אלוהים שונא חנפנים בטירוף

אלוהים שונא חנפנים בטירוף

חקירה – תרגיל מחשבתי
קיבלתי את ההשראה לחקירה החדשה מאחותי הקטנה שהגיע לבקר אותי. יש לה – בלי עין הרע, חכמת חיים כמו הסבתות, ולכן שהיא מגיע כל פעם לבקר אותי, היא תעסיק אותי עם הצרות שלה במקום שאני העסיק אותה עם הצרות שלי. ובכן מהי הצרות הגדולות שלה ? היא לא יודעת מה לעשות עם בנה שבעקשנות לא רוצה כנראה להיפתר מהחיתול. היה נראה – היא אומרת לי, שהנה הוא יודע כבר לשמור, אבל לא עברו כמה ימים ושוב התחיל לעשות במכנסיים.

ואני: גם אני לא יודע מה לעשות עם עצמי אני כבר גם לא שולט בכך.

אחותי: אוף,,, שוב חזרנו לצרות שלך ?

ובכן, החקירה החדשה היא כדלהלן:

מה יקרה אם ניקח תינוק ונשאיר אותו בג'ונגל כלומר לא תהיה לו שום מושג אייך עושים צרכים, לא תהיה לו ממי ללמוד רק להפך הרי בג'ונגל אין דבר כזה. כנראה גם בגדים לא תהיה לו בדיוק כמו אדם וחוה לפני החטא. כלומר הוא יהיה ערום לגמרי, ככה שעשיית הצרכים לא תפריע לו (הביגוד יכולים להפריע בגיל ההתבגרות ככה שהוא ילמד לבד לשלוט בעצמו ואני רוצה ששום דבר לא תוביל אותו טבעית לשלוט בעשיית הצרכים).

מה לדעתכם יקרה ? האם יעשה את צרכיו כמו בעלי החיים ? כלומר הוא באמת לא ישלוט בזה ?

ובכן חשבתי על זה ותראו על מה עליתי, ונשמע את דעתכם.

ובכן, בכדי לשלוט בכך, אתה לא רק מעצב את המוח שידע לשלוט בכך, אתה גם ממש בורא לעצמך (אם אפשר לומר כך) שרירים (שיני כרכשתא ועוד) וחיישנים באותו מקום וכו' וכו', למשל לזקנים אין שליטה בכך בגלל המוח שנדפק, ולא שאין להם את הכלים שם לשלוט בכך.

אז יש כאן שתי נסים אבולוציוניים 1, מוח הפלסטי מאפשר לעצב את עצמו ככה שידע לשלוט בצרכיו. 2, האדם ממש בורא בגופו הפיזית שרירים וכו' בכדי שיוכל לשלוט ביציאותיו.

לא מדובר על אבולוציה של דורות רק כל אדם בחייו הוא, מצליח לברוא בגופו כלים פיזיים, הכל מכוח הדעת\התבונה שלו. כלומר מבחינתו כל סיפור החינוך ועיצוב המוח והשליטה בעשיית צרכיו ?! כל זה היא צורך דעתנית ולא לחץ ברירתית\אקראית.

ההוכחה הם 1, הזקנים שמוחם נדפק כבר בגלל האלצהיימר. 2, התרגיל הנ"ל מהתינוק בג'ונגל שפשוט לא בורא לעצמו שם את השרירים והחיישנים וכו' 3, הסובלים מהמחלה הידוע = סרטן במצב מתקדם ובעוד מחלות (ולא נתעמק למה זה כך במחלות האלה).

המסקנה:

האדם בורא את גופו ממש על פי הדעת.

זה כבר הרבה זמן שאנו יודעים מחקר המוח שהמוח מאפשר עיצוב, כלומר המוח מפלסטי ולכן אפשר לעצב אותו. אבל מתברר כאן שכל הגוף בעצם מפלסטי ואפשר ממש ליצור כלים פיזיים ממש בגופינו כנ"ל.

אני אתן המחשה לעיצוב המוח. (ונתתי אותה כבר הרבה פעמים כאן בפורום) כידוע לקצות האצבעות יש חיישנים שעמם יש לנו את חוש המימוש ככה שבמוח יש עשר תאים שמייצגים את עשר האצבעות שלנו והמוח יכול לזהות באיזה אצבע נגענו. מה יקרה אם נקשור שתי אצבעות יחד לכמה ימים\חודשים\שנים ? המוח יבין שיש ליד הזה רק ארבע אצבעות כלומר יבוטל תא אחת כלומר שתי התאים יהיו אחת, ככה שאם יפריד שוב את האצבעות, הוא לא במהרה ידע באיזה אצבע משניהם נגענו, רק אחרי תרגול (עיצוב המוח מחדש) יחזור לו המצב כקדמותו.

