התגובה ל"יחיד או קהילה – מהו "הבייסיק" שלנו?"

עורך אתר צריך עיון הרב יהושע פפר שליט"א שואל "יחיד או קהילה – מהו "הבייסיק" שלנו?" והנה תגובתי שכתבתי שם והפכתי ברשותכם את תגובתי למאמר כאן בבלוג.

התגובה

כותב המאמר הנכבד. מראה לנו כמה התרבות המערבית מבולבלת ופרדוקסלית ושטחית.

אין דבר כזה אינדיבידואליות בתרבות המערבית. יש לכל אומה מערבית חוקה כפייתית, בכאילו אמנה חברתית שנכפת בכפיה. כל אומה מערבית כופה על כל אינדיבידואל להיות חלק בחלוקת העבודה החברתית, בזה שכל אדם מערבי נולד לעולם קנו כבר לאחרים כלומר בחוסר כל. כל בני האומה בחלוקת העבודה בכפיה בלי לחלק את הצמיחה המשותפת בשווה לכל העבדים השותפים באותו חלוקת העבודה שמצמיחה את הצמיחה.

כל איש מערבי שרוצה לכפור בעבדות המערבית, למשל לוותר על האזרחות, הוא חייב על פי האו"ם שיהיה לו אזרחות. כלומר יש לו אך ורק בחירה לאיזה עם יהיה עבד. אבל עבד הוא יישאר לעולם בתרבות המערבית.

אלא מה? מאיפה צץ הדמיון המערבי של האינדיבידואליות השטחית? הבגידה במשפחה האישית שלו !! אם זה הבגידה בהורים ואם זה הבגידה באישה וילדיו. כלומר השחרור מהמשפחה שהאדם חייב להם הכל בכל מכל כל, נותנת לאדם המודרני השטחי הרגשת חופש והרגשה של אינדיבידואליות. הוא רק לא מבין שביום שעזב את המשפחה, הוא נהפך לעבד של החברה\לאומה הדמיונית. נכון כולנו עבדים לחברה\לאומה בתרבות המערב, אבל כמשפחה, אחד עוזר לשני מול העבדות החברתית\הלאומית. שאין לו משפחה הוא נשאר לבד מול העבדות החברתית\הלאומית. מכאן ההסבר להתאבדויות הרבות שקיימת בתרבות המערבית.

מנגד, שרלטני החברה\האומה, מאוד מאוד מעוניינים באינדיבידואלים. הם יעשו הכול שהאזרח יבגוד במשפחה, ככה אין להם לאינדיבידואלים כוח נגד המשטר והשרלטניים. גם כעבדים נוח יותר לשלוט באינדיבידואלים מלשלוט במשפחות.

זה ההסבר גם למה הליברלים נגד התארגנות העובדים בכל מסגרת עבודה בתאגידים, ובעד עבדי קבלן.

כל זה מסביר גם את המדיה הבידורית של המערב שתמיד כמו טרוריסטים מדברנים את הבגידה של האדם במשפחתו.

סדרת הסוררת זה רק דוגמא לאלפי סרטים וסדרות בכיוון הזה.

זה מסביר גם את הטרור המערבי במדיה ובספרות בעד ביטול כל חוקי המשפחה.

שנשמע את הגל אבי אבות המודרניזם, נבין לעומק אייך זה עובד במציאות.

"כדי לא לאפשר להם (למשפחה\ליחיד\לאינדיווידואל) להכות שורש ולהקשיח בבידוד הזה, כלומר כדי לא לתת לכוליות להתפרק ולרוח להתנדף, הממשלה צריכה מעת לעת לזעזעם באינטימיות שלהם על ידי מלחמה. על ידי המלחמה היא צריכה לשבש את סדר חייהם ההופך להרגל, להפר את זכותם לעצמאות, כפי שלפרטים, שמתוך השתקעותם בסדר הזה הם מתנתקים מהכוליות ושואפים אל ההיות-עבור-עצמו הבלתי ניתן להפרה ואל הביטחון האישי, צריכה הממשלה, בעבודה הכפויה הזו, לתת להם להרגיש את האדון שלהם, את המוות" (הגל)

