על שלשה פשעי האנושות ועל ארבע לא אשיבנו, על הדפסת כסף על חוב.

כה אמר השם\התבונה. על שלשה פשעי האנושות ועל ארבע לא אשיבנו, על הדפסת כסף על חוב.

אש יפרוץ במדינותיכם מהפיכות חברתיות תמידיות.

כי עוד תרם נולד הנולד הוא כבר בעל חוב מחובות אבותיהם (= חוב הלאומי).

אנוכי (= התבונה הבסיסית) נתתי לו את הטבע חינם, ואתם שללתם ממנו הכל מראש, באומרכם שבלי כסף שמודפס מתחילה על חוב, לא ישיג אפי' מים.

על שלשה פשעכם האליליות, כבשתי את חמתי. 1, על "ה'גן האנוכי" 2, על "ה'מֶמֶטיקה" 3, על "ה'יד הנעלמת". אבל על פשעכם הרביעי – הדפסת כסף על חוב – לא אשיבנו.

אנוכי (= התבונה) אמרתי נעשה אדם בצלמינו שינצח את הברירה הטבעית העיוורת על ידי התבונה. ואתם המצאתם לכם אלוהים אחרים בשם "גן האנוכי" "מֶמֶטיקה" "יד הנעלמת", כביכול אתם נשלטים על ידיהם. על אלה כבשתי את חמתי בסנגוריה האומרת שבני הם מפונקים ולא רוצים לקחת אחריות על כל הרע הקיים מהברירה הטבעית המקרית והעיוור.

אבל על פשעכם הרביעי לא אשיבנו, כי זה כבר לא עיוור ולא מקרי. זאת שיעבוד בני לכסף עוד לפני שנולדו. זאת שלילת הטבע מראש בכדי שישתעבד מיום היוולדו לבנקים ואולי האלוהים אחרים = היד הנעלמת, תביא צמיחה. (מנוע צמיחה כלשונו של ראש ממשלתכם "בייבי".)

ולכן הנני מחזק את רוחכם, המשתעבדים לחוב מיום היוולדם. והנני מציל מרוחי עליכם לומר, שאין יותר מוסר אנושי אין יותר זכות הקניין וכסף כי "לי הארץ" ונתתי לכם חינם.

במעמד הר סיני אמרתי לא תגנוב בתנאי שכל נולד מקבל את הטבע חינם. אנוכי (התבונה הבסיסית) הסכמתי להמצאת הקניין מימי נח אך ורק שתחולק הארץ בגורל לכל נולד, כך שלא תישלל מתנתי החינם מכל נולד.
אני הסכמתי להמצאת הכסף רק בתנאי שיבוטל החובות כל שבע שנים = שמיטה. על כן ורק על כן אמרתי לא תגנוב. אבל אם נשלל מהנולד כל הטבע מראש ואפי' מים ?

הנני מתיר לגנוב כמו שאני מתיר לעכברים לחרקים ולמקקים וליטושים לגנוב ולפלוש לביתכם. שלחתי בכם את העכברים והמקקים וכו' להזכיר לכם שאין קניין באמת כי לי הארץ, ולא שמעתם.

שלחתי נגיפים וחיידקים לתוך גופכם לאמור שאפי' גופכם לא תהיה שלכם בלי התפתחות התבונה. ואתם המצאתם לכם אלוהים אחרים ("גן אנוכי" "מֶמֶטיקה" וכדומה) לאמור שאין היא בשליטתכם ?

וגם התפתחות התבונה תליתם באליל "יד הנעלמת" ? כלומר, גם התפתחות התבונה\מדעי הרפואה היא אינטרס כלכלי ונשלטת על ידי מדפיסי הכסף ?

אנוכי (= התבונה) הבטחתי "והסירותי כל מחלה" ואתם המצאתם את האליל "ה'גן האנוכי" ואליל "ה'יד הנעלמת" לאמור שזה לא בשליטתכם ולא בשליטת תבונתי השוכן בקרבכם ?

וַתַּשְׁקוּ אֶת הַנְּזִרִים (= שליחי ציבור והעיתונאים) יָיִן (= כסף ובהבטחה שהאליל יד הנעלמת תדאג לכם לצמיחה) ועַל הַנְּבִיאִים (= ההוגים) צִוִּיתֶם לֵאמֹר לֹא תִּנָּבְאוּ:
הִנֵּה אָנֹכִי מֵעִיק תַּחְתֵּיכֶם כַּאֲשֶׁר תָּעִיק הָעֲגָלָה הַמְלֵאָה לָהּ עָמִיר: וְאָבַד מָנוֹס מִקָּל וְחָזָק לֹא יְאַמֵּץ כֹּחוֹ וְגִבּוֹר לֹא יְמַלֵּט נַפְשׁוֹ: וְתֹפֵשׂ הַקֶּשֶׁת לֹא יַעֲמֹד וְקַל בְּרַגְלָיו לֹא יְמַלֵּט וְרֹכֵב הַסּוּס לֹא יְמַלֵּט נַפְשׁוֹ: וְאַמִּיץ לִבּוֹ בַּגִּבּוֹרִים עָרוֹם יָנוּס בַּיּוֹם הַהוּא נְאֻם יְקֹוָק:

בֶּן אָדָם הִנָּבֵא עַל רוֹעֵי ישראל (המנהיגים) הִנָּבֵא וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם לָרֹעִים כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְקֹוִק (התבונה ) הוֹי רֹעֵי ישראל אֲשֶׁר הָיוּ רֹעִים אוֹתָם הֲלוֹא הַצֹּאן (ההמון) יִרְעוּ הָרֹעִים:

אֶת הַחֵלֶב תֹּאכֵלוּ וְאֶת הַצֶּמֶר תִּלְבָּשׁוּ הַבְּרִיאָה תִּזְבָּחוּ הַצֹּאן (את ההמון) לֹא תִרְעוּ: אֶת הַנַּחְלוֹת לֹא חִזַּקְתֶּם וְאֶת הַחוֹלָה לֹא רִפֵּאתֶם וְלַנִּשְׁבֶּרֶת לֹא חֲבַשְׁתֶּם וְאֶת הַנִּדַּחַת לֹא הֲשֵׁבֹתֶם וְאֶת הָאֹבֶדֶת לֹא בִקַּשְׁתֶּם וּבְחָזְקָה רְדִיתֶם אֹתָם וּבְפָרֶךְ (הדפסת כסף על חוב):

וַתְּפוּצֶינָה מִבְּלִי רֹעֶה וַתִּהְיֶינָה לְאָכְלָה לְכָל חַיַּת הַשָּׂדֶה (אשראי בנקים עו"ד הוצאה לפועל ומערכת המשפט) וַתְּפוּצֶינָה: יִשְׁגּוּ צֹאנִי בְּכָל הֶהָרִים וְעַל כָּל גִּבְעָה רָמָה וְעַל כָּל פְּנֵי הָאָרֶץ נָפֹצוּ צֹאנִי וְאֵין דּוֹרֵשׁ וְאֵין מְבַקֵּשׁ:

לָכֵן רֹעִים שִׁמְעוּ אֶת דְּבַר יְקֹוָק (התבונה ): חַי אָנִי נְאֻם אֲדֹנָי יְקֹוִק אִם לֹא יַעַן הֱיוֹת צֹאנִי לָבַז וַתִּהְיֶינָה צֹאנִי לְאָכְלָה לְכָל חַיַּת הַשָּׂדֶה מֵאֵין רֹעֶה וְלֹא דָרְשׁוּ רֹעַי אֶת צֹאנִי וַיִּרְעוּ הָרֹעִים אוֹתָם וְאֶת צֹאנִי לֹא רָעוּ:

לָכֵן הָרֹעִים שִׁמְעוּ דְּבַר יְקֹוָק (התבונה ): כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְקֹוִק הִנְנִי אֶל הָרֹעִים וְדָרַשְׁתִּי אֶת צֹאנִי מִיָּדָם וְהִשְׁבַּתִּים מֵרְעוֹת צֹאן וְלֹא יִרְעוּ עוֹד הָרֹעִים אוֹתָם וְהִצַּלְתִּי צֹאנִי מִפִּיהֶם וְלֹא תִהְיֶיןָ לָהֶם לְאָכְלָה:
כִּי כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְקֹוִק (התבונה )הִנְנִי אָנִי וְדָרַשְׁתִּי אֶת צֹאנִי

וּבִקַּרְתִּים: כבַקָּרַת רֹעֶה עֶדְרוֹ בְּיוֹם הֱיוֹתוֹ בְתוֹךְ צֹאנוֹ נִפְרָשׁוֹת כֵּן אֲבַקֵּר אֶת צֹאנִי וְהִצַּלְתִּי אֶתְהֶם מִכָּל הַמְּקוֹמֹת אֲשֶׁר נָפֹצוּ שָׁם בְּיוֹם עָנָן וַעֲרָפֶל: וְהוֹצֵאתִים מִן הָעַמִּים וְקִבַּצְתִּים מִן הָאֲרָצוֹת וַהֲבִיאֹתִים אֶל אַדְמָתָם וּרְעִיתִים אֶל הָרֵי יִשְׂרָאֵל בָּאֲפִיקִים וּבְכֹל מוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ:

בְּמִרְעֶה טּוֹב אֶרְעֶה אֹתָם וּבְהָרֵי מְרוֹם יִשְׂרָאֵל יִהְיֶה נְוֵהֶם שָׁם תִּרְבַּצְנָה בְּנָוֶה טּוֹב וּמִרְעֶה שָׁמֵן תִּרְעֶינָה אֶל הָרֵי יִשְׂרָאֵל: אֲנִי אֶרְעֶה צֹאנִי וַאֲנִי אַרְבִּיצֵם נְאֻם אֲדֹנָי יְקֹוִק:

אֶת הָאֹבֶדֶת אֲבַקֵּשׁ וְאֶת הַנִּדַּחַת אָשִׁיב וְלַנִּשְׁבֶּרֶת אֶחֱבֹשׁ וְאֶת הַחוֹלָה אֲחַזֵּק וְאֶת הַשְּׁמֵנָה וְאֶת הַחֲזָקָה אַשְׁמִיד אֶרְעֶנָּה בְמִשְׁפָּט:

וְאַתֵּנָה צֹאנִי כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְקֹוִק הִנְנִי שֹׁפֵט בֵּין שֶׂה לָשֶׂה לָאֵילִים וְלָעַתּוּדִים: הַמְעַט מִכֶּם הַמִּרְעֶה הַטּוֹב תִּרְעוּ וְיֶתֶר מִרְעֵיכֶם תִּרְמְסוּ בְּרַגְלֵיכֶם וּמִשְׁקַע מַיִם תִּשְׁתּוּ וְאֵת הַנּוֹתָרִים בְּרַגְלֵיכֶם תִּרְפֹּשׂוּן: וְצֹאנִי מִרְמַס רַגְלֵיכֶם תִּרְעֶינָה וּמִרְפַּשׂ רַגְלֵיכֶם תִּשְׁתֶּינָה: לָכֵן כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְקֹוִק אֲלֵיהֶם הִנְנִי אָנִי וְשָׁפַטְתִּי בֵּין שֶׂה בִרְיָה וּבֵין שֶׂה רָזָה: יַעַן בְּצַד וּבְכָתֵף תֶּהְדֹּפוּ וּבְקַרְנֵיכֶם תְּנַגְּחוּ כָּל הַנַּחְלוֹת עַד אֲשֶׁר הֲפִיצוֹתֶם אוֹתָנָה אֶל הַחוּצָה: וְהוֹשַׁעְתִּי (התבונה של כולנו) לְצֹאנִי וְלֹא תִהְיֶינָה עוֹד לָבַז וְשָׁפַטְתִּי בֵּין שֶׂה לָשֶׂה: וַהֲקִמֹתִי עֲלֵיהֶם רֹעֶה אֶחָד וְרָעָה אֶתְהֶן אֵת עַבְדִּי דָוִיד הוּא יִרְעֶה אֹתָם וְהוּא יִהְיֶה לָהֶן לְרֹעֶה: וַאֲנִי יְקֹוָק (התבונה ) אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים וְעַבְדִּי דָוִד נָשִׂיא בְתוֹכָם אֲנִי יְקֹוָק דִּבַּרְתִּי: וְכָרַתִּי לָהֶם בְּרִית שָׁלוֹם וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ וְיָשְׁבוּ בַמִּדְבָּר לָבֶטַח וְיָשְׁנוּ בַּיְּעָרִים: וְנָתַתִּי אוֹתָם וּסְבִיבוֹת גִּבְעָתִי בְּרָכָה וְהוֹרַדְתִּי הַגֶּשֶׁם בְּעִתּוֹ גִּשְׁמֵי בְרָכָה יִהְיוּ: וְנָתַן עֵץ הַשָּׂדֶה אֶת פִּרְיוֹ וְהָאָרֶץ תִּתֵּן יְבוּלָהּ וְהָיוּ עַל אַדְמָתָם לָבֶטַח וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְקֹוָק בְּשִׁבְרִי אֶת מֹטוֹת עֻלָּם וְהִצַּלְתִּים מִיַּד הָעֹבְדִים בָּהֶם (הכסף ומדפיסי הכסף = הבנקים): וְלֹא יִהְיוּ עוֹד בַּז לַגּוֹיִם וְחַיַּת הָאָרֶץ לֹא תֹאכְלֵם וְיָשְׁבוּ לָבֶטַח וְאֵין מַחֲרִיד: וַהֲקִמֹתִי לָהֶם מַטָּע לְשֵׁם וְלֹא יִהְיוּ עוֹד אֲסֻפֵי רָעָב בָּאָרֶץ וְלֹא יִשְׂאוּ עוֹד כְּלִמַּת הַגּוֹיִם: וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְקֹוָק אֱלֹהֵיהֶם אִתָּם וְהֵמָּה עַמִּי בֵּית יִשְׂרָאֵל נְאֻם אֲדֹנָי יְקֹוִק: וְאַתֵּן צֹאנִי צֹאן מַרְעִיתִי אָדָם אַתֶּם אֲנִי אֱלֹהֵיכֶם נְאֻם אֲדֹנָי יְקֹוִק:

הערת שוליים. מנין לי שהתבונה היא דבר השם ?

(רמב"ן ויקרא פרק י פסוק ג) כי דבר השם, (כלומר, אייך מדבר השם ?) גזרותיו ומחשבותיו וענין דרכיו (בטבע ובסוציולוגיה max) והדבור יאמר בכל אלה.

(מסכת חגיגה פרק ב) כל שלא חס על כבוד קונו, ראוי לו שלא בא לעולם: (פירוש המשנה לרמב"ם) הכוונה בזה מי שלא חס על שכלו, כי השכל הוא כבוד השם.

המלאך בין אדם לאלהיו, הוא שכלו. (אבן עזרא)

בברכה

max maxmen

כתיבת תגובה