שיר השירים = קדש קדשים

שיר השירים = קדש קדשים

ברשותכם אני העתיק מאמר ישן נושן שלי מעצכ"ח פסח שנת 19/4/2011 21:03 ואחריו אני הרחיב בנושא העמוק הזה.

חג שמח לכולם:

כידוע  אומרים קדמוניינו "כל השירים קדש ושיר השירים קדש קדשים" ורבי עקיבא יוצא מגדרו ואומר "אין העולם כדאי כיום שניתן בו שיר השירים"

זה אחד מהחז"לים שדפק את כל הפילוסופים וגם את כל הסובלים מעין רעה (= מזוכיסט לעצמו ולזולתו) עוד חז"ל מסוג זה: שלושה מעין עולם הבא וכו'

כלומר: אחרי שנתנו לשיר השירים את מקומו הנשגב ?! אין אפשרות (לאף מתפלסף או מזוכיסט) לקחת מאיתנו את שיר השירים, וכן כל השירים.

אבל בכל זאת, איך ראה שלמה המלך להמשיל אהבה דווקא לאישה ?? היה יכול להמשיל אהבת האם לבנה, או האב לבן, או אדם לרעיו, או תלמיד לרבו וההפך.

כלומר: אם נלך לפי דרכם של החכמים שזה רק משל לאהבה לאלוקים ואין השיר כפשוטו ?! אז למה בחר דווקא במשל של אהבה לאישה (הכל כך שנאו על הפילוסופים והמזוכיסטים) ??

ולכן חשבתי לומר ששיר השירים היא כפשוטו ממש, היא באמת שיר אהבה לאישה, (ואפשר גם לשיר אותו כלפי האלוקים, זה לא אמור לסתור)

ולמה זה קודש קדושים ?? כי בלי זה אין קיום לעולם !!

ולמה ?

כידוע, חית האדם היא החיה היחידה שלאו דווקא נמשך מינית למינו, כלומר: אם הוא יחיה בג'ונגל לבד הוא יקים יחסים עם חיות שלא ממינו. אם יהיה בבית כלא, הוא יקיים יחסים עם מינו ממין גבר. וגם חית האדם יכול לספק את עצמו מינית לבד עם עצמו, וכן על זו הדרך.

ולכן בשביל קיום המין הזה (האדם) יש צורך בחירי של האדם לעשות הכל שהאדם ידבק דווקא במינו (ממין נקבה).

כלומר: לגבי כל המינים באבולוציה אין את הבעיה הזאת, קיומם מובטח עם עצם המשיכה המינית למינם. מה שאין כן מין האדם לא ישרוד אך ורק אם נבטיח את העניין בבחירה בדעתנות.

כלומר חייב האדם לבחור להיות "בחברת האדם" בכדי לשרוד (אצל המינים האחרות ?! המשיכה מינית עושה זאת במילא !).

וגם חייבים לדרבן אותו לקיום יחסים דווקא עם אישה בשביל קיום המין (ולא עם גבר או לספק את עצמו לבד).  מכאן השכילו קדמוניינו בכל האומות לעשות שירי אהבה לאישה דווקא. ולכן זה באמת קדש קדשים.

חג שמח לכולם:

מגיב יקר בשם דייר הגיב ואמר:

דבר בשם עצמך אני לבד ביער לא יקיים יחסים עם שום שימפנזה או נחש או חיפושית רק עם אישה עם עדיפות ברורה לאחת שנראית טוב אני בטוח שרוב מוחלט של האנושות חושב כמותי. יש גבול לכמה מדע בדיוני אפשר לבלוע.

תשובתי לדייר היקר היית: בוודאי כל ילד עשיר חושב שנולד עם כפית של זהב. אתה חכם לאחר מעשה. אבל לו היית נולד ונזרק בג'נגל, כאן השאלה האם היית רץ לחפש נקבה ממינך, או היית מסתפק עם מה שיש. ובתי הכלא יוכחו. אגב: אני מדבר אך ורק בשם עצמי, רק מה חשבתה ?