לסיכום נושא תרבות המערב המודרנית והפוסט מודרניזם:

הקב"ה אומר לאדם – מספרים לנו חז"ל – אם תעזוב את החירות שנתתי לך, אתה בהכרח עבד למלכויות. הכוח האלוהי של בני ישראל זה המשפחה מול המלכויות. שאתה עוזב את המשפחה (יותר נכון, בוגד בה), אתה בהכרח לבד תחת המלכויות ותחת אליל הכסף והקניינים. אתה יכול אולי לשגשג בחברה ולקבל פופולריות דמיונית עם הישגים במדע וברפואה ובטכנולוגיה ואפי' בכלכלה. אבל אתה לבד בודד. כי כל האושר שלך הוא דמיוני.

אין לנו דוגמא יותר מאלפת מאלברט איינשטיין הדגול. הוא בגד באשתו בבניו\בצאצאיו ונכדיו ופעל תמיד למען להשאיר איזה מורשת לישות הדמיונית שנקרא מין האנושי. כלומר ביקש כבוד וצומי אצל אחרים הזרים, וגם השיג את זה הלכה למעשה, אבל היה לבד. הטיבו מחברי הסדרה על איינשטיין לדגמן לנו את זה בטוב טעם. בסדרה שם אין לאיינשטיין סבלנות לנכדיו, למשל לעזור להם בשיעורי בית. אבל ילדה זרה ששואלת אותו שאלה מתמטית, הוא מקדיש לה את כל זמנו. המשרתת של איינשטיין נזעקת כלפיו בעקבות החוסר הסבלנות שיש לו כלפי נכדיו הוא: "אכפת לך מאוד מהמורשת שלך, מהאופן שבו העולם יזכור אותך, אבל העולם מתחיל ומסתיים במשפחה שלך."

לגבי החרדי\היהודי.

אני חולק על כותב המאמר הנכבד שטועה טעות מרה.

חז"ל אומרים למה אדם נולד יחידי ?! כי חייב כל אדם לומר שכל העולם נברא בשבילי !! לא שיש לו זכות לטעון כך כאינדיבידואל. הוא "חייב" כאינדיבידואל לטעון כך. ולמה זה? כי הוא חייב להיות בן חורין. אסור לו להיות עבד לאף אחד ובוודאי לא להיות עבד לחברה\אומה שזה לעומק ע"ז של תורה ולכן באמת עבד כזה פטור מקריאת שמע.

כלומר כאינדיבידואל אמיתי, אסור שתהיה לו סמכות עליו, אחרת הוא עבד לסמכות הנ"ל. הסמכות היחידי שיש לו זה השכל האלוהי האישית שלו, על דרך: "המלאך בין אדם לאלוהיו הוא שכלו" (אבן עזרא בהקדמה בפירושו לתורה).

ולכן אין לך בן חורין ואינדיבידואליות אמיתית והעמקנית יותר מהיהודי\החרדי.

אין לו שום סמכות עליו, יש לו נחלה בארץ ישראל מירושה מהמצאת הקניין של תורת נח. ויש לו חלק שווה בכל משאבי הארץ על פי עשרת התקנות של יהושע בחלוקת הארץ. ככה שהיהודי לעולם לא תחת אלוהי הקניין ולא תחת אלוהי הכסף ולא תחת המלכויות ולא תחת חלוקת העובדה הכפייתית של המלכויות. הוא יכול להתארגן עם חלוקת העובדה אבל כבן חורין בשוק חופשי. כלומר הוא מגיע לשוק כבר עם נחלה\קניין נצחי וזכות שווה במשאבי הארץ. ולכן הוא עומד מול היזם בשוק בגובה העיניים. ולא כמו במערב בשוק החופשי השקרי שהוא בה לשם בחוסר כל ככה שהוא תמיד נחות מול היזם או מול הקבלן.

