מה אחרי המשיח?

מה אחרי המשיח?

מועדים לשמחה לכל בית ישראל

יש הרבה שאלות שרובינו לא שואלים את עצמינו, כמו שאלת הפוסט הזה. כלומר, אוקיי המשיח הגיע, ומה אז?

השאלה היותר עמוקה היא, הרי הקב"ה לא רוצה ריבון אדם על אדם, אז אייך פתאום אנחנו רוצים ריבון אדם של המשיח?

השאלה הקשה היא אייך אחרי שזה אחד מי"ג העיקרים, התלמוד מאפשר דעה שאכלנו כבר את המשיח בזמן חזקיהו? (אין משיח לישראל, שכבר אכלוהו בימי חזקיה – תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף צח עמוד ב)

השאלה המוסרית הקשה היא אייך היהדות בעקיפין מאפשרת למגלומנים למיניהם לחשוב שהם המשיח וככה לגרום לשפיכות דמים בכל דור ודור? הנוצרים ואחריהם האסלאם ואחריהם שבתי צבי ואחריהם הנאורות החילונית ואחריהם הלאומניות והציונות הקומוניזם והקפיטליזם, כל אחד עם המשיח שלו גרם וגורם עד ימינו לשפיכות דמים רבים מנשוא.

ננסה בעזה"ש לפתור את רוב הקושיות כאן ותחזיקו לי אצבעות ובשם השם נצליח אמן.

מה אחרי המשיח?

נתחיל עם תרגום שני על מגילת אסתר ונמשיך

והוה ביומי אחשורוש הוא אחשורוש חד מן עסר מלכין די מלכו ועתידין בעלמא ואלין אנון עסר מלכין. מלכותא קדמיתא דמלך מלכיא השם צבאות דבעגלא תתגדל מלכותיה עלן. תנינא דנמרוד. תליתאה דפרעה מלכא דמצרים. רביעאה דישראל. חמישתא דנבוכדנצר מלכא דבבל. שתיתאה דאחשורוש. שביעאה דיון. תמינאה דרומי. תשיעאה דבן דוד משיחא. עשריתא דמלך מלכיא השם צבאות דבעגלא תתגלי מלכותיה עלן ועל כל דיירי ארעא.

תרגום ללשון הקודש (של פתשגן הכתב): ויהי בימי אחשורוש. הוא אחשורוש אחד מעשרת המלכים אשר מלכו ואשר היו עתידים בעולם. ואלה הם העשרת המלכים. המלכות הראשונה למלך מלכי המלכים השם צבאות שבמהרה תתגדל מלכותו עלינו. המלכות השניה לנמרוד. השלישית לפרעה מלך מצרים. הרביעית לישראל. החמישית לנבוכדנצר מלך בבל. הששית לאחשורוש. השביעית ליוון. השמינית לרומי. התשיעית למשיח בן דוד. העשירית למלך מלכי המלכים השם צבאות שבמהרה תגלה מלכותו עלינו ועל כל יושבי הארץ.

זה חידוש גדול מאוד מאוד. כלומר השיא זה לא המשיח אלא הקב"ה בעצמו. ודבר כזה רובינו לא יודעים שהיעוד הוא הקב"ה ולא המשיח שהוא – המשיח, לכאורה רק פרוזדור להגיע ליעוד האמתית שזה מלכותו של הקב"ה, ולא רק על ישראל אלא על כל בני אנוש.

חידוש כזה צריך לפחות מקור נביאי ונזכרתי בדניאל הנביא. דניאל מסיים את פתרון חלום נבוכדנצר עם הפסוק (דניאל פרק ב מה) כָּל־קֳבֵ֣ל דִּֽי־חֲזַ֡יְתָ דִּ֣י מִטּוּרָא֩ אִתְגְּזֶ֨רֶת אֶ֜בֶן דִּי־לָ֣א בִידַ֗יִן (לא בידי אדם max) וְ֠הַדֵּקֶת פַּרְזְלָ֨א נְחָשָׁ֤א חַסְפָּא֙ כַּסְפָּ֣א וְדַהֲבָ֔א אֱלָ֥הּ רַב֙ הוֹדַ֣ע לְמַלְכָּ֔א מָ֛ה דִּ֥י לֶהֱוֵ֖א אַחֲרֵ֣י דְנָ֑ה וְיַצִּ֥יב חֶלְמָ֖א וּמְהֵימַ֥ן פִּשְׁרֵֽהּ:

כלומר אחרי המלכות האחרונה שתשלוט לעולם (דניאל פרק ב מד) וּֽבְיוֹמֵיה֞וֹן דִּ֧י מַלְכַיָּ֣א אִנּ֗וּן יְקִים֩ אֱלָ֨הּ שְׁמַיָּ֤א מַלְכוּ֙ דִּ֤י לְעָלְמִין֙ לָ֣א תִתְחַבַּ֔ל וּמַ֨לְכוּתָ֔ה לְעַ֥ם אָחֳרָ֖ן לָ֣א תִשְׁתְּבִ֑ק תַּדִּ֤ק וְתָסֵיף֙ כָּל־אִלֵּ֣ין מַלְכְוָתָ֔א וְהִ֖יא תְּק֥וּם לְעָלְמַיָּֽא: יבוא סוף החלום שזה האבן שיצא בלא ידי אדם (דניאל פרק ב (לד) חָזֵ֣ה הֲוַ֗יְתָ עַ֠ד דִּ֣י הִתְגְּזֶ֤רֶת אֶ֙בֶן֙ דִּי־לָ֣א בִידַ֔יִן וּמְחָ֤ת לְצַלְמָא֙ עַל־רַגְל֔וֹהִי דִּ֥י פַרְזְלָ֖א וְחַסְפָּ֑א וְהַדֵּ֖קֶת הִמּֽוֹן: (לה) בֵּאדַ֣יִן דָּ֣קוּ כַחֲדָ֡ה פַּרְזְלָא֩ חַסְפָּ֨א נְחָשָׁ֜א כַּסְפָּ֣א וְדַהֲבָ֗א וַהֲווֹ֙ כְּע֣וּר מִן־אִדְּרֵי־קַ֔יִט וּנְשָׂ֤א הִמּוֹן֙ רוּחָ֔א וְכָל־אֲתַ֖ר לָא־הִשְׁתֲּכַ֣ח לְה֑וֹן וְאַבְנָ֣א׀ דִּֽי־מְחָ֣ת לְצַלְמָ֗א הֲוָ֛ת לְט֥וּר רַ֖ב וּמְלָ֥ת כָּל־אַרְעָֽא:) ויבטל את כל המלכויות כולל מלכות משיח שנזכר בפסוק מד. כלומר המושג הזה "ריבון אדם על אדם" שנקרא "מלכות" לא יהיה יותר אצל בני אנוש, שזה אומר כל בני אנוש יהיו בני חורין באופן אבסולוטית. וזה תתאפשר אך ורק שבני אנוש יהיו מספיק בוגרים להתנהל אך ורק עם השכל האלוהי שנטע בהם הקב"ה מראש. עד אז מי שלא חס על כבוד קונו, טוב לו שלא נברא, ומיהו כבוד קונו?! שכלו של אדם!! כלומר אם כן נברא אלה שלא חסים לכבוד קונו, אז בני אנוש עוד יסבלו עבדות ושפיכות דמים. רק כשבני אנוש יחסו על כבוד קונם\שכלם, אז הם ישתחררו מעבדות לחירות ויזכו כולם לחיי נצח לדורי דורות.

עכשיו אפשר להבין את דעת הלל בתלמוד שאומר שאכלנו את משיח בימי חזקיה. כלומר אם משיח זה רק נ"צ היסטורי, אז אפשר לומר שהוא כבר היה בהיסטוריה ועכשיו מחכים לריבון העולמים, כלומר מחכים שתמלא הארץ דעה את השם.

