כשבנק ישראל ידבר עממית

כשבנק ישראל ידבר עממית

העיתון המכובד The Marker  טוען בצדק שהבנקים המרכזיים צריכים לדבר עממית. ואני חושב שביום שיעשו את זה, ההמונים יעלו את הבנקים ואת בתי המשפט על המוקד. ואני רוצה להוכיח את זה עם זה שאנו ננסה לדבר עממית.

"כסף" בשפה עממית

מהי כסף ?

  1. כסף = שטר בעלות על עמל אנושי. כסף = עמל – עמל = כסף.
  2. כסף משמר על העמל האנושי לאורך זמן.

והיות שכך:

  1. הכסף הוא אמצעי חליפין בין עמל אנושי לעמל אנושי.

שיש אמצעי חליפין, זה מאפשר את חלוקת העובדה. שזה אומר: כדאי לכל בן אנוש לעסוק בדבר ספציפית קטן, ויש לו את כל צרכיו אפי' שאין לו מושג ירוק אייך עושים את זה (אייך מייצרים לחם חלב בגדים וכו' וכו'). כלומר במקום שהוא יעמול על כל צרכיו בעצמו (שזה כמעט בלתי אפשרי רק אולי לבני אדם שיש להם ידיים טובות), הוא שותף בחלוקת העבודה = כל אחד רק עובד במשהו ספציפית ויש לו את רוב צרכיו. ואת זה אפשר אך ורק שיש אמצעי חליפין שנקרא "כסף".

בקצרה: כל עמל אנושי מתורגם לכסף. וזה מאפשר את חלוקת העבודה = צמיחת של כל בני החברה.

מאז המצאת הכסף נכפת על האדם בכפייה להיות חלק בחלוקת העובדה. כלומר כל ארגון חברתי בעצם מאורגן באופן כזה שכל נולד ייוולד מראש בלי הטבע ככה הוא יהיה חייב להיות חלק בחלוקת העבודה. המצאת הירושה המקורי דאגה שכל נולד ייוולד עם הטבע (המצאת הקניין אפשרי – על פי הצוו הקטגורי – אך ורק על ידי חלוקה בגורל פלוס ירושה ככה כל אדם נולד יחד עם הטבע. מכאן כל דיני בין אדם לחברו כמו לא תגנוב ולא תרצח ועוד ועוד = מערכות הצדק באנושות), וככה מנסים ההורים לעשות = להשאיר ירושה שצאצאיהם לא יהיו עבדים בכפיה. בא מילטון פרידמן וטוען שזה לא שוויוני שאחדים נולדים עם ירושה ואחרים לא. ולכן הוא מציע לבטל את הירושה ככה כולנו נהיה בכפיה ובשוויון חלק בחלוקת העבודה המשותפת.

אני מרחיב בנושא בכדי שנבין שכולנו בכפיה בחלוקת העבודה. ולכן לכאורה אין מקום לעשירים ולעניים מופלגים (כל אדם עשיר או עני על פי עמלו ותו לא). כלומר יש כאן איזה נוכלות שהופכת את רוב בני אנוש לעניים והופכת יחידים לעשירים ואת כולנו עבדים להם. יותר מיזה, אם עד המלחמה מאז תקופת האבן כל משפחה עשתה חלוקת העבודה בתוך המשפחה כלומר אחד מבני הזוג עובדים בבית ואחד בחוץ = בחלוקת העובדה המשותפת הכללית?! היום החברה דורשת את שני בני הזוג בכפיה להיות חלק בחלוקת העובדה. האם זה עוזר לנו ששני בני הזוג חלק בחלוקת העבודה הכללית ?! קדחת (ראו את גרף הפיל הנודע) !! מעל חמישים הון אנושי נמצאת בידי אחוז אחד מבני אנוש. אייך זה קורה רבונו של עולם ? זה אומר לעומק שאנו כולנו עבדים לעשירים יחידניים. וכל זה קורה בחלוקת העובדה המשותפת שבלעדיו אין עשירים בכלל. כי כל אחד בקושי יכול לספק לעצמו רק את המינימום בלי חלוקת העובדה. כלומר חלוקת העבודה מאפשר לך להיות עשיר או עני, ולמה? הרי חלוקת העובדה בא לעזור לבני אנוש ולא להפוך אותם לעבדים ?! מה עוד שהחברה בכפייתה טוענת שזה המטרה = שתהיה טוב לכולם, מכאן הם לוקחים את הזכות לשלול מכולנו את הטבע מראש. אז אייך החברה מאפשרת את האי שוויון הזה ואייך כל זה קורה ?