כבן חורין כאינדיבידואל אמיתי. מה היהודי עושה עם זה ? מה, יחיה את השבעים שנה וימות? הרי כל העומד למות כמת דמי!!

כאן ההבדל המהותית בין האינדיבידואליות המערבית השטחית לבין האינדיבידואליות היהודית התורנית.

אצל היהודי, מחוק הטוב להיטיב הוא יוצר חיים = הולדה. בדיוק כמו הקב"ה בעצמו בתחילת הבריאה. בעקבות חוק הטוב להיטיב ויצור החיים, הוא זוכה כאינדיבידואל, לחיי נצח פלוס התפתחות התבונה מדור לדור שזה אומר התפתחות המוסר והערכים = התורה וצמיחתו ושגשוגו.  לצדם עבדי האומות משגשגים במדעים ברפואה ובטכנולוגיה כי זה אינטרס ישיר של המשטרים. אבל מיהו המרוויח הגדול של העבדות שלהם? אלה שחיים לנצח שזה היהודי האינדיבידואלי וצאצאיו לדורי דורות. (שרזי ברקאי אמר השובע שהחילוני הוא חמורינו המשיחי, הוא לא הבין מה ניבא. זה באמת ככה. זה מסביר למה החרדי בכללותו לא פונה למדעים רק נשאר בתלמוד. הרי במילא הם עושים את המלאכה נאמנה הרי המדעים מושתתים במילא על הקב"ה כלומר על אחדות הבינה. אז למה צריך גם את היהודי החרדי שם, מישהו צריך להישאר בתלמוד!!)

האינדיבידואלי המערבי אפי' שזכה להישגים כמו איינשטיין הנודע, הוא משאיר את הישגיו למי ? לצאצאיו שלא היה לו סבלנות אליהם?!

כלומר מי באמת יכול להעריך את הישגיו לדורות אם לא האינדיבידואלי הנצחי ?! כלומר לעומק הוא משרת את היהודי הנצחי, ולא את עצמו כאינדיבידואל. כלומר איינשטיין משרת את היהודי האינדיבידואלי הנצחי, ולא את האינדיבידואליות של עצמו שנכחדת אחרי דור או שנים אם הוליד ילדים, ואם לא הוליד הוא נכחד מיד במותו.

ובכן, אותו אינדיבידואלי הנצחי שזה היהודי החרדי. הוא צריך כאמצעי קהילה. במיוחד שהוא תחת כיבוש המלכויות ותחת העבדות בחלוקת העבודה הכפייתית של האומות, ותחת אלוהי הכסף ואלוהי הקניין. כלומר בכדי לקיים הלכה למעשה את היותו בן חורין ואינדיבידואל נצחי, הוא צריך להקים משפחה, ולכן כבר כאן הוא צריך קהילה. כלומר הוא צריך אינדיבידואלים שחושבים כמוהו, הוא צריך אישה\בעל בכדי ליצור את החיים מחוק הטוב להיטיב ולפתחת את התבונה מדור לדור. כלומר חיי הנצח האינדיבידואלית שלו מושגת אך ורק מהקהילה הקרובה. וכן כל המשפחות האלה מתארגנים יחד מול המלכויות ושאר האלילים שאנו תחתיהם בגלות המר. והנה קמה להם קהילות מכל הסוגים. מכאן הגוונים הנודעים של החרדיות = חמישים גוונים של השחור.

הגוונים כשלעצמם היה צריך לעורר כל משכיל ואינטלקט להבין איפה החירות ואיפה עבדות המלכויות. אילו היהדות והחרדיות היה ישות דמיונית עם סמכות טוטלית, אין מצב של גוונים, כמו שאין מצב במערב בלי אזרחות.