כשפירשנו את ספר דניאל כאן (ראו מעשה בשני מלכים שחלמו חלום – פשר ספר דניאל ), פירשנו על דרך חז"ל שכל מלכות ישלוט על בני אדם עם אלוהי הכסף. כלומר עם האמצעי החליפין = כסף. נבוכדנצר כפה את המטבע של זהב, בהמשך מטבע של כסף שלט בבני אנוש ואחריו רומי עם מטבע של חרס (ראו המלכות הרשעה הזו היא עתידה להשתמש במטבע של חרס) ואת סוף החלום: (דניאל פרק ב (לד) חָזֵ֣ה הֲוַ֗יְתָ עַ֠ד דִּ֣י הִתְגְּזֶ֤רֶת אֶ֙בֶן֙ דִּי־לָ֣א בִידַ֔יִן וּמְחָ֤ת לְצַלְמָא֙ עַל־רַגְל֔וֹהִי דִּ֥י פַרְזְלָ֖א וְחַסְפָּ֑א וְהַדֵּ֖קֶת הִמּֽוֹן: (לה) בֵּאדַ֣יִן דָּ֣קוּ כַחֲדָ֡ה פַּרְזְלָא֩ חַסְפָּ֨א נְחָשָׁ֜א כַּסְפָּ֣א וְדַהֲבָ֗א וַהֲווֹ֙ כְּע֣וּר מִן־אִדְּרֵי־קַ֔יִט וּנְשָׂ֤א הִמּוֹן֙ רוּחָ֔א וְכָל־אֲתַ֖ר לָא־הִשְׁתֲּכַ֣ח לְה֑וֹן וְאַבְנָ֣א׀ דִּֽי־מְחָ֣ת לְצַלְמָ֗א הֲוָ֛ת לְט֥וּר רַ֖ב וּמְלָ֥ת כָּל־אַרְעָֽא:) פירשנו על לאומניות. כלומר לעומק שההון האנושי מתכנסת אצל יחידים וכל בני העמים הם עבדים של ההון והבנקים, הם מתוך עול העבדות חוזרים למהפכות הלאומיות קרי קרקע\טריטוריה = אבן.

אבל כאן ברצוני להביא מדניאל אסמכתא לתרגום של מגילת אסתר שזה באמת הסדר, שקודם בימי קדם שלט הקב"ה באדם עם שכלו של האדם (כפי שטוען האבן עזרא שכל עובדי האלילים הכירו את הקב"ה. ועל תבונת האדם והתנהלותו התבונית, 'נמרוד' רכב, וכבש אותם. כלומר כל משטר, כל מלכות – ואפי' הנאו ליברלים כמו האייק, בנויה על מסורת התבונית והאישית של האדם. אי אפשר לחשוב על משטר שתוליד בעצמה ילדים ותגדל אותם ולכן כל משטר חייב את חוקי המשפחה התבוניים ככה לכל ילד יש שני מלאכים (ההורים) שמגדלים את הילדים. אותו דבר על מוסר, רק ההורים יכולים להקנות לילדים מוסר בטוב טעם עד שהרגל נעשה טבע. שום משטר לא יכולה להקנות לילד מוסר. וכן תרבות ודרך ארץ וכו' וכו'), ורק אחר כך שלט בו האלילים כמו נמרוד ואחריו מאז נבוכדנצר שולט בבני אנוש המטבע של נבוכדנצר שהיה מזהב (זה לעומק הפסל של זהב שנבוכדנצר כפה על בני אנוש. ראו מעשה בשני מלכים שחלמו חלום – פשר ספר דניאל) ואחריו שאר כל מיני המטבעות. בימינו שולט בנו הבנקים שכל הכסף ברובו הוא אלקטרוני שאין לו ערך אמתי כי כל הכסף יקבל את ערכו בעתיד. כלומר הבנקים יוצרים כסף מזויף (בנקאות ברזרבה חלקית עם בכלל רזרבה) עכשיו, על סמך ההבטחה של האדם שהוא יעמול בעתיד וייתן ערך אמתי לכסף.

