תגובתי למאמר שומרי החומות – של הרב ישראל הופריכטר

תגובתי למאמר שומרי החומות – של הרב ישראל הופריכטר

קראתי בעיון רב את המאמר והתייחס ישירות לטיעונים העיקרים כאן שניכר מהם שלכותב המאמר חסר הבנה בסיסית בהשקפה היהודית בכלל ובחרדיות בפרט.

הטיעונים ההזויים העקרים בקצרה

1, אייך מעז בני ברקי חרדי לומר את דעתו לגבי המלחמה ומה המדינה צריכה לעשות וכו' וכו' בזמן שהוא לא חלק מהצבא והמדינה?!

2, השילוב החרדי בצבא לא פחות ולא יותר הוא אינטרס חרדי (כן, זה טיעון שהמציאות מוכיח אחרת הרי הם לא מתגייסים אז זה לא האינטרס).

3, ולמה זה אינטרס חרדי?! כאן בא שני תשובות מוזרות ביותר 1, אזרחות – אין לחרדי אזרחות, ובצבא הוא מקבל אזרחות. (קצת מוזר הטיעון כאן, הרי אם החרדים חושבים שאזרחות מותר אז למה לא לומדים את זה בבית ספר כמו כל האזרחים? מה ההבדל בין ילד בחור אברך זקן באיסור ע"ז?!). 2, הצבא מחנך לאחריות (זה בדיוק הטיעון – אפי' של החילוני – נגד הכור ההיתוך. כלומר אנו לא צפון קוריאה. מה עוד, הרי אנו רואים איזה אחריות יש לבן משטר ישראלי קלסי. מה עוד כותב המאמר מדבר כאן על אחריות אזרחית ולא אחריות אישית. כלומר מה התועלת החרדי באחריות למשהו שלא מאמינים בו קרי הציונות.)

4, בעקיפין כותב המאמר טוען שהצבא היא גמישה מול הדת מה שאין כן האקדמיה. כלומר טוען כותב המאמר: זה שהחילוני לא מאפשר לחרדים ללמוד לימודי אקדמיה, זה בגלל שיש להם שליטה על האקדמיה, מה שאין כן הצבא. (וזה מה זה טיעון הזוי לגמרי. האקדמיה אפשר אקדמיה פרטית לא של המדינה מה שאין כן צבא שהיא תחת המדינה והבג"ץ וההתנתקות תוכיח ועוד ועוד)

עוד טיעון הזוי שהצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל בא בגלל הצבא (אז למה מקום המדינה עד השני העשורים האחרונים זה לא קרה?)

הטיעון הדמגוגי הבא היא שהקורונה והאסון במירון ובקרלין מצריך אזרחות. כאילו במשמרת של המדינה לא קרה אסונות כמו אסון המסוקים ועוד ועוד. ומי מדבר כבר שאסון מירון היה במשמרת של המדינה. הקורנה היא דוגמא הפוכה לגמרי שמראה כמה "אזרחות" והבנת האזרחים לא ממש קשורים במשטר הישראלי החובבנית.

ובכן לפני שנרחיב להסביר איפה כותב המאמר טועה. ניכר שכותב המאמר מדבר על דרך "יעדער בעל-דארשן דרשנט פאר זיך" – כל דורש דורש לטובת האינטרס האישי שלו. הרי אין שום ספק שמה שצריך החרדי והחברה כולה לטובת כולם, זה לימודים מקצועיים בכדי שיוכלו להתפרנס. כלומר אייך כותב המאמר מוכן לבזבז כל כך הרבה שנים של הבחור על צבא בזמן שאפשר את כל השנים האלה להקדיש למשהו מועיל כלכלי לו ולחברה כולה. התשובה כנראה שלא טובת החרדי וטובת החברה כולה בראש מעייניו. רק משהוא שהוא רוצה ליזום לטובתו האישית.

בהרחבה.

כותב המאמר מתחיל עם טיעון המוני פשוט (השיחה שלו עם אברך הבני ברקי וסיפור רביץ ופפנהיים) ככה שהתשובה שלי תהיה בהתאם. האם יהודי חילוני שגר בארה"ב או בכל מדינה אחרת, לא ירצה שמדינתו בחו"ל ינצח?! האם לא יהיה לו דעה אייך לנצח וכו' וכו'?!  בכל זאת הוא לא מוטרד מיזה שהוא (ובניו) לא מתגייס שם לצבא כי אין שם חוק גיוס חובה !!! כאילו מה? למה – כותב המאמר – חושב שזה טיעון קביל בארץ? כל אזרח בעולם המתוקן משלם מסים ולכן הוא דורש ממדינתו ואומר את דעתו מה ואייך ומי ומתי.

בעולם המתוקן שום אזרח לא מוטרד מיזה, רק להפך הוא יודע שהוא משלם לשכיר חרב ממטב כספו. אז שוב למה הטיעון ההמוני הזה נשמע לכם קביל בכלל? זה כמו שהאזרח יהיה מוטרד באמצע טיפול רפואי שהוא מקבל וישאל את עצמו: "למה אני לא התגייסתי להיות רופא מסור ואחות מסורה כמו אלה שמטפלים בי?!" האם זה יהיה טיעון הגיוני? זה תוצאה ישירה של "חלוקת העבודה" המשותפת של כל כלל הפרטים בחברה\במדינה.

האדם המוסרי ביותר בכל העולם המתוקן לא מוטרד מהטיעון הזה כי זה טיעון מאוד מאוד לא נכון מחשבתית (בלשון עדינה). כמו שבתוך הצבא עצמו אף חייל או קצין לא מוטרד למה הוא לא במקום צבאי יותר פופולרי או יותר יעיל באותו רגע. זה נקרא "חלוקת העבודה" בתוך המערכת הצבאית. אותו דבר במערכת המדיני. כל אזרח משלם על השירות שהמדינה נותנת לו ממטב כספו ועמלו, ולכן לגיטימי לגמרי שיהיה לו זכות בחירה ודעה – דעה כמו "שצריך להיכנס בערבים עד הסוף". (אגב אני מקבל פלצות רק מלשמוע משפט כזה, אבל נעזוב את זה כרגע. אני רק אומר המשפט הזה שתאמר על ידי יהודי מבני ברק, רק מראה שהרמב"ם צדק שצריך ללכת לגור במדבר. זה הרי השפלות המוסרית הירודה ביותר להוציא משפט היטלרי שכזו)

כל אזרח יהודי בריטי או גרמני וכו' מרגיש ערבות עם כל האזרחים של מדינתו שמולם באים אויבים. אני לא מצליח להבין את הלוגיקה שלכם כאן. זה שאני כאזרח רוצה שהמדינה תנצח בשביל כולנו, זה סתירה לאי גיוס לצבא וסתירה שאני לא רופא כנ"ל?!

מצחיק השימוש שלו עם המשפט "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה". איזה אחיכם מדובר כאן? הרי באזרחות אין הבדל בין יהודי לערבי, אז אולי יאמר הערבי לערביי ישראל את המשפט הזה? אולי בכלל האזרח הערבי הוא הוא אחי ואני צריך להילחם עמו ולצדו נגד אחיי היהודים?

אני מעלה את הטיעון הזה כי בהמשך כותב המאמר מדבר על אזרחות ומדינה ושם אין יותר "עם יהודי", לא מצד החוק ולא מצד האידיאלים הקפיטליסטיים ולא מצד האידיאלים סוציאליסטיים.

אני מקווה שאתם מבינים לאן אני חותר עמכם כאן. אזרחות מבטל את עריבות העם היהודי ואנו הולכים להיות ערבים לאזרחים ששם יש ערבים וכו'. ואני הדגים לכם את זה עם תרגיל מחשבתית.

בעובדה רוב העם היהודי לא גר בארץ. נחשוב על מצב שיהודי הגולה בסכנה, והנה לנו כמדינה יש אינטרס קיומי לא להתערב. האם תהיה כיהודי בארץ ישראל, ערב ליהודי הגולה?! אתם מבינים את הבלוף של הטיעון שיש כאן עריבות יהודי לעם היהודי?! אני הוכיח את זה לכם בעובדה\במציאות. בהתנתקות הרבנים כמו הרב אלישיב פסק שאסור לגרש יהודי מביתו. האם הצבא או סתם עמך היו ערבים להם עם רגש יהודי לעם היהודי?! לא ולא, הצבא גירשו אותם כמו כלבים ואפי' את מתיהם מהקברים הם הוציאו משם. בהמשך אני הוכיח שלצבא יש בעלים שהבעלים הוא השלטון העליון – אני אומר את זה כאן כי זה מה שהיה באמת בהתנתקות. בניגוד לטענת הרב בהמשך שלצבא יש גמישות מול האקדמיה. זה הרי שטות לומר את זה מתחילה כי האקדמיה אפשרית אקדמיה פרטית מה שאין כן צבא שהיא תמיד תחת הריבון העליון. רק כאן אני מוכיח את זה במעשה עובדתית כמו ההתנתקות.