שאיש המערב יטעה לחשוב שברוקלין\קהילה יהודית זה סמכות טוטלית וברלין\המלכות היא חירות וחופש. הוא חושב כך מתוך שטחיות משווע. בסרט ובסדרה שהם מומחים למצוץ דמע ולעשות מלודרמה דמיונית, זה נשמע ונראה מרגש, אבל המציאות היא לא סרט ולא סדרות.

נכון יש אלפי סוגי עבדות תחת המלכויות, אלפי סוגי מקצועות בעבדות המלכויות ולכן האינדיבידואלי הסטטי של המערב מרגיש כאילו יש לו בחירה וחופש בין סוגי המקצועות. אבל לא מבין שהוא עבד בכל מקרה. אפי' שכבר יטרח להתחתן ולהוליד ילדים, יבוא המלכות הליברלית ותאמר לו: "אני הוא ההורה העליון ולא אתה ואשתך. אני אקח לך את צאצאיך הרווקים למולך ככה שאין לך כאינדיבידואל סיכוי לזכות בחיי נצח. אין לנו דוגמא טרגית ומצערת יותר  מהסיפור של החייל הבן יחיד שנהרג השבוע – עמית בן יגאל. המלכות כרת למשפחה את נצחיותה, את כל עמלה, את כל משמעות החיים שלהם. שר הביטחון בנט שכנראה רואה את היהדות עם משקפיים מערביות , חושב את עצמו כנצח ישראל בעצמו, כלומר כאלוהים, שאומר לאביו של עמית בלוויה בלי להתבלבל: "קח את בנך, את יחידך, אשר אהבת".

כלומר בנט כשר הביטחון שאחראי לרצח הבן היחיד, שאחראי להכחדת המשפחה, אומר לאביו בלוויה: "קח את בנך, את יחידך, אשר אהבת".

אם במטפורה המקראי, האלוהים לא נותן לאברהם לשלוח יד בבנו (ראו  עקידת יצחק הליבה החרדית בבלוג שלי), בנט שחושב עצמו כנצח ישראל בעצמו אומר באותו לוויה לשאר חיילי גולני הרווקים שימשיכו להקריב את חייהם למען נצח ישראל שזה בנט ושקד ושאר פנאטי הלאומניות המשיחית המתחדשת.

לסיכום:

התורה מתחיל עם אדם אחד לומר שכל אדם בהווה הוא אדם ראשון לכל צאצאיו שתצא ממנו לעתיד. כלומר זה האינדיבידואליות האמתית. יוצא מכך שאם כאינדיבידואל אתה מצפה לחיי נצח, כלומר יהיה לך בהמשך מיליוני צאצאים, אז אתה חייב כבר עכשיו בהווה חוקה תורה שלא יקרה להם מה שקרה לאדם הראשון המקראי. כלומר כל יהודי עם החשיבה העמוקה הזו מבין את העריבות שהוא חייב כבר בהווה לזולתו בכדי שבהמשך צאצאיו יתנהגו אחד מול השני במוסר ובערכים בצדק ובמשפט אמתית ושרידותית, וכבני חורין.

מכאן ההתארגנות הקהילתית החופשית בלי משטר ושוטר וסמכות עליונה בשביל נצחיותו האינדיבידואלית.

מכאן אירגוני החסד הרבים שצץ בהם כל בוקר וערב. מכאן העריבות היהודית הנצחית שלהם בכל כדור הארץ, מול כל המלכויות ואלוהיהם.

זה יסודי היסודות של היהדות. והתוצאה היא נצחיותם בלי ארץ ובלי משטר\שוטר עם רובה ובלי ריבון.

ששטחי המערב, משפינוזה עד אחרוני ההוגים החילוניים הפוסט מודרניים, שרואים את נצחיותם, הם לא מבינים אייך זה עובד. ולכן הם מגיעים למסקנה הפרדוקסלי והשטחית והופכים את היוצרות, וטוענים שהחרדיות זה סמכות טוטלית ואנו החילוניים בני חורין. איזה חירות זה שהמלכות הורגת את בינך יחידך הרווק על מזבח הליברלי השקרי שמרמה אותך ומספר לך סיפורי אלף לילה ולילה שאתה בן חורין ואינדיבידואל ?