לכאורה בני אנוש בכפיה בחלוקת העובדה ויש אמצעי חליפין ככה שכל אחד צריך להיות עשיר (חלוקת הצמיחה לכולם = חלוקת העובדה משותפת). מה קורה פתאום שכל בני אנוש נהפכים לעבדים לבעלי ההון ?

התשובה לכל זה היא: "הבנקים הנבלים בשיתוף פעולה עם בתי המשפט המודרני והמושחת"

ובכן, ברשותכם נלך צעד צעד עד שאפי' אדם עם ראש קלבסה יבין הכל (סוקרטס טען שמתמטיקה ולוגיקה = דין וצדק. אפשר להסביר אפי' לאדם פנאט שהקלבסה שלו ריק לגמרי. כלומר בנושא זה כל בני אנוש שווים = אחדות הבינה, ולכן לא צריך להיות מלומד בכדי להבין את כל זה), ותחזיקו לי אצבעות.

מי מיצר את הכסף ?

אמרנו לעיל שכסף = עמל אנושי. כסף = שטר בעלות על עמל אנושי. שזה אומר כל העמל האנושי מתורגם לכסף = המרה. כלומר מישהו מהמיר את עמלך לכסף שזה אומר הוא נותן לך כסף ואתה נותן לו את עמלך. כלומר יצרן הכסף בעצם מרוויח את עמלך בחינם. ולא רק זה, הוא מוכר את הסחורה\עמלך בשוק ומקבל מה ? כסף מחזורי = כסף עובר לסוחר = כסף אמיתי.

אני מקווה שהבנתם שיש כסף שנקרא "יצירת הכסף" ויש כסף שנקרא "כסף מחזורי". ויצרן הכסף מרוויח בכפליים הרי לא רק שהוא מקבל את הסחורה\עמלך בחינם תמורת יצירת הכסף, הוא מהמיר את הסחורה\עמלך לכסף אמיתי = כסף מחזורי. והנה יש לנו עשיר בלי שעמל או תרם משהו לצמיחה המשותפת של העבדים בחלוקת העובדה בכפיה.

בואו לרגע נחזור לעבר ההיסטורי בימי יעקב אבינו בשכם. אין משטר אין אוצר ובנקים. יש אך ורק בני אנוש בתוך נחלתם. וכל אחד עמל קשה מאוד, ובא יעקב אבינו ומתקן להם שווקים ואין שווקים בלי אמצעי חליפין ולכן מתקן להם מטבע והנה השוק וכל החברה צומחת פלאים.

השאלה היא אייך יעקב אבינו מתקן להם מטבע הרי ההמונים צריכים לתת אימון ביעקב אבינו ואימון במטבע שלו. התשובה היא שיעקב כנראה אחזיר את הסחורה לציבור בחינם או אחזיר את הכסף המחזורי לציבור בחינם. כלומר אין מצב שבני אנוש חופשיים יתנו אימון ליעקב אבינו בלי שהוא יהיה קודם הגון.

כל זה נכון (אימון במטבע וביצרן) שאין משטר ויש אך ורק שוק חופשי. מה קורה שיש מטבע כפייתית שחוק במשטרי כופה את זה עלינו ?  אז אם המשטר מעוניין בקיומו, אז המשטר יעשה מה שיעקב אבינו עשה = פשוט אחזיר את הסחורה\העמל לציבור.

נוו ומה קורה במציאות ? האם המשטר הוא היצרן של הכסף ? האם היצרן מחזיר את הסחורה\העמל לציבור ? כל זה לא קורה, לא המשטר\החברה מייצרת את כספו, והיצרן הנבל לא מחזיר את הסחורה לציבור. אייך זה יכול לקרות ?! כי לא לומדים ליבה חרדית !! כל החברה מראש נשארים בורים ועמיארצות, ויש מישהו שדואג לזה מראש כמובן (ולכן בנק ישראל לעולם לא ידבר בשפה עממית).