לסיום הסגה הזה נאמר: אתם מתבלבלים בין ערבות יהודי שזה צורך קיומי של היותינו יהודים. לבין ערבות אזרחי המדינות בעת צרה. בעת צרה אזרחי המדינות טבעי הם ערבים הרי זה אינטרס של כל אחד ואחד ובכל זאת אין גיוס חובה אלא שכירי חרב כנ"ל. אבל לא בעת מלחמה, אין שום ערביות אלא כוח על דרך אדם לאדם זאב. זה לא מרוע אלא זה השיטה שלהם לצמוח. ואם במדינת ישראל בארץ ישראל עסקינן, גזירת הדיור ועצם השכרת דיור לאחיי היהודים מוכיח שאין שום עריבות יהודית ולא עריבות לעם היהודי בארץ ישראל ומי מדבר על כלל יהודי העולם. איך רבונו של עולם אפשר שהיהודים חוזרים לארץ ירושתם, ונשללים מהארץ וצריכים כמו גרים וזרים לשכור דיור?! (ראו את מאמרי בשם ויגר מואב – דיור היא לא חלק בכלכלת האומה) אז מחילה על מה בדיוק אנו מדברים כאן? על עריבות ותודעה משותפת וכו' וכו'?! ראו את מאמרי מהן יסודות המשג ארץ ישראל ליהודים אורים ותומים כפשוטו גם את המאמר הזה חשוב מאוד להכיר  ארץ ישראל – צדק ומשפט ודיני ממון וקניין ביהדות זה חשוב מאוד להבין בכדי שהרב לא יתבלבל ויפריד בין דת היהודית לבין האזרחות.

השילוב בצבא זה אינטרס חרדי?!

עכשיו ברשותכם אני עבור לטיעון הבא "שילוב חרדים בצבא הוא אינטרס של החרדים עצמם". וזה למה? כי הצבא מקנה לאדם אזרחות וחסר לחרדים אזרחות. והיות שהחרדים צריכים אזרחות כי זה האינטרס שלהם כמובן, אז טוב יהיה אם יהיו בצבא ככה יקבלו מהצבא את האזרחות.

לפני שאני המשיך לפשט את הטיעון התמוהה שלכם כאן, אני רק יאמר זאת. למה לא מלמדים אזרחות בבית ספר? אני לא הרחיב עכשיו למה (רק בהמשך), אבל למה חושב הרב שמה שאסור בבית ספר מותר בצבא?! כלומר הרב היקר לא מודע בכלל שעצם לימוד אזרחות אסורה והיא חמורה יותר מכל עבירות בתורה. אז מה ההבדל בין בית ספר לצבא או בימי הזקנה? זה אסור תמיד!! ולכן לא רק שאין אינטרס חרדי שכזה, האזרחות יותר מסוכנת ליהודי ולעם היהודי, יותר אפי' מהצבא עצמו שאפשר לומר שבעת צרה זה מותר. כלומר על אי לימוד אזרחות חייבים למסור את נפשינו למוות, העיקר לא ללמוד אזרחות. אני מיד הרחיב בנושא הקריטי כאן אבל קודם אני התייחס לדברי הרב כלפי מה הם המניעים שמונעים מהחרדים להתגייס לצבא.

ובכן למה החרדים לא מתגייסים לצבא? הרב מונה את כל הסיבות השטחיות ושום התייחסות לתשובות האמיתיות הבסיסיות של ההשקפה היהודית והחרדית לדורותיהם. אני לא מבין למה הרב לא מתייחס, האם זה בגלל שהוא לא מכיר או מה? זה נושא שדשתי בהם מעל עשור בכל מקום ברשת ועם אקדמאים שמתעניינים בתחום הפילוסופיה היהודית העמוקה. (נתתי לכם לעיל כמה לינקים למאמרים בנושא)

בכל אופן אני אעבור על הדברים בקצרה.

יש נקודת ציון (נ"צ) היסטורי שמשם אין יותר קרבנות ציבוריות = בתי מקדש וכדומה (עבדת השם עוברת לביתי המדרשות ובאופן פרטית = חובה אישית פרטית להתפלל שלוש פעמים ביום ובשבתות ובחגים, כלומר אין יותר שבט לוי עובד את השם בשבילינו ואנחנו פטורים), אין יותר מלחמה על ארץ ישראל בפרט ואין מלחמות יהודיות על קניינים ככלל בשום מקום בעולם.

הנ"צ הוא "אליל הכסף עם חלוקת העובדה". מאז שאליל הכסף הרומי התחיל לשלוט בכיפה בכל העולם (לפני כן נבוכדנצר והמצאת הצדקה על ידי דניאל), כל אדם יכול להשיג קניינים עם אליל הכסף עם השתתפות ב"חלוקת העובדה" האנושית. ולכן אין יותר טעם להילחם על קניינים. מאותו סיבה שיש אליל הכסף ששולט באדם, לא צריך יותר לתת לכהנים ולשבט לוי מתנות פיזיות כמו קרבנות ומעשרות, אלא נותנים להם פשוט כסף. כלומר צדקה = ההמצאה של הנביא דניאל אחרי שקמה על האדם אליל הכסף האכזר.

באותו נ"צ היסטורי קרה גם המהפכה הבא "מצוות לימוד התורה האישית" ומכאן כתיבת המשנה והתלמודים וכו' וכו'. כלומר אין יותר ששבט לוי לומדים וכל השאר נסמכים עליהם. אלא יש חובה על כל אדם מגיל אפס עד המוות ללמוד תורה. למה? מה קרה? ובכן והיות שאין יותר את ארץ ישראל לא מצד זה שהגויים כבשו אותה, ולא מצד שהיהודים הלכה למעשה בארץ ישראל לא שומרים על שמיטה ויובלות = המשמעות העמוקה למה ארץ ישראל נצרכת לנו?! אלא היהודים בארץ ישראל מתנהלים בארץ ישראל עם אלוהי הכסף והקניין וחלוקת העבודה. יוצא שאין הבדל מהותית בין אלוהי חוץ לארץ לבין אלוהי ארץ ישראל באותו זמן. ולכן היהודים מפוזרים בכל העולם כמו היום במודרנה, ואז אין מצב של חלוקת תפקידים שהיה בין בני ישראל לבני שבט לוי שזה לומד וזה עוסק בחקלאות וכו' ונותן להם מעשרות. ולכן נצרך המהפכה של לימוד תורה הפרטית והאישית במשך כל החיים. וזה למה? למה זה חשוב? כי אז אנו מקבלים אזרחות במקום זה ומבטלים את כל מצוות התורה כמו הגויים והחילוניים.

אנו חייבים להבין שבתקופת גלות בבל הפסדנו עשרת שבטים וכמעט את כולם רח"ל, הכל כי האדם הפרט לא הרגיש צורך יותר להחזיק אדמה וארץ כי יש את אליל הכסף וחלוקת העובדה. ולכן גם לא ראה צורך בערבות ובשיתוף יהודי מול יהודי. דניאל עם המצאת הצדקה הציל עם השיניים את מה שהציל והם עלו לארץ ישראל אבל לא קימו את מצוות ארץ ישראל כפי שהתורה דורשת כי אליל הכסף עם חלוקת העבודה לבסוף הגיע גם לארץ ישראל עם יוון ורומי בעיקר.

בדרך מרדכי הצדיק עם הקימו וקיבלו באהבה שזה אומר כל בני ישראל הנותרים מקבלים על עצמם את מצוות לימוד התורה וקיומו עד מסירת נפש ממש.

אוקיי העם היהודי נכנס למצב של מגננה עד שיגיע הדור של ותמלא הארץ דעה את השם. עד אז אליל הכסף והקניין עם חלוקת העובדה שולט בכל אדם בכל מקום בעולם ולכן אנו מתנהלים מולם בהתאם. שזה אומר, קונים בכסף קניינים כמו אברהם אבינו ויצחק ויעקב אפי' שהארץ ירושתם מאביהם שם ונח. התורה לא לחינם מספרת לנו את עשירות יעקב בגולה אצל לבן בכדי ללמד אותנו שבגלות אלוהי הגויים דורשת מאתנו את הכניעה לאליל הכסף והקניין וחלוקת העובדה ולכן זה מה שעושים בגולה.

נאמר "וראית את אחוריי, ופניי לא ייראו" שזה אומר אחרי החורבנות אנו מבינים למה יצאנו לגלות. עד החורבן שכל אומה כובשת את ארצה ומתחלקת בינם לבין עצמם בקניינים ובמשאביה. העם סגולה אמור היה להיות בארצם וללמד את כל האומות אייך מתנהלים בצדק בתוך ארצם = שמיטה ויובל ומתרומות ומעשרות ושמיטת כספים כמובן. אבל מאז שהאומות כולם סוגדים לאלוהי הכסף והקניין שזה אומר לא האומה הוא הסמכות כלפי קניין וכסף, אלא אלוהי הכסף והקניין הוא הסמכות העובדתית?! אנו צריכים להיות כעם סגולה בגליות וללמד את האומות אייך מתמודדים עם אלוהי הכסף והקניין. ללמד אותם את הצדקה של דניאל. ללמד אותם לתת לחכמים ולפילוסופים צדקה כמו לשבט לוי. ללמד אותם שרפואה זה כמו שבט לוי ולכן צריכים לתרום להם צדקה וכו' וכו'. וב"ה רוב ההוגים של הגיים כמו אדם סמית אומרים וכותבים את זה במפורש.