את זה ידענו כבר ממזמן, מה שהתחדש לי בתרגיל המחשבתי הזה, היא, שגם בגופינו אנו יכולים ליצור דברים חדשים והם הכלים (שיני כרכשתא ועוד) שעמם יש לנו שליטה בעשיית הצרכים.

ובכן נחזור לסיפור עם אחותי.

אחותי יושבת ושומעת את המילמול שלי ומיד קופצת ואומרת: אחי היקר, מה אתה מתפלסף לך פילוסופיות של כורסה ורוצה לקבוע עובדות ?! אולי – ממשיכה אחותי להציק לי, מר פילוסוף תגלה לי אייך אני יכול ליצור\לברוא כלים פיזיים בתוך גופי לשלוט במחזור שלי ??

אני: וואלה מה הייתי עושה בלעדיך ?? ובכן אני חושב שהסיבה היא כמובן שהמחזור מגיע מאוחר יותר, וכנראה רק תינוק בגיל שתים\שלוש יכול לברוא לעצמו את הכלים, ואנו יודעים את זה גם בעיצוב המוח שרוב העיצוב של המוח קורה ממש בגיל הזה.

לסיכום:

יש כאן תרגיל מחשבתית שאם נוכיח זאת במציאות שזה כך באמת, אז יש למסקנה הזאת השלכות פילוסופיות ענקיות שהן תהינה ארוכה מיני ארץ ורחבה מיני ים, אשרי מי שיתפוס את העמקים האלה.

אבל לא נשאיר הכל למקרה (אולי יבוא מעמיק וייתן לנו תובנות חדשות שיוצאת מהתרגיל הנ"ל), ואני עכשיו ייתן תובנה פשוטה שיוצאת מכך והיא, למה האלוהים שונא חנפנים ?

ובכן הוא שונא חנפנים כי בלעדי הדעת, היינו ערומים והיינו עושים את יציאותינו\צרכינו בדיוק כמו בג'ונגל כלומר לא היית לנו שליטה בכך בדיוק כמו שאין לבנות שליטה במחזור. אז אנא חנפנים גדולים, בלי הדעת שנטע בנו האלוהים, אין לנו את זה ו הוא לא היה עושה את זה בשבילינו ולכן אנו אלה שצריכים לעמול קשה עד שהילדים שלנו לומדים לשמור. כלומר אין אלוהי בייביסיטר. בלי חינוך ועיצוב אין לילד שפה ואין לו אפי' שליטה בעשיית צרכיו והיה הולך ערום. מכאן גם נוכיח שלחתולים כנראה יש סוג מסויים של דעת ככה שהם שומרים את עשיית צורכיהם בגלל סיבה דעתנית לכאורה, אחרת אייך נסביר את החפירה שהן עושות לפני עשיית צרכים ? כלומר צדקו חז"ל שהיינו לומדים צניעות מהחתולים.

אפשר גם לתת השערה שכל בעלי החיים מודעים לגועל ולכן הצמיחו לעצמן את הזנב ככה שהן מרגישות מכוסות, מה שאין כן בני אנוש שהמציאו את הבגדים לא צריכים זנב. מעניין שמלך החיות האריה, לא מסתמך על הזנב ולא עושה את צרכיו עד שיש לו מסתור לאחוריו כמו עץ או סלע וכדומה. האריה נוהג להתקרב אחורה לאיזה עץ ולעשות את צרכיו ככה שלא יראו ולא יגעלו ממנו, סוף סוף מלך הוא מלך, לא ?!

בכל אופן כל החשיבה שלנו כלפי האם יש מודעות לבעלי החיים ?! צריכה לעבור אוברול רציני !! לדעתי יש להם מודעות ועוד איך. הרי כמו דרווין בזמנו חשד בכך בעקבות ההתגנדרותו של ציפור גן עדן לבת מינו, יש לנו עוד סיבה לחשוד בכך כנ"ל אצל החתולים ואצל האריה ובעצם קיומו של הזנב שמסתיר את המקום הגועלי.

האבן עזרא שואל בזעקה, אייך זה התינוק יוצא דווקא מהמקום הגועלי הזה, וככה יודעו כל חכמי הדורות לא להחניף את האלוהי הבייביסיטר ולומר: איזה עולם יפה הוא יצר, לא ולא הם לא מחניפים לו כי הוא לא יצר עולם יפה, הוא יצר את הבכוח ותפקידינו אנו ליצור עולם יפה. מה שהוא יצר זה אנשים ערומים שלא יכולים לשלוט אפי' בעשיית הצרכים.