ע"כ מהאשכול שלי מעצכ"ח פסח שנת 2011

==========================================================

ובכן מה כל כך קדש קדשים בשיר השירים ? למה רבי עקיבא יוצא מגדרו ואומר "אין העולם כדאי כיום שניתן בו שיר השירים"

בכדי להבין לעומק את הנושא. אנו צריכים להשתחרר מהדוגמטיות הטבעית שלנו. כמו דייר היקר לעיל חושב שרוב בני אנוש טבעית יבחרו בבת מינם, ככה כמעט כולנו מאוד דוגמטיים כמעט בכל תחום חיינו. הווה אומר אנו חושבים שרוב ההתנהלות שלנו היא טבעי. ולא היא כמובן. שום דבר מההתנהלות האנושית היא לא טבעית רק דעתנית. לא השפה היא טבעית ולא הבגדים הם טבעיים ולא האוכל המבושל הם טבעיים אפי' השניים הישרות (בניגוד לשיניים טורפות כמו שני בעלי חיים טורפות) לא טבעיים (זה תוצאה של אוכל מבושל). ולא השליטה בעשיית צרכים לא טבעית ולא ההליכה על שתים לא לגמרי טבעית. כלומר כל מה שנצרך ללמד תינוק מיום היוולדו, היא לכאורה לא טבעית. ויש לכך הוכחות מתינוקות שנשארו בגונג'ל וחיו הרבה שנים יחד עם בעלי החיים וכל אחת מהם יתגדל אחרת לגמרי ממה שאנו מכירים אצל האדם התבוני.

דווקא במשיכה מינית לבן\בת מינו, לכאורה היינו חושבים שזה טבעי. כלומר לא ראינו בעלי חיים מזדווגות עם בעלי חיים לא ממינם. ולכן לכאורה דייר היקר צודק. אבל תשימו לב שדייר היקר יכול להיות צודק אך ורק אם אנו מניחים שאצל בעלי החיים זה טבעי דטרמיניסטי, אבל אם גם אצל בעלי החיים נושא המשיכה המינית היא דעתנית, אז אין כאן היקש בינינו לבין בעלי החיים. כלומר גם אנו וגם בעלי חיים מזדווגים עם מינם דווקא דעתנית ולא דטרמיניסטית. בכל אופן בנוגע לבעלי החיים צריך לחקור את העניין לעומק (אין שום טעם – אמר דרווין – להניח, למשל, שזכרים של ציפור גן עדן, או טווסים זכרים, ישקיעו מאמצים רבים כל כך בזקירה ופרישה של נוצותיהם היפהפיות, ובנענועי זנב לנגד עיני הנקבות, בלי שום תכלית.). אבל לגבי חית האדם, אין לנו צל של ספק שזה לא טבעי, כלומר יש לנו מספיק דוגמאות ואינטואיציה שבמקרה של חית האדם, אילו הדעתנות הוא לא שורד דור אחד. כלומר הסקס ממש לא עוזרת לו בשביל שרידותו האישית. כלומר האבולוציה האקראית כשלה כאן כישלון טוטלי. יותר נכון לומר שחית האדם ניצח את הברירה הטבעית. אם הטבע נתן לו תענוגות, אז הוא יכול לממש את התענוגות בכל דרך שירצה בלי שהטבע יכפה עליו את שרידותו הנצחית על ידי זרעו.