ובכן המציאות המר לאורך כל הגלות עד ימינו היה, שנכון היהודים תמיד היו ערבים ליהודים בכל מקום ומקום. כלומר כל יהודי בכל מקום היה לו את הבסיס כמו דגים לשבת בגדי שבת ותכשיטים לאישה וכו' וכו' מכוח המצאת הצדקה של דניאל הנביא. אבל הגויים המקומיים סבלו מאליל הכסף והקניין כי להם לא היה נביא כמו דניאל ולא היה מרדכי הצדיק ולא את המשנה והתלמוד וכו'. כלומר הגויים המקומיים ראו שכל יהודי אפי' העני ביותר לפחות יש לו לשבת דגים ויין. יש לו ולבנותיו בגדים ותכשיטים. והנה צמח לנו מה שנקרא האנטישמיות. (ראה את הספרות לגבי האנטישמיות מצד של הגויים ותראה שזה בדיוק היה הבעיה)

ובכן מה עושים מול אלוהי הכסף והקניין עד השואה המחזורית של כל שבעים שנה (חז"ל) ? יש שני דרכים

1, פשוט לעבוד, לעסוק באיזה מלאכה ולהיות חלק ב"חלוקת העבודה". כמו שאומרים חז"ל: "מכאן אנו למדין שזכות מלאכה עומדת במקום שאין יכול זכות אבות לעמוד" (מה זה זכות אבות? קניין בארץ ישראל = נחלה פרטית. שאין את זה, אז עובדים בחלוקת העבודה וזה עומד לנו במקום זכות אבות = במקום קניין בארץ ישראל max), שנאמר לולי אלהי אבי אלהי אברהם וגו' א"כ לא עמדה לו זכות אבותיו אלא לשמירת ממונו את עניי ואת יגיע כפי ראה אלהים ויוכח אמש שהזהירו מהרע לו בזכות יגיע כפיו למד "שלא יאמר אדם אוכל ואשתה ואראה בטוב ולא אטריח עצמי ומן השמים ירחמו", לכך נאמר ומעשה ידיו ברכת (איוב א), צריך לאדם לעמול ולעשות בשתי ידיו והקב"ה שולח את ברכתו. (פשוט לנשק כל מילה של החז"ל העמוק הזה. הרי מצד אחד אין יותר זכות אבות שזה אומר אין לנו קניינים מירושה. מצד שני יש פיתרון בדיעבד להיות חלק בחלוקת העבודה האנושית. אבל חז"ל אומרים מפורש שזה לא מעשה האלוהים = "שלא יאמר אדם אוכל ואשתה ואראה בטוב ולא אטריח עצמי ומן השמים ירחמו", לכך נאמר ומעשה ידיו ברכת (איוב א), צריך לאדם לעמול ולעשות בשתי ידיו והקב"ה שולח את ברכתו.)

2, להיות חזיר ולעבוד על העמלים. כלומר להוציא במרמה כסף מהעמלים.

וגם לזה יש כמה דרכים. יש את החזירים הקלסיים ויש את החזירים בשם האלוהים ואני מיד אסביר את זה לפני שאתם מקללים וסוקלים אותי. שבני אנוש מסכימים עקרונית להיות בחלוקת העבודה (נכון בכפיה כנ"ל אבל מסכימים בדיעבד), אז אין מצב שאחד מהם לא יעבוד. הרי מהי כסף ? כסף זה אמצעי חליפין בין עמל לעמל שזה אומר כסף הוא שטר בעלות של עמל. אז אם יש למישהו יותר כסף מעמלו או יש למישהו כסף בלי עמל, אז הוא נוכל וגנב. אין מצב שבלי עמל יהיה לך כסף, נקודה. או לחליפין אתה מבקש צדקה בשם האלוהים בשקר כפי שחז"ל לעיל אומרים בטוב טעם. תבינו חלוקת העבודה מסביר אייך יש לנו את כל הצרכים אפי' שאין לנו מושג ירוק אייך מייצרים אותם. למשל לחם אייך יש לנו לחם וחלב במכולת בלי לדעת אייך מיצרים אותם וככה ביגוד ועוד ועוד. אז אם אנו חלק בזה אז זה דיי צודק, אני עובד וככה כולם עובדים. אבל אם מישהו לא עובד או מרוויח יותר מכוח עמלו, הוא בהכרח נוכל ובכן, מי שחייב צדקה כאנוס, הוא לא שקרן. אבל מי שמבקש צדקה בשם האלוהים, הוא לא רק שקרן, הוא הגורם הבלעדי לגלות הארוך. הרי מה מטרת הצדקה לשבט לוי וללומדי תורה, שהם ישחררו את בני אנוש מעבדות ולדאוג תמיד לחירותם. אבל אם הצדקה נהפך לשוחד שמעוורת את עיני החכמים, כלומר החכמים משתפים פעולה עם אלוהי הכסף = העשירים והשיטה המונטרית המודרנית, זה אומר שהם הגורם לעבדות שלנו. ולכן הם שקרנים ונוכלים וחזירים יותר מהחזיר הקפיטליסטי שמשחק את המשחק בתמימות עד שמכניסים אותו לתאי הגזים.

נסכם את הנושא הזה בקצרה ממש

לפני שאליל הכסף והקניין פלוס חלוקת העבדה, שלטו באדם. כל אדם ואדם התכנס לכדי אומה מה שנקרא "חברה" וכבשו ארץ בשביל הקניין ומשאבים. העם סגולה בני ישראל אמור היה לתת להם את התובנות של חלוקת הארצות לעמים ובתוך העמים לפרטים  וירושה וחוקי המשפחה וכו' וכו' = תורת נח מה שנקרא שבע מצוות בני נח.

וכמובן אנו בני ישראל בעצמינו היינו אמורים לקיים את כל מצוות הארץ. ושוב להיות אור לגוים בנושא הזה = שמיטה ויובלות ולפרנס את החכמים קרי שבט לוי ואת הרופאים כפי שנפסק בהלכה.

לא עשינו את זה ולכן הגויים יצוא לכבושים ולהקמת אימפריות גדולות והנה הגיע אליל הכסף של נבוכדנצר ואז כל בני אנוש לא באמת צריכים ארצות אלא צריכים להיות בחלוקת העובדה והעוולות של אליל הכסף (שהוא מכנס תמיד את כל הכסף אצל יחידים) פותרים עם הצדקה של דניאל. בדיוק מה שהיהודים עשו בכל הגלויות במשך כל שנות הגלות, הגויים אמורים לעשות בדיוק ככה. לתת צדקה מלשן צדק שזה אומר לפזר את הכסף המכונס אצל יחידים לעניים. הגויים לא עשו את זה רק היהודים ומכאן כנ"ל האנטישמיות.

האנטישמיות ולבסוף השואה רח"ל הביא לכמה יהודים רעיון שהוא לחזור ולכבוש את הארץ. רגע רגע. מה קרה? האם אתם חושבים לחזור להיות חקלאים בלי אלוהי הכסף והקניין ובלי חלוקת העובדה? קדחת!! רק כמה קיבוצניקים וכמה הוגים הזויים חשבו ככה כל השאר פשוט קנו מהתורכים ומהערבים קניינים בכסף והשאר היסטוריה. (ראו אצל ההוגים הציוניים הקדומים אייך הם הבינו בדיוק את הבעיה ונתנו כל מיני פתרונות הזויות ראה למשל כאן צריך רק לקרוא שלוש עמודי ראשונים https://orot.ac.il/sites/default/files/8-10.pdf ואם הקישור לא לעובד אוטומטית כדאי להעתיק את הקישור לדפדפת ישירות וזה יעלה),

כלומר אנחנו לא חוזרים לארץ כי רצינו לבטל את אלוהי הכסף והקניין ולעבוד את אלוהי ישראל שזה אומר חלוקת הארץ לפרטים וירושה וחוקי המשפחה שמיטה ויובל ועשרת תקנות יהושע וכו' וכו', רצינו מה שנקרא לעשות קיצורי דרך במקום לקנות כמו הבריטים, לכבוש כמו הצרפתי החזירים. אחרי שכבשנו אימצנו את החוקה הבריטית שזה אומר אלוהי הכסף והקניין וחלוקת העובדה הם השולטים בכיפה.

תזכרו שבלי צדקה זה לא עובד באף מקום, ק"ו בין היהודים. אבל שאנו כבר בארץ ישראל בשביל מה צדקה? ובאמת מאז האנטישמיות עבר מהגויים מולינו, ל' שאנחנו אנטישמים אחד מול השני למשל אשכנזים מול ספרדים וההפך. כלומר ההון התכנסה אצל האשכנזים, העוני הקשה נשאר אצל הספרדים והערבים והחרדים והנה יש לנו מלחמה בשלוש מערכות, 1, מעצם הכיבוש מול השכנים 2, מול הערבים המקומיים בתוך ארץ ישראל. 3, מול הספרדים ומול הלאומניים ומול החרדים.

כל מה שאנו מכירים זה רק רעש רקע וראיה שטחית מאוד. לעומק כל המלחמות באים לדבר אחד קניין = מקום בעולם הזה לחיות ולהתפרנס – "הפגיעה הבסיסית בזכויות האדם באה לכלל ביטוי קודם כול ויותר מכול בשלילת מקום בעולם" (חנה ארנדט) ואם כולנו כל בני אנוש תחת אלוהי הכסף והקניין, אז בשביל מה המלחמות? בואו כמו כל הגלות לתת צדקה. מה שהכי כואב זה מלחמות היהודים ביניהם. ועל מה? ולמה? ובשביל מה? הרי במילא כל אחד כבוש תחת אליל הכסף והקניין אז למה המלחמות בינינו?!

מה השם אלוהיך דורש ממך?

נשים עכשיו לב שזה ממש בושה וחרפה לאנושות כולה שזה המצב שהאדם עוד נלחם על לחם ומים. אלפי שנים של נביאים ופילוסופים אנו כבני אנוש עוד עומדים ממש על אותו מקום = נלחמים על לחם ומים ובטעות חושבים הפנאטים מבני אנוש שארץ ואדמה תקנה להם לחם ומים.