אז צדקו חז"לינו הקדושים באומרם שאלמלא לימוד התורה אין יקום ואין חוקי טבע הכל תהו ובוהו, לא היית לנו שפה ואפי' לא הגדרת יומם ולילה (המצאת הלוח והמצאת היום והלילה) ואפי' לא שליטה בעשיית הצרכים. הכל פונקציה של תורה וחינוך = עיצוב ותרגול. האמר רבי אלעזר: אילמלא תורה לא נתקיימו שמים וארץ, שנאמר אם לא בריתי יומם ולילה חקות שמים וארץ לא שמתי! (תלמוד בבלי מסכת פסחים דף סח עמוד ב ובעוד הרבה מקומות בחז"ל על זו הדרך.)

לסיום ניתן לעצמינו טיף\תובנה פשוטה: אילמלא האימא שהתעקשה שנדע לשלוט בעשיית צרכינו, היינו עושים צרכים במכנסיים אז שאתם אומרים את ברכת אשר יצר, תזכרו גם להודות לאימא. (איזה חנפנים אנו שבא לי להקיא)

ניקח את הדוגמא הזו, לשאר הדברים כמו עצם החיים מי נתן לנו ? ההורים !! עצם השפה, היום והלילה הלוח, הביגוד, האוכל המבושל, בעיקר החינוך והעיצוב להיות טובים טבעית. הכל בכל מכל כל זה ההורים. אז שאנו באים להודות לאלוהים, כביכול האלוהים עומד יחד עם הורינו ואומר: חנפן אחד, אתה לא רוצה להודות באמת כלומר להודות להם, אז קל לך פשוט להודות לי ?! כלומר אתה בא למקור התבונה שזה האלוהים ואומר לו תודה על מה ? שזה שאתה פשוט לא רוצה להכיר בכך שהוריך הם זכות קיומך ?!

חניפה הומצאה לעומק לעקוף את הבינה השכל, כלומר הבינה והשכל אמורים לשכנע כל אדם באמת, ולכן לא צריך יותר מיזה. אבל אנו לא רוצים באמת ולכן הומצאה החנפנות. אז מילא אתה מחניף אדם שהוא יכול לדאבונינו גם להשתכנע עם חנפנות, אבל לבוא לאלוהים שהוא הוא מקור הבינה והשכל (כבוד קונו = שכלו של אדם (חז"ל)) ולהחניף לו ?! זאת כאילו לומר לאלוהים: כל הכבוד לעצמותך, אבל אתה גם מושפע מחנפנות. כזה דבר מטריף אותו ביותר. ולכן אני אומר: האלוהים שונא חנפנים בטירוף

הכרת הטוב היא צורך נפשי, ולכן הכרת הטוב חייב להיות אמיתי כלומר להודות למי שבאמת מגיע לו הכרת הטוב. מנגד, לא ההורים ולא האלוהים צריכים את זה כלומר זה צורך סובייקטיבי שלך. ולכן היא אמורה להיות אמיתית. אבל אם הכרת הטוב שלך היא אך ורק חניפה ?! אז על תעשה זאת לאלוהים כי הוא נטרף מיזה כנ"ל. וכנודע הנביאים כבר אמרו מה חנפנות עושה. נכון שחנפנות כלפי רשעים וכדומה, מותרת. כלומר חנפנות יכול להיות כלי טוב לפעמים במיוחד שרשעים שלטים בנו ולכן מותר להחניף להם. אבל איזה מקום יש להחניף את האלוהים ? במיוחד שכל החנפנות לאלוהים בא בכדי לפתור לנו את המחוייבות האמיתית להורים. ולכן תמיד שאנו באים להודות לאלוהים, הוא עומד שם יחד עם ההורים ורואה כמה עזי פנים אנו מול ההורים וכמה חנפנים אנו מול האלוהים, וחבל.

אותו דבר שאנו מגיעים לנושא פרנסה.

שתי דברים שאנו עושים כשטחיים. 1, מבקשים פרנסה מהאלוהים. 2, אנו מודים לו על הפרנסה.