המצב המתסכל הזה שכל ההון מתכנסת אצל יחידים ושאר בני אנוש עבדים נרצעים לבנקים, מביא אותם למרוד במשטרים וחוזרים ללאומניות לקרקע\לטריטוריה, ואז מתחיל שוב שפיכת דמים על הקרקעות והטריטוריה. כלומר בני אנוש רואים בטריטוריה חירות ולא בכסף מזויף של הבנקים.

בכל אופן אם בני אנוש תחת אליל כסף ואם בני אנוש תחת טריטוריה, בכל זאת הם עוד צריכים ריבון אדם. שישליט עליהם את הכסף או את הטריטוריה. המשיח יכול לעשות סדר נכון כמו חלוקת הארצות בגורל ויצירת הכסף על ידי הציבור (כל מבטיח עמל עתידי יוצר לעצמו מטבע בלי לשלם למישהו ריבית ולהסתכן בלאבד את היזמות שלו לטובת יצרן הכסף הזייפן שנקרא בנק), ושמיטת חובות או ביטול המטבע כל שבע שנים. כלומר בכדי למנוע את כינוס ההון אצל יחידים, חייבים לבטל חובות או לבטל את המטבע שזה אותו דבר בעצם.

המשיח הזה, יכול לעשות את זה בהסכמה או בכוח. אבל בכל זאת זה לא היעוד של הצלם האלוהים שהוא צריך עוד ריבון אדם על עצמו. כלומר כל זמן שעל האדם נצרך ריבון אדם, האדם הוא לא בן חורין באמת. יותר נכון לומר שהוא עוד לא משכיל באמת, הוא צריך עוד דורבן משטרי\ריבוני.

ולכן צודק דניאל והתרגום במגילת אסתר שבסוף (= אבולוציה התפתחותית תבונית מוסרית וערכית ובעיקר השכלתית) האדם יהיה ברמה כמו בימי קדם לפני ש'נמרוד' מרד באדם ובהקב"ה וכפה על האדם ריבון אדם על אדם.

אז יוצא לנו כאן, שהיעוד האיכותית של האדם, הוא לא המשיח אלא הקב"ה בעצמו והבינו.

לסיכום

שאלנו מה אחרי המשיח. התשובה אחרי המשיח האדם יהיה ברמה השכלתית ומוסרית שכזה שהוא לא צריך יותר לגננת ריבונית. האדם יתנהל אך ורק עם השכל האלוהי שנטוע בו מראש על דרך עשריתא דמלך מלכיא השם צבאות דבעגלא תתגלי מלכותיה עלן ועל כל דיירי ארעא.

שאלנו אייך היהדות שלא רוצה ריבון אדם על אדם שזה מה שמסמל ברית המילה (ראו ברית מילה בשביל מה?) שהיא אקט אנטי ריבון אדם על אדם, מאפשר פתאום איזה משיח שהוא יהיה הריבון? כלומר שוב יהיה ריבון אדם על אדם?! התשובה, שאנו מצפים למשיח כזה בגלל שזה מה שבני אנוש צורכים בתכלס הרי במציאות יש לכל בן אנוש בכדור הארץ איזה ריבון אדם על אדם. ולכן אנחנו חייבים לצפות להיגאל מהריבונות הרשעית. אבל אנחנו חייבים לדעת שזה לא היעוד של הצלם האלוהים שנקרא אדם.

שאלנו אייך התלמוד מאפשרת דעה כמו שאכלנו כבר את המשיח, בזמן שזה אחד מי"ג העיקרים. התשובה היא שהמשיח הזה הוא מתחילה זמני, ולכן אפשר לומר שהוא כבר היה בהיסטוריה. והלל חושב שעכשיו מצפים אך ורק לריבונות של הקב"ה ולא לשום ריבון אדם.

היהודים מאז חז"ל – יותר נכון מאז דניאל ומרדכי ואסתר – נילחמו נגד כל משיח, אם זה משיח מזרע היהודים, וק"ו משיח מהאומות. כלומר במציאות היהודים קיבלו את הדעה של הלל שאכלנו את המשיח ועכשיו מחכים להקב"ה, שזה אומר שבני אנוש מחכים שכל בני אנוש יהיו כבר צדיקים בעצמם ולא יצטרכו יותר לריבון אדם על אדם.