המערב הליברלי מסכים לתת לך אינדיבידואליות בתנאי שאתה לא מקים משפחה ולא מתארגן כקהילה. אם תקים משפחה?! שתדע שהילדים שלך שהם הנצחיות שלך וכל עמלך, הם לא שלך, הם לא הקניין שלך, הם שלי של המשטר (לדברי גיל סיגל, פרופ‘ למשפטים בקרייה האקדמית אונו וחבר המועצה הלאומית לביואתיקה, ”להורים אין בעצם זכות על הילד. הילד אינו קניין שלהם“ הם קיבלו מהמדינה את הזכות למלא חובות כלפיו בשל החיבור הביולוגי).

לסיום:

שאלת הכותרת היית "יחיד או קהילה – מהו "הבייסיק" שלנו?"

התשובה העמוקה היא: הבייסיק הוא היחיד האינדיבידואלי וחיי הנצח שלו על ידי צאצאיו לדורי דורות. פלוס – שזה העיקר – התפתחות התבונה מדור לדור, שזה בעצם התעצמות אלוהי בני ישראל מדור לדור. כלומר אם יציר כפיו אכל מעץ הדעת ובניו הרגו זה את זה = רצח קין את הבל. איפה רמת יציר כפיו איפה רמת המוסרי והערכי של יציר כפינו היום? כלומר זה לא רק אנו מתפתחים מקניבלים לאדם הנבון המוסרי הערכי, גם אלוהינו מתעצם שיציריו יותר איכותיים יותר מוסריים ויותר ערכיים. ואין גבול לאן יכול האדם הנבון להתפתח וזה עבודת השם האמתית והנעלה ביותר. הרי זה מה שהתורה אומרת לנו. למה הקב"ה בחר באברהם ולא באיוב שהיה צדיק ועבד השם כמו אברהם ?! כי הקב"ה אומר: כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ד' (בראשית י"ח יט).

כלומר איוב מדגמן לנו את האינדיבידואלי המערבי. הוא איוב אישית צדיק וימות ויכחד ככזה, אז מה הועיל לאלוהים הנצחי? הוא איוב ואלוהיו מתו ביחד וחסל. רק היה לו מזל שמשה רבינו תרגם את ספרו לבני ישראל במצרים ללשון הקודש ולכן לפחות ספרו ומורשתו שרד דרכינו דווקא. בלעדינו, בלעדי היותינו נצחיים, ספרו לא היה שורד ולא היינו שומעים בכלל שהיה אדם בשם איוב שהיה עבד השם.

מה שאין כן אברהם כאינדיבידואל נצחי, הקב"ה הנצחי בוחר בו ובצדק. ככה אברהם עם תורתו ואלוהיו, נצחיים לנצח.

ולכן הבייסיק זה היחיד (גם חוקי המשפחה ואיסור העריות מוכיח את זה. הרי אם הקהילה היא הבייסיק בשביל מה חוקי המשפחה, הרי עדיף על פי אפלטון שההולדה תהיה כללית חברתית ככה כולם יהיו משוחררים מהמשפחה ועבדים טהורים למדינה. וזה מסביר למה באמת המלכויות מדברנים תמיד את המרד במשפחה. ובמדיה ובבידור זה פועל היום באופן ממש טרוריסטית. אי אפשר ליהנות היום מסרט או סדרה בלי שיש שם את הטירור המערבי המטמטם הזה), בשביל הבייסיק הזה האינדיבידואל צריך אמצעי כמו אישה\בעל שחושבים כמוהו, ואת זה הוא משיג בקהילה. כלומר הקהילה היהודית היא הבסיס, הצוק איתן שעליה יכול האינדיבידואל להשיג את נצחיותו הנצחית.

מכאן הגוונים של היהודים והחרדיות. הרי בכל מקום של חופש ושוק חופשי יש גוונים כמו בכלכלה השוק החופשי מביא לנו אלפי גוונים מכל דבר.