אז מילא לגבי לבקש פרנסה, האלוהים שולח אותנו ללמוד תורה, כלומר התורה כל כולו הם תובנות לדעת אייך בני אנוש יכולים להיות בני חורין + הטבע. כלומר לבקש מהאלוהים פרנסה בלי לקיים את התורה כמו שהוא אמר, זה כמו לבקש מרופא לרפות אותנו בלי לשמוע להוראותיו. הרי שאנו מבקשים מרופא עזרה אנו מבקשים ממנו את חכמתו ותבונתו, ולא כישוף הוקוס פוקוס. אותו דבר שאנו מבקשים מהאלוהים עזרה אנו מבקשים חכמה בינה ודעת, והיא כבר כתובה בתורה. אז מה אתה בא אליו עם בקשת פרנסה ? הרי הוא נתן לך את התורה ותלך פשוט ותקיים אותה.

יותר מיזה, אם לא מקיימים את התורה, אז אנו בהכרח תחת אלוהים אחרים, ששם אנו תחת המקרה שזה אומר שאין האלוהים יכול לעזור לנו כמו שאמר: וְלֹא יַעֲנֶה יְהוָה אֶתְכֶם בַּיּוֹם הַהוּא. ולכן בשום פנים ואופן אי אפשר לבקש ממנו עזרה שאתה תחת אלוהים אחרים. הרי בדיוק בשביל זה הוא אסר לנו לעבוד אלוהים אחרים. אז אייך תבקש ממנו פרנסה ?! 1, הוא לא יכול לעזור לך כי אתה תחת אלוהים אחרים 2, זאת חוצפה, אייך אתה מבקש ממנו פרנסה בזמן שאתה תחת אלוהים אחרים כלומר מכיר באלוהים אחרים ומבקש את עזרתו של האלוהים שהוא אסר לך לעבוד אלוהים אחרים ? מה עוד כנ"ל עיקר האיסור לעבוד אלוהים אחרים בא אך ורק שלא תהיה תחת המקרה. אני מקווה שתבינו את האבסורד שבדבר.

לגבי להודות לאלוהים על הפרנסה, זה כבר חנפנות לשמה. הרי זה שיש לך פרנסה, זה מקרה לגמרי, מה עוד שזה על חשבון אחרים שאין להם פרנסה (נסביר בהמשך למה זה), אז אייך בדיוק אתה מודה לו ? 1, הוא לא נתן לך כלום כי זה מקרי לגמרי 2, אתה חיי על חשבון אחרים שאין להם. אז אייך נראה לך סוג של חנפנות שכזו ?

ובכן עסקנו בנושא כל כך הרבה בפוסטים כאן, אבל אני אחזור בקצרה בכדי שנבין זאת לעומק הנצרך לפוסט הזה.

ובכן האלוהים נתן לנו את אחדות הבינה, ככה אפשר שבני אנוש יתנהלו ביושר ובצדק, וככה כל בני אנוש בני חורין באמת + הטבע.

תשימו לב שבלי התבונה, אנו אקראיים לגמרי, כלומר אנו לא תחת האלוהים שהכוונה היא שאנו מתנהלים עם הבינה האחדותית אנו בעצם תחת האלוהים, אבל שאנו מתנהלים באקראיות, אנו תחת המקרה.

אפשר להיות תחת אלוהים אחרים שזה אומר, שבני אנוש מקימים ישות חברתית או מערכת כלכלית מסויימת ששם כל פרט הוא מקרי לגמרי הרי עיקר הדבר זה הישות והצלחתו ולא הפרט והצלחתו. עיקר הדבר זה רווחת הציבור הדמיוני ולא הפרט שאמור למות תחת הגשר בשקט.

שאנו תחת מערכת ישותית שנקרא אליל הכסף והקניין, אנו אקראיים לגמרי, כלומר קודם כל בכדי שבני אנוש יהיו תחת אליל הכסף, המפלצת החברתית = הישות החברתית, שוללת מכל נולד את הטבע מראש. כלומר אסור לו לאגור מי גשם על פי החוק ואסור לו לדרוך על אדמת כדור הארץ בלי לשלם ארנונה. דת הקפיטליזם למשל דורשת גם לשלול את הירושה מכל פרט ככה לטענתם יהיה שוויון בשלילת הטבע מראש מכל פרט.

כל קיומו של אליל הכסף נוצר מיזה שאתה שולל מראש את הטבע מכל נולד, ככה הוא חייב לעמול, ועמל = כסף, כסף = עמל. (תזכרו את זה)

ככה אתה אמור להתקבל אצל אליל הכסף (אם יהיה לך ירושה וכדומה ? אז אתה לא תחתיו רח"ל), ואת זה דואגים המפלצות החברתיות כנ"ל. עכשיו לאליל הכסף יש רק כמות מסויימת של כסף (סך שעות עמל של הציבור כולו).