במקום שהחברה תייצר את כספו בעצמו, המשטר לווה מיצרן הכסף הנבל את הכסף החברתית. כלומר היצרן מיצר כסף ומלווה את זה בריבית למשטר\לחברה. אתם מבינים את הטמטום ? והנה יש לחברה חוב לאומי ככה כולנו נולדים מראש עם חובות, הרי חוב לאומי = חוב שאנו וזרעינו נצטרך לשלם על ידי עמל אמיתי. והשאלה למה חוב לאומי אם אפשר פשוט שהמשטר יצור את כספינו בעצמו כמו שיעקב אבינו עשה.

ומיהו לעזאזל יצרן הכסף ? הבנקים המרכזיים !!  וזה רק תחילת הסיפור. והנה מגיע הסיפור עצמו שלא תישארו רגועים. יותר נכון, זה יקפיץ אתכם לשמים.

ובכן, אמרנו כסף = עמל אנושי = שטר בעלות על עמל אנושי. ואם ככה, שאני רוצה כסף מידית בשביל יזמות כלשהי, אני מגייס כסף מחזורי מהציבור. החוסך כסף מחזורי בוודאי ירצה ליהנות מהיזמות אז או יבקש ריבית או הוא נכפה עלינו להיות שותף ביזמות.

בכל אופן החוסך כסף מחזורי צריך לתת בנו (ביזמים) "אימון" ולא מספיק אימון, צריך שתהיה מערכת משפט הגון בחברה ככה שתהיה אימון בין בני החברה.

מהי מערכת משפט הגון ? מערכת שיודעת מהי כסף (יודעת להבדיל בין כסף ביצירתה לבין כסף מחזורי כנ"ל) מהי קניין קביל ולמה המוצאה ירושה וכו' וכו'. ככה היא יכולה לעשות צדק. אבל אם מערכת משפט לא יודעת את ההבדל בין יצירת הכסף לכסף מחזורי, זה מערכת מושחתת מהיסוד. כמובן גם מערכת פנאטית.

על כל פנים, מערכת משפט הגון מאפשר ליזם לגייס כסף מחזורי. כי אם נכשל בהחזר התשלומים וכו' וכו' מערכת המשפט מתערבת ועושה צדק בין היזמים למשקיעים כסף מחזורי. כלומר כל דיני לווה ומלווה כל דיני ממון פעלו בהוגנות על ידי  מערכות המשפט. הרי הכל שקוף וברור ומובן מעליו. כלומר גם מערכות המשפט דיברו בשפה עממית.

הנה זה מגיע:

ובכן היסטורית אייך היזם גייס כסף מחזורי ? מהבנקים !! כלומר כל החוסכים שמו את הכסף המחזורי שלהם בבנקים והבנקים היו כביכול מתווכים בין היזמים למשקיעים, והרוויחו דמי תיווך.

לימים הבנקים הנבלים למדו שיטה אייך לזייף כסף.

תחשבו על זה: אפשר להדפיס\לזייף כסף על חשבון ההבטחה שנעמול בעתיד = בנקאות ברזרבה חלקית = כסף חוב. הרי מה ההבדל בין עמל בהווה שמתורגם לכסף כנ"ל לבין עמל עתידי שמתורגם לכסף ?! אין הבדל באמת.

כלומר אדם נכנס ליצרן הכסף הציבורי ומבטיח עמל עתידי והיצרן מדפיס לו עכשיו את הכסף. בשביל מה זה טוב ? אם אני רוצה ליזום ולהקים מפעל גדול עם הרבה עובדים וכו' וכו' לא צריך לגייס כסף מהציבור וממלווה בריבית שגם לא רוצים לקחת סיכונים גדולים ולכן נכפים עלינו להיות שותפים ביזמות שלנו, ולכן אפשר פשוט להיכנס ליצרן הכסף ולהראות לו מה אני יוזם והנה הוא מדפיס לי כסף על חשבון עמל עתידי שלי ושל הפועלים שלי.