אבל מול המלכויות, שם אין גוונים כל היהודים ביחד עומדים מול המלכויות בעד האינדיבידואל היהודי. וכאן בדיוק נאבדים ונכחדים הרבה יהודים. כי יש הטועים לחשוב שההתחברות עם המלכות שהיא אך ורק כאמצעי, היא אמיתית, הם בטעות חושבים שזה אמיתי ולכן מנסים להתחבר ישר\עצמאית עם המלכות ונאבדים שם רח"ל. כלומר הם עוזבים את הקהילה ואת המשפחה ומתחברים ישירות עם המלכות הליברלית ולא מבינים שהנחש קטל אותם מידית. הוא אולי יגיע להישגים אבל רק לשבעים שנה וימות לבד = עונש כרת.

אני מקווה שעזרתי בשאלת השאלות של המאמר.

בברכה

max maxmen

בספה"ק זה מוגדר כ'נשמת ישראל'. כלל ישראל הוא יחידה אחת ממקור אחד ועם מטרת על אחידה.
נשמה זו מחולקת לשישים ריבוא יחידים, ולכל אחד ואחת מהם תפקיד אינדיוידואלי שאין לשני.
הוי אומר; המטרה משותפת אך היא בנויה ממיליוני פריטים שכל פרט מישראל אחראי לאחד מהם.
ללא הפעולה המאוחדת לא יגיע העולם לתיקונו, וללא הפעולה המחולקת לא יזכה האינדיוידואל לממש את תכלית קיומו, וממילא יפגום בנשמה הכללית של העם.
ואין בזה סתירה כלל

לשלמה היקר

נכון מאוד, זה נקרא נשמת ישראל. אבל זה אך ורק אמצעי לפרט. כלומר יש סכנה גדולה מאוד שהרבה בכל הדורות כשלו בכך והיא להפוך את נשמת ישראל לעיקר (ראה את הכתות כמו שבתי צבי שהתירו עריות כי הישות הדמיונית עיקר). כלומר הוא הופך את "נשמת ישראל" לישות דמיונית = ע"ז, שלמענה אנו מקריבים את צאצאינו הרווקים והרווקות שהם כשלעצמן בעונש כרת (הרי מתים בלי זרע) למען הישות שנקרא נשמת ישראל. וזה קלסיקה של מהעביר את זרעו למולך. ראה בבלוג שלי (גלגל בגוגל "גיוס = מעביר את בנו למולך").

ההבדל העקרוני בין היהדות לבין תורת האומות מאז נמרוד\חמורבי ואפלטון, היא בדיוק במקום הזה: מהי המטרה?הפרט ונצחיותו (= היהדות) או הישות הדמיונית שזה המדינה\עם\לאום\גזע\מין אנושי (= האומות)?!
ההוכחה שבאומות הישות הדמיונית היא העיקר, היא העובדה שהם מגייסים את הרווקים והרווקות למלחמה. כי אם נצחיות הפרט העיקר, אז אייך דווקא הרווקים ומגוייסים ולא ההורים?
כלומר אם ההורים צריכים קניין אדמה וארץ וחברה וכו' בשביל לגדל את הילדים וכו' כאמצעי, אז אייך דווקא הילדים מתים למען ההורים בזמן שהיה אמור להיות ההפך. זה מה שנקרא הפרדוקסליות של תורת האומות.
ביהדות אברהם אבינו על פי הנבואה ממציא את הדגל היהודי האישי והפרטי שזה "ברית המילה" מול הדגל של נמרוד\חמורבי ששם כנ"ל הדגל\הישות הדימיונית עיקר מול הפרט ונצחיותו על ידי זרעו.
ראה בבלוג שלי "ברית מילה בשביל מה?"