כעם סגולה אנו היהודים פתרנו את הבעיה עם הצדקה. אבל לא הצלחנו ללמד את השאר את הטריק הזה ולכן סבלנו מאנטישמיות וסובלים מיזה עד ימינו.

אנו צריכים להסביר קודם ליהודים: חבריה אתם עיוורים אתם לא רואים שארץ ישראל וכל המלחמות לא באמת עוזרת לכם להשיג קניין?! כמה עולה דיור בארץ ישראל? פי אלפי אחוזים מכל מקום בעולם. מה עוד יש אמנה בין לאומית שדיור זה זכות יסוד לאדם ולכן בכל ארץ דיור זה חינם או לפחות שני שליש חינם. חוץ מארץ המארגים = ארה"ב. על מה אנו מקריבים את זרעינו הרווקים והרווקות אם יש לנו את זה בכל מקום בעולם כמעט בחינם. בשביל מה האנטישמיות היהודית מולינו החרדים אם אין לנו את זה בגולה = יהודים מול יהודים?! אפי' בינינו לרפורמים בחול אין כזה שנאה ואין בכלל מלחמות כמו שיש לנו בארץ ישראל אחד מול השני.

אז אל תספרו לנו סיפורי לילה ולילה של עריבות עם היהודי. רוב יהודים בארץ ישראל נגעלים מהשם "יהודי" ורוצים להיקרא "ישראלים". אל תספרו לנו על אנטישמיות של הגוים בגולה בזמן שכאן יש לנו אנטישמיות יותר אכזרית ועוד מאחינו היהודים.

אבל לא זה הנקודה עומקה כאן. הנקודה היא הרמה של התרבות היהודית. אם אנו דנים על עריבות יהודית, העריבות העיקרית היא על הרמה שלנו כעם סגולה. והנה עם עצם כיבוש הארץ ירדנו פלאים ברמה התרבותית. נהפכנו לחיילים כמו כל הגויים הנחותים דווקא בזמן שאנו כבר לא אחוזים בחרב זה אלפיים שנה. תעזבו לרגע את המוסריות והרמה הערכית שלנו. תחשבו רק על האינטליגנציה האישית של היהודי. אתם נהפכתם למטומטמים? מזה חוזרים לארץ על גבי זרעינו וסוגדים לאלוהי הכסף והקניין ומאמצים את דת הקפיטליזם?! זה כבר לא שאלה של רמה מוסרית אלא שאלה של האם אנו צריכים אשפוז כחולי נפש. זה הרמה שלנו כעם סגולה כעם נבחר?!

החרדים לדבר השם שהם הם מחזיקים נגד כל הסיכויים את כל החשיבה העמוקה הזו אלפי דורות בגלות, ורואים אחריות אנושית כללית ובמיוחד אחריות כלפי היהודים, הם לא יכולים לוותר אפי' על חשבון עוני וסבל מול האנטישמיות היהודית כלפיהם. הם בשיניים כמו דניאל ומרדכי ואסתר וחז"ל ועשרה הרוגי מלכות, מחזיקים את הראש מעל המים ואמרים וזועקים לא ולא, לא נחזיק בחרב לא מבחינת המוסר ולא מבחינת האינטליגנציה הבריאה של היהודי כנ"ל. בוודאי ובוודאי שלא נלמד אזרחות = אלוהי הריבון. במיוחד שאלוהי הריבון מאז רומי, בעצמו הוא תחת אלוהי הכסף והקניין. כלומר אין היום שום משמעות לעומק לאלוהי הריבון כי הם בעצמם תחת אלוהי הכסף והקניין, מה שנקרא "הון שלטון" בשפה המדוברת. מי בגויים חושב על אזרחות היום? על ריבונות? כל אחד מבין שרק מקצוע טוב בחלוקת העובדה תבטיח לו מקום ביקום ואוכל.

אני אישי – מקס מקסמן – מרגיש בושה וחרפה מול פילוסופי הגויים שאני מתכתב עמם. כי הם הם מבינים את סגולתינו. הם הם יודעים את ההבדל בינינו לבין אלוהי האומות. דווקא היהודים לא יודעים את זה? זה פשוט למות מרוב תסכול. אני אצטט שנים מימינו, אחד גוי ואחד יהודיה

"ליהודים היה מקום גדול בתקופת הנאורות באירופה, וגם במהפכות הסוציאליסטיות והקומוניסטיות. בלעדיהם, אירופה לא הייתה מגיעה להישגים האלו. במקום שאנחנו נהפוך כולנו להיות כמו יהודים, היהודים הציונים הפכו להיות בדיוק כמונו. כלומר, הזהות של היהודים-הישראלים מחוברת לחלוטין לטריטוריה, וכרגע היא מוגדרת רק על ידי טריטוריה שבה הם רואים את עצמם – על פי חוק של מדינת ישראל – כגזע בעל פריבילגיות על פני הילידים". (סלבוי ז'יז'ק)

שוב ושוב "במקום שאנחנו נהפוך כולנו להיות כמו יהודים, היהודים הציונים הפכו להיות בדיוק כמונו."

"גם אם ינצחו היהודים במלחמה, סופה שהיא עתידה להרוס את האפשרויות הייחודיות ואת ההישגים הייחודיים של הציונות בפלסטינה. הארץ שתוגשם תהיה שונה למדי מזו שראו בחלומם יהודי העולם, הציונים והלא־ציונים. היהודים ה'מנצחים' יחיו מוקפים באוכלוסייה ערבית עוינת לחלוטין, מסוגרים בתוככי גבולות מאוימים־תמיד, שקועים בהגנה עצמית פיזית במידה כזו שתאפיל על כל הפעילויות והאינטרסים האחרים. צמיחתה של תרבות יהודית תחדל להיות עניינו של העם כולו; ניסויים חברתיים יינטשו בשל היותם מותרות לא מעשיים; המחשבה הפוליטית תצטמצם לכדי אסטרטגיה צבאית; פיתוח כלכלי ייעשה אך ורק על פי צרכי המלחמה". (חנה ארנדט)

תבינו חבריה היקרים, בעולם המתוקן אין מלחמות יותר, אפי' מלחמת העולם השניה נכפתה עליהם בגלל כמה משוגעים. בני אנוש הנאורים היום יודעים בדיוק מה ומי ואייך ולמה פורץ מלחמות. העולם הנאור לא מבין בדיוק מה קרה לנו היהודים. הסיפור עם בית המשפט באג זה סיפור מאלף אייך כל האומות היותר נאורים רואים אותנו. אני לא טוען כמו השטחיים והשונאים שלנו שהם צודקים. אני חושב שהישראלים במצב העכשווי צודקים. אבל לעזאזל אייך הגענו לפינה הזו מתחילה? זאת השאלה!! אייך קוים נבואת חנה ארנדט אפי' שהוא אמרה את זה מראש?! נבואה לא אמורה להתקיים אם שומעים לנביא וחנה ארנדט היית מבחינת נביאת זעם חד וברור. תבינו שצריך להסביר למשכילים בעולם מה קורה עמנו, אני מתבייש להתחיל להסביר ולומר: תראו אנחנו כמו ילדים בגן הילדים ורבים עם כולם בכולם וכו' וכו' ועוד על מה בדיוק? על קניין על פרנסה?! מי רב היום בעולם על אדמות? כל משכיל מתחיל יודע שצמיחה כלכלית ושיגשוג של כל חברה ואומה, לא תלוי באדמה ולא במשאביה. מאז אדם סמית ואחריו כל ההוגים מכל האסכולות מבינים את זה. צמיחה וכלכלה ושיגשוג מושגים מחלוקת העובדה איכותית נטו, כולל חופש יזמות וקונטרול על הבנקים שלא יחנקו את היזמות.

הימין רוצה למכור לנו זהות. נוו באמת, מה לא טוב הזהות היהודית? ובאמת זה גם הדברים שקשה מאוד מאוד להסביר למשכילים בעולם. מצד אחד לאומניות מצד שני דת קפיטליזם חזירי שלא מכיר בעמים ובלאומים.

ובכן. כל זה כתבתי בלי לנגוע בנושא הגיוס עצמו כלומר עצם עוון מעביר את בנו למולך. כל זה כתבתי בלי לנגוע בנושא לימוד אזרחות עצמו כלומר אזרחות = ריבון = ע"ז של תורה.

ובכן נחזור לעניינינו

כל המניעים שמונה כאן לאי גיוס לצבא, לא מחזיק מים כי שמדובר בהצלת נפשות, ספרות ההלכה ברורה לגמרי כלפיהם. ובזה כשלו הדתיים הלאומניים. הם חשבו על המניעים האלה, וההלכה היה עמם מצד אחד ומצד שני הפסידו הרבה מזרעם לטובת החילוניות בצבא ולכן הם מנסים פתרונות חדשים כפי שהרב ציין כאן.

המניע הבסיסית היא פשוט כנ"ל בשביל מה? למה בשביל חוקה בריטית צריך מדינה יהודית? למה בשביל אלוהי הכסף והקניין וחלוקת העובדה צריכים מדינה יהודית?

והיה שנטען, אוקיי בואו נחזור לשיטה של תורה בארץ ישראל עם כל הכרוך בכך = חלוקת הארץ לכל משפחה ומשפחה וירושה כחוק יסוד. עשרת תקנות יהושע כלפי משאבי הארץ. שמיטת כספים = ביטול המטבע כל שבע שנים. בקיצור נחזור לשיטה הכלכלית של התורה נחזור לאלוהי בני ישראל.