אפי' אם רצינו לחלק את עמלינו בשיוויון לכולם, אליל הכסף לא מאפשר זאת, כלומר חוק הבסיסי והיסודי של אליל הכסף היא שהוא מכנס את הכסף אצל יחידים. עד שזה קורה, בינתיים כל כסף שיש לך יותר מעמלך, זה על חשבון אחרים שיש להם פחות מעמלם. זה לא נגמר בזה שיש לך יותר על חשבן האחר, כנ"ל לבסוף אין לרוב בני אנוש כסף ורוב הכסף נמצאת אצל יחידים ממש (כבר עכשיו רק שבעים שנה ממלחמת העולם השניה, כינוס ההון אצל יחידים כרגע עומדת על חמישים אחוז הון אנושי אצל אחוז אחד מבני אנוש).

עומד לו עשיר כקורח, ומודה לאלוהים על מה ? על זה שכינס את כל ההון האנושי (שזה העמל והדם האנושי) אצלו ?! נכון שהוא לא אשם והעשירות היא מקרי לגמרי תחת אליל הכסף (כלומר מי יהיה עשיר ומי יהיה העבד בחינם, זאת אקראיות לגמרי, זה לא קשור לכישרון ולשום דבר אחר), אבל דיר באלק אתה מודה לאלוהים ?! אתה משוגע לגמרי ?

הרי מה אומר האלוהים ? האלוהים (שזה כמובן הבינה האחדותית שלנו = התורה) אומר לחלק את הארצות לעמים ובתוך העמים לפרטים = המצאת הקניין. ורק אחרי החלוקה אפשר לחוקק את חוק לא תגנוב (שיש לכל אחד את הטבע אז למה שיגנוב ? מה עוד שבלי החוק הזה אין קניין הרי קניין מחייבת את החוק ואין את החוק אם אין למישהו קניין פרטי לעצמו). ואז יש לכל אחד קניין פרטי והמוסר והערכים עומדים מכוח עצמן בטבעיות בלי משטר ובלי שוטר ובעיקר בלי מפלצת שנקרא הישות החברתית.

זה נקרא שאתה תחת האלוהים. וארץ ישראל היא ירושתינו מאותו חלוקה שנח ובניו עשו וככה הומצאה מה שנקרא שבע מצוות בני נח.

בהמשך רצינו גם כסף כאמצעי חליפין ואם אנו רוצים גם כסף, התורה מראש מספרת לנו את סיפור יוסף ופרעה בכדי שנבין אייך אליל הכסף מכנסת את כל ההון האנושי אצל המלך והופכת את כולנו לעבדים. ולכן שאנו יוצאים סוף סוף ממצרים, משה אומר 1, אי אפשר למכור את הנחלה לצמיתות שזה אומר שתמיד אתה תחת האלוהים. 2, שמיטת כספים כלומר לעולם לא ניתן שאליל הכסף יכנס את ההון האנושי אצל יחידים. אייך נעשה זאת ? על ידי שמיטת חובות או על ידי ביטול הכסף. ככה הכסף יהיה באמת אך ורק אמצעי חליפין ותו לא.

אז שאתה בא לאלוהים להודות לו על הפרנסה, אתה מודה לו על הבינה האחדותית שהוא נטע בנו מראש וככה קיבלנו את חירותינו האבסולוטית = חירות עם הטבע. שזה אומר אין חירות בלי הטבע.

אבל אם אנו לא תחת האלוהים, ובארץ ישראל אנו משכירים דירות לאחיינו היהודים ומתפרנסים מיזה טוב, ועוד יש זמן ללמוד תורה וכו' וכו' ואז אתה בא לאלוהים ומודה לו על הפרנסה המכניסה היפה שיש לך על גבי אחיך שגנבת לו את ארץ ירושתו פלוס את משכורתו החודשית שאתה גוזל ממנו בכל חודש ובחדשו בשביל הזכות לישון בארץ ירושתו ?! אז מה לדעתך התגובה של אלוהים ? אם זה מטריף כל בר דעת שכל הדעת זה כבוד האלוהים (חז"ל) ?! אז אייך זה מטריף את האלוהים עצמו ???

אני מקווה שעכשיו נבין לעומק למה האלוהים שונא חנפנים בטירוף

בברכה

Max maxmen

<span dir=rtl>2תגובות ל‘אלוהים שונא חנפנים בטירוף’</span>

כתיבת תגובה