אבל כל זמן שזה לא קורה לאומות, אז אנחנו כן מצפים למשיח (ולכן זה באמת מהי"ג העיקרים).  כלומר לעומק היהודי כבר אלפי שנים לא מצפה לאיזה משיח שיהיה לו ריבון אדם על אדם. הם מצפים כבר מאז כנסיה הגדולה למלכותו של הקב"ה בעצמו. אבל בני המשטרים עוד צריכים לאיזה משיח שיגאל אותם מהמשטרים וישחרר אותם לחירות. והיות שכל בני אנוש תחת שיעבוד המלכויות כולל היהודים, אז אנחנו וכל בני אנוש צריכים עוד את המשיח. אבל מבחינת הרמה המוסרית והתרבותית, היהודי כאומר לעיל כבר אלפי שנים לא צריך את הגננת הריבונית. כלומר כשהלל אומר שאכלנו את משיח בימי חזקיה, הכוונה ל"נעץ חרב על פתח בית המדרש ואמר: כל מי שאינו עוסק בתורה ידקר בחרב זו, בדקו מדן ועד באר שבע ולא מצאו עם הארץ, מגבת ועד אנטיפרס ולא מצאו תינוק ותינוקת, איש ואשה, שלא היו בקיאין בהלכות טומאה וטהרה"  תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף צד עמוד ב

שזה אומר לעומק שהמשיח כפה עליהם את הלימוד תורה בימי חזקיה ולא שלמדו מתוך עצמם, אבל אחרי כמה דורות כבר כל היהודים קיבלו בזמן אסתר את התורה באהבה. ולכן באמת היהודי לא צריך כבר את המשיח מבחינת רמת ההשכלה ורמת התרבות היהודית. אבל הוא צריך את המשיח מבחינת שחרור משעבוד המלכויות כמו שכל בן אנוש אחר צריך אותו בכדי לשחרר אותו מעצמו. ולכן אנחנו מצווים לצפות למשיח, ולכן זה באמת מהי"ג העיקרים. ולכן באמת "אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד" (תלמוד בבלי מסכת שבת דף קנא עמוד ב) אבל זאת נדע שהמשיח הזה שיבוא הוא לא יגאל יותר אומה אחת מול אומות אחרות, אלא הוא יגאל את כל בני אנוש ביחד על דרך עשריתא דמלך מלכיא השם צבאות דבעגלא תתגלי מלכותיה עלן ועל כל דיירי ארעא. כלומר תפקיד המשיח לעומק הוא להביא את כל בני אנוש לרמה של ותמלא הארץ דעה את השם ואז באמת תהיה אך ורק מלכות הקב"ה עלינו ועל כל בני אדם.

נסיים עם שאלתינו האחרונה אייך זה שבעקיפין היהדות נותנת למגלומנים למיניהם לחשוב שהם המשיח וככה לגרום לשפיכות דמים בכל דור ודור? והתשובה היא שזאת הסיבה למה היהודים בכל הדורות (כולל החרדים היום) נלחמו נגד משיחי שקר מכל הסוגים. נגד הנצרות ונגד האסלם ונגד החילוניות ונגד הלאומניות ונגד הקומוניזם ונגד הקפיטליזם. כל המשיחי שקר שהבטיחו חירות לאדם, בתכלס משעבדים את האדם, זה משעבד את האדם למשטר וזה ללאום וזה לאליל הכסף\הבנקים. החילוני\הדתי הציוני, הוא הכי מטומטם, הוא משעבד את היהודי גם ללאום (חוק גיוס החובה רק ליהודים) וגם לאליל הכסף\לדת הקפיטליזם ששוללת מהיהודי את ארץ ירושתו.

מעודים לשמחה ומי ייתן שבני אנוש יגאלו באמת מכל משיחי השקר למיניהם במהרה בימינו אמן ואמן

בברכה

Max maxmen

כתיבת תגובה