האם אז החרדים יתגייסו לצבא שכזה? לא ולא!!!!!!!. עשינו את זה כבר בזמן יהושע ומה יצא מיזה לבסוף? הסברתי לעומק את הנושא הזה במאמרי עקידת יצחק הליבה החרדית. שלא אחוזים בחרב שאפשר לקנות בכסף קניינים. בוודאי שאתה לא עושה את זה על חשבון זרעך הרווקים והרווקות. ומי מדבר על חשבון זרעם הרווקים של יהודים ומשפחות אחרים. זה העריבות האמיתית לעם היהודי. הרב מבין מה אני אומר? ערבות זה לשמור שאף יהודי לא מקריב את זרעו על קניין וזה מה שעקדת יצחק מלמדת אותנו.

שהרב מצביע שלא הצבא העניין, אלא האזרחות, כאן כמעט שמתתי על המקום מרוב תסכול. הרי אם נניח לרגע כנ"ל שאנו חוזרים לכבוש את הארץ כמו יהושע וחוזרים לתורה כפשוטו. האם אז צריך ללמוד אזרחות? לא ולאאאאאאאא!!! כי אז אין ריבון אדם על אדם = לי ישראל עבדים = "לי" = אין קניין באדם.

נעזוב לרגע את האזרחות ונתייחס לעצם הטיעון של הרב שהצבא היא הגורם של הצמיחה הישראלית.

כזה שטות לא שמעתי כבר זה שנים רבות. אין איש במדעי החברה והכלכלה בעולם שיטען כזה שטות מוחלטת. קח לדוגמא את נתניהו שהוא ממש מומחה בתחום הזה. לא החינוך זה הטריגר אלא החופש והחירות. יש מדינות כמו ברית המועצות שהשקיעו בחינוך את המרב והם קרסו מבחינת כלכלית ואידיאולוגית. קל וחומר צבא. צבאות חזקות כמו המדינות הדיקטטוריות שיש שם חוק גיוס חובה למה אין שם צמיחה? למה דווקא כל המדינות שאין שם גיוס חובה שזה אומר הצבא לא מחנך את האזרחים, למה הם הם בראש המדינות המפותחות ?!

אני ממש ממש לא מבין מאיפה הרב לקח את השטות הזאת. לא חינוך בוודאי לא צבא מביא צמיחה ושיגשוג לחברה, אלא החופש והיזמות. אם לא היה צבא בארץ ישראל, נגיד לרגע שאנחנו היהודים והערבים מוותרים על שם המדינה וקוראים לה "מדינת מוחמד". מדינת המוחמד הזה היה צומח בכפליים. אם רק לא היה השחיתות והמונופולים וההון ששולטים בשלטון. או לחליפין היה לטייקונים קצת שכל והיו משחררים קצת כמו שקורה עכשיו בארה"ב ובריטניה וכמו שקרה בארץ ישראל בשנה האחרונה בקורונה. כל מזרח התיכון כולל לצד המזרח היו צומחים כמו אירופה וארה"ב. ובדיוק את זה מבינים כל ההוגים ולא מצליחים להבין מה קרה ליהודים?! הם חשבו שזה מה שיקרה באמת. היהודים יצליחו להתחבר עם עמי האיזור ויצמחו. אבל לדאבוננו אנו כמו ילדים טיפשים רוצים זהות חדשה שנקרא "ישראל" או זהות חדשה שנקרא מדינת היהודים.

לגבי הסיפורים שהרב מספר כאן עם המגוייסים שלו לצבא. ובכן יש לי גם סיפורים משלי. למשל אדמור מקרלין חשב בדיוק ככה שהצבא ייתן להם מקצוע. וזה לא צלח. רובם לא עובדים במקצוע שלמדו בצבא וחלקם התחילו לגלוש ולגלוש לתהום עד שהאדמור הבין מה קורה ומיד עצר את זה. (עכשיו הוא שולח רק את הזבל שבזבל ולא כמו אז ששלח ממש אברכים טובים שרק רצו לעבוד)

לגבי הטיעון שהצבא מחנך לאחריות

לפני שבא לי לצחוק ובד ובד לבכות רק מלשמוע את זה. הרי אנו רואים את רמת האחריות של הציבור הכללי. אני רוצה להתייחס לעומקם של דברים. הטענה היהודית לעצם לחתן ילדים בגיל צעיר מאוד מגיל 18. המלחמה שהיה למשפחות מול ראשי הישיבות במאה האחרונה בדיוק בנושא הזה וניצחנו את כולם ובאמת כל הציבור מכל המגזרים מודעים לזה היום ומתחתנים צעירים, בא בדיוק עם אותו טענה עמוקה. שהשיטה הזו מעצבת את הצעיר לאחריות.

ולכן קצת מוזר לי למה הרב רוצה למכור לנו דבר שיש לנו כבר, דבר שזה לא רק מעצב לאחריות אישית אלא הלכה למעשה האקט הזה הוא הוא המשמעות החיים היהודיים, קרי להקים משפחה = חיי נצח יהודיים. כלומר הרב רוצה אחריות ?! אין לך אחריות יותר גדולה מזו שבגיל 18 19 20 אתה כבר אבא ואחרי שלוש שנים כבר מכניס כל שנה ילד לחיידר.

אלא מה, לרב מעניין יותר האחריות הציבורית ולא האחריות האישית והרווח האישית היהודית. ולא אחריות ציבורית לקהילה אלא למשהו דמיוני שנקרא "מדינת ישראל". אני מקווה שהרב מבין שאין לטיעון הזה סיכוי מול יעילות השיטה החרדית כנ"ל. כי על כל השלושה דברים שהרב מונה במעלות החייל, האברך ואשתו משיגים הכל ויש להם תמורה שזה המשפחה שלהם לדורי דורות. א' העמל והעבודה הקשה זה התנאי להצלחת המשפחה הצעירה. ב' הקבוצתיות שזה קודם הזוג עצמו וזה הגרעין הראשוני של כל קבוצה ואחריו החיבור של כל בן זוג למשפחה שלו\ה, כל המושגים עבודת צוות ערבות הדדית גאוות יחידה ועוד, כולם נכללים במושג קבוצתיות שכל קבוצה כזו מחוברים לקהילה הכללית שלה, נגיד חסידות או בני הישיבות וכו' וכו' ג' המיומנות שכל זוג וזוג מול הזוגות האחרים. כלומר בדיוק כמו במערכת הצה"לי,. הרב צריך רק לתרגם את זה לקהילה הראשית של כל קהילה וקהילה. הפלוס כמובן כנ"ל שהם עמלים והם עמלים וגו'

לגבי הטיעון שהצבא בניגוד לאקדמיה היא לא בשליטת החילוניות היא יותר גמישה וכו' וכו'

ובכן אם באקדמיה החילוני מתנהג סתם ברשעות אפי' שזה לא ממש אמור להפריע לו רק להפך הוא יראה וייהנה מהצמיחה הכלכלית של כל האזרחים כולל החרדים?! בנושא הצבא אם החילוני יראה שהחרדים הקלסיים הולכים להתגייס רח"ל, הם יעשו כזה מלחמה שסיפור האקדמיה יהיה רק משל. ואת זה אני הסביר לרב יחד עם נושא האזרחות.

עכשיו אני חוזר לאזרחות.

אני לא יודע האם הרב מכיר לעומק את הנושא. ואם הרב מכיר את שפינוזה ואת בן גוריון. זה מאוד מאוד חשוב לנושא. אני מבקש גם מהרב שיפשוט את בגדיו הצבאיים והציבוריים ולהתעמק בדברים. אחרת הרגש של הרב לא ייתן לרב להתעמק בדברים.

מטרת העל של בן גוריון וחבריו, לא צריכים ללמוד כי אפשר פשוט לצאת לרחוב ולראות. רק מי שרוצה להבין לעומק אייך באמת הוא הצליח להפשיט את היהודי מהכל ולשעבד אותו לזהות החדשה הישראליות?! הוא צריך ללמוד לעומק מה חשב בן גוריון ומי רבו המובהק = שפינוזה.

אחרי שיבין את הפילוסופיה (שאגב זה בדיוק הפילוסופיה של החילוניות הישראלית שלא תאפשר צבא של חרדים) של בן גוריון אז הוא יבין מהי אזרחות ולמה זה אוסר וחייבים למסור את הנפש על כך.

ובכן אין כור היתוך חיובי כפי שהרב רוצה לטעון. כור היתוך זה בדיוק זה לעצב את האדם להיות רובוט משטרי קרי להיות אזרח שאין לו זכות מוקנה לנשום והריבון הוא ההורה העליון על צאצאיו. (ראו למה מלכות ישראל בבית ראשון גזרו נגד ברית מילה מלכות ישראל מול ברית מילה )

האם אפשר לעלות על הדעת שהיהדות תאפשר דבר שכזה? והיה כל היהודים חוזרים בתשובה ורוצים לקיים את התורה כפשוטו האם אפשר כור היתוך שכזה?! שום הוגה בנאורות הפוסט מודרנית לא מעז לעולת על מחשבתו דבר הזוי שכזה. האם הרב רוצה לחזור אחורה לשפינוזה והגל והובס?! ק"ו היהודים ועוד היהודים החרדים שהם הם מנהלים את אותו מלחמה בדיוק. כלומר אייך חושב הרב לעשות מה שבן גוריון לא הצליח. הוא הצליח רק כלפי אלה שפרקו עול היהדות אבל לא הצליח מול החרדים במיוחד מול החרדים האשכנזים שהיו מלומדי מלחמות כבר באירופה זה כמה מאות שנים.

