיון לכאורה תמים של פרופ' צ'חנובר חתן פרס נובל שלבסוף אומר את המשפט הזה,

באותו דרך תשמעו את פרופ' ירון אזרחי כמה שדעת הרוב לא רלוונטית בימינו, כי הידע הפשוטה לא קיים אצל ההמונים. לא במדע ולא בכלכלה. שפת המדע ושפת הכלכלה בעיקר נהפך לשפת חרטומים כך שאין לההמונים ואפי' למשכילים (הרי גם בידע יש היום חלוקה כפי שדרש סמית שגם בפילוסופיה ומדע צריך לעשות חלוקת עבודה) את הידע, כך שהמושג רוב לא רלוונטי כלל לחברה ולהצלחתה. כלומר טענתו בעיקר שהמושג דמוקרטיה עומדת על רגלים של בורים בכפייה. הרי יש היום חינוך חובה אז מה הבעיה לתת את הבסיס החשיבתית של בני אנוש או לפחות את הבסיס החשיבתית של החשיבה שלנו ? ואז לפחות יהיה רלוונטיות הרוב, איפה שאין הכרעה באמת ולא שהרוב יחליט ש1+1=7. ברצוני לטעון שבכל מצב הרוב לא יכול לומר משהו נגד האמת האבסולוטית כמו כמה זה 1+1=2 או שאין קניין בזמן שאין קניין לכל פרט וכן כל המוסר הבסיסית האנושית הם אמתיות בלי רוב והרוב לא יכול לסתור אותם. אבל בדברים שאין הכרעה ? הרוב היא מין סדר חברתי להכרעה. אבל במצב שהרוב לא מכיר כלום ומטמטמים אותם עם ראליטי וחינוך חובה של זבל ממש ?! אז מה זה הליצנות שהרוב קובע ? מה ההבדל בין כוח הרוב או כוח פיזי עם נשק ? שניהם רובוטים שפועלים על ידי ליצניים שבראש הפירמידה. האם נאורים אנו ? אין אנו נאורים אם יש לנו אימון עיוורת בכלכלן ובמדען ששניהם לצערינו עבדים להון ולאינטרס הכלכלי. אדם סמית שטען שצריך לחלק את העבדת המחקר כמו בעבודה בשוק, הוא התכוון לומר שזה יותר מועיל לתוצאות המחקריות שכל אחד יחקור פרט קטן וכו' אבל לא התכוונן שנהיה בורים ועםארצים בכל תחום אחר. בידע ?! בוודאי חייב כל ילד לדעת אייך המוסר האנושי נחקק ומהי כסף ולמה יש עניים ועשירים ולמה נשללת ממנו הטבע מראש, בקיצור, את ההשכלה הבסיסית הוא יכול לקבל בבית ספר כך שדעתו בדמוקרטיה תהיה רלוונטית באמת.