במקורות נאמר: אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש (תלמוד). כלומר ידענו מאז ומתמיד שהטבע מציעה הרבה תענוגות, אבל הטבע היא אקראית, בכדי לשרוד צריכים דעת\דעתנות. ודעתנות לבד כמו הפילוסוף הקר לא מספיקה לבהמיות שלנו, ולכן עדיף למשוך את אותו מנוול לבית המדרש = דעתנות. כלומר על יבש כולנו יודעים שבכדי לשרוד אישית לדורי דורות או בכדי להיות כאלוהים יוצר חיים מחוק הטוב להיטיב, אנו צריכים את חוקי המשפחה המסורתיים. אבל אין שום דבר חוץ מדעתנות היבשה שתמשוך אותנו לעשות זאת. כאן נכנסת הטריק החז"לי הנ"ל שאומרת: משכהו לבית המדרש. כלומר תכניס את המנוול לבית המדרש ועם המנוול הזה תצליח הלכה למעשה להיות דעתני.

ובאמת אנו רואים את זה בכל תרבות ותרבות בימי קדם, עשו הכל בכל מכל כל שהבנים ירצו בנות דווקא. אם זה בשירה ואם זה באומנות ואם זה בלבוש וצניעות ועוד ועוד. יש תרבויות שאפי' הגזימו בצניעות כמו בני ישמעאל שחז"ל אומרים שדווקא הצניעות הביא לתרבותם את המשכב זכר מה שאין כן בני ישראל שידעו לבחור בקוו האמצע לא נחשדו במשכב זכר. אחד מהדברים שהיהדות עושה היא לומר דווקא בשישי את שיר השירים ודווקא בליל שיש לשיר אשת חיל. כלומר לעומק לומר שיר השירים דווקא בערב שבת זה סוג של משכהו לבית המדרש.

ובכן כנ"ל בכל תרבות יש את המשכהו לבית המדרש מסוג אחר. למשל בהודו יש אלפי מקדשים עם פסלים אירוטיים. גם במקורות שלנו יש את הכרובים ודווקא בקדש הקדשים. יש גם את הסיפור החז"לי על איזבל אשת אחאב מלך ישראל שפסלה לו פסלים אירוטיים על המרכבה שלו (כנראה היה בעל קר מאוד). וכן מצינו שהקב"ה מקשט כלות, ומזווגן אצל חתנים (חז"ל) כלומר הקב"ה מסמל לעומק את התבונה\דעתינו. כלומר הנשים התבוניות מתקשטות לא לחינם רק כי יש להן בינה יתרה בניגוד לדוגמטיים הנ"ל.

לסיכום:

אנו כילדים שנולדו עם כפית של זהב, זה נשמע איכס. ואז אנו שואלים אייך זה ששלמה כתב שיר השירים ואייך זה היה כרובים בקדש הקדשים ? אנו בעצם חכמים לאחרי מעשה. אחרי שהתעצבנו כמו שצריך אנו חושבים שזה טבעי, ולא היא כנ"ל. אפי' המקרא בתחילתו טעונת שהאדם לא מצא את בת מינו כלומר האדם בלי דעתנות היה מזדווג עם בעלי חיים בכיף כפי שחז"ל אומרים באמת: מלמד שבא אדם על כל בהמה וחיה ולא נתקררה דעתו (שכלו) בהם עד שבא על חוה.

אנו עד כדי כך ילדי עשירים עם כפית של זהב, שאפי' המרד נעורים שלנו כמו הפמיניזם ודגל הגאווה וכדומיהם, נחשבים כקידמה. כלומר אנו באים בהפוכה וחושבים שהמצאנו את הגלגל מחדש. ולא היא כנ"ל. כלומר מתחילה באמת אין לנו משיכה מינית דווקא לבת המין. להפך בתנאי ג'ונגל בלי דעתנות היינו הולכים אחרי המנוול הזה לג'ונגל ושוכבים עם לביאות בכיף אולי זאת היית גבריות לשמה דווקא לשכב עם לביאות כמו שמסופר על מלך בבל. דווקא הבינה היתירה של האישה הביא לנו את אושר הדעת עד כדי כך שזה נשמע לנו הזוי לגמרי לשכב עם בעלי חיים. (ראו בינה יתרה באישה ?!)

בברכה

Max maxmen

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s