אם תרצו להבין אייך בני אנוש צמחו במאות האחרונות ברמות שבני אנוש לא ידעו מעולם ?! הסיבה היחידה היא "הדפסת כסף על חשבון העמל העתיד = כסף חוב".

אבל תשימו לב (זה מצריך תשומת לב = להיות ממוקדים), אם יעקב אבינו בזמנו היה עולה על הדבר הנפלא הזה. מה היה קורה במציאות ? אין יותר מלווה ולווה ואין יותר ריבית ושותפות כפייתית ביזמות והשתלטות של המשקיע על היזמות שלו = ניגוד אינטרסים (כלומר תמיד המשקיע מחכה ליזם בפינה בכדי להשתלט על היזמות שלנו).

הרי כל יזם בא ליעקב אבינו ומראה לו את התוכנית = היזמות העתידית, ויעקב מדפיס לו כסף.

מה היה קורה אילו המשטר היה זה שמיצר את כספינו ?! אותו דבר כמו בסיפור יעקב אבינו, כלומר כל יזם היה ניגש ליצרן הכסף הציבורי והיה מראה להם מה התוכנית והיצרן היה מדפיס לו כסף. וזה לא קורה במציאות ולמה ?

מצד שני אנו רואים שיש מקצוע (בנקאות מודרנית) שלא עמל כלום ולא מיצר צמיחה ראלית מציאותית, והנה הם המיליונרים הכי גדולים באנושות ולמה ?

אני מקווה שהבנתם למה ? הרי זה פשוט: במקום שהחברה תייצר את כספו בשביל כל יזם, הבנק מזייף כסף לכל יזם. ולא רק זה, הבנק משפטית (בשיתוף עם מערכת המשפט הפנאטית = מושחתת), מתנהגת כאילו מדובר על הלוואה רגילה של כסף מחזורי. כלומר הבנק מבקש ריבית, הבנק נכפה את עצמו על היזמות שלנו = דורש שותפות, לבנק יש אינטרס ישיר שנכשל בתשלומים בזמן ככה הוא ישתלט על היזמות שלנו.

אייך הבנק יכול לעשות דבר שכזה ? הרי מערכת המשפט צריכה לעמוד על המשמר ולא לאפשר נוכלות שכזה. כלומר נדרש ממערכת המשפט שיבינו לעומק מה ההבדל בין כסף ביצירתה לבין כסף מחזורי. בכסף מחזורי מובנת מאליו למה יש ריבית ושותפות כפייתית של המלווה ביזמות שלו וניגוד אינטרסים = המלווה עושה הכל שניכשל ביזמות ככה הוא משתלט על היזמות שלנו. כלומר מערכת המשפט לא יכולה לעזור הרבה.

אבל במקרה של יצירת הכסף החברתי ועוד במקרה של יצירת הכסף על חשבון עמל עתידי, אין מקרה לווה ומלווה קלסי, אין צדק לבקש ריבית, ואין היצרן יכול לכפות את עצמו להיות שותף ביזמות שלנו, ואין כאן אפשרות של השתלטות היצרן על היזמות שלנו כנ"ל.

אייך זה קורה – רבונו של עולם ?! זה או שמערכת המשפט הם נבלים\מושחתים שמשתפים פעולה עם זייפני הכסף הציבורי, או שמערכת המשפט פשוט עמיארצות ובורים ופנאטים.

עכשיו תבינו למה בנק ישראל ומערכת המשפט לעולם לא ידברו בשפה עממית

כותב בצער רב

Max maxmen

עוד מאמרים בנושא הזה

אלוהי השמאל ואלוהי הימין קשרו קשר נגד האזרח הישראלי

עוכר ישראל המודרני – פרשת אליהו ואחאב

מעשה בשני מלכים שחלמו חלום – פשר ספר דניאל

להבין בכלכלה בקלי קלות

המדריך היהודי לכלכלה יהודית – מוקדש לאריאל היקר 

ויש עוד ועוד

בברכה

Max maxmen

כתיבת תגובה