אני לא רוצה להיכנס לפסיכואנליזה זולה ולומר לרב שהוא כל כך שקוע בפועלו שהוא שכח לגמרי על מה המלחמה בכלל.

המלחמה בקצרה היא: "שפינוזה מול היהדות". אני לא יכול לחזור על כל המאמר תיאולוגי מדיני שלו עכשיו. אבל בקצרה אני אתן לרב את עיקרי הדברים.

כבר בהקדמה שם תראה את דבריו המבהילים:

"ומכאן אני מוכיח כי המחזיקים בשלטון העליון זכאים לעשות כל שבכוחם לעשותו והם בלבד שומרי הזכויות והחירות, ואילו שאר הבריות חייבים לנהוג בכול לפי החלטתם. ואולם, לפי שאת זכותו להגן על עצמו אין שום אדם יכול לשלול מעצמו עד כדי כך שיחדל מהיות אדם, אני מסיק מזה כי אין איש יכול להיות משולל זכותו הטבעית לחלוטין, אלא שהנתינים שומרים לעצמם דברים מסויימים כאילו לפי זכות טבעית, אלא מתוך הודאה שבשתיקה ויש שהם מתנים אותם בפירוש עם אלה שהשלטון בידם…..לאחר מכן אני מראה כי אלה שהשלטון העליון בידם הם השומרים והמפרשים אף של המשפט הדתי ולא בלבד של המשפט המדיני, והם בלבד זכאים להכריע מה צודק ומה אינו צודק, מה הוא מעשה של יראת שמים ומה הוא מעשה של פריקת עול שמים" (מתוך ההקדמה שם)

הטיעון שלו היא הזויה לגמרי. הוא טוען והיות שאדם צריך הגנה הוא מוותר על חירותו ומוסר את עצמו לשלטון העליון. ובכן נעזוב לרגע שזה שטות מוחלט הרי שכירי חרב קונים בכסף. ממתי איש הבטחה הוא בר דעה? בדרך כלל איש האבטחה הוא הזבל של הזבל באנושות. אלא מה, שפינוזה מדבר על אלה ששולטים בצבא. והנה הבלוף של הטיעון שלו. הוא שקרן פתולוגי כי הוא יודע שאין שום זכויות יתר לשומר ומגן, אבל הוא מנצל את טמטום הקורא ומפחיד אותו שבלי הגנה הוא לא יכול ולכן תן לשרלטנים ששולטים בצבא את חירותך. אז האזרח לא מוותר על חירותו למען השומר אלא למען זה ששולט בשומר. ומיהו השולט על השומר שבמקרה הרלוונטי זה הצבא?! כמובן הפילוסוף שזה שפינוזה וההולכים אחריו עד ימינו למשל השופט ברק וחבריו מהשמאל.

ועכשיו הוא מגיע לעיקר מה שהנוכל שפינוזה רוצה "כי אלה שהשלטון העליון בידם הם השומרים והמפרשים אף של המשפט הדתי ולא בלבד של המשפט המדיני, והם בלבד זכאים להכריע מה צודק ומה אינו צודק, מה הוא מעשה של יראת שמים ומה הוא מעשה של פריקת עול שמים"

כבר עכשיו הרב יכול להבין מה משך את בן גוריון בשפינוזה. הוא לא סתם ראש ממשלה, הוא הולך לחזון איש ודורש ממנו את זה בדיוק, את הסמכות לפרש את המשפט הדתי והוא לבד יקבע מה מוסרי ומה לא, מה צודק ומה לא, מה מעשה של יראת שמים ומה לא. שהחזון איש הסתכל בעגלת בן גוריון וראה את המאמר התיאולוגי מדיני הצמוק והקטן. מיד ענה לו החזון איש, נוו באמת העגלה שלנו זה הארון הספרים ומה יש לך בעגלה? מאמר הזוי קטן משפינוזה הטיפש?

הרב לא צריך הרבה אלא לצאת לרחוב החילוני הנאור ולהבין מנין ההתנשאות הדיבילית שלהם מול שאר האזרחים. מנין התקשורת והמכונים האקדמאים למיניהם ומערכת המשפט והשופט ברק וכו' וכו' מרגישים נאורים ומתנשאים מול השאר כמו מול מרכז ימין והלאומניים הדתיים.

עכשיו אני דורש מהרב שיחזור על דבריו שהצבא לא בשליטתם. אין מצב!!! לא מספיק שהחזון איש והחרדים לא נכנעו לאזרחות ולסמכות השלטון העליון בענייני דת, גם הצבא יהיה בידם של החרדים ?! אז איזה עוד נכסים נשארו לחילוני? הרב מבין מה אני אומר כאן?

נמשיך עם שפינוזה

שפינוזה היה טוטליטרי מוחלט שאף הוגה פוסט מודרני כבר לא מעלה על דעתו. וזה דבריו כלפי האל בפרק ד' שם: "באמת אלוהים פועל ומנהיג את הכל מתוך ההכרח של טבעו ושלימותו בלבד והחלטותיו ורציותיו הן אמיתות נצחיות וכרוך בהן תמיד ההכרח"

היוצא מדבריו אלה שיש אמת אחת ויחידה והיא עוד מוכרחת אפי' כלפי האל, אז ק"ו כלפי האדם. ואצל מי האמת הזה?

ובכן בפרק א וב' הוא מתפלסף בדיוק בזה וטוען שהאמת הזו נמצאת אלא בידי הפילוסופים. לא אצל הנביאים ולא אצל החכמי הדת אלא אצל הפילוסופים שזה כל עיסוקם.

בקיצור החזיר הזה לא רק שרוצה שליטה טוטלית על האדם, אלא גם רוצה מונופול על החכמה. ומסיים את הפרק ד' ואומר: "נמצאנו למדים, כי כתבי הקודש ממליצים בהחלט על האור ועל החוק האלוהי הטבעי." הווה אומר הפילוסוף הוא האלוהים.

בפרק  טז' הוא עובר למדינה הטוטליטרית שלו ומהן סמכותם: "יוצא מכאן שהרשות העליונה, שעליה בלבד, גם לפי המשפט האלוהי וגם לפי המשפט הטבעי, מוטל התפקיד לשמור ולהגן על הזכויות השלטון, מגעת לה הזכות העליונה לקבוע לגבי הדת כל מה שיראה לה, והכל מחויבים לציית להחלטותיה ופקודותיה בנידון זה, לפי הבטחת האמונים שנתנו לה, ושאלוהים מצווה לקיימה במילואה."

בפרק י"ז "לתקן את כל הדברים באופן שכל האנשים, תהיינה נטיותיהם מה שתהיינה, יעדיפו את זכות הכלל על טובת הפרט."

בקיצור בני אנוש רובוטים לשלטון העליון. האמת שהגל הלך יותר רחוק בנקודה הזו של הכלל מול הפרט והנה דבריו המבהילים: “כדי לא לאפשר להם (למשפחה\ליחיד\לאינדיווידואל) להכות שורש ולהקשיח בבידוד הזה, כלומר כדי לא לתת לכוליות להתפרק ולרוח להתנדף, הממשלה צריכה מעת לעת לזעזעם באינטימיות שלהם על ידי מלחמה. על ידי המלחמה היא צריכה לשבש את סדר חייהם ההופך להרגל, להפר את זכותם לעצמאות, כפי שלפרטים, שמתוך השתקעותם בסדר הזה הם מתנתקים מהכוליות ושואפים אל ההיות-עבור-עצמו הבלתי ניתן להפרה ואל הביטחון האישי, צריכה הממשלה, בעבודה הכפויה הזו, לתת להם להרגיש את האדון שלהם, את המוות.” (הגל)

אולי הרב יבין מכאן שבלי כוונה זה המצב שלנו במציאות בארץ ישראל?! המצב נותנת לנו להרגיש את המוות כלשונו של הגל ולכן הרב מטיף לכוליות ועריבות במלחמה?! כלומר הכוליות עיקר מול הפרט ועוד איזה כוליות של מדינת כל אזרחיה?! הרי שפינוזה ותלמידיו כמו שאנו רואים במציאות עם האקדמיה, לא יאפשרו את חלומו של הרב שזה תהיה מדינת היהודים. מה עוד גם הימין עם אימוץ הקפיטליזם מוותרת על ארץ היהודים הלכה למעשה הרי זה בדיוק מה שאומר אבי אבות הקפיטליזם – מילטון פרידמן

"בעיני בן חורין, המדינה היא אוסף של בני אדם ולא ישות שמעל ומעבר להם, הוא רואה את השלטון כאמצעי, כמכשיר, ולא כמי שמעניק חסדים, כאדון או כאל שיש להעריצו ולשרתו בצורה עיוורת. "אין הוא מכיר בשאיפה לאומית כלשהי", אלא באשר היא ההסכמה בין השאיפות שלהגשמתן פועלים האזרחים כל אחד לחוד. "אין הוא מכיר במטרה לאומית כלשהי", אלא באשר היא ההסכמה לגבי המטרות שלמענן נאבקים האזרחים כל אחד לחוד" (קפיטליזם וחירות – מילטון פרידמן).

הרב מזכיר את דברי הנשיא קנדי: ג'ון פ. קנדי אמר בנאום ההשבעה שלו לנשיאות ארה"ב: "אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך; שאל מה אתה יכול לעשות בשביל מדינתך".