גם בעניין לימוד תנ"ך. שלא נהיה דמגוגים ונוכלים זולים ולזעוק התנ"ך מיושן ולא רלוונטית לנו. התנ"ך רלוונטית לנו כפי שהוכחתי לאורך כל הדפים. ואפשר לתת לצעירים את הבסיס החשיבתית של התנ"ך, זה קל מאוד להבין וללמוד ולהפנים. התנ"ך לא שייך לחרדים או לדתיים, היא שייכת לכל אדם וכל אדם חייב להכיר אותו יותר משאר ספרות הפילוסופיה וההגות כי זה הבסיס של החשיבה האנושית. החרדים כחברה\קהילה וכן הדתיים לא ינהיגו את החברה היהודית על פי החשיבה של התורה, כי התורה מראש שוללת קהילות ומגזרים היא שוללת את הפרוזבול ואת הליצנות של ריבית עיסקה. החרדים עם ספרות ההלכה וקידוש הקדמונים כסמכות, היא חברה אלילית כמו שאר החברות האליליות, כך נזעק הספורנו (1400 לספירה) (ספורנו דברים פרק כח) ולא ימירו את שאר המצות במנהגי הדיוט ומצות אנשים מלומדה כ"ש כשיעשו זה לכבוד קדמונים שהנהיגו אותם המנהגים לא לכבוד קונם ולא לשמור מצותיו "כי בזה האופן אין לך ללכת אחרי אלהים אחרים גדול מזה בחדוש דת לכבוד קדמונים" אשר נחשבו אלהים שופטים בארץ. בהמשך הוא טוען שבעלי הזרוע בקהילה הם הגורמים לגלות הארוך והתמדתו. הישועה לא יכול לבוא מחברה שכל הוגיה נהנים מכספי הציבור כשבט לוי ולכן לא חושבים לרגע לעשות משהו להמונים ולגאולת ההמונים.  החברה המודרנית כמו החברה החרדית בשניהם ההוגים נהנים מכספי הציבור ושפוטים מראש. מערכת המשפט שפוטה לשלטון, מערכת השלטון שפוטה לכסף של הבנקים וההמון הולך אחרי בורים יפים עם ג'ל, שאיש הג'ל צריך כסף לזכות בבחירות ואז מי התורם לו את הכסף ? שוב הבנקים ! לא פלא אייך איש הג'ל מיד עשה בדיוק מה שנערי האוצר בקשו ממנו. אותו דבר אצל החרדים, העסקנים צריכים כסף לפעול ועם כסף קונים הכל. הרבנים כמובן נהנים כשבט לוי ולומדים כל היום בתמימות ולא מבינים בכלל מהי תפקידם, תפקידם היא לא לומר לי איזה פלאפון להחזיק או לא להסתכל על תחת של בחורה. תפקידם לדאוג לי ולכל פרט שתהיה לנו נחלה ומקור פרנסה חינם, תפקידם לדאוג שארץ ישראל תחולק לפרטים ומשאבי הטבע יהיו שייכים לכולם באמת כמו הגז הטבעי ומפעלי ים המלח ועוד ועוד. תפקידם לדאוג למדעים ולהתפתחות הרפואה. מה הם חושבים שהתורה נותנת להם מעשר בשביל כלום ? סתם כי מצאתם חן בעיני האלוהים ? יש מטרה מוגדרת למה שבט לוי נהנים מכספי ציבור, הכל מוסבר בדפים הקודמים.

ובכן הסמכות היחידי שהתורה נותנת למישהו זה אך ורק לשרי עשרות ולשרי המאות ולשרי אלפים ויחד מהם נבחרים שבעים סנהדרין בכל דור דור מחדש, כך שלכל משפחה יש נציגות במערכת, חוץ כמובן שיש חוקה אבסולוטית לפני הסמכות שלהם, והיא כמובן חלוקת הארץ ושמיטה ויובלות ושמיטת כספים כך שחירותך תהיה לפני הסמכות של מערכת המשפט והצדק. תפקידם של המערכת המשפט לדאוג לכך קודם ואחר כך לדאוג לצדק בין אדם לחברו.

לסיכום עניין זה:

מערכת הסמכותית החברתית חייבת להיות מתוך המשפחות כך שכל עשר איש בוחר אחד וכל מאה אחד וכל אלף אחד והם יחד בוחרים שבעים ואחד אנשי סנהדרין וכל אחד מהם חייב להכיר את כל המדעיים, וגם הם לא יכולים לשלול ממך את חירותך ואת הטבע.

מערכת עובדי החברה הם גם מהמשפחה כלומר בן הבכור, או כל מי שרוצה להתרים את עצמו כפי שהרמב"ם פוסק ודיי בצדק. אבל הם לא מקבלים נחלה רק דיור ופרנסתם היא מהציבור 10%. זה בערך כל מיסי החברה היהודית. תפקידם להיות ההוגים והפילוסופים של החברה וכמובן המדענים והחוקרים והרופאים (והשוטרים אם צריך ולא צריך בזמנינו שיש חינוך חובה).

שנגיע למצב טכנולוגית שתקל עלינו את עמלינו אז כולנו נעסוק במדעים וזה היום "שכולו שבת" שחכמינו כל כך השתוקקו לכך. כל ימי השבוע לא נצטרך לעמול ויישאר לנו רק לעסוק במדעים ובמחקר = יום שכולו שבת.

מי ייתן שנשכיל להבין את פשטות החשיבה שלנו ונשכיל לקיים אותם ואז באמת נהנה בני חורין והתפתחות התבונה תהיה באמת אין סופית ונצחית וגם אנו אישית נשרוד לנצח על ידי זרעינו עד ניצחון המוות.

בברכה

Max maxmen

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s