עם היסוד הפשוט הזה, כל פרטני המצוות של היהדות מול חוקי האומות, שונים לגמרי ואי אפשר לעולם להתחבר אליהם בשום חוק\מהג\מוסר וערך. הכל שם הפוך ופרדוקסלי אם לא פנאטי.

הפילוסופים הפוסט מודרניים כבר הבינו לעומק את ההבדל בינינו והבינו את הפרדוקסליות של כל התורות המערב.
ראה חנה ארנדט לדוגמא. ראה את הפילוסוף הנודע סלבוי ז'יז'ק (סלבוי ז'יז'ק הוא אחד הפילוסופים המשפיעים בעולם) שאמר לא מזמן בראיון בזמן ישראל את המילים האלה:
"לכן, ליהודים היה מקום גדול בתקופת הנאורות באירופה, וגם במהפכות הסוציאליסטיות והקומוניסטיות. בלעדיהם, אירופה לא הייתה מגיעה להישגים האלו. במקום שאנחנו נהפוך כולנו להיות כמו יהודים, היהודים הציונים הפכו להיות בדיוק כמונו. כלומר, הזהות של היהודים-הישראלים מחוברת לחלוטין לטריטוריה, וכרגע היא מוגדרת רק על ידי טריטוריה שבה הם רואים את עצמם – על פי חוק של מדינת ישראל – כגזע בעל פריבילגיות על פני הילידים".

שוב ושוב "במקום שאנחנו נהפוך כולנו להיות כמו יהודים, היהודים הציונים הפכו להיות בדיוק כמונו."

שהיהודים בתקופת ההשכלה התחילו לאמץ את נשמת ישראל כעיקר, זה התוצאה. וזה לא רק החשיבה הבסיסית הזו שעל פניו זה נשמע ויכוח שולי, הרי בסוף כל סוף כל אדם צריך חברה כאמצעי אפי' אברהם אבינו והיהודים,
רק בלי החשיבה הזו כל התורה והיהדות מתפרקת, אין טעם לשום מצווה ומנהג בתורה ובהלכה. והנה באמת ביום שהיהודי מאמץ את נשמת ישראל על פני הפרט, הוא לא צריך יותר את התורה וההלכה. הוא לא צריך יותר אפי' לחוקי המשפחה הרי נשמת ישראל עיקר. מכאן הערכים השקריים של הנאורים המודרניים בעניין חוקי המשפחה.

לא רק בחוקי המשפחה, אפי' ארץ ישראל ליהודי מאבד את תוכנו העמוק, הרי אם הליברלים לא מכירים באדמות לאום רק מכירים בקניין, אז לעומק אין ליהודי שום דבר דווקא בארץ ישראל. הרי הארץ ומשאביה לעומק לא שלו, רק שייכים לבעלי הקניין, ושאר היהודים שאין להם קניין בארץ צריכים לשכור מבעלי הקניין, מקום לינה במשכורות שלימות.
והפרדוקס כאן היא שאותו יהודי שאין לו קניינים בארץ ישראל, צאצאיו הרווקים מחויבים להתגייס עם חוק גיוס חובה, וזה האבסורד, הרי על מי הוא מגן בחייו ועוד כרווק? על בעלי הקניין שדורשים ממנו משכורות שלימות ללינה בארץ ירושתו?! (מעל שליש ישראלים גרים היום בשכירות וזה רק מחמיר עוד ועוד)
מכאן אנו מגיעים לעוד פרדוקסליות: אם זה המצב שאין לפרט קניין בארץ ישראל מירושה רק מקניין, אז למה שנריב עם הערבים? הרי קניין הוא הדבר ולא אדמת לאום. אז בואו נחליף את שם המדינה "ישראל" לשם ניטרלי. הרי רק על השם "ישראל" אנו מקריבים את זרעינו הרווקים בחינם.
נרוויח מיזה שלא נצטרך צבא ולא נצטרך להקריב את רוב ההון החברתי לביטחון.
ראה מה אומר הנאו ליברל מילטון פרידמן:
"בעיני בן חורין, המדינה היא אוסף של בני אדם ולא ישות שמעל ומעבר להם, הוא רואה את השלטון כאמצעי, כמכשיר, ולא כמי שמעניק חסדים, כאדון או כאל שיש להעריצו ולשרתו בצורה עיוורת. אין הוא מכיר בשאיפה לאומית כלשהי, אלא באשר היא ההסכמה בין השאיפות שלהגשמתן פועלים האזרחים כל אחד לחוד. אין הוא מכיר במטרה לאומית כלשהי, אלא באשר היא ההסכמה לגבי המטרות שלמענן נאבקים האזרחים כל אחד לחוד" (קפיטליזם וחירות – מילטון פרידמן)