הרב חייב לראות מה אבי אבות הקפיטליזם מילטון פרידמן עושה מהמשפט המטומטם של קנדי בספרו קפיטליזם וחירות. בכל אופן מספיק הציטוט שלו לעיל להבין למה מילטון פרידמן צחק מקנדי ועל המשפט ההזוי והבזוי הזה.

מחילה מהרב, משפטים כאלה שייכים לתקופת האבן בעולם שמתפתחת מהר. זה לא משכיל ולא נבון בשנות האלפיים למוכר כאלה משפטים הזויים ובזויים.

ובכן נחזור לשפינוזה:

"עד מה מסוכן הוא הן לדת והן למדינה לתת להם למשרתי הקודש זכות כל שהיא לפסוק הלכות, או לנהוג את ענייני הממלכה. לעומת זאת הכל יהיה בהרבה יציב יותר, אם משרתי הקודש יהיו מוגבלים שלא לתת תשובה בשום ענין אלא אם נשאלו תחילה. בהמשך שם: אנו רואים כמה הכרח הוא גם למדינה וגם לדת לתת לרשויות העליונות את הזכות להכריע מה מותר ומה אסור. "הרי אם אי אפשר היה לתת זכות זו של הכרעה בין המעשים אפילו לנביאי אלוהים, בלא שייגרם נזק גדול למדינה ולדת," על אחת כמה וכמה שאין ליתנה לאלה שאינם יודעים להגיד את הבאות ואף אין בידם לעשות מופתים. בהמשך הוא אומר דברים שהם ממש למות: אנו רואים כמה זה מזיק לעם, שלא הורגל לחיות בממשלת מלכים ויש לו כבר חוקים חקוקים  לבחור לו מלך. כי העם לא יכול שאת שלטון גדול כל כך, וסמכות המלך לא תוכל לסבול חוקי העם ומשפטיו, שנקבעו על ידי מי שסמכותו פחותה, ועל אחת כמה וכמה שלא תתעורר להגן עליהם, ביחוד מפני שקביעתם אי אפשר שתהא בה כל התחשבות במלך אלא התחשבות בעם או במועצה בלבד, שחשבה כי הממשלה בידה. ועל כן ככל שהמלך מגן על חוקי העם העתיקים הרי יותר משיהא נראה כאדוני העם יהא נראה כעבדו"

אגב: לשפינוזה יש בעיה אם רח"ל השלטון העליון יהיה עבד לעם = כאמצעי לעם. ומיותר לומר שמבחינת הפוסט מודרניזם, זה חשיבה של דיקטטורים וטוטליטריים.

בפרק הבא יט' נאמר: "כשאמרתי קודם, שהמחזיקים בשלטון הם בלבד יש להם הזכות לכל דבר, ובהחלטתם בלבד תלוי כל משפט, נתכוונתי לא בלבד למשפט האזרחי "אלא גם למשפט הדתי". כי הם חייבים להיות הן המפרשים והן המגינים אף של המשפט הזה. זאת רוצה אני לציין כאן במפורש ולדון בו במיוחד בפרק הזה,,,,, "תחילה רצוני להראות שהדת אינה מקבלת תוקף של חוק אלא על פי החלטתם של אלה שבידם הזכות לשלוט". ושאין לו לאלוהים שום מלכות מיוחדת על בני אדם אלא באמצעותם של המחזיקים בשלטון."

אני מקווה שהרב מתעמק בדבריו ומבין לאן זה לוקח את הכוליות שהרב רוצה. וכנ"ל הרב מבין על מה נלחמים החילוניים. ולמה החרדים לעולם לא יכולים להיות שותף לדבר שכזה = "ושאין לו לאלוהים שום מלכות מיוחדת על בני אדם אלא באמצעותם של המחזיקים בשלטון." כלומר השלטון הוא האלוהים רח"ל או לחליפין הוא מדבר כאן על שיתוף רח"ל.

נמשיך עם שפינוזה: הוא רוצה לשכנע את היהודי כי הוא יודע שהיהודי עקשן אבל הוא מנסה את כוחו וזה מה ששפינוזה אומר בלי להתבלבל: "שכן לא נוכל בשום אופן לפקפק, כי בו ברגע שהעברים העבירו את זכותם למלך בבל, בטלו מיד מלכות אלוהים והמשפט האלוהי. כי על ידי הדבר הזה גופו בוטלה לגמרי הברית."  הרב מבין מה שפינוזה מנסה לומר? הוא אומר שאין לנו מחויבות לברית עם האלוהים יותר, כי יצאנו לגלות ובלי להתבלבל שוב הוא מגייס מיד את הנביאים ואת האלוהים לשמור אימונים למלכות. רגע רגע, הרי אין לנו מחוייבות לברית ולאלוהים ולנביאים רח"ל אז מה אתה מגייס שוב את הנביאים?! אבל שפינוזה עם לוגיקה לא הולכים ביחד והוא טוען בלי להתבלבל: "וגם ירמיהו מזהיר אותם במפורש על הדבר הזה לאמר: ודרשו את שלום העיר ההיא לא יכלו כמשרתי השלטון אלא כעבדים."

ובכן אני הולך לסכם.

שפינוזה וכן כל תלמידיו החילוניים מבן גוריון עד אחרון השרלטניים באקדמיה ובפוליטיקה, חושבים בדיוק ככה. שאת הדת צריכים לציות ולכן ניתן להם לעסוק בדת, אבל השלטון העליון בידי הפילוסופים קרי החילוניים. שפינוזה אומר את זה במפורש בלשונו בלי להתבלבל:

"עוד עלי להראות עתה, והוא שאין בין האמונה, או התיאולוגיה, לפילוסופיה שום עסק ושום קירבה. ודבר זה אי אפשר שיהא נעלם מעיניו של מי שהכיר את התכלית והיסוד של שני ענפי הידיעה האלה, הרחוקים זה מזה כרחוק השמים. שהרי תכלית הפילוסופיה אינה אלא האמת, ואילו תכלית האמונה, כפי שהראינו די הצורך, אינה אלא הציות ויראת שמים. נוסף לזאת, יסודות הפילוסופיה הם המושגים המשותפים, והיא דין להעלותה מתוך הטבע בלבד."

ובכן בחטא הזה של הפרדת האזרחות מהדת, בעיקר מהדת היהודית (כלפי הנצרות והאיסלם אין ספק שהנאורות צודקים. לא שפינוזה, אבל הפוסט מודרניזם בוודאי צודקים ובאמת הנצרות מתאימה את עצמה להם כמו סיפור האפיפיור אם הגייז) חוטאים לא רק היהודים המתבוללים והחילוניות, אלא רוב רובם של הדתיים הלאומניים. הרב בציניות חושב שעיתון יתד יצא נגד ישיבות קורונה עם דתיים לאומניים, כאילו החרדים מרגישים מאוימים מאיכות תלמידיהם. אבל ציניות וליצנות תמיד מחליפים את המוח ולכן הרב לא שם לב לבעיה היסודית כאן וזה מה שאני טוען ומנסה להסביר לרב כאן ולכן הארכתי עם היסודות של החילוניות והפילוסופיה המערבית.

הרב במחילה לא מרגיש שדרישתו בכליות באזרחות ובציות, היא היא הבעיה ולא הפתרון. מעבר לעצם החטא הזה שאנו צריכים למסור את נפשינו על כך. יש כאן את השאלה הפרקטית והרציונלית הפשוטה. על איזה כוליות הרב מדבר? על מדינת כל אזרחיה? אז אין כאן עריבות יהודית כלל וכלל!! אז על מה בדיוק הרב עמל כאן בלשכנע אותנו היהודים מלומדי מלחמות מאז סיני?!

האם הרב מדבר על העתיד שאז יהיה כאן רוב יהודי?! כלומר אם כבר יהיה מדינה יהודית לכל דבר (שזה לא יקרה לעולם מהסיבה הפשוטה כי אין חיה כזו ביהדות ועל כך מנסה כבר שפינוזה לעשות במאמרו כנ"ל בלי הצלחה הרי רק אצל החילונים הוא הצליח), אז מה, מותר כבר כוליות? הרי על זה בדיוק התורה נלחמת מול הכוליות של נמרוד ושל אנוש בן שת ושל אפלטון והגל והובס.

הרב לא רוצה לחזור לחקלאות וביטול אליל הכסף. אלא הרב רוצה את השיטות של האזרחות של הגויים. ולכן אין סיכוי לעולם שזה יקרה לא בעתיד הקרוב ולא לעולם. בכדי שזה יקרה הרב צריך לעשות מה שבן גוריון עשה = כור היתוך הלכה למעשה = להפוך כל יהודי לחילוני. כי רק עם חומר פנאטי כזה אפשר לדורש כוליות וציות לחוק.

חייבים להסביר את נושא גיוס החרדים כשלעצמו למה זה איסור תורה מדאורייתא וההורים חייבים על כך מיתה מן התורה. ולכן אני ממליץ מאוד לרב לעיין בבלוג שלי במאמר בשם גיוס = מעביר את בנו למולך וגם במאמר לעולם לא אוחזים בחרב ! ראה גם המאמר העמוק הזה אלוהים רצה להרוג את משה רבינו. למה ?

לסיום משהו אישי לרב.

אני מבין שהרב עמל במצווה גדולה מאוד שזה נוער. אני לא היכנס כרגע מהי הדרך הנכונה שלדעתי היא לא הצבא אלה קהילות קהילות. כלומר להקים להם קהילות ושהרב יהיה להם לאדמור למורה דרך כמו שהיה עם קהילת מתמידים בקום המדינה והם מאוד מאוד הצליחו.

