המלכות הרשעה הזו היא עתידה להשתמש במטבע של חרס

המלכות הרשעה הזו היא עתידה להשתמש במטבע של חרס.

מדרש תנחומא (בובר) פרשת תרומה סימן ו

ודניאל היה רואה ארבע מלכויות אלו ומתיירא, שנאמר אתכרית רוחי אנה דניאל (דניאל ז טו), ומה היה דניאל רואה, אלא כיון שראה נבוכדנצר את החלום, ודניאל בא ופתר לו, אמר לו אנת הוא (רישא דידהבא) [ראשה די דהבא] (דניאל ב לח), חדוהי ודרעוהי די כסף (שם שם /דניאל ב'/ לב), זו מלכות בבל, ובתרך תקום מלכו אחרי ארע מינך (שם שם /דניאל ב'/ לט), מעוהי (וירכתוהי) [וירכתה] די נחש (שם שם /דניאל ב'/ לב), זו מלכות מדי, ומלכו תליתאי אחרי (דנחשא) [די נחשא] די תשלט בכל ארעא (דניאל ב לט), שקוהי די פרזל (שם שם /דניאל ב'/ לג), זו מלכות יון, ומלכו רביעאה (תהוי תקפא) [תהוא תקיפה] כפרזלא, (ורגלוהי) [רגליא] מנהן (די פרזל) [פרזל] ומנהון (די) חסף (שם שם /דניאל ב'/ מ מב), זו אדום, למה נמשלה בברזל ובחרס, אמרו רבותינו המלכות הרשעה הזו היא עתידה להשתמש במטבע של חרס.

אמרו רבותינו המלכות הרשעה הזו היא עתידה להשתמש במטבע של "חרס". שאין גוף המטבע שוה את ערכו, כמטבעות מתכות שבימי החכמים, אלא שהערך רק כתוב עליו, וגופו אינו אלא חומר זול שאינו שוה את הערך הנקוב עליו, כשטרי כסף של נייר (ביאור האמרים) שאין שטר הנייר אלא כחרס, כלשון חז"ל (גיטין י:): "שטרא, חספא בעלמא הוא" – שטר, חרס בלבד הוא", כאשר כבר נתקיים ומלכיות הרשעה האירופאיות היו הראשונות בעולם במעשה שקר זה; (המדרש המבואר)

עד כאן המקורות.

מה שמעניין בחז"ל הזה שהם זיהו את השקר כבר אז והבינו את גודל הבעייתיות עד כדי כך שראו בזה את עיקר הגלות במלכות הרביעית = רומית.

כבר ציינתי שיובל הררי בספרו (ובקורס) רואה גם את התפתחות המושג "כסף" באנושות מאז הרומאים, כלומר הרומאים היו האימפריה הראשונה ששלטו עם המטבע שלהם.

ברצוני שנבין את הבעיה.
עד הרומאים לכאורה לא היית המטבע של האימפריה שולטת בכל העולם. כלומר כל אומה היית לה את המטבע שלה והמטבע של כל אומה היית טבעית לגמרי על פי ערך המטבע עצמה. כלומר באמת שוק חופשי.
אבל מאז הרומאים, המשטר קובע את ערך המטבע בכוח ולכן הוא לא צריך שהמטבע עצמה תהיה בעל ערך. (נכון שעד לפני עשרות שנים עוד אפשר היה לקבל מהמשטר זהב ממש על כל נייר = על הדולר למשל היה כתוב כמה זהב שווה השטר. אבל היום גם זה לא.)

לסיכום:

יש שתי דרכים אייך הכסף יכול לפעול (= אייך האדם ייתן אימון בכסף).
1, שוק חופשי = ערך אמיתי שהשוק\הבן חורין קובע.
2, המשטר קובע בכוח ולכן הוא באמת יכול להשתמש עם נייר\חרס.
ולכן הגלות הרביעית על פי חז"ל הוא שהמשטר הוא הקובע את המטבע בכפייה והיא לא חופשית כמו שהיה עד הרומאים.
כלומר הצלחת המלכות הרביעית לשלוט על כול העולם מעל אלפיים שנה, הוא דווקא בגלל השליטה בכסף על ידי קביעת הכסף על ידי השלטון.

בברכה

max maxmen