כלומר אם אין לאום ואין הארץ שייכת אפי' לפרט אך ורק עם קניין, אז למה לשחק עוד את המשחק הפרדוקסלי הזה שדורש דם של רווקים ורווקות ועוד בחינם?!

קח את הדוגמאות האלה לשאר המצוות והמנהגים, ותראה כמה פרדוקסלי היא החשיבה הפנאטית של הנאורים. וכמה היא מיתרת את כל התורה והמצוות.

נכון המשטרים הפוסט מודרניים (בעיקר הליברלים) מדרבנים את ההמונים לדתיות פנאטית, וזה למטרה אחרת לגמרי, כפי שטען שפינוזה:
"ושממנו (מהתיאולוגיה) באה נחמה רבה לאלה שאין כוחם גדול בתבונה, ושממנו צומחת לה למדינה תועלת נכבדה,,,,,, רצוני לציין כאן במפורש לענין התועלת והנחיצות של כתבי הקודש, כי בעיני היא גדולה עד מאוד. כי לפי שאין בידנו לתפוס באור הטבעי, שהציות הפשוט הוא דרך הישועה,,,,, הרי שכתבי הקודש הביאו נחמה גדולה מאוד לבני תמותה. הלא כולם בלי יוצא מהכלל יכולים לציית, ומעטים מאוד בלבד, בהשוואה לכל המין האנושי, הם אלה הרוכשים הרגל של מידות טובות לפי הדרכת התבונה בלבד, ולכן אלמלי לא הייתה לנו עדות זו של כתבי הקודש, היינו מסופקים בישועתם של כמעט כל האנשים." (מתוך מאמר תיאולוגי מדיני)

זה האופיום להמונים הנודע של קרל מרקס. שכנראה לקח את זה משפינוזה.
כלומר החופש דת שהליברל מוכן לתת להמון, היא אך ורק בכדי שהמונים יהיו צייטנים ויסבלו את השיעבוד לטייקונים בשקט.
כל אלה שמוכרים לנו דת ויהדות תחת הסבל הנאו ליברלי, משרתים נאמנה את הטייקונים ותו לא. הם לא מחפשים את טובתך ואת דתיותך, הם רוצים אותך כעבד צייטן ותו לא. במיוחד בארץ ישראל שכאן הם גם מקבלים חיילים בחינם (הרי בכל מדינה ליברלית אין גיוס חובה: "צריך להכיר בכך שמודל גיוס חובה וחברה ליברלית דמוקרטית, אלה שתי ישויות שנמצאות בסתירה זו לזו ולכן המציאות הזאת לא יכולה לשרוד לאורך זמן" (פרופ' יגיל לוי)

לסיכום:
הנושא הנידון קהילה או יחיד, זה נושא קריטית ביותר, שכל מי שלא מבין את ההבדל, פשוט נכחד, הוא וזרעו = עונש כרת = כל עמלו יורד לטמיון רח"ל.
אז זה מאוד יפה לצטט את המושגים ממחשבת ישראל, כמו נשמת ישראל והשכינה וכו' וכו', אבל איש פשוט יורד שאולה בגלל ציטוטים לא ברורים וחדים שכאלה. כלומר מכאן עד לע"ז קצרה מאוד, וכל קללות התורה על עוון ע"ז מקוימת בו רח"ל.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s