אבל נעזוב את זה לרגע. הרב עושה גדולות מעצם זה שהוא עוסק עם נוער. אבל אסור לרב, להתבלבל. הרב עוסק בדבר גדול שרק יחידים צריכים את זה, זה לא לציבור ולרמה של הציבור כולו. זה לא למיליונים יהודים שלא צריכים את זה.

אסור לרופא לחשוב שכל בני אנוש חולים. אסור לפסיכולוג לחשוב שכל אדם צריך פסיכולוג. אסור לראש ישיבה לחשוב שכל עם היהודי הם בחורים. אסור למטפל בנוער חלש לחשוב שכל העם היהודי נוער חלש.

כי אם ניתן לכל אלה לחשוב ככה, לאן נגיע?! תן לכל חכם לנווט את תלמידיו לאן שהוא מבין שהוא יכול ללכת עמם ואז באמת מכל האומה היהודית ביחד יהיה ארבעה מינים מאוגדים = אתרוג לולב הדסים וערבות.

אבל אם כל מורה עם תלמידיו ירצה שזה יהיה הכוליות של האומה כולה?! אז לעולם לא נהיה מאוגדים ביחד רק להפך. נילחם אחד בשני כמו בבית שני רח"ל עד חורבן הבית.

בברכה

Max maxmen

לכבוד שבת פרשת שלח הגיע עוד מאמר של מתחזה לחרדי ואלה דברי על דבריו

סליחה אבל ניכר מכותב המאמר הדמגוגי שאין לו שום מושג ירוק בהשקפה החרדית והיהודית לדורותיו. ולכן לא פלא שהוא עומד מול בתו הקטנה כמו עםארץ גמור.

אבל הקוראים לא אמורים לסבול ולא לקבל את ההשקפה היהודית הטהורה.

ולכן אני מוכן להסביר לגולשים בקצרה את החשיבה יהודית מאז מרד בר כוכבא, משיחו של ר' עקיבא.

אין לי ספק שכמו במאמר הקודם האתר צריך עיון החרים את דברי, ככה יעשו עכשיו ויחרימו את תגובתי לטובת הגולשים. אבל אל דאגה, התגובה יהיה בטוויטר שלי ובבלוג שלי כמו התגובה שלי לדברי המתחזה הקודם שנמצא בבלוג שלי ויש לו אלפי צפיות רק שבוע אחד בלבד.

מה שכואב לי במיוחד זה הרמה. גם במאמר הקודם של המתחזה הקודם וגם המאמר עכשיו סובל מרמה כל כך ירודה שאני לא ממש מבין אייך צריך עיון לא מתבייש עם כזו רמה.

חבריה אתם מדברים כאן עם לומדי ישיבות לא עם ריקי מוח מערביים ולאומניים. אז תביאו לנו חבריה עם רמה מינימלית.

נתחיל עם הדמגוגיה הראשית של שני המאמרים

"הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?"

באמונה שניהם לא הלכו לעיין במקרא. הם שמעו או זכרו את הפסוק והתחילו כמו חובבנים לכתוב הרבה דמגוגיה.

על מה מדובר שם?

בני ישראל חוזרים לארץ ירושתם (למה לא כבשו את מצריים עצמה? למה לטורח ללכת במדבר ארבעים שנה אם אפשר לכבוש את מצרים שהיה ארץ הרבה יותר טובה = אֲשֶׁר תִּזְרַע אֶת זַרְעֲךָ וְהִשְׁקִיתָ בְרַגְלְךָ כְּגַן הַיָּרָק. אבל נעזוב את זה כרגע), בדרך, עמים שהאדמות האלה לא ירושתם (בניגוד לעשו ושאר עמי האיזור שאדמתם ירושתם שאסור להתגרות בהם) מתחילים עם בני ישראל ובני ישראל כולם ביחד מנצחים אותם. והנה כמה שבטים בלי הרבה חכמה ודעת רוצים את האדמות האלה בשבילם. הם יודעים שזה לא ארץ ירושתם ולא יקבלו מהם ביכורים בבית המקדש וכו' וכו' (ראו בהמשך ביהושע כמה הם דאגו לבסוף שהם לא יהיו חלק באלוהי ישראל והקימו פסל וכמעט קרה מלחמה עם בני ישראל שבארץ ישראל).

משה רבינו מיד ששומע את מבוקשם כועס מאוד וזועק וְהִנֵּה קַמְתֶּם, תַּחַת אֲבֹתֵיכֶם–תַּרְבּוּת, אֲנָשִׁים חַטָּאִים:

על מה הכעס? כי זה לא ארץ ירושתם!!! ולכן שום מצוות התורה לא רלוונטיים שם. שאחד מהם היא צבא\רוצחים. לא לחינם שם צרכו ערי מקלט יותר מארץ ישראל כי הם תרבות של רוצחים ולמה? כי הם צריכים לשמור על גבולותיהם, קרי "כובשים".

בארץ ישראל לא צריך צבא (והבת שלך צודקת). כי זה ארץ ירושתם. צריך מלחמה להחזיר את ארץ ירושתם שכל העמים מכירים בזה בדיוק כמו שבני ישראל הכירו בירושת עמון ומואב ואדום\עשו.

מה עוד נזעק משה רבינו: אפי' עם נזרום עמכם שזה אדמת הפקר וכו' וכו' אתם לא יכולים להתנחל כאן ולא לעזור לבני ישראל לכבוש את ארץ ירושתם?! הרי האדמות האלה שייכים להם כמו לכם.

לסיכום הסגה הזה

מדובר על ירושה שמחזירים ומחלקים אותה לכל משפחה. ועשרת תקנות יהושע על רשות הרבים ומשאבי הארץ. מדובר על שמיטה ויובל ומעשרות וכו' וכו'

וגם כל זה רק בתנאי שכל האומות מכירים בארץ ירושתינו והם – האומות, בעצמם בארץ ירושתם.

בכזה מצב בוודאי שיש תביעה אחרי שחלק התנחלו כבר, שהם ימשיכו להילחם בשביל כולם עד שהאחרון מקבל את נחלתו.

מאז שסנחריב בלבל את האומות שום אומה לא מסכים לחלוקה של נח. ולכן לאף אומה אין קניין קביל לא על פי התורה ולא על פי המוסר של האומות קרי הצוו הקטגורי.

כלומר אם בני ישראל רוצים ארץ, הם בדיוק כמו שבט ראובן וגד. קרי "תַּרְבּוּת, אֲנָשִׁים חַטָּאִים:"

על חשבון מי?! על חשבון הרווקים והרווקות שלנו? שהם נכרתים מעולמם?!

זה נקרא תרבות של רוצחים.

והיה שהיינו תרבות אנשים חטאים לפחות בעניין זה אבל מחזיקים בארץ כמו שהתורה דורשת = חלוקת הארץ למשפחות עם ירושה ככה שכל ילד נולד עם קניין (קניין מוסרי על פי הצוו של הלל התלמודי והצו הקטגורי של קאנט). ועשרת התקנות של יהושע לגבי רשות הרבים ומשאבי הארץ.

היינו אולי מבינים את החוטאים היינו מבינים את תרבות אנשים החוטאים.

אבל לא זה המצב במציאות העובדתית. מבחינת החוקה מדובר בחוקה בריטית שלא מכירה בקניין של תורה. ומבחינת המדיניות הכלכלית שהיא קפיטליסטית אין במדינה קפיטליסטית חיה כזו קניין תורני או מוסרי. ודיברנו על כך הרבה פעמים כאן באתר.

בקיצור הארץ לא של היהודי, זה המציאות. רוב יהודים לא גרים כאן ואלה שגרים כאן אין להם קניין בארץ (מעל רבע וכמעט שליש צעירים כבר אין להם קניינים בארץ) ומי מדבר על משאבי הארץ.

מדובר אך ורק על שם המדינה. אז מה הבעיה לקרוא לה שם נטרלי או אפי' שם ערבי?! ככה לא נצטרך צבא (שוב הבת שלך צודקת ויותר חכמה ממך)

ועכשיו נעבור לעניין המוסרי שכותב המאמר מדבר עליו.

הדבר המוסרי ביותר שנדרשת מהחרדים היא, למנוע מכל יהודי כחילוני וכאתאיסט וק"ו כמסורתי וכדתי לאומי. שהם לא יעבירו את זרעם למולך (ועוד לריק?! במדינה קפיטליסטית?!).

לדאוג להם לנישואין זה לא מספיק אם זרעם הולכים למולך. לדאוג להם לשבת ולכשרות ולטהרת המשפחה, כל אלה לא מספיקים. יותר מיזה אם הם מאבדים את זרעם למולך, זה שקר כי הם לא מחיובים בכלל בדיני תורה. עבד של המולך פטור מקריאת שמע.

לכותב המאמר אין מושג ירוק מהי מוסר

מוסר נמדד על פי הצוו של הלל התלמודי ועל פי הצוו הקטגורי של קאנט.

ואם כותב המאמר הולך לעביר את זרעו למולך, הוא חייב מיתה מן התורה. ק"ו אם הוא משדל אחרים לעשות את זה.

אם הוא היה אדם מוסרי היה מונע גם מחילונים לעשות את זה. במדינה קפיטליסטית יש אלא שכירי חרב.

ואיפה השקר בכל הטיעונים של כותב המאמר כאן וכתוב המאמר הקודם?!

בעובדה שהם לא יתגייסו לצבא ארה"ב ששם יש יותר יהודים מכאן בארץ.

לסיום: הבת שלך יותר חכמה ממך. מצטער.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s